Jeg har tidligere haft lavet et par tråde på siden omkring min gamle golf 2 som jeg har haft nogle temmelige alvorlige nykker med efter den i sin tid fik skiftet tandrem og toppakning hos SMC-biler i Vejle.
Og efter en lang og sej kamp med tændings banken som ikke ville forsvinde og en masse andet bøvl har jeg så endelig fået bugt med næsten alle problemmer (kun dårlig tomgang og dårlig trækkraft ved fuldgas bøvler jeg stadig lidt med). Men den elektriske karburator på den vogn er også en drille pind har jeg ladet mig fortælle som er en Pierburg 2EE.
De fejl som jeg har fundet ind til videre og fået fixet er:
Forkert taktet tandrem
ledning til lambdasonde knækket også sat på som en stel ledning (spørg mig ikke hvordan det kan ske i det hele taget).
Tændingsbanken skulle hvise sig at der også skulle en tester på i forbindelse med justering af tændingen (det fandt WV i Fredericia så ud af. Tak til Allan hos dem). Først brokkede jeg mig selv følgelig til SMC biler over de problemmer jeg hade for bilen var slet ikke sig selv. De justerede tændingen som tog en hel time dengang og hvor andre jeg har set gøre det, kan klare det samme på max en halv time eller mindre. Men hjalp kun kort og det var tilbage.
Det skal lige siges at jeg først har fået fundet og løst alle de fejl efter 3 års kamp med fejlsøgen og mekaniker besøg (ikke hos SMC-vejle). Efter jeg har fundet fejlen med tandrem ringer jeg for at få en forklaring på det og efter som det er 3 år siden vil de naturlig hvis intet gøre ved det. Da jeg så finder ud af det andet efter følgene ringer jeg igen og får dem til at få værkføre til at ringe tilbage men de ringer aldrig...
Total set har jeg nok ofret 10000 kr. på at rettet fejl de klamhuggere har lavet i sin tid. Bl.a. ny tandrem, justering af tænding flere gange, fejlsøgning m.m. Jeg sætter ikke mine ben hos SMS biler mere.
Og efter lidt søgen på nettet kan jeg se at SMS biler generelt ikke har det bedste omdømme og ikke kun i Vejle men i flere afdellinger. Sjov nok er der mange dårlige anmeldelser på trustpilot og som om det ikke er nok, er der lukket for at kan lave en anmeldelse af dem... Finder jeg rimelig mistænkeligt.
http://www.bedoemmelse.dk/smc-biler-odense
http://www.trustpilot.dk/review/www.smc ... ladsaxe.dk
http://www.trustpilot.dk/review/smc-biler-hojbjerg.dk
http://www.trustpilot.dk/review/www.smc-biler-odense.dk
http://www.trustpilot.dk/review/www.smc-biler-vejle.dk
Hvad er jeres mening/opblevelse med SMC biler, hvor jeg specielt gerne vil høre fra de af jer som evt. bruger/har brugt vejle afdellingen?
Sorry den lange tråd.
SMC-BILER (specielt Vejle). Jeres egne ærfaringer?
-
Tommygolf2
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
kiksen
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
Re: SMC-BILER (specielt Vejle). Jeres egne ærfaringer?
Har brugt SMC-biler i Odense og Hillerød og kun været tilfreds!!!!!
-
JettaTDI
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Been thanked: 10 times
Tillid til et værksted er altafgørende uanset om det hedder SMC eller noget helt andet. Det er jo værkfører og mekaniker det kommer an på. Generelt kan man ikke skære alle SMC værksteder over én kam.
Golf R-line 2,0 TDI DSG 2015
-
Tommygolf2
- Helt nyt medlem
Kiksen
Okay, så du har været heldig nok.
JettaTDI
Jeg er helt enig i at det handler om tillid. Men den tillid jeg viste SMC i vejle, har de brudt noget så groft. Først laver de en forfærdelig ringe reparation (med ikke mindre end 3 fejl) og der efter ignorer de min kritik af dem ved ikke at ringe tilbage anden gang. Det synes jeg på igen måde er i orden. De har mildes talt ødelagt min bil mere end de har lavet den føler jeg ærlig talt.
Jeg har sat mine ben for sidste gang hos SMC i Vejle i vært fald. Det er specielt også derfor jeg netop gerne vil høre fra andre omkring SMC vejle.
Men ja, jeg har selvfølgelig også set på nettet om folk som har haft gode ærfaringer med andre smc afdellinger og vi kan alle lave fejl og det kan en mekaniker også. Men 3 fejl under den samme reparation er bare ikke godt nok og slet ikke når de fra kender sig alt ved ikke at ringe tilbage i det mindste.
Okay, så du har været heldig nok.
JettaTDI
Jeg er helt enig i at det handler om tillid. Men den tillid jeg viste SMC i vejle, har de brudt noget så groft. Først laver de en forfærdelig ringe reparation (med ikke mindre end 3 fejl) og der efter ignorer de min kritik af dem ved ikke at ringe tilbage anden gang. Det synes jeg på igen måde er i orden. De har mildes talt ødelagt min bil mere end de har lavet den føler jeg ærlig talt.
