Først undskyld til admins, hvis emnet ligger i forkert Forum, kunne ikke finde ud af hvor jeg skulle stille spørgsmålet.
Først lille historie.
Jeg købte i 2020 en Seat Leon ved Seat i Taastrup. Og ligesiden har jeg overholdt alle mine service hos dem.
Nu er der så opstået det problem, at min ene gummilist ved bagdøren, har gnavet hul i lakken, og derved er der opstået rust i bunden af bagdøren hvor listen sidder.
Det skal siges at tilbage i april 2022, opstod der en parkeringsskade på fordøren i samme side, og i den forbindelse, blev fordøren malet, og for at ramme nuancen, har maleren os overfladisk malet bagdøren med.
Da jeg opdager rusten ved bagdøren tager jeg kontakt til Seat, da jeg tror det er pga. dårlig lakering af døren, men det afviser Seat, de fortæller mig det er gummilisten der er dårlig, fordi der sidder noget Alu. Inde i listen som er kogt op, og det er det som har, gnavet i lakken,
Der er så gået lidt detektiv i den efterfølgende, hvor jeg har været ved både to autolakerer og Seat i Slagelse. Alle uafhængig af hinanden, fortæller mig det er listen der er dårlig, og har lavet skaden.
Mit spørgsmål er så.
Burde Seat i forbindelse med service ikke havde opdaget den dårlig liste? Det skal siges at bilen er/var ved dem 2-3 gange om året, da jeg ligger mellem 60-70k km. Om året.
Så det ikke fordi der er gået år imellem de har set bilen.
En af grunden til jeg valgte at få serviceret bilen ved Seat, er at de bryster sig med at, hvis man vil holde ens Seat i bedste stand så skal de servicere den, da de kender bilen ud og ind.
Jeg følger lidt det er spild af penge med service, hvis det eneste de gør er at tjekke bremser, dæk og vinduesvisker for det føles lidt sån.
Men kan os være det er mig der forlanger for meget at et service, men havde en opfattelse af at service os galt selve karosseriet?
Mvh.
Jesper