13. August i år , får jeg leveret fabriksny VW Polo. Efter ca. 1 måned erfarer jeg at bilen er omlakeret på højre bagskærm !? Der er små korn og lidt mørkere pletter i lakken. Jeg retter henvendelse til VW Charlottenlund, hvor bilen er købt. De erkender at bilen er omlakeret, men at det ikke er ualmindeligt ?Jeg er på intet tidspunkt gjort opmærksom på at bilen er omlakeret !
Det skal siges at bilen er lakeret om, nu for 2. gang, med et umiddelbart pænt resultat. Dette ændrer dog ikke på at jeg har købt en ny bil med en skades historik. Undervejs i min klagen over bilen , har jeg fået 4 forskellige forklaringer på hvordan skaden er opstået.
1. At det nok var fra fabrikken
2. At det var da de kørte den ned fra autotrailer.
3. Det var ved ankomst til Danmark
4. Skaden konstater de da de skubber den ud af udstillingen.
Jeg har bedt om at få bilen ombyttet til ny, dog uden held.
Jeg har bedt om et nedslag i pris, uden held.
Jeg har undervejs fået juridisk bistand af FDM , uden held.
Er det virkelig nødvendigt at gå en fabriksny bil efter med lys og lygte ?
Jeg kan absolut ikke anbefale at handle hos VW i Charlottenlund.
De har undladt at informere mig mig om omlakeringen på min “fabriksny” Polo.
Erfaring VW Charlottenlund
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 2. okt 2019, 07:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Michaelds
- Nyt medlem
- Indlæg: 211
- Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: Erfaring VW Charlottenlund
Nej det er ikke ualmindeligt, men dog god skik trods alt at sige den er omlakeret. Fik selv en fabriksny Passat i efteråret sidste år, og samme dag jeg skulle hente den opdagede de selv en skade på kofangeren, og sørgede asap (og selvfølgelig u/b) for en ny kofanger.
Jeg mener bestemt ikke du er berettiget til en ny bil eller afslag, ting sker, når du har med mennesker at gøre. De burde have gjort dig opmærksom på det, men hvis de havde ramt farven, havde du jo aldrig opdaget det - så kan det jo være ét fedt?
Når de rammer farven, så lev med det, og kom videre.
Jeg mener bestemt ikke du er berettiget til en ny bil eller afslag, ting sker, når du har med mennesker at gøre. De burde have gjort dig opmærksom på det, men hvis de havde ramt farven, havde du jo aldrig opdaget det - så kan det jo være ét fedt?
Når de rammer farven, så lev med det, og kom videre.
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + Ford Mustang Mach-E AWD '23
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08 - VW Polo Highline 1.0 TSi '20
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Erfaring VW Charlottenlund
Der sker vidst en del transport-skader - hvilket er forståeligt når man der div autologik-folk tømme en hel trailer med 6-8 biler på knap 10 min
Kan dog godt forstå du er utilfreds med, at de ikke har sagt noget, og at de ikke har gjort arbejdet godt nok, men ligefrem at kræve en ny bil, synes jeg ikke er helt fair.
Kan dog godt forstå du er utilfreds med, at de ikke har sagt noget, og at de ikke har gjort arbejdet godt nok, men ligefrem at kræve en ny bil, synes jeg ikke er helt fair.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 2. okt 2019, 07:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Erfaring VW Charlottenlund
For 270.000 kr. VW kvalitets produkt, vil jeg stadig gerne informeres, såfremt min fabriksnye bil er omlakeret.
Det ville kll VW at informere, istedet for at prøve at liste den ud af butikken, som om intet var hændt.
I øvrigt, havde de en blå stående mage til. Jeg havde taget den istedet, hvis jeg havde vist at min var blevet lakeret om.
Det ville kll VW at informere, istedet for at prøve at liste den ud af butikken, som om intet var hændt.
I øvrigt, havde de en blå stående mage til. Jeg havde taget den istedet, hvis jeg havde vist at min var blevet lakeret om.
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Erfaring VW Charlottenlund
Jeg er som sådan enig i dine betragtninger, men du har ikke købt for 270k, træk afgiften fra og så har man faktisk fået meget for pengene....
