Hvor lang ventetid er akseptabel på ekspedition SMC Amager
-
Benny From
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Hvor lang ventetid er akseptabel på ekspedition SMC Amager
Havde en pudsig oplevelse hos SMC Amager idag, ville have en pris hos reservedele på alufælge og dæk - jeg stillede ved skranken, trykkede på den dertil opstillede knap til ekspedition, ventede ca. 10 min., uden reaktion fra personalet, trykkede derfor igen på knappen til ekspedition, ventede endnu 10 min, stadigvæk uden reaktion, hvorefter jeg forlod forretningen.
I min verden er det helt forkasteligt, at man ikke gider rejse sig fra stolen, for at ekspedere ventende kunder - så har man formodentligt for meget at lave eller også har man ikke tilstrækkeligt ansatte i biksen.
Mit spørgsmål er derfor, er det bare mig der er for utålmodig, eller er jeg bare forvent ?
I min verden er det helt forkasteligt, at man ikke gider rejse sig fra stolen, for at ekspedere ventende kunder - så har man formodentligt for meget at lave eller også har man ikke tilstrækkeligt ansatte i biksen.
Mit spørgsmål er derfor, er det bare mig der er for utålmodig, eller er jeg bare forvent ?
- mart!n
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: Hvor lang ventetid er akseptabel på ekspedition SMC Amag
Det er da langt over hvad også jeg mener er acceptabelt...
Kan da huske i gamle dage hvor der var et udtryk der hed at "kunden kommer i første række"... Men som mange andre ting (der i blandt høfligheden og kundeplejen) er det også en saga blot...
Kan da huske i gamle dage hvor der var et udtryk der hed at "kunden kommer i første række"... Men som mange andre ting (der i blandt høfligheden og kundeplejen) er det også en saga blot...
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Jeg havde ventet til der kom nogen eller gået om i baglokalet og fundet.
For at skride når de endelig kom.
30 sek er tæt på max. Så skal der være kontakt mellem kunden og ekspedienten.
Søren S2
For at skride når de endelig kom.
30 sek er tæt på max. Så skal der være kontakt mellem kunden og ekspedienten.
Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
- kristian
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
prøv at gribe knoglen og ring til smc reservedele Aalborg ved 15 tiden så kan du godt regne med at blive smidt af linien et par gange har før forsøgt at komme igennem i en times tid ved dem. Det er lækkert!
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
- norn
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 212 times
det er min tålmodighed ihvertfald heller ikke indrettet tilBenny From skrev:Havde en pudsig oplevelse hos SMC Amager idag, ville have en pris hos reservedele på alufælge og dæk - jeg stillede ved skranken, trykkede på den dertil opstillede knap til ekspedition, ventede ca. 10 min., uden reaktion fra personalet, trykkede derfor igen på knappen til ekspedition, ventede endnu 10 min, stadigvæk uden reaktion, hvorefter jeg forlod forretningen.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 206 times
Ja kunder er faktisk kun til besvær
Jeg kan ikke fordrage at et telefon opkald er vigtigere end en kunde der møder personligt op.
Ham der ringer, skal nok ringe igen, hvis han mener noget med det, men ham der møder personligt op, han mener det nok mest !

Jeg kan ikke fordrage at et telefon opkald er vigtigere end en kunde der møder personligt op.
Ham der ringer, skal nok ringe igen, hvis han mener noget med det, men ham der møder personligt op, han mener det nok mest !
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Corrado 2,9 1995
-
HECTOR2-2-2
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Danmark
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Det er meget normalt der ude, de er rigtig dårlige til kundeservice
Man tager sku kunderne før man tager TELEFONEN.
Man tager sku kunderne før man tager TELEFONEN.
