VW Glostrup vs Anders Berner

Brugeravatar
HansH
Admin
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 4205 times
Been thanked: 5780 times

Re: VW Glostrup vs Anders Berner

Indlæg af HansH » 27. feb 2026, 08:33

EsbenJ skrev:
27. feb 2026, 08:30
Ikke nødvendigvis. Vi hører nok bare ikke hvis:
Der gives skriftlig advarsel.
Han sendes på kundeplejekursus.
Han sendes på konflikthåndteringskursus.
Han sættes under observation.
Det er rigtigt.

Men ville det så ikke klæde VW Glostrup hvis de kom ud og kommenterede på sagen ?

Som minimum række ud til kunden med GTE'n og beklage / tilbyde en form for "oprejsning".
Eller måske endda snakke med Berner, som jo har den platform der når ud til alle os der har set de dystre sider af sagen, og komme med et statement om at det ikke er den måde kunder kan forvente at blive behandlet ... eller noget i den stil.

Et eller andet som distancerer dem fra den kundeoplevelse Berner-videoen gengiver. Uden at de behøver at gå i nogen detaljer om hvad der er blevet sagt internt, hvilke personalemæssige skridt der evt er taget osv.
These users thanked the author HansH for the post:
majbom
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 5091 times
Been thanked: 2288 times
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 27. feb 2026, 08:38

Men hvor bredt når Anders Berner reelt ud? Jeg kendte ikke til ham før tråden her. Han virker som en idiot, så hvis det ikke var for tråden, havde jeg ikke set mere end 1 minut før jeg havde slukket for ham..

Tror ikke derver den store gennemslagskraft hos de mest gængse vw kunder
Det er jo bare for sjovt

akaup
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Has thanked: 708 times
Been thanked: 120 times

Indlæg af akaup » 27. feb 2026, 08:44

Nope - de går i flyverskjul, rider stormen af og så er det hurtigt glemt af langt de fleste - desværre:(
Ikke sendt via TapaTalk eller Iphone :D
Mvh Andreas
Tesla Model 3 Highland 2024 - konebilen - Citroen C4 Grand Picasso 2011 - 110HK 1.6HDI - E6G - alt-mulig-bilen
Land Rover SIII 88" 1976 - Farbilen

Brugeravatar
HansH
Admin

Indlæg af HansH » 27. feb 2026, 08:46

DanielB12 skrev:
27. feb 2026, 08:38
Men hvor bredt når Anders Berner reelt ud?
Hmm....

Man kan vel sige, at dem der har set optakten - de har set den på Berners kanal.
Det har jo - trods alt - ikke været på landsdækkende TV.
Så en evt forklaring fra VW Glostrup på Berner's kanal, ville jo i hvert fald nå samme publikum som kender sagen derigennem.

Han har 52.000 subscribers på YT, og har jo ligesom svunget sig op på at være en slags "bilbranchens vagthund", hvor det er alle bilmærker / importører / forhandlere der kan risikere at få en tur i vaskemaskinen.
Jeg tænker at mange af dem der ser hans kanal, kunne finde på at fortælle om det til omgangskredsen.

Man kan jo spørge sig selv hvor GTE-bilejeren her kunne være gået hen med sin sag, hvis det ikke havde været for Berners kanal ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 137 times
Been thanked: 615 times

Indlæg af Madmax » 27. feb 2026, 09:06

DanielB12 skrev:Men hvor bredt når Anders Berner reelt ud?
Han når ud til alle eb.dk læserne der forguder ham og mener han er David mod Goliath.
Berners side af sagen er en.

Han lavede for nogle år siden en video om en Kodiaq kunde der havde fået optimeret bilen hos en tuner og den efterfølgende var brændt af. Skoda giver tilbud på hvad en ny motor koster og kunden får den skiftet, for efterfølgende at gå til Berner og klage over prisen - som han har accepteret.

En youtuber gør kun sine ting med ét formål i mente.
These users thanked the author Madmax for the post:
DanielB12

Brugeravatar
Henrik2800
Aktiv medlem
Has thanked: 51 times
Been thanked: 305 times

Indlæg af Henrik2800 » 27. feb 2026, 09:12

DanielB12 skrev:
Men hvor bredt når Anders Berner reelt ud? Jeg kendte ikke til ham før tråden her. Han virker som en idiot, så hvis det ikke var for tråden, havde jeg ikke set mere end 1 minut før jeg havde slukket for ham..

