er det Ok at blive lidt knotten

Besvar
Benny From
Nyt medlem
Indlæg: 200
Tilmeldt: 19. sep 2010, 07:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

er det Ok at blive lidt knotten

Indlæg af Benny From » 6. nov 2010, 13:05

Købte en nyere brugt bil af en aut forhandler, aftalen kom i hus til begges tilfredshed. Det sidste sælgeren sagde efter underskriften, jeg smider lige et sæt gummimåtter ind i kareten.

Ved afhentningen af køretøjet, var der selvfølgelig ikke smidt nogen måtter i bilen- uheldigvis var sælgeren ikke tilstede ved afhentningen, ham der afleverede bilen til mig kunne/ville ikke blande sig i handlen.

nogle dage senere opdagede jeg kondensvand i den venstre forlygte, ud til firmaet igen, en værkstedsrådgiver gav mig en skriftlig erklæring på, at han havde konstanteret kondensvandet i højre forlygte, og det var meget normalt, som der ikke kunne gøres ved. Så afsted til forhandleren igen, hvor sælgeren var tilstede, han fik en anden rådgiver til se på problemet, som satte en mekker til at undesøge problemet, det viste sig at være en gummiprop, som manglede, problemet var løst. Jeg erindredede samtidig sælgeren om de manglende måtter, han ville bestille dem omgående, til levering i reservedelslagret i løbet af par dage.

Hverken værre eller bedre, så opstod der problemer med gearskiftet mellem 1 og 2 gear, tilbage til værkstedet, som påtog at reparere gearkassen uden beregning selvfølgelig. Vi aftalte, at bilen skulle stå på værkstedet tirsdag morgen, og reperationen ville tage 1½ til 2 dage, og jeg selvfølgelig ville få stillet en gratis lånebil til rådighed. Desværre havde de glemt at sætte lånebil til side til mig - men OK som den flinke mand jeg er, så lod jeg dem slippe, det var jo kun 2 dage, så´e .......

Det med de 2 dage holdt dog ikke stik, det tog 4 dage før jeg fik køretøjet tilbage. Da jeg skulle afhente bilen efter reperationen, henvendte jeg mig til reservedels skranken, for at få udlveret de lovede gummimåtter, men ekspedienten kendte overhovedet ikke noget til den aftale, men jeg kunne jo bare betale for dem af egen lomme.

Jeg talte i ventetiden med en anden sælger, som godt kunne se på mit kropssprog, at jeg ikke var helt fornøjet med situationen, så jeg forelagde ham sagsforløbet, og gjorde ham klart, at de nok ikke ville se ret meget til mig, i deres forretning, efterfølgende. Han hentede straks et sæt måtter, som et plaster på såret, og lovede, han ville tage en snak med sin kollega.

Umiddelbart efter handlen blev jeg ringet op, af en person fra firmaet som ville høre om jeg var tilfreds med handlen, og efter en mindre snak, sendte han mig 2 gavekort á 500,- kr. det ene til værkstedet og det andet til indkøb af reservedele eller tilbehør, hvis jeg forresten lige købte varer for 5.000,- kr. - TAK for det

PS vi taler om en handel til 250.000 kr

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: er det Ok at blive lidt knotten

Indlæg af Turbotrim » 8. nov 2010, 12:52

For mig lyder det som kommunikationsproblemer mellem de forskellige sælgere, generelt lyder det tl su har fået en rigtig go behandling så kan ikke se pointen med din post ???

Og det jo fuldstændig ligegyldig om bilen koster 250K eller 100K, fejl sker og alle fejl er udbedret uden brok !!

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"