GOLF V GTI
- UnlimitedCph
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
De har det vel lige som mig.. "livet er meget lettere uden kunder"...Benny From skrev:Havde en pudsig oplevelse hos SMC Amager idag, ville have en pris hos reservedele på alufælge og dæk - jeg stillede ved skranken, trykkede på den dertil opstillede knap til ekspedition, ventede ca. 10 min., uden reaktion fra personalet, trykkede derfor igen på knappen til ekspedition, ventede endnu 10 min, stadigvæk uden reaktion, hvorefter jeg forlod forretningen.
Så behøver man heller ikke at så op om morgenen for at gå på arbejde
Men har selv oplevet den samme behandling hos smc i gladsaxe.. Her gik der kun 10 min.. Hvorefter en MEGET snobbet ekspedient fortalte mig at han ikke havde tid til at finde de stumper frem jeg skulle bruge. Så gik turen til skoda i måløv.. de havde hvad jeg skulle bruge og en fin service
----------------------------------------------------------------
Skoda Octavia combi 1.6tdi dsg elegance 2010
Skoda Octavia combi 1.6tdi dsg elegance 2010
-
Peter B
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
Ok det lyder skidt..
Jeg handler der tit og får super behandling og kundepleje.. Og de plejer næsten altid lige at sige hej de værkfører der sidder der og ligeledes tilkalde personale..
Jeg handler der tit og får super behandling og kundepleje.. Og de plejer næsten altid lige at sige hej de værkfører der sidder der og ligeledes tilkalde personale..
-
mrverybig
- Medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: kerteminde
- Been thanked: 7 times
var for nogle år siden ude hos Peter Nielsen i Vejle for at købe en meter returslange til dysserne på den gamle 35i - efter lang tids venten på at de fandt det rigtige på lageret - gik jeg ud til kassen for at afregne
Der ude stod salgschefen og en af de unge sælgere og kiggede ud af vinduet - salgschefen sagde i det samme : "vi skal lige have fjernet den gamle skrotbunke derude på p-pladsen når vi nu skal have Åben hus i weekenden "
Deneneste bil der stod derude var min - så jeg gik hen til ham - stak slangen i hånden på ham og bad ham om lige at smutte ind for at aflevere den igen - og at det forøvrigt var min bil han roste lige før - jeg skulle nok selv fjerne den
Vendte mig om og gik - har IKKE været der siden
Regards
Viggo
Ups - glemte lige kommentaren til tråden - hvis ingen har rørt sig inden for de første 2- 3 min eller bare vist at de har set mig når jeg kommer for at køe stumper - går jeg igen
Man kan ikke byde kunder den behandling
Der ude stod salgschefen og en af de unge sælgere og kiggede ud af vinduet - salgschefen sagde i det samme : "vi skal lige have fjernet den gamle skrotbunke derude på p-pladsen når vi nu skal have Åben hus i weekenden "
Deneneste bil der stod derude var min - så jeg gik hen til ham - stak slangen i hånden på ham og bad ham om lige at smutte ind for at aflevere den igen - og at det forøvrigt var min bil han roste lige før - jeg skulle nok selv fjerne den
Vendte mig om og gik - har IKKE været der siden
Regards
Viggo
Ups - glemte lige kommentaren til tråden - hvis ingen har rørt sig inden for de første 2- 3 min eller bare vist at de har set mig når jeg kommer for at køe stumper - går jeg igen
Man kan ikke byde kunder den behandling
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
-
golftdidiesel
- Helt nyt medlem
Smc har aldrig givet god service, sætter aldig mine ben i en SMC Butik !!! Om de så er 100 % billiger eller andet.
-
EcoPede
- Helt nyt medlem
Jeg har kun haft VW i et par uger men har da allerede oplevet SMC Amager's ringe service. Både lang ventetid men også lidt ubehagelig service.
Jeg ringede til SMC og bad om reservedels afdelingen som jeg så blev omstillet til. Jeg præsenterer mig og fortæller jeg skal bruge reservedele til en Golf 3 TDI 110 fra 97 hvortil han svarer undrende "Golf 3 TDI 110?" Ja siger jeg, det sådan en AFN fra 07/97 han griner lidt hovenrende og siger "du siger TDI 110 og AFN som om jeg burde vide hvad det er". Jeg bliver lidt paf over han ikke ved hvad jeg snakker om men også lidt irriteret over hans attitude og spørger om ik' han bare vil have et stelnummer, hvortil han igen svarer lidt smart "jo det ville jo nok være nemmest".