Nu er du jo ex-Semler medarbejder, så :?

Men ja, Anders Berner råber højt, i stil med "Ekstra Bladet".
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
HansH
Admin

Indlæg af HansH » 27. feb 2026, 09:17

Madmax skrev:
27. feb 2026, 09:06
Han når ud til alle eb.dk læserne der forguder ham og mener han er David mod Goliath.
Berners side af sagen er en.

Han lavede for nogle år siden en video om en Kodiaq kunde der havde fået optimeret bilen hos en tuner og den efterfølgende var brændt af. Skoda giver tilbud på hvad en ny motor koster og kunden får den skiftet, for efterfølgende at gå til Berner og klage over prisen - som han har accepteret.

En youtuber gør kun sine ting med ét formål i mente.
Du har da bestemt en pointe mht at han vinkler sagen ud fra sine interesser.

Nu ved vi jo godt at du "har et ben i lejren", så at sige :) ... men det kan vel ikke påstås at alle de sager Berner har haft oppe og vende med diverse forhandlere, værksteder, importører .... er uberettigede ?

Jeg synes igen jeg ender tilbage ved: hvor skulle ejeren af GTEn her været gået hen ?
Det er jo lidt sådan vores samfund fungerer. Når tingene strammer til og man løber tør for muligheder, så kan man have held med at involvere offentligheden gennem medier.
Og så kommer der jo ofte pludselig skred i tingene. Nogle gange berettiget, andre gange uberettiget, må man vel gå ud fra.

VW vælger så at give ham en spritneues ECU fordi det viser sig at problemet skyldes en tuning.

René kunne have lavet en Landberg-tilbagerulning på den eksisterende for kr 1500, men det er selvf ikke en vej aut VW officielt kan vælge.
Men man kunne evt have aftalt med ejeren at han selv tog ud til René, og så kom tilbage til dem med regningen, eller han kunne få 1500 i rabat på næste service (som der jo er rig mulighed for på sådan en GTE), eller han kunne have fået et gavekort til køb i biksen ... etc etc etc.
Blot for at sige hvor billigt, nemt og hurtigt det kunne have været løst.

Brugeravatar
Fonne
Medlem
Has thanked: 23 times
Been thanked: 230 times

Indlæg af Fonne » 27. feb 2026, 09:26

Altså engang gik man til FDM, men det har jo absolut ingen effekt idag hvor så Berner i mine øjne har taget over noget af dette ved at råbe højt.

At han vinkler sagen og ikke er alles kop the kan jeg egentlig fint acceptere for hvad er alternativet ? - Så vil sagerne 100% bare dø ud og folk absolut intet hjælp få.
These users thanked the author Fonne for the post (total 4):
JSKristensenHansHjansomOzona

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Has thanked: 137 times
Been thanked: 615 times

Indlæg af Madmax » 27. feb 2026, 09:28

HansH skrev:

Nu ved vi jo godt at du "har et ben i lejren", så at sige :) ... men det kan vel ikke påstås at alle de sager Berner har haft oppe og vende med diverse forhandlere, værksteder, importører .... er uberettigede ?

Jeg synes igen jeg ender tilbage ved: hvor skulle ejeren af GTEn her været gået hen ?
Det er jo lidt sådan vores samfund fungerer. Når tingene strammer til og man løber tør for muligheder, så kan man have held med at involvere offentligheden gennem medier.
Og så kommer der jo ofte pludselig skred i tingene. Nogle gange berettiget, andre gange uberettiget, må man vel gå ud fra.
Nej bestemt ikke. Han er da trods alt kommet frem til et eller andet, og det har også haft effekt virker det til.

Men lige her, så læg mærke til videoens titel er “overfald af medarbejder”. Ikke noget med han skal hjælpe en mand med hans bil. Fordi det giver kliks.

Jeg kender ikke dialogen mellem forhandler og kunde, så om han kunne have ageret anderledes ved jeg ikke.
Jeg skal heller ikke forsvare nogen som helst. Alt her er på min egen regning og mine private holdninger.

Jeg oplever Berner som en der galer op, og videoen med Kodiaq’en gør jeg ikke kan tage ham 100% seriøst.
Men hans mission virker jo til at virke hvis man gider læse nationen aka hans kommentarspor.

