Dsg olieskift

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dsg olieskift

Indlæg af R32Moe » 8. jan 2013, 12:28

Do-It-Yourself er ikke for mig - man tak for linket ;)

VW skal ha' 2.900 mit alles...den napper jeg og så er jeg vel "mere" sikker på kvaliteten end et uautoriseret værksted.
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder

Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,

fjeppe
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 49 times

Indlæg af fjeppe » 8. jan 2013, 12:31

R32Moe skrev:Do-It-Yourself er ikke for mig - man tak for linket ;)

VW skal ha' 2.900 mit alles...den napper jeg og så er jeg vel "mere" sikker på kvaliteten end et uautoriseret værksted.
Fornuftigt, husk også på gensalgsværdien, personligt ville jeg ikke købe en bil med DSG hvor folk havde forsøgt selv, der kan den kvittering hurtig tjene sig hjem igen.

Da jeg købte min R32 med DSG krævede jeg kvitteringer for de kritiske ting på bilen, bla. DSG olie skiftene.

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem

Indlæg af R32Moe » 8. jan 2013, 12:39

Det er sådan jeg kører det fremover - de autoriserede værksteder bliver simpelthen for dyrer på småreparation osv. Da jeg fik skiftet bagbremser i foråret, var det også på et VW værksted.
VW Golf V R32 DSG Van 5dr 2009 - RNS510, Stor lyd og lyspakke, Vinter pakke, Læder sæder

Tidligere biler: VW Golf IV 2,0, VW Golf IV R32, Suzuki Swift 1,5, Audi A3 1,8 TFSI Sportback,

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Been thanked: 1 time

Indlæg af clausvp » 8. jan 2013, 18:07

R32Moe skrev:Do-It-Yourself er ikke for mig - man tak for linket ;)

Aaaaah det er sq ikke rocketscience med sådan et olieskift...... Med den rigtige olie, den rigtige viden samt det rigtige værktøj, så ville jeg da lade min datter gøre det! :)

Brugeravatar
UnlimitedCph
Nyt medlem

Indlæg af UnlimitedCph » 8. jan 2013, 19:58

R32Moe skrev:Min bil har gået 117.500 og skal derfor snart ha' skifter olien i dsg-gearet. Hvor mange spir kommer det til at koste sådan cirkus? Aner ikke om årgang, motor osv har betydning for prisen (se min signatur) og vil derfor gerne lige høre vag-panelet inden jeg ringer rundt til diverse værksteder i området.

Go weekend :)
gearhuset.dk i Hillerød mener de er eksperter i det. Og skal have 2200 kr for skift på en dsg kassen.
Jeg kender dog INTET til firmaet overhovedet, faldt bare over dem da jeg søgte rundt omkring, så er der nogen der kender til dem, kan I måske byde ind med lidt erfaringer.

/Flemming
----------------------------------------------------------------
Skoda Octavia combi 1.6tdi dsg elegance 2010

Brugeravatar
RasmusSkov
Medlem
Geografisk region: Midtjylland
Geografisk sted: Viborg
Been thanked: 1 time

Indlæg af RasmusSkov » 9. jan 2013, 12:27

Du kan finde tilbud på DSG olie her :

http://www.oliebiksen.dk/shop/pentosin- ... -535p.html
Hilsen Rasmus
VW touran 1,6 SCR DSG 2019.
http://www.Oliebiksen.dk
Castrol olie, Bell ADD, Autoglym,Varta, Optima Batterier og Philips autopærer.

Brugeravatar
R32Moe
Nyt medlem

Indlæg af R32Moe » 9. jan 2013, 12:44

UnlimitedCph skrev:
R32Moe skrev:Min bil har gået 117.500 og skal derfor snart ha' skifter olien i dsg-gearet. Hvor mange spir kommer det til at koste sådan cirkus? Aner ikke om årgang, motor osv har betydning for prisen (se min signatur) og vil derfor gerne lige høre vag-panelet inden jeg ringer rundt til diverse værksteder i området.