Jeg undrer mig over hans attitude og modvilje til at betjene mig, fik følelsen af jeg skulle få samtalen/handlen til at glide hvis jeg ønskede mine reservedele.
Jeg ringede til SMC og bad om reservedels afdelingen som jeg så blev omstillet til. Jeg præsenterer mig og fortæller jeg skal bruge reservedele til en Golf 3 TDI 110 fra 97 hvortil han svarer undrende "Golf 3 TDI 110?" Ja siger jeg, det sådan en AFN fra 07/97 han griner lidt hovenrende og siger "du siger TDI 110 og AFN som om jeg burde vide hvad det er". Jeg bliver lidt paf over han ikke ved hvad jeg snakker om men også lidt irriteret over hans attitude og spørger om ik' han bare vil have et stelnummer, hvortil han igen svarer lidt smart "jo det ville jo nok være nemmest".
Jeg undrer mig over hans attitude og modvilje til at betjene mig, fik følelsen af jeg skulle få samtalen/handlen til at glide hvis jeg ønskede mine reservedele.
VW Golf III GT TDi AFN
18,5 km/l
18,5 km/l
- Ice Fox
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Vejle Amt..
- Been thanked: 47 times
Man skal aller højest vente et par minutter og så skal der stå en der.. Det er jo det de er ansat til..
Jeg var sq smuttet igen efter 5 minutter..
Jeg var sq smuttet igen efter 5 minutter..
- luccas
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: amager
smc amager er en total skod biks...
sidste tirsdag ringede jeg for at bestille en ny kat til min polo, og da de havde fået reg.nr og stel.nr så fortalte de at bilen er født uden kat, selvom det står på det mærke der sidder i servicebogen, nå men får en pris på ca 2200kr da de endelige finder ud af den er født med kat.
ringer igen 2 timer senere og vil bestille den, så er prisen pludselig steget til 2600kr + er den udgået af reservedels programmet og kan slet ikk fåes mere, han finder så en erstatnings kat og siger jeg kan få den mandag, hvis jeg kommer ud og betaler den inden om torsdagen, så onsdag er jeg ude og betale den og får lovet den er hjemme om mandagen, for de bestiller dele i tyskland om torsdagen..
ringer til dem tirsdag og hører om jeg kan hente den, men den er ikk kommet hjem endnu, onkdag ringer smc så og siger lagermanden hos importøren har fri så kan heller ikk få den onsdag, torsdag kan jeg slet ikk få fat på nogle i reservedele, fredag kører jeg der ud og står i kø 20-30 min der var 1 kunder før mig i køen, og får afvide den kommer på mandag.
så håber for smc at sådan en erstatnings kat er lige som en "alm" altså bare skifte den og ikk der skal skæres og svejses osv..
ellers kan det godt lige være jeg exploderer der ude
total skod service, eller mangel på samme..
men man skal vel oz være en dårlig butik hvis man skal ha 74% utilfredse kunder
sidste tirsdag ringede jeg for at bestille en ny kat til min polo, og da de havde fået reg.nr og stel.nr så fortalte de at bilen er født uden kat, selvom det står på det mærke der sidder i servicebogen, nå men får en pris på ca 2200kr da de endelige finder ud af den er født med kat.
ringer igen 2 timer senere og vil bestille den, så er prisen pludselig steget til 2600kr + er den udgået af reservedels programmet og kan slet ikk fåes mere, han finder så en erstatnings kat og siger jeg kan få den mandag, hvis jeg kommer ud og betaler den inden om torsdagen, så onsdag er jeg ude og betale den og får lovet den er hjemme om mandagen, for de bestiller dele i tyskland om torsdagen..
