Problem med bagbremse på Golf 7
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 5. maj 2022, 19:35
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Problem med bagbremse på Golf 7
Hej Alle
Jeg har en problem med den ene side af mine bagbremser.
Der er tale om en Golf 7 fra 2012 med Elektronisk parkeringsbremse
Symptomet er en klassisk fast siddende kaliber, således skiven bliver overophedet.
Den sidder ikke mere fast ind når man løfter baghjulet fri, så løber hjulet nogle omgange, før det igen stopper og man kan høre den går på klodserne, som nævnt bliver skiven brandende varm ved kørsel, men lugter ikke.
Da jeg først konstateret problemet udskiftede jeg Skiver og klodser, da de alligevel var godt slidte.
Selve kaliberen kørte fint retur, så den blev ikke skiftet.
I samme ombæring er glidere, bremsekaliber holderen renset og smurt med fedt. Alt konstateret kørte som det skulle.
Efter prøve kørsel konstaterede jeg problemet var forsat og udskiftede derefter selve kalibrere, da pakning omkring stempel så ud til og var revnet og der kunne være tegn på bremsevæske udslip.
Her efter syntes problemet og være løst, men da jeg skiftede til sommerfælge bemærkede jeg forsat den blev varm i samme side.
Herefter har jeg haft kalibrere skubbet tilbage, for at sikre mig det ikke evt. var noget med kalibreringen, af den elektronisk P-bremse.
Igen blev alt renset og smurt i den side som blevet står på.
Efter prøvetur syntes der at være en forbedring når jeg så mit km/l forbrug, men da jeg kom hjem kunne jeg konstatere at skiven forsat bliver varm.
Jeg er lidt løbet tør for ideer til hvad problemet kan være, da jeg ikke har være udsat for dette før.
Det er ikke første gang jeg skifter bremser, skiver og kalibre på VW, så mener jeg har en del kendskab.
Ved udskiftning af kalibrene er der ikke brugt klemmeværktøj på slangen og kaliberen er og udluftet.
bremse mæssig virker den som den bør, men en varm skive er jo ikke sagen.
Håber på nogle gode råde/ideer
Jeg har en problem med den ene side af mine bagbremser.
Der er tale om en Golf 7 fra 2012 med Elektronisk parkeringsbremse
Symptomet er en klassisk fast siddende kaliber, således skiven bliver overophedet.
Den sidder ikke mere fast ind når man løfter baghjulet fri, så løber hjulet nogle omgange, før det igen stopper og man kan høre den går på klodserne, som nævnt bliver skiven brandende varm ved kørsel, men lugter ikke.
Da jeg først konstateret problemet udskiftede jeg Skiver og klodser, da de alligevel var godt slidte.
Selve kaliberen kørte fint retur, så den blev ikke skiftet.
I samme ombæring er glidere, bremsekaliber holderen renset og smurt med fedt. Alt konstateret kørte som det skulle.
Efter prøve kørsel konstaterede jeg problemet var forsat og udskiftede derefter selve kalibrere, da pakning omkring stempel så ud til og var revnet og der kunne være tegn på bremsevæske udslip.
Her efter syntes problemet og være løst, men da jeg skiftede til sommerfælge bemærkede jeg forsat den blev varm i samme side.
Herefter har jeg haft kalibrere skubbet tilbage, for at sikre mig det ikke evt. var noget med kalibreringen, af den elektronisk P-bremse.
Igen blev alt renset og smurt i den side som blevet står på.
Efter prøvetur syntes der at være en forbedring når jeg så mit km/l forbrug, men da jeg kom hjem kunne jeg konstatere at skiven forsat bliver varm.
Jeg er lidt løbet tør for ideer til hvad problemet kan være, da jeg ikke har være udsat for dette før.
Det er ikke første gang jeg skifter bremser, skiver og kalibre på VW, så mener jeg har en del kendskab.
Ved udskiftning af kalibrene er der ikke brugt klemmeværktøj på slangen og kaliberen er og udluftet.
bremse mæssig virker den som den bør, men en varm skive er jo ikke sagen.
Håber på nogle gode råde/ideer
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 154 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Jeg ville prøve, at udlufte igen.
Hvis kaliberer er nye, så kan lidt luft i systemet godt drille.