Jeg har sat mine ben for sidste gang hos SMC i Vejle i vært fald. Det er specielt også derfor jeg netop gerne vil høre fra andre omkring SMC vejle.
Men ja, jeg har selvfølgelig også set på nettet om folk som har haft gode ærfaringer med andre smc afdellinger og vi kan alle lave fejl og det kan en mekaniker også. Men 3 fejl under den samme reparation er bare ikke godt nok og slet ikke når de fra kender sig alt ved ikke at ringe tilbage i det mindste.
-
Marcus
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Been thanked: 4 times
Jeg har også læst mange kedelige historier om SMC-Biler generelt her på siden, og det er selvfølgelig træls, at du har haft så store problemer med din bil, men jeg kan altså godt forstå, at de ikke vil indgå i en diskussion omkring en tre år gammel mulig fejl på så gammel en bil, når du ikke har rettet henvendelse før.
Det lyder jo til, at flere mekanikere inkl. dig selv har været igang med bilen og det er vel snart ikke til at sige hvad der skyldes hvem, hvis det endelig kom dertil?
Det lyder jo til, at flere mekanikere inkl. dig selv har været igang med bilen og det er vel snart ikke til at sige hvad der skyldes hvem, hvis det endelig kom dertil?
-
Tommygolf2
- Helt nyt medlem
Marcus
Jeg kan med sikkerhed sige at alle fejl er lavet af SMC. Siden de skifted tandremmen, har igen pilt ved. En anden mekaniker har kun været over det i forbindelse med at konstaterer den var taktet forkert og efter følgene skiftet men først efter jeg hade kontaktet SMC omkring det. Og jeg har rettet henvendelse til dem før med tænding inden jeg gik til andre og jeg brokkede mig også over at ventiler tikkede efter det indgreb. Der efter blev jeg bare træt af dem og det lort de lukkede ud. Har jeg endelig gjort noget galt, kan man vel sige at jeg måske burde have været mere stædig og gå hårdere til dem med det ellerede dengang. Der hviste jeg detsværre bare ikke hvad der enelig var galt og hvor meget som rent faktisk var galt.
Den ledning til lambdasonden var sat på som stelledning lige siden den kom der fra.
Det er kun tændingsbanken som flere andre mekaniker har pilt ved, efter jeg har brokket mig 1-2 gange til SMC omkring det (de fik det fjernet kort varigt, men det kom igen), hvor efter jeg blev træt af dem. Da de tydelig hvis ikke magtede at fjerne det. At så andre efter følgene heller ikke har kunne fjerne er så en anden sag, dog skulle SMC i vejle jo vel forstille at være et autoiseret værksted men som tydelig hvis ikke magtede opgaven. De andre mekaniker jeg har prøvet heldet hos, var ikke VW værksteder. Det var først til sidst med VW i Fredericia at det endelig lader til at være blevet løst nu.
Så jo de fejl er fra SMC side. Men ja problemmet er at jeg først har fundet de fejl så lang tid efter og det iriterer mig også grændse løst. Men det er stadig fejl som slet ikke burde have været der i første omgang i det hele taget.
Jeg kan med sikkerhed sige at alle fejl er lavet af SMC. Siden de skifted tandremmen, har igen pilt ved. En anden mekaniker har kun været over det i forbindelse med at konstaterer den var taktet forkert og efter følgene skiftet men først efter jeg hade kontaktet SMC omkring det. Og jeg har rettet henvendelse til dem før med tænding inden jeg gik til andre og jeg brokkede mig også over at ventiler tikkede efter det indgreb. Der efter blev jeg bare træt af dem og det lort de lukkede ud. Har jeg endelig gjort noget galt, kan man vel sige at jeg måske burde have været mere stædig og gå hårdere til dem med det ellerede dengang. Der hviste jeg detsværre bare ikke hvad der enelig var galt og hvor meget som rent faktisk var galt.
Den ledning til lambdasonden var sat på som stelledning lige siden den kom der fra.
Det er kun tændingsbanken som flere andre mekaniker har pilt ved, efter jeg har brokket mig 1-2 gange til SMC omkring det (de fik det fjernet kort varigt, men det kom igen), hvor efter jeg blev træt af dem. Da de tydelig hvis ikke magtede at fjerne det. At så andre efter følgene heller ikke har kunne fjerne er så en anden sag, dog skulle SMC i vejle jo vel forstille at være et autoiseret værksted men som tydelig hvis ikke magtede opgaven. De andre mekaniker jeg har prøvet heldet hos, var ikke VW værksteder. Det var først til sidst med VW i Fredericia at det endelig lader til at være blevet løst nu.
Så jo de fejl er fra SMC side. Men ja problemmet er at jeg først har fundet de fejl så lang tid efter og det iriterer mig også grændse løst. Men det er stadig fejl som slet ikke burde have været der i første omgang i det hele taget.