Fyr Touran slår fra
-
LM
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Fyr Touran slår fra
Jeg har en Touran fra 06 2,0 Highline med fyr. Når jeg forsøger, at tænde fyret med fjernbetjeningen eller koder den fra bilen, kommer der en fejlmelding om at bilen mangler strøm " under Voltage " Jeg har købt et nyt batteri 78 amp. og har efter en tur fra KBH til Århus forsøgt, at bruge fyret. Det slår dog stadig fra efter få sek og samme fejlmelding kommer frem. Hvis det ikke er mit batteri, hvad kan fejlen så skyldes og hvor kan jeg få det lavet ?
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Re: Fyr Touran slår fra
Du har ikke VCDS diagnose, find en der har.
Prøv at slette fejlen, er det ikke muligt så gå ind i "10 Tilpasning" kanal 42 og gem værdien "1". Det ophæver hvis fyret er blevet låst.
VW skal kunne lave det. Mange autoelektrikere bør kunne lave det, hvis de har VCDS.
Prøv at slette fejlen, er det ikke muligt så gå ind i "10 Tilpasning" kanal 42 og gem værdien "1". Det ophæver hvis fyret er blevet låst.
VW skal kunne lave det. Mange autoelektrikere bør kunne lave det, hvis de har VCDS.
-
LM
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Tak for dit svar. Som jeg læser det, så mener du, at der blot er tale om et fyret skal "nulstilles" efter fejl, altså umiddelbart ikke nogen dyr rep. ?
Hviket str. batteri vil du anbefale ?, Det som jeg lige har købt er på 78 amp. Jeg kører ofte kun småture og er lidt i tvivl om mit batteri er stort nok til at jeg kan bruge fyret dagligt i vinterperioden.
Hviket str. batteri vil du anbefale ?, Det som jeg lige har købt er på 78 amp. Jeg kører ofte kun småture og er lidt i tvivl om mit batteri er stort nok til at jeg kan bruge fyret dagligt i vinterperioden.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Ja, hvis du er heldig skal det bare nulstilles. En tommelfingerregel er at man skal køre i lige så mange minutter som man har haft fyret til at køre. Men prøv dig frem, så finder du ud af det.
Et 78 Ampere batteri er stort nok. Mere vigtigt er at man vælger et batteri der i længden kan holde til drift af oliefyr. For eksempel Varta Silver Dynamic, Exide Premium eller lignende. Nogle sværger endda til Optima Red Top, det er et meget specielt batteri.
Et 78 Ampere batteri er stort nok. Mere vigtigt er at man vælger et batteri der i længden kan holde til drift af oliefyr. For eksempel Varta Silver Dynamic, Exide Premium eller lignende. Nogle sværger endda til Optima Red Top, det er et meget specielt batteri.