Go weekend :)
gearhuset.dk i Hillerød mener de er eksperter i det. Og skal have 2200 kr for skift på en dsg kassen.
Jeg kender dog INTET til firmaet overhovedet, faldt bare over dem da jeg søgte rundt omkring, så er der nogen der kender til dem, kan I måske byde ind med lidt erfaringer.

/Flemming
Præcis...fandt dem også tilfældigt i min søgning på nettet. Da jeg gav dem et kald var de flinke og meget direkte...måske er firmaet ganske nystartet, siden ingen kender til dem.

KPY82
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland

Indlæg af KPY82 » 14. feb 2013, 21:44

Alle der kan skifte motor olie, kan lære at skifte sin DSG olie, lige præcis så godt, som et VW værksted, måske endda bedre, fordi det er ens egen bil man gør det på :-) Som der blev skrevet før, så skal man ikke gøre det mere besværligt en det er. Og man behøves ikke et eller andet dyrt special værktøj til formålet(udover en com til at aflæse olie temp)
Jeg bestilte en ekstra bundprop, lavede hul til en studs, og så er det bare at trække noget klart plast slange op igennem motorrum, hvor man kan stå og fylde på... Når dit arrangement er på plads, sikrer du dig at olien kommer ordentligt op i gearkassen, og uden spild. Så er der lige er par ekstra vigtige ting man skal sætte sig ind i, men det står beskrevet 1000 steder på nettet!! Men i store træk er det vigtigste: Undgå olie spild , og få den rette mængde olie på!! God fornøjelse:-)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 14. feb 2013, 22:07

KPY82 skrev:Alle der kan skifte motor olie, kan lære at skifte sin DSG olie, lige præcis så godt, som et VW værksted, måske endda bedre, fordi det er ens egen bil man gør det på :-) Som der blev skrevet før, så skal man ikke gøre det mere besværligt en det er. Og man behøves ikke et eller andet dyrt special værktøj til formålet(udover en com til at aflæse olie temp)
Jeg bestilte en ekstra bundprop, lavede hul til en studs, og så er det bare at trække noget klart plast slange op igennem motorrum, hvor man kan stå og fylde på... Når dit arrangement er på plads, sikrer du dig at olien kommer ordentligt op i gearkassen, og uden spild. Så er der lige er par ekstra vigtige ting man skal sætte sig ind i, men det står beskrevet 1000 steder på nettet!! Men i store træk er det vigtigste: Undgå olie spild , og få den rette mængde olie på!! God fornøjelse:-)
Det absolut vigtigste er at man har helt styr på hvordan man får fyldt den korrekte mængde olie på, så er resten rimelig enkelt

Så længe man har en mekaniker man stoler på kan man sagtens lade ham gøre det. De fleste har efterhånden fået erfaring med DSG gearkasserne
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

KPY82
Nyt medlem

Indlæg af KPY82 » 15. feb 2013, 18:26

Ja, meget vigtigt. Som jeg også skrev i mit indlæg.

der6bi
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland

Indlæg af der6bi » 15. feb 2013, 19:39

Hvorfor er det så vigtig at olie temp er inden for normerne ?? Hvis den er 20 Grader eller 36 Grader så er det absolut minimal den fylder mere eller mindre :?: :?: :?:
Tror at det vigtigste er at olie mængden den passer samt at den lige har været gennem gearene så der er olie alle steder :!: :!:

RIX
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 365 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RIX » 15. feb 2013, 21:21

der6bi skrev:Hvorfor er det så vigtig at olie temp er inden for normerne ?? Hvis den er 20 Grader eller 36 Grader så er det absolut minimal den fylder mere eller mindre :?: :?: :?:
Tror at det vigtigste er at olie mængden den passer samt at den lige har været gennem gearene så der er olie alle steder :!: :!:
man skal vide ikke tro,og hvis de ikke kan gøre det med mindre det er inden for x antal grader er der nok en god grund til det ;)

VH:

der6bi
Helt nyt medlem

Indlæg af der6bi » 15. feb 2013, 21:27

Ja men det er åbenbart ikke nogle som kan svare helt på det ?
Men det kommer nok en som kan en gang

