Service på bil

Besvar
Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 127 times
Been thanked: 339 times

Service på bil

Indlæg af diskoboy » 21. feb 2011, 15:12

Det er ofte benyttet at "folk" selv tager olie med til service for at undgå deres priser på netop dette.

Hvad med andre reservedele? Findes der værksteder som acceptere at man "kun" køber deres viden?

... og vil det kunne betale sig? Tænker fx på et tandrems skift incl. vandpunmpe...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
VWManKBH
Medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: NørreBronX.
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Service på bil

Indlæg af VWManKBH » 21. feb 2011, 15:58

Ja der findes da en del værksteder hvor de fint montere de dele du selv medbringer. det er mest de store som VW, BMW, Mercedes og andre Aut. værksteder som ikke er helt glad for at montere de uoriginale dele, men jeg har dog fået skiftet medbragte dele hos SMC amager.

Det kan godt betale sig da de dele som de store firmaer bruger faktisk ikke er ret så forskellige bortset fra eks et VW/Audi eller BMW stempel rigtig mange dele leveres af andre produkcenter som også levere til de store såkaldte Originale dele den eneste forskel er det stempel.
Har Tolerance Data op til 2009 2 udgave (hvis nogen skulle mangle info)

Hvis jeg ikke kender dem... Så kender de mig

KM justering foretages

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem

Indlæg af diskoboy » 21. feb 2011, 23:12

Det er self org vw dele - jeg har bare tænkt mig at bestille fra Tyskland
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af CULT » 21. feb 2011, 23:27

Ja der er penge at spare når bilen laves. Men hvis din tandrem springer efter et halvt år der er nok ikke så mange til at betale den store motor reparation end dig selv, da det 100% ender med at leverandøren af dele skyder skylden på værkstedet og omvendt

Lars Sadolin
Nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Lars Sadolin » 21. feb 2011, 23:28

diskoboy skrev:Det er ofte benyttet at "folk" selv tager olie med til service for at undgå deres priser på netop dette.

Hvad med andre reservedele? Findes der værksteder som acceptere at man "kun" køber deres viden?

... og vil det kunne betale sig? Tænker fx på et tandrems skift incl. vandpunmpe...

Prøv og tænk på hvis du får skiftet en tandrem hos et dansk værksted, som du selv har købt og medbragt, og den sprænger hvor meget garanti tror du så der er.

Olie er lidt noget andet hvis det overholder specifikationerne så er der ikke noget at komme efter.

Nu ved jeg godt at du vil tænke at det er jo originale dele fra tyskland, men SMC vil nok henvise til fejl i Tandrem tyskerne vil henvise til fejlmontage, du bliver som en lus mellem to negle.

Hvis du køber tandrem mm. og arbejdstiden til skiftet hos samme firma, ja så er der ikke noget at komme efter da der gives 2 års garanti på reservedele samt følgeskader + montage.

Det er meget træls hvis sådan en tandrem springer det kan koste dig dyrt, meget dyrt efter min mening så er det nok ikke der du skal spare.
Lars Sadolin

Seat Leon 2,0 TDI DSG Stylance Full Led 2014
Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG Elegance 2011

Lars Sadolin
Nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Lars Sadolin » 21. feb 2011, 23:30

CULT skrev:Ja der er penge at spare når bilen laves. Men hvis din tandrem springer efter et halvt år der er nok ikke så mange til at betale den store motor reparation end dig selv, da det 100% ender med at leverandøren af dele skyder skylden på værkstedet og omvendt

Ja der var da lige en der var hurtigere end mig :lol:
Lars Sadolin

Seat Leon 2,0 TDI DSG Stylance Full Led 2014
Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG Elegance 2011

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem

Indlæg af diskoboy » 21. feb 2011, 23:51

Okay, tandrem er måske et dårligt eksempel... men omvendt kan jeg forstå det hvis jeg møder op med en der er købt hos thansen... Hvis den har et orginalt part nummer er det jo stadig samme koncern og derfor må de æde den? eller?

... men igen - hvis tandrem er et dårligt eksempel - hvad kan så reelt bruges? Et eller andet sted kan værkstedet jo også sige at olien ødelagde motoren pga. der var snavs i olien fra leverandørens side?

I bund og grund vil jeg jo under alle omstændigheder havne i en lorte situation ligemeget hvad jeg end måtte medbringe til service?

ClausP
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times

Indlæg af ClausP » 21. feb 2011, 23:56

CULT skrev:Ja der er penge at spare når bilen laves. Men hvis din tandrem springer efter et halvt år der er nok ikke så mange til at betale den store motor reparation end dig selv, da det 100% ender med at leverandøren af dele skyder skylden på værkstedet og omvendt
x1000

Hvis du ikke vil betale den højere danske pris, så kør hele vogntøjet til udlandet og få det lavet der.

Husk at der også er noget der hedder goodwill, nu ved jeg ikke hvor gammel bilen er, men skulle der ske noget som måske kunne munde ud i en kulance dækning, så kan det måske være dråben der får vippen til at vippe til nej siden.
"Gode kunder" prioriteres højere i den situation.

Det skal man også gøre sig klart når man vælger at spare lidt på ikke at bruge aut. værksted mens bilen er ny, uaut. går vist meget sjældent ind og giver kulancerep på en smadret motor.

Af samme årsag får jeg altid lavet aut. service på mine biler de første 4 - 5 år, selvom det irritere mig at skulle betale 250 kr. for en liter olie som jeg selv kan købe til 65 kr.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af CULT » 22. feb 2011, 08:59

diskoboy skrev:Okay, tandrem er måske et dårligt eksempel... men omvendt kan jeg forstå det hvis jeg møder op med en der er købt hos thansen... Hvis den har et orginalt part nummer er det jo stadig samme koncern og derfor må de æde den? eller?

... men igen - hvis tandrem er et dårligt eksempel - hvad kan så reelt bruges? Et eller andet sted kan værkstedet jo også sige at olien ødelagde motoren pga. der var snavs i olien fra leverandørens side?

I bund og grund vil jeg jo under alle omstændigheder havne i en lorte situation ligemeget hvad jeg end måtte medbringe til service?
Vw/Aud i Tyskland er ikke samme koncern som vw/Audi Danmark desværre, det giver desværre ikke andet end bøvl hvis man ryger ud i eventuelt motor haveri ved et service jeg garantere for at begge parter vil gøre alt for ikke at betale skaderne ;)

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"