Brugeravatar
Fonne
Medlem
Has thanked: 23 times
Been thanked: 230 times

Indlæg af Fonne » 27. feb 2026, 09:31

Madmax skrev:
27. feb 2026, 09:28
Nej bestemt ikke. Han er da trods alt kommet frem til et eller andet, og det har også haft effekt virker det til.

Men lige her, så læg mærke til videoens titel er “overfald af medarbejder”. Ikke noget med han skal hjælpe en mand med hans bil. Fordi det giver kliks.

Jeg kender ikke dialogen mellem forhandler og kunde, så om han kunne have ageret anderledes ved jeg ikke.
Jeg skal heller ikke forsvare nogen som helst. Alt her er på min egen regning og mine private holdninger.

Jeg oplever Berner som en der galer op, og videoen med Kodiaq’en gør jeg ikke kan tage ham 100% seriøst.
Men hans mission virker jo til at virke hvis man gider læse nationen aka hans kommentarspor.
Men er det netop ikke en nødvendighed for at kunne hjælpe idag når det virker til at pæn dialog er prøvet lang tid (Desværre) - Hvis det ikke har en klikbait overskrift uanset hvad det drejer sig om kommer det aldrig frem og derved også lagt pres på det emne man ønsker omtalt.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 133 times
Been thanked: 477 times

Indlæg af Avantismo » 27. feb 2026, 09:34

akaup skrev:
26. feb 2026, 22:24
Altså hvilken opførsel? Det lille håndgemæng med kameraet, den underliggende trussel mod at tage Berner med, eller det faktum at de helt bevist har syltet kundens garantisag til masser af besvær og potentielt mange tusinde kroner for den stakkels køber?
Synes næsten det sidste er det værste :(
Vælg selv.

Hvis han var min ansat så var han kommet til en seriøs snak omgående.

Udfaldet ville 90 % blev en fyreseddel udfra hans opførsel
These users thanked the author Avantismo for the post:
jansom
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder…

Audi TT 1,8T 8n & VW ID3 pro

Brugeravatar
Henrik2800
Aktiv medlem

Indlæg af Henrik2800 » 27. feb 2026, 09:37

HansH skrev:
27. feb 2026, 09:17

VW vælger så at give ham en spritneues ECU fordi det viser sig at problemet skyldes en tuning.

René kunne have lavet en Landberg-tilbagerulning på den eksisterende for kr 1500, men det er selvf ikke en vej aut VW officielt kan vælge.
Men man kunne evt have aftalt med ejeren at han selv tog ud til René, og så kom tilbage til dem med regningen, eller han kunne få 1500 i rabat på næste service (som der jo er rig mulighed for på sådan en GTE), eller han kunne have fået et gavekort til køb i biksen ... etc etc etc.
Blot for at sige hvor billigt, nemt og hurtigt det kunne have været løst.
VW Glostrup´s diagnose var, at der var defekt hardware på bilen,
forårsaget af en tidligere ejers tuning.

Så en indlæsning af original software var ikke en løsning.
Der skulle både skiftes hardware, og indlæses original software.

Hvorfor mener du, at kun René kan indlæse original software, og ikke VW :?:
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem

Indlæg af Avantismo » 27. feb 2026, 09:40

DanielB12 skrev:

Han har lavet biltests på YouTube de sidste ti år.

At du ikke bryder dig om ham, er fair nok men det ændrer ikke på at han har en kæmpestor kontakflade.
These users thanked the author Avantismo for the post:
jansom
Mvh Kim

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 27. feb 2026, 09:42

Henrik2800 skrev:
27. feb 2026, 09:12
Nu er du jo ex-Semler medarbejder, så :?
Hvad har det med noget af det her at gøre?

Der er en ret klar grund til hvorfor vi aktivt valgte Semler (i form af Audi) fra da vi købte ny bil sidst. S
Det er jo bare for sjovt

Brugeravatar
Henrik2800
Aktiv medlem

Indlæg af Henrik2800 » 27. feb 2026, 09:46

DanielB12 skrev:
27. feb 2026, 09:42
Hvad har det med noget af det her at gøre?

Der er en ret klar grund til hvorfor vi aktivt valgte Semler (i form af Audi) fra da vi købte ny bil sidst. S
Måske er service bedre, når man har interne kontakter :?
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
HansH
Admin

Indlæg af HansH » 27. feb 2026, 09:47

Henrik2800 skrev:
27. feb 2026, 09:37
VW Glostrup´s diagnose var, at der var defekt hardware på bilen,
forårsaget af en tidligere ejers tuning.