Hvis kaliberer er nye, så kan lidt luft i systemet godt drille.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 12. jan 2020, 20:10
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Er det elektrisk drevet aktuator der flytter stempler ved bremsning, eller er det et bowden kabel der rykker i en momentarm ved kalibre?
I tilfælde af det sidste kan kablet trænge til udskiftning (erfaring fra astra)
I tilfælde af det sidste kan kablet trænge til udskiftning (erfaring fra astra)
Passat 2,0 TDI SCR 150 Variant DSG7 Reflex Silver Metallic 7/2018
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 5. maj 2022, 19:35
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Tvivler på luft, da problemet oprindeligt startede med den orginale kaliber, men giver det da et forsøg, da det selvfølgelig ikke skader.Henrik2800 skrev: ↑6. maj 2022, 06:48Jeg ville prøve, at udlufte igen.
Hvis kaliberer er nye, så kan lidt luft i systemet godt drille.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 5. maj 2022, 19:35
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
#Ely - Det en elektrisk drevet aktuator som sidder bag på kalibrere, så ingen kabler der kan drille som på de ældre modeller
#Mojo - Slangen har strejfet min tanke, om denne kan forårsage noget liggende, men har ikke set det før. Nej det er kun i den ene side den bliver varm. Den anden side er kold til sammenlignede og forhjulene er lunkne.
#Mojo - Slangen har strejfet min tanke, om denne kan forårsage noget liggende, men har ikke set det før. Nej det er kun i den ene side den bliver varm. Den anden side er kold til sammenlignede og forhjulene er lunkne.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1109
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 154 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Du kan jo løsne udluftningsskruen og se om den strinter og bliver løs.
Så har du da isoleret problemet.
Hænger den stadig efter det er det en mekanisk fejl.
Så har du da isoleret problemet.
Hænger den stadig efter det er det en mekanisk fejl.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 16:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
måske noget du kan bruge. har selv en audi a6, så beskrivelsen er for denne. samt passat. kan desværre ikke find det til din golf
skal bruge vcds
justering af styreenheden
Vælg STG 53 (parkeringsbremse)
STG-tilpasning -> Funktion 10
-> Kanal 020 (venstre baghjulsbremse)
Ved hver anden aktivering af parkeringsbremsen via knap E538 øges værdien af denne justeringskanal med én. I tilfælde af en funktionsfejl, der resulterer i udskiftning af denne parkeringsbremsemotor, skal denne tilpasningskanal indstilles til 0.
-> Kanal 021 (højre baghjulsbremse)
Ved hver anden aktivering af parkeringsbremsen via knap E538 øges værdien af denne tilpasningskanal med én. I tilfælde af en funktionsfejl, der resulterer i udskiftning af denne parkeringsbremsemotor, skal denne tilpasningskanal indstilles til 0.
hilsen kent
skal bruge vcds
justering af styreenheden
Vælg STG 53 (parkeringsbremse)
STG-tilpasning -> Funktion 10
-> Kanal 020 (venstre baghjulsbremse)
Ved hver anden aktivering af parkeringsbremsen via knap E538 øges værdien af denne justeringskanal med én. I tilfælde af en funktionsfejl, der resulterer i udskiftning af denne parkeringsbremsemotor, skal denne tilpasningskanal indstilles til 0.
-> Kanal 021 (højre baghjulsbremse)
Ved hver anden aktivering af parkeringsbremsen via knap E538 øges værdien af denne tilpasningskanal med én. I tilfælde af en funktionsfejl, der resulterer i udskiftning af denne parkeringsbremsemotor, skal denne tilpasningskanal indstilles til 0.
hilsen kent
Audi A6 3,0 tdi. med hele svineriet af udstyr lækkert
Touran Highline 2,0 tdi 170 hk
Suzuki gsxr 750
Touran Highline 2,0 tdi 170 hk
Suzuki gsxr 750
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 5. maj 2022, 19:35
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Tak for infoKentsk skrev: ↑6. maj 2022, 17:13måske noget du kan bruge. har selv en audi a6, så beskrivelsen er for denne. samt passat. kan desværre ikke find det til din golf
skal bruge vcds
justering af styreenheden
Vælg STG 53 (parkeringsbremse)
STG-tilpasning -> Funktion 10
-> Kanal 020 (venstre baghjulsbremse)
Ved hver anden aktivering af parkeringsbremsen via knap E538 øges værdien af denne justeringskanal med én. I tilfælde af en funktionsfejl, der resulterer i udskiftning af denne parkeringsbremsemotor, skal denne tilpasningskanal indstilles til 0.