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
- Sonnesen
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 2. sep 2019, 10:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 15 times
Erfaring VW Charlottenlund
Der har været en lang tråd om samme problemstilling i en Facebook gruppe kaldet “Audi Snak”, hvor de havde lavet en skade på en bil inden overleveringen. Det endte vidst ud i, at de kompenserede ham med første service på huset. Kan lige prøve og se om jeg kan finde den
EDIT:
Kære Venner,
Det er nu 2 uger siden jeg skulle hente en fabriksny bil hvor der desværre skete en skade under klargøring. En ret sjældent situation… efter lange samtaler med FDM, Audi tyskland, Audi danmark, Semler, adskillige advokater og bilforhandlere og slutteligt salgschef samt sælger er vi alle blevet klogere og jeg havde lovet at skrive tilbage vedr. forløbet:
1) Problemet opstår i at bilen først bliver registreret og så skaden kort tid efter. Dvs. hvis sælger skal af-registrere bilen mister han en masse penge og derfor er sælger naturligvis mest interesseret i at gennemføre handlen. Han prøvede at af-registrere bilen men det var for sent. Jeg ved godt at det ikke er mit problem, men det danner baggrund for håndteringen af situationen.
2) Kunden (mig) bliver naturligvis stiktosset og føler sig snydt pga. omstændighederne…diskussionen når nye højder fordi vi taler forbi hinanden (og nok mest fordi jeg stadig følte mig snydt) Der bliver truet med diverse (som man nu gør i ren affekt) og forhandlingerne afbrydes.
3) Jeg skrev et professionelt oversat brev til Audi tyskland og de tog sagen alvorligt, de rettede henvendelse til Audi danmark som så rettede henvendelse til den lokale Audi. Det samme gjorde Semler auto, så det kan faktisk godt betale sig at skrive til dem!
4) Mange lange samtaler med flere forskellige FDM jurister og de er alle sammen enige…man kan som køber ikke trække sig ud af aftalen, da der er tale om kosmetiske skader. Bagskærmen blev rettet ud og omlakeret (meget besværligt at skifte den pga. svejsning) men bagdøren blev skiftet til ny. Ingen trykkede paneler. Jeg fik en værkstedsrapport med skaderne.
5) Det hele handler om forventninger… Man forventer som ny kunde at en fabriksny-bil er “ikke-skadet”, for det er jo det man skriver under på, ikke også? Men juridisk er dette ikke helt sandt. Alle kosmetiske skader har sælger ret til at udbedre, endda uden at stille kompensation. Det er et chok for forbrugeren men sålænge bilen ikke har været bænket (skader på karrosseri, skævhed), så har sælger faktisk ret til en omlevering. Hvis omleveringen medfører en væsentlig forringelse for køber (dvs. forsinket >30 dage) eller hvis en adviseret ferie bliver aflyst, kan køber afbryde salget. Dog blev der i dette tilfælde stillet en lånebil til rådighed fra start, så det med ferien holder ikke.
6) Jamen så tænker man, tager lakken skade på sigt? mister man garantien? er forsikringen dyrere? hvad med fremtidig salg af bilen, er der værdiforringelse? svaret på alle er: nej. Bilen får en skadesrapport men det vil ikke medføre forringelse ved salg. Så som køber kan man ikke bakke ud af handlen, uanset hvor meget man føler at det er forkert, så er juraen desværre ikke på købers side. Så det hele handler nu om, vil jeg køre retsag, som er besværlig, langvarig, dyr og som jeg formentlig taber alligevel? eller vil jeg bare stole på at deres pladeværksted er dygtig nok til at fikse skaden så den bliver så god som ny?
Og der var det at jeg blev helt rolig efter at have talt med diverse autoforhandlere som forsikrede mig om at skaden er ubetydelig og den bliver så god som ny. Så er der jo “bare” selve chokket og reaktionen som fyldte lidt samt det psykologiske i at vide at den allerede har fået sin første skade… Jeg vender det bare om og siger nu er jeg ikke urolig for flere skader fordi nu er den jo “ikke længere jomfru”. Og her kommer kompensationen så ind.
Et godt råd fremover, måske kan man som køber indføre en ekstra sætning i kontrakten hvor der står: “i tilfælde af skade på bilen ved levering, uanset størrelse, forbeholder køber sig retten til at bakke ud af aftalen”. Det er bare en ekstra klausul som sælger nok kan indføre, fordi helt ærligt, hvor sandssynligt er det lige at det sker, men så er man måske som køber helgarderet? Jeg ved det ikke…men i hvertfald vi er glade for bilen, den kører fantastisk og dialogen er åben igen med den lokale Audi. Selvom skaden var uheldig så prøvede de i det mindste at komme mig imøde, tog sagen alvorlig, opprioriterede reparationerne samt stille kompensation til rådighed. I sidste ende hvad mere kan man bede om? Derfor ingen grund til åben krig, de blev kede af mit opslag og vi blev kede af oplevelsen, men i sidste ende kom champagnen frem og vi fandt en mellemvej.
