God erfaring med AZF ved service

Besvar
Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

God erfaring med AZF ved service

Indlæg af DanielB12 » 25. jun 2021, 17:57

Vi har netop haft bilen - 2019 A4 tfsi - til stort 60k service og dobbelt olieskift hos AZF.

Rigtig godt og professionelt service med tysk grundighed.

Booking: booket via mail. Hurtig respons på dansk, men lidt irriterende man ikke får er udspecificeret tilbud, heller ikke da jeg bad om det. Men de svarede dog på mail, omkring hvad der var med.

De kom også med en fast pris, på både service og lånebil. Troede jeg! *suspense!*

Aflevering: Det var grundigt. Normalt er jeg lige lidt forsinket, og når så bare at overlevere nøgler og et indforstået vink med øjenbrynene.
Men her blev vi først modtaget af en flink dame, som bød os velkommen, og spurgte om vi ville have kaffe eller vand efter den lange tur - derefter blev vi placeret foran servicerådgiveren, som så gennemgik procedure og papirer.
Til sidst skulle vi ud og gennemgå bilen, hvor bremser, undervogn og motorrum blev gennemgået.

Alt i alt følte jeg mig i trygge, tyske hænder.

Lånebil: Vi havde bestilt en lånebil hjemmefra - fik en ny A1 manuel, med 100 km og fri forsikring til 38 EUR. Der var ikke en finger at sætte herpå. Fin bil til en fin pris. Lærte at man gerne må køre den i danmark, hvis man vil.

Service: tog 6 timer, og de har fulgt det samme skema som Audi i Danmark gør. Derudover gratis vask, støvsugning og motorrumsvask. Det har jeg ikke oplevet hos Audi eller VW som standard.
Stort service er olieskift på motor og s-tronic, tændrør, skift af filtre etc, og så det sædvanlige inspektion.

Afhentning: Bilen var som sagt nyvasket, og ellers fik jeg en fin og dejlig kort gennemgang af hvad de havde været igennem. Jeg fik lige lidt voksenskældud over, at førstehjælpskittet ikke lå i bilen. De havde ikke fundet noget ekstra der skulle fixes.

Prisen: hjemmefra hvade jeg fået en pris på 820 eur for service. Jeg havde forstået på dem, at det var en fast pris, inkl vagcars-rabat. Da vi hentede den, var prisen i stedet “kun” 803 eur. Spurgte ind til hvorfor, og svaret var, at det havde ikke kostet mere. Fair nok 😂

Til sammenligning har tilbudene i dk ligget på omkring de 10.500-11.000 kr.
Vi bruger ca 1000 kr på benzin og bro - de penge skulle vi alligevel have brugt for at køre til min brors fødselsdag..
Så en ganske hæderlig besparelse, og en rigtig fin service.
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 6):
HansHRandom_HeroDennis2kmartintaSyndicateSoner
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6409 times
Been thanked: 1621 times

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af BrianDS » 26. jun 2021, 01:50

Skal en TFSI have skiftet olie på S-tronic? Det er fordi det er en model med mere end 250 NM?

Så omkring 4.000 kr sparet, imens i hyggede jer i Tyskland? Så hvis man gør en tur ud af det er det fint, men det tager så også en hel dag

At køre lånebilen i Danmark tror jeg ikke tyskerne tænker som et problem, jeg tror nærmere det er de danske myndigheder?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af DanielB12 » 26. jun 2021, 06:36

BrianDS skrev:
26. jun 2021, 01:50
Skal en TFSI have skiftet olie på S-tronic? Det er fordi det er en model med mere end 250 NM?

Så omkring 4.000 kr sparet, imens i hyggede jer i Tyskland? Så hvis man gør en tur ud af det er det fint, men det tager så også en hel dag BilledeBillede

At køre lånebilen i Danmark tror jeg ikke tyskerne tænker som et problem, jeg tror nærmere det er de danske myndigheder?
Pas med olien :) det er en DL382 der sidder i den - motoren har vidst 330 nm eller deromkring.

Ja, vi brugte nogle timer på at handle dernede. Havde bestilt nogle ting fra Amazon til en PakkeShop - der har jeg u-intentionelt været ret så genial, og valgt en PakkeShop i en øl/sprut-butik. Så der brugte vi den første halve time 😂
Men gik også en fin tur igennem Flensborg, fik lidt frokost, sparkede lidt dæk på den lokale Porsche-klub som havde mini-træf etc. Tiden gik ganske hurtigt.

