A4 B5 med lidt fejl, hvad skal man gi'?

Besvar
Carsten Nielsen
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

A4 B5 med lidt fejl, hvad skal man gi'?

Indlæg af Carsten Nielsen » 3. feb 2014, 15:50

Ja, der kigges bredt ud over Fabia og co. :)

Jeg har været et smut ovre på tysklands odde og prøve denne igår:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a4/18-t/2018754

Bilen har stået stille i ca. 3 år i en garage i dk efter import uden brug. Er derefter synet og har kørt i ca. ½ år.
Der sniger sig lige et par spørgsmål frem ift. stand og pris:
Bremser var rustne og trængte til en god gang rens som minimum.
Klimakompressor (såvidt jeg kunne høre) hylede svagt nogle sekunder ved første opstart. Han havde dog heller ikke brugt det i vinter. Det kølede fint.
Virkede lidt dødkørt og skreg på den store Belladd tur. Ventilløftere klaprede også ca. 10 sek. ved varm start. (oliesi?)
Ved meget svag gas i 4. gear sitrede motoren ved 1900 omdr. Intet ved acc. og i andre gear. Gasspjældsrens eller tændrør/spoler?
Og så den der piner mig mest. Regnede ikke med at finde noget, men åbnede lige beholderen til servovæske. Den var nærmest tom. Jeg kunne umiddelbart ikke se nogen oliedråber nogen steder. Jeg kiggede ind ved manchetterne til tandstangen men kunne ikke se nogen oliedråber. Det kan vel ellers næsten ikke være andet end tandstangen. Jeg kan se den koster ca. 4k i DE. Hvordan med at få den skiftet. Koster det en arm og en nyre :?:

Alufælgene på billedet følger ikke med. Der er nye 15" micheslinger vinterdæk, og nogle gamle korroderede 16 Audifælge med udtjente dæk.
Listerne nederst på dørene skal skiftes.
Manchetterne på de bagerste støddæmpere var døde.
Bærearme for og 4 støddæmpere var ifølge sælger ikke så gamle. Det virkede også frisk af udseende og ved kørsel.
Lak som forventet af en gammel bil. Stenslag og div. småmærker. Ingen rust og bund og undervogn så rigtig flot ud.
Kabine i rigtig fin stand.

Hvad skal man byde. Jeg tænker 40k. Er det helt skævt :?:
Mvh Carsten
Volvo XC40 P6
Polestar 2 SMSR
Ford S-max 2.0 TDCi solgt
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid) skal sælges

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: A4 B5 med lidt fejl, hvad skal man gi'?

Indlæg af ABT » 3. feb 2014, 16:41

Det lyder da som et rimeligt bud.. ;)

Der er sgu meget bil for pengene, hvis man altså ikke har 10 tommelfingre som mig.. :|
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Carsten Nielsen
Medlem

Indlæg af Carsten Nielsen » 3. feb 2014, 17:02

Dah, fik selv lige googlet lidt om tandstang på B5. Det er jo nærmest en folkesygdom. Så er det nok ikke klimapumpen der hyler, men nok nærmere servopumpen.
Mvh Carsten
Volvo XC40 P6
Polestar 2 SMSR
VW Golf3 1.8 solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid) skal sælges

Carsten Nielsen
Medlem

Indlæg af Carsten Nielsen » 6. feb 2014, 17:50

Havde bare slået bilen op på nummerplade.net. Pga. et syn der ikke passede med bilens årsdag ringede jeg så til FDM bilsyn og spurgte hvornår næste bilsyn er. FDM'eren opdagede så en længere smøre om at der ved toldsynet var bemærket at motoren ikke ydede det optimale. Ejer har så beklaget over afgiftsfastsættelsen med at den manglende ydelse skyldes defekt turbo og at det er en dyr reparation. Har nu også selv fundet info på Skats motorregister.

Den manglende ydelse lagde jeg selv mærke til. Synes den var noget død, ejer synes dog den var ok. Det står lidt i kontrast til ovenstående. Defekt turbo eller udskiftning af denne har jeg ikke hørt noget om fra sælger.

Jeg holder snitterne væk. Der er for mange ubekendte. Det er muligt at jeg har spildt en tur til det mørke, men kan så takke mig selv for at jeg er grundig når jeg gennemgår biler for fejl. Ellers havde jeg måske stået med katten i sækken nu.

Over and out. Jeg kigger videre efter noget andet.
Mvh Carsten
Volvo XC40 P6
Polestar 2 SMSR
VW Golf3 1.8 solgt

Brugeravatar
Lamox
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lamox » 6. feb 2014, 17:59

Gid jeg var lige så grundig, når jeg handlede bil....

Godt arbejde!

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"