Hjælp til vurdering af service

Besvar
jesperCH
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Hjælp til vurdering af service

Indlæg af jesperCH » 17. mar 2023, 16:59

Hej VagCars.

Først undskyld til admins, hvis emnet ligger i forkert Forum, kunne ikke finde ud af hvor jeg skulle stille spørgsmålet.

Først lille historie.

Jeg købte i 2020 en Seat Leon ved Seat i Taastrup. Og ligesiden har jeg overholdt alle mine service hos dem.
Nu er der så opstået det problem, at min ene gummilist ved bagdøren, har gnavet hul i lakken, og derved er der opstået rust i bunden af bagdøren hvor listen sidder.
Billede[/img][/img][/img]

Det skal siges at tilbage i april 2022, opstod der en parkeringsskade på fordøren i samme side, og i den forbindelse, blev fordøren malet, og for at ramme nuancen, har maleren os overfladisk malet bagdøren med.
Da jeg opdager rusten ved bagdøren tager jeg kontakt til Seat, da jeg tror det er pga. dårlig lakering af døren, men det afviser Seat, de fortæller mig det er gummilisten der er dårlig, fordi der sidder noget Alu. Inde i listen som er kogt op, og det er det som har, gnavet i lakken,
Der er så gået lidt detektiv i den efterfølgende, hvor jeg har været ved både to autolakerer og Seat i Slagelse. Alle uafhængig af hinanden, fortæller mig det er listen der er dårlig, og har lavet skaden.

Mit spørgsmål er så.
Burde Seat i forbindelse med service ikke havde opdaget den dårlig liste? Det skal siges at bilen er/var ved dem 2-3 gange om året, da jeg ligger mellem 60-70k km. Om året.
Så det ikke fordi der er gået år imellem de har set bilen.
En af grunden til jeg valgte at få serviceret bilen ved Seat, er at de bryster sig med at, hvis man vil holde ens Seat i bedste stand så skal de servicere den, da de kender bilen ud og ind.

Jeg følger lidt det er spild af penge med service, hvis det eneste de gør er at tjekke bremser, dæk og vinduesvisker for det føles lidt sån.
Men kan os være det er mig der forlanger for meget at et service, men havde en opfattelse af at service os galt selve karosseriet?

Mvh.
Jesper
Vedhæftede filer
42F1A92D-5633-45B1-84CF-0F7F8468C920.jpeg
42F1A92D-5633-45B1-84CF-0F7F8468C920.jpeg (132.02 KiB) Vist 330 gange
Senest rettet af jesperCH 17. mar 2023, 22:26, rettet i alt 2 gange.

Hallas
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 375 times
Been thanked: 193 times

Re: Hjælp til vurdering af service

Indlæg af Hallas » 17. mar 2023, 18:08

Jeg har været hvor du er, og lærdommen er for mit vedkommende..

Mit blodtryk er for højt hver gang og har nu lært at det kommer ikke til at ske mere på grund af bil, og værksted.

Det med service osv er bare tit noget der hedder fine ord og i bund og grund bare som du siger.
Lidt olie og div. dele og du kan gå til kasse 1.

Den lille ting du har der på bilen, kræver en let slibning, lidt grunder og en lakstift. Gør det selv og glæd dig over at du er god til det og så komme videre. Du ved hvad du har lavet og slipper for en masse bøvl, der ikke er det værd.
At den allerede udvider sig på så kort tid er noget andet.
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

jesperCH
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af jesperCH » 17. mar 2023, 20:06

Hallas skrev:
17. mar 2023, 18:08
Jeg har været hvor du er, og lærdommen er for mit vedkommende..

Mit blodtryk er for højt hver gang og har nu lært at det kommer ikke til at ske mere på grund af bil, og værksted.

Det med service osv er bare tit noget der hedder fine ord og i bund og grund bare som du siger.
Lidt olie og div. dele og du kan gå til kasse 1.

Den lille ting du har der på bilen, kræver en let slibning, lidt grunder og en lakstift. Gør det selv og glæd dig over at du er god til det og så komme videre. Du ved hvad du har lavet og slipper for en masse bøvl, der ikke er det værd.
At den allerede udvider sig på så kort tid er noget andet.
Jeg er godt nok blive skuffet, har altid haft den opfattelse at et autoriseret værksted gik bilen lidt grundigere igennem, end uautoriseret værksted. Men det er desværre ikke tilfældet
Har os opgivet kampen, om at få noget ud af at klage til Seat. Det blev nogen dyrere lærepenge, og så er det bare komme videre.😄

Var ved at overveje om jeg skulle gøre det selv, men har besluttet at køre den til en autolakerer. Har længe haft lyst til at få malet forkofanger og kølerhjelm pga. en del stenslag. Og autolakeren skulle havde 3500kr for at male kølerhjelm, forkofanger plus bunden af døren, det synes jeg lød som en fair pris.🙂

Hallas
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 375 times
Been thanked: 193 times

Indlæg af Hallas » 17. mar 2023, 22:48

Det er nok ikke nu du skal blive skuffet..Der er mange oplevelser af dårlige værksteder, men også gode historier. Men der hvor du bliver taget alvorligt ved bilforhandler er når du kører dankort igennem ved købet, derefter falder det støt ned af bakke.
God ide lige at få gennemgået småtingene ved maler
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

stadil
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 158 times
Been thanked: 32 times

Indlæg af stadil » 18. mar 2023, 07:58

Hvor gammel er bilen?

Besvar

Tilbage til "Hjælp til reparation & montering"