Skulle vi ikke handle (der er - forhåbentligt - snart et rejsegilde..!), så havde vi kørt tilbage til Kolding hos kærestens familie i mellemtiden.
Ift besparelse - så havde jeg sgu også gerne siddet og gloet ud i luften i 6 timer. Det ville være en noget højere timeløn end normalt 😂

Og jo, skat er også ok på ideen om, at man gerne må bruge en tysk indregistreret lånebil i danmark, når ens egen bil er til service. AZF kunne lave et dokument fra skat som gav lov.

Næste service er 90k og her koster service omkring 5k i danmark, så der tror jeg ikke vi ville tage turen derned, med mindre det virkelig lige passede med en fødselsdag eller noget i området (=alle steder efter Storebælt)
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af perw » 26. jun 2021, 07:06

Her er mere om, reglerne med lånebil

https://fdm.dk/node/8869

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6409 times
Been thanked: 1621 times

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af BrianDS » 26. jun 2021, 07:13

perw skrev:Her er mere om, reglerne med lånebil

https://fdm.dk/node/8869
Tak Billede

Hold da op hvor er det fjollet med alt det registrering i Danmark
Det er jo ret nemt at bevise at man har bilen til service hvis man skulle blive stoppet Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6409 times
Been thanked: 1621 times

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af BrianDS » 26. jun 2021, 07:16


DanielB12 skrev:
BrianDS skrev:
26. jun 2021, 01:50
Skal en TFSI have skiftet olie på S-tronic? Det er fordi det er en model med mere end 250 NM?

Så omkring 4.000 kr sparet, imens i hyggede jer i Tyskland? Så hvis man gør en tur ud af det er det fint, men det tager så også en hel dag BilledeBillede

At køre lånebilen i Danmark tror jeg ikke tyskerne tænker som et problem, jeg tror nærmere det er de danske myndigheder?
Pas med olien :) det er en DL382 der sidder i den - motoren har vidst 330 nm eller deromkring.

Ja, vi brugte nogle timer på at handle dernede. Havde bestilt nogle ting fra Amazon til en PakkeShop - der har jeg u-intentionelt været ret så genial, og valgt en PakkeShop i en øl/sprut-butik. Så der brugte vi den første halve time Billede
Men gik også en fin tur igennem Flensborg, fik lidt frokost, sparkede lidt dæk på den lokale Porsche-klub som havde mini-træf etc. Tiden gik ganske hurtigt.

Skulle vi ikke handle (der er - forhåbentligt - snart et rejsegilde..!), så havde vi kørt tilbage til Kolding hos kærestens familie i mellemtiden.
Ift besparelse - så havde jeg sgu også gerne siddet og gloet ud i luften i 6 timer. Det ville være en noget højere timeløn end normalt Billede

Og jo, skat er også ok på ideen om, at man gerne må bruge en tysk indregistreret lånebil i danmark, når ens egen bil er til service. AZF kunne lave et dokument fra skat som gav lov.

Næste service er 90k og her koster service omkring 5k i danmark, så der tror jeg ikke vi ville tage turen derned, med mindre det virkelig lige passede med en fødselsdag eller noget i området (=alle steder efter Storebælt)
For mig er det godt nok længe siden jeg har været i Tyskland for at handle (tror det var i 2018), men jeg kan godt se besparelsen er forholdsvis stor på det service, så der er lidt at hente. Jeg har godt nok kun to timer hver vej til Flensborg, men jeg har nok en eller anden tro på at det kan betale sig at være trofast ved dit værksted, men selvfølgelig først når man har brug for hjælp Billede

Fedt der er penge sparet, og fedt i har haft en god oplevelse Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Grimmeulv
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. jun 2021, 13:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af Grimmeulv » 26. jun 2021, 14:06

Hej,

Hvordan med et evt. garanti problem senere?
Jeg mener, bliver serviceeftersyn i Tyskland, godkendt af Audi Danmark, ved en evt garantisag?

Mvh
Grimmeulv

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af DanielB12 » 26. jun 2021, 14:25

Ja, ingen problem - garantien forudsættes blot korrekt service, uanset om det er aut eller ej.
Kulance på Audi ydes desuden af Audi AG og ikke af Semler/importør eller det lokale værksted. Så skulle der være behov for kulance, så er det heller ikke et issue.