Så en indlæsning af original software var ikke en løsning.
Der skulle både skiftes hardware, og indlæses original software.

Hvorfor mener du, at kun René kan indlæse original software, og ikke VW :?:
Den med "defekt hardware" synes jeg er meget ulden.
Det kan betyde hvad som helst, lige fra at der rent faktisk er fysiske komponenter der er blevet beskadiget af en dårlig tuning, og til at "defekt hardware" blot refererer til en ECU med forkert indhold. I praksis er ECU'en jo også et stykke hardware.
Jeg hæfter mig ved at - ifølge videoen - blev sagen løst med en ny ECU. Det er ikke min forståelse at der blev skiftet andet på bilen ?

Det er en kendt sag at en tuner der ikke kan sit kram, kan forårsage dysfunktionel DPF regenering, start/stop osv .. og åbenbart som her: e-mode på en GTE, så den kan køre på ren el.

Et aut værksted "KAN" lige præcis det som deres ODIS tester giver dem af muligheder.
Dvs de processer fabrikken bakker op om.
Jeg tror ikke at "flash originalt image ned på eksisterende ECU" er en af de muligheder. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. @Watcher - kan du be/afkræfte evt ?

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 27. feb 2026, 09:50

Henrik2800 skrev:
27. feb 2026, 09:46
Måske er service bedre, når man har interne kontakter :?
Haha det er en ret uintelligent kommentar - skuffende når det kommer dig Henrik ;-)
Det er jo bare for sjovt

akaup
Nyt medlem
Has thanked: 708 times
Been thanked: 120 times

Indlæg af akaup » 27. feb 2026, 09:52

Avantismo skrev:
27. feb 2026, 09:34
Vælg selv.

Hvis han var min ansat så var han kommet til en seriøs snak omgående.

Udfaldet ville 90 % blev en fyreseddel udfra hans opførsel
Min pointe er at jeg ikke helt kan blive klog på hvad der forarger folk mest i den sag.
Ud over at der er rigeligt at forarges over:)
Fonne skrev:
27. feb 2026, 09:31
Hvis det ikke har en klikbait overskrift uanset hvad det drejer sig om kommer det aldrig frem og derved også lagt pres på det emne man ønsker omtalt.
I den retning - følger på yt et ungt dansk par, der er startet fra scratch med at sejle, og har planer og drømme i den retning.
De har et afsnit hvor de forklarer hvad de tjener på deres videoer, og hvordan de får klik.
Overskrifter og så billeder af fruen i bikini er bare vejen frem, hvis man vil have budskabet ud - selv om det er lidt usmageligt, og EB-agtigt.
Gætter på at Berner tjener mere på frivillige donationer end på yt-indtægter.
Ikke sendt via TapaTalk eller Iphone :D
Mvh Andreas
Tesla Model 3 Highland 2024 - konebilen - Citroen C4 Grand Picasso 2011 - 110HK 1.6HDI - E6G - alt-mulig-bilen
Land Rover SIII 88" 1976 - Farbilen

Brugeravatar
HansH
Admin

Indlæg af HansH » 27. feb 2026, 09:54

Fonne skrev:
27. feb 2026, 09:26
Altså engang gik man til FDM, men det har jo absolut ingen effekt idag hvor så Berner i mine øjne har taget over noget af dette ved at råbe højt.

At han vinkler sagen og ikke er alles kop the kan jeg egentlig fint acceptere for hvad er alternativet ? - Så vil sagerne 100% bare dø ud og folk absolut intet hjælp få.
Også min pointe 👍

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 27. feb 2026, 09:56

HansH skrev:
27. feb 2026, 09:54
Også min pointe 👍
+1 på den, og det er da irriterende at man ikke kan regne med FDM mere. Det er ikke det jeg anfægter.

Det er mere at folk mener der skal bål og brand og fyringer til, fordi de lige har set et gavehoved på YouTube mene han er blevet overfaldet.
Slap af.
Det er jo bare for sjovt

Brugeravatar
PF
Medlem
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 221 times
Been thanked: 165 times

Indlæg af PF » 27. feb 2026, 09:59

Der skal ikke bål og brand til Daniel, men du har ikke en seriøs og proffessionel ledelse, hvis du lader det stå ubemærket.
Efter nutidens standard, er det et overfald, for han lægger hånd på manden. Udover det, så bliver han jo direkte personlig i sin måde at omgåes problemet på, i stedet for at fokusere på den bedste løsning for kunden.

