Forhandle bilpris i sverige

Besvar
Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Forhandle bilpris i sverige

Indlæg af vrod » 31. mar 2024, 07:55

Hej vagcars,

Vi står og vil udskifte vores S6 med en Q7 TFSI e. Vi kigger på 2023-modellen da den er omfattet af en rabat på reg-afgiften som vil være relevant om en 3-4 år når vi formentlig vender mod DK (bor i Tyskland pt.). Vi har fundet en interessant let brugt bil med under 20tkm på tælleren og et halvt år gammel. Den er udbudt til 623tkr.

Det er over vores budget, vi vil gerne forsøge at skære 60-70tkr af prisen, men ville det overhovedet være muligt? Kan man forhandle om priserne idag? De artikler jeg finder om emnet er brugte til omkring 2-300tkr og nye, I tyskland udbydes årsmodeller ofte med 30% rabat eller mere, det er dog noget andet da der ikke er mange 2023-modeller af Q7 Hybrid til salg. Den normale Q7 udbydes dog som årsmodel til godt 450tkr, ned fra en nypris på over 700tkr.

Hvad er realistisk at forhandle sig til idag? På den ene side vil jeg gerne få bilen så billigt som muligt men på den anden side har jeg heller ikke lyst til at fornærme sælger med et evt. skambud. Vi kan betale hele beløbet på stedet, det er fx. noget som tyske bilforhandlere er rigtig glade for.. men fungerer det også andre steder?

Takker for alle tips..

Mvh Chris
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Forhandle bilpris i sverige

Indlæg af Watcher » 31. mar 2024, 08:43

Du skal nok ik regne med deres avance er så høj at de ka slå så meget af prisen. Jeg går ud fra den i forvejen er billigere end i tyskland siden du kigger .se

Derudover er det ik alle svenskere som gider sælge ud ad landet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Forhandle bilpris i sverige

Indlæg af vrod » 31. mar 2024, 09:41

Det kan du sikkert godt have ret i. Nu ved jeg ikke hvordan det funker i sverige, det er vel en smule lettere end hvis det var i danmark da der ikke er nogen reg afgift at få tilbage? Den skulle vel bare afmeldes og jeg kunne selv tage nogle tyske prøveplader med.

Priserne er syge i tyskland. Der er et par brugte men de ligger langt over listeprisen.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Forhandle bilpris i sverige

Indlæg af Realtor » 31. mar 2024, 11:56

Jeg købte i sverige sidste år, og min erfaring er at de var svære at handle med. Ofte var det fastpris, og det var i en halv prisklasse af din.

Dog fandt jeg ud af, at de nedsætter bilerne mere end i tyskland for at være billigst, så endte med at købe en jeg havde forespurgt på tidligere da den kom ned i en pris jeg kunne leve med. Dog forsøgte de at tørre dkr 10.000 af på mig, som en eksportafgift de havde på salg til udlandet - men den nægtede jeg at betale. Så afveg de den, hvis jeg købte vinterfælge med til bilen, som dog var meget billige ( 2500 for et sæt 20" )
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Forhandle bilpris i sverige

Indlæg af vrod » 31. mar 2024, 16:36

Jeg må vel bare se om de er til at skubbe lidt i. :) Alene pga. bilens alder kan jeg spare 6% ved at betale moms her i Tyskland istedet for Sverige.. så det er altid noget. Tak for jeres indslag og fortsat god Påske. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Forhandle bilpris i sverige

Indlæg af Watcher » 1. apr 2024, 07:00

Men som privat person kan du ikke købe bilen ex moms i sverige kun som firma, men det rigtigt hvis du gør sådan vil der være 6% i moms at spare


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"