ringer til dem tirsdag og hører om jeg kan hente den, men den er ikk kommet hjem endnu, onkdag ringer smc så og siger lagermanden hos importøren har fri så kan heller ikk få den onsdag, torsdag kan jeg slet ikk få fat på nogle i reservedele, fredag kører jeg der ud og står i kø 20-30 min der var 1 kunder før mig i køen, og får afvide den kommer på mandag.
så håber for smc at sådan en erstatnings kat er lige som en "alm" altså bare skifte den og ikk der skal skæres og svejses osv..
ellers kan det godt lige være jeg exploderer der ude
total skod service, eller mangel på samme..
men man skal vel oz være en dårlig butik hvis man skal ha 74% utilfredse kunder
seat altea 2005
- SorenR
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Kan absolut anbefale reservedelsekspedienterne hos SMC Køge... Selv 5 minutter over lukketid har de tid...
Værkstedet derimod... <censur>... Kort fortalt, de er ikke gode til Golf I Cab's
Værkstedet derimod... <censur>... Kort fortalt, de er ikke gode til Golf I Cab's
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
-
ClausP
- Aktiv medlem
- Been thanked: 50 times
Send en mail i stedet.kristian skrev:prøv at gribe knoglen og ring til smc reservedele Aalborg ved 15 tiden så kan du godt regne med at blive smidt af linien et par gange har før forsøgt at komme igennem i en times tid ved dem. Det er lækkert!
Eller kør derover, der er ihvertilfælde aldrig mangel på bemandingen i ekspeditionen.
Har kun ros til overs for deres reservedelsbutik, som jeg bruger ofte - er efterhånde på fornavn med et par stykker af dem.
Eneste tidspunkt hvor jeg har måtte vente er når der er kø ved skranken, det er der jo ikke så meget at gøre ved, de har 2 ekspeditions kasser.
Resten af butikken er så knap så imponerende
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
-
ClausP
- Aktiv medlem
- Been thanked: 50 times
Hvad fa'en er det for noget, har de ikke en gang likvider til at købe en kat hjem.luccas skrev:...........han finder så en erstatnings kat og siger jeg kan få den mandag, hvis jeg kommer ud og betaler den inden om torsdagen, så onsdag er jeg ude og betale den...........
Aldrig om jeg ville betale forud, det er sq* da uhørt.
I min verden bytter vare og penge hånd samtidigt.
Allerede der havde jeg smækket røret på.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- luccas
- Helt nyt medlem
claus
det er oz min holdning mht at vare og penge bytter hånd samtidig, men har bare søgt i hele dk og kunne ikk få den andre steder, selvom mange har den på deres hjemmeside..
og fatter nada af tysk ellers var den blevet bestilt der nede fra..
og har bare en rigtig grim fornemmelse af at jeg bare får en kat, altså kun selve potten og selv skal skære og svejse...
det er oz min holdning mht at vare og penge bytter hånd samtidig, men har bare søgt i hele dk og kunne ikk få den andre steder, selvom mange har den på deres hjemmeside..
og har bare en rigtig grim fornemmelse af at jeg bare får en kat, altså kun selve potten og selv skal skære og svejse...
seat altea 2005
- vw4ever
- Aktiv medlem
luccas skrev:claus
Jamen i Flensburg taler/skriver de da Dansk
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Corrado 2,9 1995
- luccas
- Helt nyt medlem
vw4ever
okay... det er hermed noteret og mange tak
det er sikkert hurtigere og billigere der nede fra..
okay... det er hermed noteret og mange tak
seat altea 2005
- vw4ever
- Aktiv medlem
luccas skrev:vw4ever
okay... det er hermed noteret og mange tak![]()
Torsten og Nicole står for reservedele til DK. Der ligger en rabat aftale her på Vagcars.dk som giver yderligere 10 %
http://www.azf-flensburg.de/unser-team/ ... tilbehoer/
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Corrado 2,9 1995
@Dub_Collective