Det eneste aberdabei er mobilitetsgaranti, hvor man kommer på tyske vilkår. Den gælder derfor reelt set, som om at du er på ferie i Danmark.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Grimmeulv
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. jun 2021, 13:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af Grimmeulv » 26. jun 2021, 14:50

Hej DanielB12,

Tak for svar.

Overvejer at køre til Tyskland og få lavet service, når jeg får min Audi.
Det er jo ALT for dyrt, for en Jyde, med de service & reparations aftaler.

Mvh
Grimmeulv

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af DanielB12 » 26. jun 2021, 16:36

Jeg havde absolut ingen bekymringer ved det. Vi hørte også en anden dansker dernede, og så en del danske biler holde på værkstedet/pladsen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af kuno » 26. jun 2021, 17:17

dem her laver vel stadig service til fornuftige priser

https://aalestrup.audi.dk/Vaerksted/
ID.5 PRO Performance 2022

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af Chr-Hj » 26. jun 2021, 20:23

Har bestilt lidt dele fra AZF ved Torsten Illing dejlig nemt man kan bare skriver en mail på dansk til ham, og 10% vagcars rabat, og billigeren end i Dk i forvejen.
At Delen så ikke er kommet og og jeg måtte til at høre hvorfor, var så en "mindre" detalje (nogle af tingene var i restordre), så håber at se dem efter 19/7
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Grimmeulv
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. jun 2021, 13:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af Grimmeulv » 26. jun 2021, 22:27

DanielB12 skrev:
26. jun 2021, 16:36
Jeg havde absolut ingen bekymringer ved det. Vi hørte også en anden dansker dernede, og så en del danske biler holde på værkstedet/pladsen.
Hej igen,

Tak for info.

Troede reelt kun det var biler udenfor garanti, man kørte derned.

Mvh
Grimmeulv

Grimmeulv
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. jun 2021, 13:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af Grimmeulv » 26. jun 2021, 22:33

kuno skrev:
26. jun 2021, 17:17
dem her laver vel stadig service til fornuftige priser

https://aalestrup.audi.dk/Vaerksted/
Hej kuno,

Har tidligere hørt godt om dem.

Men har telefonisk, snakket med dem.
Det virkede ikke til, at ham jeg snakkede med, havde styr på noget.
Service priser var et skøn, med "elastik i priserne". Olieservice på DSG fik jeg aldrig en pris på.
Han mente, jeg skulle købe en serviceaftale, eller en service/reparations aftale.

Kan være jeg skal køre derop.

Mvh
Grimmeulv

Grimmeulv
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. jun 2021, 13:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af Grimmeulv » 26. jun 2021, 22:36

Chr-Hj skrev:
26. jun 2021, 20:23
Har bestilt lidt dele fra AZF ved Torsten Illing dejlig nemt man kan bare skriver en mail på dansk til ham, og 10% vagcars rabat, og billigeren end i Dk i forvejen.
At Delen så ikke er kommet og og jeg måtte til at høre hvorfor, var så en "mindre" detalje (nogle af tingene var i restordre), så håber at se dem efter 19/7
Hej Chr-Hj,

Tak for info.
Mon ikke han kan hjælpe med service-priser også....

Mvh
Grimmeulv
These users thanked the author Grimmeulv for the post:
Chr-Hj

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: God erfaring med AZF ved service

Indlæg af RIX » 27. jun 2021, 10:51

Chr-Hj skrev:
26. jun 2021, 20:23
Har bestilt lidt dele fra AZF ved Torsten Illing dejlig nemt man kan bare skriver en mail på dansk til ham, og 10% vagcars rabat, og billigeren end i Dk i forvejen.
At Delen så ikke er kommet og og jeg måtte til at høre hvorfor, var så en "mindre" detalje (nogle af tingene var i restordre), så håber at se dem efter 19/7
der hvor jeg handler stumper er jeg kodet ind så jeg de fleste gange for mail opdatering, så går den i rest når han bestiller for jeg en mail hvor der står i rest ordre, og når de scanner stumper ind kl 0200 hos forhandleren og noget af mit er med bipper den lige på det er indtruffet ;) det eneste jeg skal spørge om er hvor lang tid de regner med det er i rest. men sjovt nok er de ting der går i rest for mig alligevel kommet efter 1-2 dage :D
og pt. slipper jeg for post nord de har ruter forbi mig torsdag/fradag, torsdag var de forbi kl 0450 og jeg går ud af døren kl 0510 ,så kan jeg smide det i skuret inden jeg kører på job ;) ;)

VH:
These users thanked the author RIX for the post:
Chr-Hj

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"