Han kan faktisk bortvises for det, men bør som minimum få en advarsel (ved vi jo ikke om han har) eller en suspendering.
These users thanked the author PF for the post:
jansom
2025 ID.Buzz.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 27. feb 2026, 10:04

HansH skrev: Den med "defekt hardware" synes jeg er meget ulden.
Det kan betyde hvad som helst, lige fra at der rent faktisk er fysiske komponenter der er blevet beskadiget af en dårlig tuning, og til at "defekt hardware" blot refererer til en ECU med forkert indhold. I praksis er ECU'en jo også et stykke hardware.
Jeg hæfter mig ved at - ifølge videoen - blev sagen løst med en ny ECU. Det er ikke min forståelse at der blev skiftet andet på bilen ?

Det er en kendt sag at en tuner der ikke kan sit kram, kan forårsage dysfunktionel DPF regenering, start/stop osv .. og åbenbart som her: e-mode på en GTE, så den kan køre på ren el.

Et aut værksted "KAN" lige præcis det som deres ODIS tester giver dem af muligheder.
Dvs de processer fabrikken bakker op om.
Jeg tror ikke at "flash originalt image ned på eksisterende ECU" er en af de muligheder. Men jeg ved det ikke med sikkerhed. [mention]Watcher[/mention] - kan du be/afkræfte evt ?
Det er som du siger.. hvis de sætter odis på og der ikke er en aktion med f.eks opdatering af ecu jamen så får de ikke lov at lave bilen back to stock eller noget, så skal den forbi en som enten har frf filen og kan gøre det med VCP eller odis engineering eller en tuner med en “back to stock” funktion i CMD, autotuner osv.

Har lavet mange biler back to stock for de aut fordi de ikke selv har muligheden men godt haft en mistanke til at der var “noget galt” her.

Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 3):
HansHakaupmajland
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
HansH
Admin

Indlæg af HansH » 27. feb 2026, 10:08

DanielB12 skrev:
27. feb 2026, 09:56
Det er mere at folk mener der skal bål og brand og fyringer til, fordi de lige har set et gavehoved på YouTube mene han er blevet overfaldet.
Slap af.
Al dramatikken ... dvs overskriften med "overfald", scenen hvor Jannik angiveligt forsøger at tage telefonen fra Berner osv...
YES. Den får ikke for lidt :) Og det er jo lige nationen-materiale, hvor Berner appellerer max til folkeopstand osv.

Men jeg synes sagtens jeg kan se bort fra hele den del, og fokusere på hvad der står tilbage: En sag hvor forhandler reelt har bedt kunden rende og hoppe, fordi de ikke gider beskæftige sig mere med det problem hans bil har haft siden dag #1 efter købet.
Og at Berner med al hans dramatik og lænkehunde-glammen formår at få dem røget ud af hulen.
Det burde ikke være nødvendigt, men bekræfter mig i at der bare er brug for Berners type .... med alt hvad det indebærer af frastødende adfærd og retorik.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
Targetmajland

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem

Indlæg af Avantismo » 27. feb 2026, 10:59

Jeg synes bestemt det er tragisk at en youtuber skal blandes ind i en simpel kedelig sag.

Men sådan er verden desværre blevet.

Forhandleren kunne bare have opført ordentligt så var det slet ikke sket.
These users thanked the author Avantismo for the post (total 3):
akaupDanielPTTomDK
Mvh Kim

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem
Has thanked: 92 times
Been thanked: 366 times

Indlæg af majland » 27. feb 2026, 11:25

akaup skrev:
27. feb 2026, 09:52
Gætter på at Berner tjener mere på frivillige donationer end på yt-indtægter.
Tror heller ikke ikke han gør sig så godt i Bikini ;-)

Da de danske ol deltagere og søskende fra skeleton var i morgen tv bed jeg mærke i at knægten havde reklamer for OnlyFans på trøjen. Det havde søsteren ikke. Men jeg tror at hun ville have væsenligt større indtjeningsmuligheder på den platform end ham
These users thanked the author majland for the post:
akaup

molz
Nyt medlem
Has thanked: 10 times
Been thanked: 54 times

Indlæg af molz » 27. feb 2026, 13:27

DanielB12 skrev:
27. feb 2026, 09:56
+1 på den, og det er da irriterende at man ikke kan regne med FDM mere. Det er ikke det jeg anfægter.

