link:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/i ... fr/1032901
Den ser da lækker ud,prut prisen,og la Dakota om at køre KIA.Dakota skrev:Hvorfor går du ikke ud og køber en Kia Picanto, VW up!, Skoda Citigo eller Seat Mii der alle koster mindre, er splinternye og har altså gået 100.000+ km mindre og går det samme eller længere på literen samt har 2-7 års garanti?!
Nu har jeg ikke tænkt mig at købe en Kia nogensinde, men faktum er Picanto'en kører bedre, er billigere, går tilsvarende langt på literen, koster 2.500 mindre om året i ejerafgift og har SYV ÅRS GARANTI - kontra en seks år gammel bil med 100K+ km på klokken. Mener du seriøst en Ibiza er et bedre køb?! Og du kan udskifte Picanto'en med en up! for den sags skyld, alle argumenter på nær det med garantien gælder stadig.hopper24 skrev:Den ser da lækker ud,prut prisen,og la Dakota om at køre KIA. :roll:Dakota skrev:Hvorfor går du ikke ud og køber en Kia Picanto, VW up!, Skoda Citigo eller Seat Mii der alle koster mindre, er splinternye og har altså gået 100.000+ km mindre og går det samme eller længere på literen samt har 2-7 års garanti?!
Dakota skrev:Nu har jeg ikke tænkt mig at købe en Kia nogensinde, men faktum er Picanto'en kører bedre, er billigere, går tilsvarende langt på literen, koster 2.500 mindre om året i ejerafgift og har SYV ÅRS GARANTI - kontra en seks år gammel bil med 100K+ km på klokken. Mener du seriøst en Ibiza er et bedre køb?! Og du kan udskifte Picanto'en med en up! for den sags skyld, alle argumenter på nær det med garantien gælder stadig.hopper24 skrev:Den ser da lækker ud,prut prisen,og la Dakota om at køre KIA.Dakota skrev:Hvorfor går du ikke ud og køber en Kia Picanto, VW up!, Skoda Citigo eller Seat Mii der alle koster mindre, er splinternye og har altså gået 100.000+ km mindre og går det samme eller længere på literen samt har 2-7 års garanti?!
Den er opgivet til at skulle gå længere.. Konens med den "store" motor skulle gå 22,2 går MAX 17.. Men den kører da fint nok.. Men det er da en intet sigende bil.. (konen er så af en anden mening)Dakota skrev:Nu har jeg ikke tænkt mig at købe en Kia nogensinde, men faktum er Picanto'en kører bedre, er billigere, går tilsvarende langt på literen, koster 2.500 mindre om året i ejerafgift og har SYV ÅRS GARANTI - kontra en seks år gammel bil med 100K+ km på klokken. Mener du seriøst en Ibiza er et bedre køb?! Og du kan udskifte Picanto'en med en up! for den sags skyld, alle argumenter på nær det med garantien gælder stadig.hopper24 skrev:Den ser da lækker ud,prut prisen,og la Dakota om at køre KIA.Dakota skrev:Hvorfor går du ikke ud og køber en Kia Picanto, VW up!, Skoda Citigo eller Seat Mii der alle koster mindre, er splinternye og har altså gået 100.000+ km mindre og går det samme eller længere på literen samt har 2-7 års garanti?!
superbeszzz skrev:
Dakota skrev:Nu har jeg ikke tænkt mig at købe en Kia nogensinde, men faktum er Picanto'en kører bedre, er billigere, går tilsvarende langt på literen, koster 2.500 mindre om året i ejerafgift og har SYV ÅRS GARANTI - kontra en seks år gammel bil med 100K+ km på klokken. Mener du seriøst en Ibiza er et bedre køb?! Og du kan udskifte Picanto'en med en up! for den sags skyld, alle argumenter på nær det med garantien gælder stadig.hopper24 skrev:Den ser da lækker ud,prut prisen,og la Dakota om at køre KIA.Dakota skrev:Hvorfor går du ikke ud og køber en Kia Picanto, VW up!, Skoda Citigo eller Seat Mii der alle koster mindre, er splinternye og har altså gået 100.000+ km mindre og går det samme eller længere på literen samt har 2-7 års garanti?!
Bilen er opgivet til 20 km/l, dvs. ved blandet kørsel går den nok 16. Tror du selv på, at du ved at give den 60% flere hestekræfter kan få den til at gå 25% længere på literen? There's one born every minute...vkriller skrev:Har læst mig til at hvis jeg for den chippet, vil dgå op til 3-4 km/l længere, of få 170 heste, kan det godt passe :-)
For det første er det ikke et faktum at en pikanto kører bedre. Det er en objektiv vurdering og eftersom du ikke ved hvor mange HK en FR har så tvivler jeg på at du har kørt i en og dermed er du ikke i stand til at bedømme det.Dakota skrev:Bilen er opgivet til 20 km/l, dvs. ved blandet kørsel går den nok 16. Tror du selv på, at du ved at give den 60% flere hestekræfter kan få den til at gå 25% længere på literen? There's one born every minute...vkriller skrev:Har læst mig til at hvis jeg for den chippet, vil dgå op til 3-4 km/l længere, of få 170 heste, kan det godt passe
Du har ret i den har 130 hk, jeg så ikke det var en FR, men troede det var en 100 hk model. Mht. føling på vejen, komfort, støjniveau, kvalitetsniveau og interiørfinish ER det et faktum en Picanto kører bedre - og jo, jeg har kørt både en Picanto og en Ibiza af den model. Det gider jeg ikke spilde tid på at diskutere. Og jeg tror du bytter rundt på objektiv og subjektiv her :)jansom skrev:For det første er det ikke et faktum at en pikanto kører bedre. Det er en objektiv vurdering og eftersom du ikke ved hvor mange HK en FR har så tvivler jeg på at du har kørt i en og dermed er du ikke i stand til at bedømme det.Dakota skrev:Bilen er opgivet til 20 km/l, dvs. ved blandet kørsel går den nok 16. Tror du selv på, at du ved at give den 60% flere hestekræfter kan få den til at gå 25% længere på literen? There's one born every minute...vkriller skrev:Har læst mig til at hvis jeg for den chippet, vil dgå op til 3-4 km/l længere, of få 170 heste, kan det godt passe :-)
En FR har 130 HK standard og vil med en OBD tuning få ca 170 hk. Det giver vist ikke helt 60 %? Og det vil næsten med garanti give en bedre km/l, nok ikke 3-4 km ekstra men helt sikkert 1-2.