Service i Tyskland
-
GolfDK
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Service i Tyskland
Har bestilt service hos en lokal VW forhandler i Hartzen i næste uge, og har fået en pris fra ham som er ca. 800 kr billigere end en pris hos carEpoint her i Danmark. Det er jo ikke meget synes jeg... Har andre erfaringer med prisforskel mellem Dansk forhandlerservice og Tysk forhandlerservice?
- podo
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Service i Tyskland
Har for et par måneder siden fået tilbud på tandremskift og service, der var kun 1300 kr at spare fra tyskland til den lokale SMC, det var sgu for lidt så det fik den lokale SMC lov at udføre
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?
-
Gossa
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
Altså, hvis du alligevel skal på ferie, hvorfor så ikke spare det der er at spare?GolfDK skrev:Har bestilt service hos en lokal VW forhandler i Hartzen i næste uge, og har fået en pris fra ham som er ca. 800 kr billigere end en pris hos carEpoint her i Danmark. Det er jo ikke meget synes jeg... Har andre erfaringer med prisforskel mellem Dansk forhandlerservice og Tysk forhandlerservice?
Men, timepriserne er billigere i Tyskland og stumperne ligeså ...
Dertil kommer at momsen (MwSt) kun er på 19%.
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
- ramac
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 4 times
Jeg skal have lavet 60.000km service på min Seat Ibiza og har en formodning om, at der kunne spares nogle penge ved at få det gjort i Tyskland (når nu det er en VAG bil). Findes der kontaktformidlere herhjemme, der kender stederne med god kvalitet i arbejdet?
Min nemmeste vej til Tyskland er Rødby/Puttgarden, og det behøver ikke være ud og hjem på samme dag. En eventuel besparelse må gerne blive brændt af på en overnatning i det lille søde Jagdschloß Friedrichsmoor ved Neustadt-Glewe.
Min nemmeste vej til Tyskland er Rødby/Puttgarden, og det behøver ikke være ud og hjem på samme dag. En eventuel besparelse må gerne blive brændt af på en overnatning i det lille søde Jagdschloß Friedrichsmoor ved Neustadt-Glewe.
ramac
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023
-
golfivgtitdi
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
Som medlem af www.clubgolf.dk får du yderligere rabat hos VW-forhandleren i Langballig lige uden for Flensburg.GolfDK skrev:Har bestilt service hos en lokal VW forhandler i Hartzen i næste uge, og har fået en pris fra ham som er ca. 800 kr billigere end en pris hos carEpoint her i Danmark. Det er jo ikke meget synes jeg... Har andre erfaringer med prisforskel mellem Dansk forhandlerservice og Tysk forhandlerservice?
-
Syndicate
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 494 times
- Been thanked: 202 times
Jeg har tidlligere fået lavet service hos http://www.azf-weding.de/index.php?id=463ramac skrev:Jeg skal have lavet 60.000km service på min Seat Ibiza og har en formodning om, at der kunne spares nogle penge ved at få det gjort i Tyskland (når nu det er en VAG bil). Findes der kontaktformidlere herhjemme, der kender stederne med god kvalitet i arbejdet?
De har tidligere heddet Autohaus Klimek - men er nu opkøbt af AZF ser det ud som om, men mon ikke de stadig kan skrue biler
Deres værkfører hed (hedder?) Rainer Jessen, og kan dansk - giv dem et kald/mail.
2021 Skoda Enyaq 80
-
Fabia Combi
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
Det er en positiv oplevelse i sig selv at få lavet service i Tyskland.
Først tager meisteren (Værkføreren, de har som regel flere af dem) bilen ind sin egen lille hal med lift, hvor han hurtigt går bilen igennem og ser efter skæve dæk, bremseskiver, udstødning undervogn etc. mens du kigger med.
Så bliver man kørt til byen med en taxabon til at komme tilbage (Kath i Flensburg) eller udstyret med en meget billig lejebil (10€ til kaffekassen da jeg ikke skulle bruge en kvittering - ved Hannover)
Når man kommer tilbage har meisteren kørt en kort prøvetur i bilen (hvorved han fandt ud af at det andet hjulleje også var dårligt, hvilket blev skiftet fredag kl. 15.30 - prøv det i Danmark) ellers er han parat til at gennemgå regningen og forklare hvad der er blevet lavet - i Danmark har de ALDRIG regningen klar så man kan råbe op med det samme, den kommer en uge eller mere senere, og bremseklodserne som på mirakuløs vis var slidt op på 20.000 km er desværre blevet smidt ud.
Først tager meisteren (Værkføreren, de har som regel flere af dem) bilen ind sin egen lille hal med lift, hvor han hurtigt går bilen igennem og ser efter skæve dæk, bremseskiver, udstødning undervogn etc. mens du kigger med.
Så bliver man kørt til byen med en taxabon til at komme tilbage (Kath i Flensburg) eller udstyret med en meget billig lejebil (10€ til kaffekassen da jeg ikke skulle bruge en kvittering - ved Hannover)
Når man kommer tilbage har meisteren kørt en kort prøvetur i bilen (hvorved han fandt ud af at det andet hjulleje også var dårligt, hvilket blev skiftet fredag kl. 15.30 - prøv det i Danmark) ellers er han parat til at gennemgå regningen og forklare hvad der er blevet lavet - i Danmark har de ALDRIG regningen klar så man kan råbe op med det samme, den kommer en uge eller mere senere, og bremseklodserne som på mirakuløs vis var slidt op på 20.000 km er desværre blevet smidt ud.