Slap af.
Om det er "overfald" eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på. Det ville politiet kunne vurdere, hvis det var blevet anmeldt.
Men hvis en af mine ansatte først brugte 2 år på IKKE at løse en kundes problem, for så derefter at opføre sig så håbløst overfor både den samme kunde + en youtuber med et kamera + hvem der nu ellers måtte være i forretningen, af kunder osv. Så var han røget ud på røv og albuer! Specielt når vi så hører at problemet hele tiden har været med den bil hans butik har solgt. Det er fuldstændigt himmelråbende at er person i hans stilling, kan bringe sig selv ud i sådan en situation.

Og jeg synes det er endnu mere himmelråbende hvis Semler vil risikere at han behandler andre kunder på samme måde :roll:
These users thanked the author molz for the post:
akaup

Brugeravatar
PF
Medlem
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 221 times
Been thanked: 165 times

Indlæg af PF » 27. feb 2026, 13:28

Semler mener åbenbart at det er OK.

https://www.boosted.dk/volkswagen-i-dan ... ournalist/
2025 ID.Buzz.

Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 66 times

Indlæg af TomDK » 27. feb 2026, 14:23

Anders skrev i går følgende på sin Facebook:

Nu strammer de den hos Semler - de har haft en måned til at kigge på sagen om eftermarkedschefen, Jannik Pedersen, der sviner en kunde til - og angriber mig for at vriste min telefon fra mig.
I en artikel i Boosted afviser de grundlæggende alt.

Har derfor sendt følgende mail til dem:

Som det fremgår af artiklen, virker det som om at I forsøger at og få til det at se ud som om, at jeg lyver - eller taler urigtigt - om situationen.

Citat: "Semler Mobility Retail afviser påstanden om et overfald på journalisten Anders Berner hos deres Volkswagen-
forhandler i Glostrup."
"Efter at have gennemgået journalistens videomateriale under et møde med journalisten og suppleret med vores egen videoovervågning fra forretningen, afviser vi påstanden om, at der skulle være tale om et overfald."

Spørgsmål: Hvad vil I så kalde det, hvis det ikke er et overfald? Venligst giv mig et ord eller en sætning, som er dækkende for det, som I mener er foregået.

Den person der stod tættest på er, Alexander Milland. Jeg går ud fra at I har I interviewet ham om overfaldet - og sagen i det hele taget. I har haft over én måned til dette.

I skriver desuden: "Efter at have gennemgået journalistens videomateriale under et møde med journalisten ..."

Spørgsmål: Jeg viste jer klippet som har en varighed på cirka 7 sekunder én gang på min egen 13 tommer computer under det pågældende møde - er det hvad I kalder en gennemgang?

Der står også: "Konfrontationen stammer fra januar i år, hvor journalisten ifølge Semler filmede uanmeldt på privat område."
Min tilføjelse: Ved I at der er tale om et privat område med offentlig adgang?

I bedes fremsende dokumentationen på jeres påstande, og I er velkomne til at dele overvågningsvideoen med mig eller på jeres SoMe-kanaler.

Jeg har gjort hvad jeg kunne for at undgå at presse Jannik Pedersen alt for meget. Har så sent som i går aftes lagt ekstra sløring på min film.

Jeg har fortsat ikke fået en forklaring på hvordan der kan gå to år med en sag, hvor I, Semler, har dokumenteret fejlen to gange - den ene gang skriftligt.

Jeg har intet hørt fra jer om sagen fra hverken Semler på Park Alle 355 eller Semler Mobility i Glostrup udover dette tyndbenede svar herunder.

mvh Berner

Brugeravatar
TomDK
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 66 times

Indlæg af TomDK » 27. feb 2026, 14:25

Hvis man vil høre mere om Anders og hans arbejde, kan jeg anbefale denne podcast episode fra bilradio for en måned siden:

https://podcasts.apple.com/dk/podcast/b ... 0746869663

Han er primært fundet af MobilePay donationer.

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 13 times
Been thanked: 172 times

Indlæg af Dikal » 27. feb 2026, 15:07

HansH skrev:
27. feb 2026, 10:08
Det burde ikke være nødvendigt, men bekræfter mig i at der bare er brug for Berners type .... med alt hvad det indebærer af frastødende adfærd og retorik.
Altså ligesom der er brug for Svindlerjagten? ;)
Nuværende: Mercedes C220d Night Edition
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke, 1x Kinesisk Svensker

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"