-> Kanal 021 (højre baghjulsbremse)
Ved hver anden aktivering af parkeringsbremsen via knap E538 øges værdien af denne tilpasningskanal med én. I tilfælde af en funktionsfejl, der resulterer i udskiftning af denne parkeringsbremsemotor, skal denne tilpasningskanal indstilles til 0.
hilsen kent
heller ikke noget jeg er stødt på og motoren er i princippet udskiftet, da den sidder på bremsekaliberen.
Kan jo ikke udelukke at den originale lavede fejlen, hvorved værdien skal sættes til 0. tanken med at jeg skubbede kaliberen tilbage og tilpasse på ny, som ved belægning udskiftning, var for at sikre en evt. kalibrering.
Jeg vil da tage et kig i VCDS og se om der er nogle værdier at arbejde med.
tak
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 5. maj 2022, 19:35
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Blot en update
Bremseslange skiftet og endnu engang er glider renset og smurt.
Forsat samme udfald med en varm skive i den ene side.
Påvirker jeg med en skruestrækker mellem kaliberholderen og bremseklodsen kan jeg uden brug af kraft rykke den 1-2mm, hvorved den køre fint, men ved rotation af hjulet, kan den ikke presses tilstrækkeligt tilbage.
Har forsøgt både ved aktivering af håndbremse og brug af bremse pedalen, for at se om der skulle være en forskel ved rotation af dækket.
Umiddelbart det samme
Kiggede i VCDS og kan umiddelbart ikke finde nogle justeringer af parkering bremse, så tænker ikke det er på min model.
Eneste jeg faldt over var en funktion kaldet "IDE03296 - udluftning af bremse" og IDE03649 - Påfyldning/udluftning af bremse system.
en hurtig søgning og jeg kunne se det relatere sig til en bleed funktion med tryk på beholderen.
Ikke lige den måde jeg har udluftet bremsen på og har da heller ikke stiftet bekendtskab med sådan en løsning.
Metode jeg anvender for udluftning er den klassiske 2 personer, hvor pedalen pumpes op og holdes, hvorefter der åbnes for udlufter i klar silikone slange, således man kan se luften. Det er selvfølgelig gjort med tænding, for ellers sker der ikke så meget
åbning af udluften er gjort 6-8 gange, hvor ingen luft i slange længere er konstateret. det ekstra påfyldte i beholderen er da også faldet, så væsken suges da igennem systemet.
Har godt nok sådan en beholder man montere på udlufteren og via kompresser tryk dannes der vacum, således der suges, men fortrækker nu 2 personer modellen.
Bremseslange skiftet og endnu engang er glider renset og smurt.
Forsat samme udfald med en varm skive i den ene side.
Påvirker jeg med en skruestrækker mellem kaliberholderen og bremseklodsen kan jeg uden brug af kraft rykke den 1-2mm, hvorved den køre fint, men ved rotation af hjulet, kan den ikke presses tilstrækkeligt tilbage.
Har forsøgt både ved aktivering af håndbremse og brug af bremse pedalen, for at se om der skulle være en forskel ved rotation af dækket.
Umiddelbart det samme
Kiggede i VCDS og kan umiddelbart ikke finde nogle justeringer af parkering bremse, så tænker ikke det er på min model.
Eneste jeg faldt over var en funktion kaldet "IDE03296 - udluftning af bremse" og IDE03649 - Påfyldning/udluftning af bremse system.
en hurtig søgning og jeg kunne se det relatere sig til en bleed funktion med tryk på beholderen.
Ikke lige den måde jeg har udluftet bremsen på og har da heller ikke stiftet bekendtskab med sådan en løsning.
Metode jeg anvender for udluftning er den klassiske 2 personer, hvor pedalen pumpes op og holdes, hvorefter der åbnes for udlufter i klar silikone slange, således man kan se luften. Det er selvfølgelig gjort med tænding, for ellers sker der ikke så meget

åbning af udluften er gjort 6-8 gange, hvor ingen luft i slange længere er konstateret. det ekstra påfyldte i beholderen er da også faldet, så væsken suges da igennem systemet.