Sent from my iPhone using Tapatalk
EDIT:
Kære Venner,
Det er nu 2 uger siden jeg skulle hente en fabriksny bil hvor der desværre skete en skade under klargøring. En ret sjældent situation… efter lange samtaler med FDM, Audi tyskland, Audi danmark, Semler, adskillige advokater og bilforhandlere og slutteligt salgschef samt sælger er vi alle blevet klogere og jeg havde lovet at skrive tilbage vedr. forløbet:
1) Problemet opstår i at bilen først bliver registreret og så skaden kort tid efter. Dvs. hvis sælger skal af-registrere bilen mister han en masse penge og derfor er sælger naturligvis mest interesseret i at gennemføre handlen. Han prøvede at af-registrere bilen men det var for sent. Jeg ved godt at det ikke er mit problem, men det danner baggrund for håndteringen af situationen.
2) Kunden (mig) bliver naturligvis stiktosset og føler sig snydt pga. omstændighederne…diskussionen når nye højder fordi vi taler forbi hinanden (og nok mest fordi jeg stadig følte mig snydt) Der bliver truet med diverse (som man nu gør i ren affekt) og forhandlingerne afbrydes.
3) Jeg skrev et professionelt oversat brev til Audi tyskland og de tog sagen alvorligt, de rettede henvendelse til Audi danmark som så rettede henvendelse til den lokale Audi. Det samme gjorde Semler auto, så det kan faktisk godt betale sig at skrive til dem!
4) Mange lange samtaler med flere forskellige FDM jurister og de er alle sammen enige…man kan som køber ikke trække sig ud af aftalen, da der er tale om kosmetiske skader. Bagskærmen blev rettet ud og omlakeret (meget besværligt at skifte den pga. svejsning) men bagdøren blev skiftet til ny. Ingen trykkede paneler. Jeg fik en værkstedsrapport med skaderne.
5) Det hele handler om forventninger… Man forventer som ny kunde at en fabriksny-bil er “ikke-skadet”, for det er jo det man skriver under på, ikke også? Men juridisk er dette ikke helt sandt. Alle kosmetiske skader har sælger ret til at udbedre, endda uden at stille kompensation. Det er et chok for forbrugeren men sålænge bilen ikke har været bænket (skader på karrosseri, skævhed), så har sælger faktisk ret til en omlevering. Hvis omleveringen medfører en væsentlig forringelse for køber (dvs. forsinket >30 dage) eller hvis en adviseret ferie bliver aflyst, kan køber afbryde salget. Dog blev der i dette tilfælde stillet en lånebil til rådighed fra start, så det med ferien holder ikke.
6) Jamen så tænker man, tager lakken skade på sigt? mister man garantien? er forsikringen dyrere? hvad med fremtidig salg af bilen, er der værdiforringelse? svaret på alle er: nej. Bilen får en skadesrapport men det vil ikke medføre forringelse ved salg. Så som køber kan man ikke bakke ud af handlen, uanset hvor meget man føler at det er forkert, så er juraen desværre ikke på købers side. Så det hele handler nu om, vil jeg køre retsag, som er besværlig, langvarig, dyr og som jeg formentlig taber alligevel? eller vil jeg bare stole på at deres pladeværksted er dygtig nok til at fikse skaden så den bliver så god som ny?
Og der var det at jeg blev helt rolig efter at have talt med diverse autoforhandlere som forsikrede mig om at skaden er ubetydelig og den bliver så god som ny. Så er der jo “bare” selve chokket og reaktionen som fyldte lidt samt det psykologiske i at vide at den allerede har fået sin første skade… Jeg vender det bare om og siger nu er jeg ikke urolig for flere skader fordi nu er den jo “ikke længere jomfru”. Og her kommer kompensationen så ind.
Et godt råd fremover, måske kan man som køber indføre en ekstra sætning i kontrakten hvor der står: “i tilfælde af skade på bilen ved levering, uanset størrelse, forbeholder køber sig retten til at bakke ud af aftalen”. Det er bare en ekstra klausul som sælger nok kan indføre, fordi helt ærligt, hvor sandssynligt er det lige at det sker, men så er man måske som køber helgarderet? Jeg ved det ikke…men i hvertfald vi er glade for bilen, den kører fantastisk og dialogen er åben igen med den lokale Audi. Selvom skaden var uheldig så prøvede de i det mindste at komme mig imøde, tog sagen alvorlig, opprioriterede reparationerne samt stille kompensation til rådighed. I sidste ende hvad mere kan man bede om? Derfor ingen grund til åben krig, de blev kede af mit opslag og vi blev kede af oplevelsen, men i sidste ende kom champagnen frem og vi fandt en mellemvej.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi S3 8V 2014
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 2. okt 2019, 07:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Erfaring VW Charlottenlund
Tak for dit indlæg. Det giver stof til eftertanke. Jeg kan godt se jeg har været mere heldig.