Side 1 af 1

Autoriseret eller uautoriseret?

: 19. mar 2022, 17:13
af Elmagro
Hej Guys!

Min Leon fra 2019 skal lige om straks til 90000 km service. Er i tvivl om jeg skal fortsætte med Seat værksted eller et uautoriseret? Værkstedet der er uautoriseret har dog mekanikere der kommer fra VAG gruppen. Bilen har tidligere fået lavet alle service ved Seat/Volkswagen.

Jeg tænker at grunden til at bruge Seat var at hvis der kom noget kululence, så var det bedre at den har fået service hos Seat.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 19. mar 2022, 18:21
af BrianDS
Du har ret i at muligheden for kulance bliver mindre ligeså snart man forlader sit trofaste værksted. Hvornår det aldersmæssigt forsvinder ved jeg ikke...

Har du været tilfreds med dit nuværende værksted? I så fald, hvorfor så skifte?

Jeg bruger generelt samme værksted altid, og det er autoriseret Volkswagen/Skoda (Vi har VW og Skoda), og jeg har tidligere spurgt på tilbud til lidt ældre biler på andre værksteder, men prisforskellen var marginal i forhold til hvad jeg gav på mit normale værksted, og ikke altid billigere. Så jeg fortsætter indtil videre med "mit" autoriserede værksted.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 19. mar 2022, 18:38
af jansom
Rimelig enig med Brian. Men argumentet skal ikke være evt. kulance. Det kan man ikke regne med. Men hvis du er glad for værkstedet og de prismæssigt er fair nok, så bare fortsæt.
Personligt dropper jeg de autoriserede når garantien på bilen udløber, eller hvis det er en ældre bil.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 19. mar 2022, 20:19
af martinta
BrianDS skrev:
19. mar 2022, 18:21
Du har ret i at muligheden for kulance bliver mindre ligeså snart man forlader sit trofaste værksted. Hvornår det aldersmæssigt forsvinder ved jeg ikke...

Har du været tilfreds med dit nuværende værksted? I så fald, hvorfor så skifte?

Jeg bruger generelt samme værksted altid, og det er autoriseret Volkswagen/Skoda (Vi har VW og Skoda), og jeg har tidligere spurgt på tilbud til lidt ældre biler på andre værksteder, men prisforskellen var marginal i forhold til hvad jeg gav på mit normale værksted, og ikke altid billigere. Så jeg fortsætter indtil videre med "mit" autoriserede værksted.
Jeg er enig med Brian. Generelt har der ikke været de store besparelser på at skifte væk fra de VW værksteder jeg har brugt (Horsens på Passaten og Silkeborg på Polo'en). Jeg er dog skiftet væk nu, men primært fordi jeg ikke både vil betale mere (en smule), køre 100 km (rundtur frem og tilbage) og spilde så meget tid på et service der langt hen af vejen vel blot er olieskift og filtre.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 19. mar 2022, 20:54
af Elmagro
Har været tilfreds med Seat den ene gang jeg har brugt dem. Har også været super tilfreds med det uautoriseret som jeg har brugt på en tidligere Seat Altea.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 19. mar 2022, 21:08
af BrianDS
martinta skrev:
19. mar 2022, 20:19
BrianDS skrev:
19. mar 2022, 18:21
Du har ret i at muligheden for kulance bliver mindre ligeså snart man forlader sit trofaste værksted. Hvornår det aldersmæssigt forsvinder ved jeg ikke...

Har du været tilfreds med dit nuværende værksted? I så fald, hvorfor så skifte?

Jeg bruger generelt samme værksted altid, og det er autoriseret Volkswagen/Skoda (Vi har VW og Skoda), og jeg har tidligere spurgt på tilbud til lidt ældre biler på andre værksteder, men prisforskellen var marginal i forhold til hvad jeg gav på mit normale værksted, og ikke altid billigere. Så jeg fortsætter indtil videre med "mit" autoriserede værksted.
Jeg er enig med Brian. Generelt har der ikke været de store besparelser på at skifte væk fra de VW værksteder jeg har brugt (Horsens på Passaten og Silkeborg på Polo'en). Jeg er dog skiftet væk nu, men primært fordi jeg ikke både vil betale mere (en smule), køre 100 km (rundtur frem og tilbage) og spilde så meget tid på et service der langt hen af vejen vel blot er olieskift og filtre.
"Mit" værksted er heldigvis forholdsvis tæt på min bopæl, så det har ikke været noget bøvl overhovedet ;-)
Jeg forstår godt hvis man skal køre langt hver gang ;)

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 20. mar 2022, 07:17
af holberg19
Vi gik væk fra aut efter de to år. Det blev dyrt da motoren skulle skiftes efter det tredie år og baggårdsmekanikeren ikke var opgaven voksen. Endte med at få lavet den hos aut.

Jeg holder altid aut service efter denne oplevelse.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 20. mar 2022, 09:39
af Flamiq
holberg19 skrev:
20. mar 2022, 07:17
Vi gik væk fra aut efter de to år. Det blev dyrt da motoren skulle skiftes efter det tredie år og baggårdsmekanikeren ikke var opgaven voksen. Endte med at få lavet den hos aut.

Jeg holder altid aut service efter denne oplevelse.
Hvad er en “baggårdsmekaniker” i din optik🤔

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 20. mar 2022, 11:10
af Morten16v
Jeg havde nappet det aut. service hvis det var mig. Og det er til trods for at jeg selv kan lave det. muligheden for kulance er lig. nul hvis du køre til det u. aut værksted.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 20. mar 2022, 11:35
af Charlimike
Jeg ville ikke have nogle skrupler ved at sende den til en af de gode frie værksteder. Jeg gjorde det samme ved 210.000km da den skulle have skiftet tandrem mm, og Seat ved meget for dyre for den samme opgave.

Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 20. mar 2022, 12:49
af Monze1980
Hvad er risikoen for at der skal laves noget pr kulance og hvor stor er prisforskellen på autoriseret vs. ikke-autoriseret?

Det må være dét, der først og fremmest skal overvejes.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Re: Autoriseret eller uautoriseret?

: 22. mar 2022, 19:54
af Elmagro
Faktisk har jeg fået et tilbud fra Seat i Fredericia som ligger 1000 kr under Seat Vejle, Seat Fredericia ligger også 800 kr under Skirstensgaard, så tager det autoriseret.