Har godt nok sådan en beholder man montere på udlufteren og via kompresser tryk dannes der vacum, således der suges, men fortrækker nu 2 personer modellen.
-
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10063
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 439 times
- Been thanked: 1279 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Kan man ikke få den til at udlufte via ABS pumpen (VCDS)? Det kunne man da på de ældre platforme.
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1743
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 179 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Jeg kan ikke se hvordan luft i systemet skulle få den til at hænge?
Carsten.
Golf V GTI
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Medlem
- Indlæg: 513
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 102 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Det er ikke sådan at skiven sidder skævt.
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Citroen c4 2007 121000 km.
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Citroen c4 2007 121000 km.
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1770
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 158 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Altså navet skal jo værre seriøst skæv, hvis den skal kunne gøre skiven varm.
Jeg tænker defekt Abs blok. Hvis du tager den ind og løsner udlufter skruen og der tryk på den. Er det fordi Abs blokken ikke lukker trykket tilbage. Der ved hænger den lidt hele tiden.
Jeg tænker defekt Abs blok. Hvis du tager den ind og løsner udlufter skruen og der tryk på den. Er det fordi Abs blokken ikke lukker trykket tilbage. Der ved hænger den lidt hele tiden.
Mercedes w124 280TE sommervogn 
Bmw E91 320d M-tech Hverdags vogn
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and many more

Bmw E91 320d M-tech Hverdags vogn
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and many more
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 5. maj 2022, 19:35
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Tvivler og på luft i systemet. Bremsen virker som der burde ingen svampet fornemmelse.
Har også forsøg med hård opbremsning for at se om jeg kunne konstatere nogle ændring, slinger/ rystelser.
Et skævt navn lyder også usansynligt.
Ved montering er nav renset og smurt, så skidt der evt. måtte forudsage skæv monteret Skive ved jeg heller ikke rigtigt.
Da jeg skiftede bremseslangen åbnede jeg udluftningen og den dryppede med bremsevæske.
Min tanke er her i weekende og prøve at rykke rundt på Skive, klodser og glidere, for at se om problemet flyttes over på den anden side.
Desværre ligger jeg ikke inde med et måle meter til at se om skiven har en mindre skævhed.
Har også forsøg med hård opbremsning for at se om jeg kunne konstatere nogle ændring, slinger/ rystelser.
Et skævt navn lyder også usansynligt.
Ved montering er nav renset og smurt, så skidt der evt. måtte forudsage skæv monteret Skive ved jeg heller ikke rigtigt.
Da jeg skiftede bremseslangen åbnede jeg udluftningen og den dryppede med bremsevæske.
Min tanke er her i weekende og prøve at rykke rundt på Skive, klodser og glidere, for at se om problemet flyttes over på den anden side.
Desværre ligger jeg ikke inde med et måle meter til at se om skiven har en mindre skævhed.
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1743
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 179 times
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
biltema har et udmærket måleur: https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000024034
Carsten.
Golf V GTI
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 28. aug 2015, 16:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
du kan evt. prøve at kigge på denne vejledning i udskiftning af bagbremser. den beskriver også at man kan få problemer hvis man ikke følger denne procedure.
https://wiki-ross--tech-com.translate.g ... r_pto=wapp
hilsen Kent
https://wiki-ross--tech-com.translate.g ... r_pto=wapp
hilsen Kent
Audi A6 3,0 tdi. med hele svineriet af udstyr lækkert
Touran Highline 2,0 tdi 170 hk
Suzuki gsxr 750
Touran Highline 2,0 tdi 170 hk
Suzuki gsxr 750
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 5. maj 2022, 19:35
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Problem med bagbremse på Golf 7
Nøjagtigt den vejledning jeg har brugt.Kentsk skrev: ↑13. maj 2022, 06:43du kan evt. prøve at kigge på denne vejledning i udskiftning af bagbremser. den beskriver også at man kan få problemer hvis man ikke følger denne procedure.
https://wiki-ross--tech-com.translate.g ... r_pto=wapp
hilsen Kent
Har endda prøvet at gøre det en ekstra gang for at være sikre på at udelukke en evt. fejl.