Jeg besøgte Autohuset Hørsholm (VW/Audi forhandler i Kokkedal) tirsdag d. 24/6 hvor jeg prøvekørte en VW Golf og fik udarbejdet et tilbud på køb af denne bil med montering af træk. Da forhandleren havde udfærdiget tilbuddet, sagde han af egen drift, at bilen ville blive holdt tilbage til mig indtil fredag d. 27/6, da de naturligvis ikke kunne holde denne tilbage i længere tid, hvilket jeg havde forståelse for og takkede for.
Dagen efter min prøvekørsel, om onsdagen d. 25/6, forsøger jeg at ringe til Autohuset Hørsholm for at meddele, at jeg gerne ville købe bilen, men den pågældende sælger, som havde udarbejdet tilbuddet var ikke på arbejde. Omstillingen fik mit nummer og ville sørge for at jeg blev ringet op samme dag. Dette skete dog ikke.
Da jeg så forsøger at ringe til Autohuset Hørsholm om torsdagen, for igen at meddele at jeg ønskede at benytte mig af tilbuddet og købe bilen (som jo skulle være tilbageholdt til mig indtil fredag), får jeg at vide at bilen var blevet solgt dagen før! Forklaringen lød: "Du må forstå...Vi lever jo af at sælge biler".
Arrrgghhhhhh!!!!
Så meget for en aftale, og så meget for at have spildt tid med at køre fra København til Hørsholm i myldretid, og for at bruge tid på et indhente finansieringstilsagn til den konkrete bil. Jeg var faktisk ved at køre derop igen da jeg havde besluttet mig for at at købe bilen, så det var rent held at jeg ringede først, så jeg sparede turen op til en bil som de allerede havde solgt.
Almindelig forretningsetik og almindelig dansk aftaleret tilsiger, at tilbud er bindende og at aftaler om vedståelsesfrist skal holdes. Så en bilforhandler som ikke overholder almindelig forretningsetik og dansk lovgivning ønsker jeg ikke at købe en vare til flere hundrede tusind hos, og det bliver således ikke dér jeg finder en anden bil i stedet for den solgte.
Jeg kan endvidere konstatere på andre anmeldelser på nettet, at min oplevelse med Autohuset Hørsholm ikke står alene.
SÅ...Jeg vil også råde andre til at finde en mere seriøs og ordholden forhandler.
Det ser ud til at min kommende bil i stedet bliver fra VW Hillerød, og dér har jeg indtil videre fået en forbilledelig behandling og service. Jeg vil beskrive oplevelsen i en selvstændig tråd når handlen er gennemført.