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 32 times
Been thanked: 277 times
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 16. feb 2013, 11:26

Forskrifterne siger temp. er vigtig, så følger man bare det.
Jeg ved ikke om det er fordi olien fylder mere ved varm eller der feks er en termostat eller lign. der først lukker op ved 36 gr.
Men man gør som der står.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior

Marx
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Indlæg af Marx » 16. feb 2013, 11:35

Olien udvider sig ved stigende grader. Hvis man skal sætte spørgsmålstegn ved fabriksforskrifterne, er man lidt på sidespor - mener jeg.. :)

Følg nu de retningslinier der er - det virker ;)
Martin
Blanz Society - Keep it simple
VW Golf GTI 16v '89
Audi GT Coupe '87
Puch Maxi '87

peter colten
Helt nyt medlem

Indlæg af peter colten » 24. apr 2013, 13:22

Jeg har rigtig dårlig erfaring med gearhuset

Ekstrem dårlig service der har kostet mig næsten 32.000,- kr
Olieskift i multitronic gearkasse, ny megatronic boks og sidst rep af gearkasse.
Min bil har været deroppe 3 gange og sidste gang over 2 uger. ( heraf 1 uge hvor bil bare stod stille uden rep, da de havde travlt, selvom der var bestilt tid )
Bilen blev flere gange lovet færdig, men det blev rykket og de ringede ikke besked. Så jeg har selv måtte ringe, selvom de vidste at jeg tog fri for arbejde for at nå derop.
Der var undskyldning på undskyldning, samt en mangel på forståelse af service.

Total flabet var han og regningerne blev dyre for hver gang, da de gættede sig til fejlen, hvilket jeg betalte for.

Jeg skriver hele historien herinde snart, samt de utrolige flabet svar og manglende sans for hvad dagens Danmark går ud på ( service ), for at have tilfredse kunder.

Fra min side er FDM og andre indstanser næste skridt.

Kan ikke på nogle måde anbefale dem til nogle efter dette og har nu snakket med flere der har haft en meget dyrt bekendtskab med gearhuset, samt dårlig service.

ThomasKP
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland

Indlæg af ThomasKP » 6. maj 2014, 17:06

Nu skriver folk om gearhuset og MLA, som de har gode erfaringer med ( med undtagelse af sidste indlæg). Men hvad er der af gode steder at få skiftet på Aarhus kanten ?

Er selv i tvivl om min DSG er helt sund, da den kokser lidt rundt i det nogle gange, og tænker at olieskift vel er det mindste man kan gøre. Den er dog med fuld service, men man ved squ aldrig :o

Vh

peter colten
Helt nyt medlem

Indlæg af peter colten » 6. maj 2014, 17:31

cstenager
Helt nyt medlem

Re: Dsg Olieskift

Indlæg af cstenager » 18. aug 2014, 10:24

Til info: jeg har lige bestilt et dsg olieskift hos vw i burg (gottlieb steenbock) pris alt inkl 250€. Og med en færgebillet til 599, hvor man får 300 tilbage at handle for, så ligger samlet pris på ca 2150. Men så kan man også få billige drikkevarer med hjem ;)

Brugeravatar
Golf VI
Nyt medlem

Re: Dsg Olieskift

Indlæg af Golf VI » 30. aug 2014, 09:29

cstenager skrev:Til info: jeg har lige bestilt et dsg olieskift hos vw i burg (gottlieb steenbock) pris alt inkl 250€. Og med en færgebillet til 599, hvor man får 300 tilbage at handle for, så ligger samlet pris på ca 2150. Men så kan man også få billige drikkevarer med hjem ;)
Har du været hos http://www.autohaus-steenbock.de/
Var de flinke og forløb det som forventet.
Golf VI. TSI 1,4. Hk.160. DSG. År 2010. Ca. Km.83.000.
Polo Style 1,6 Hk.105. År.2007. Ca. Km. 100.000.

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"