Autohuset Hørsholm - Kan ikke anbefales!

Benjiman
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Autohuset Hørsholm - Kan ikke anbefales!

Indlæg af Benjiman » 30. jun 2014, 11:59

Lige et surt (rasende) opstød.... :twisted:

Jeg besøgte Autohuset Hørsholm (VW/Audi forhandler i Kokkedal) tirsdag d. 24/6 hvor jeg prøvekørte en VW Golf og fik udarbejdet et tilbud på køb af denne bil med montering af træk. Da forhandleren havde udfærdiget tilbuddet, sagde han af egen drift, at bilen ville blive holdt tilbage til mig indtil fredag d. 27/6, da de naturligvis ikke kunne holde denne tilbage i længere tid, hvilket jeg havde forståelse for og takkede for.

Dagen efter min prøvekørsel, om onsdagen d. 25/6, forsøger jeg at ringe til Autohuset Hørsholm for at meddele, at jeg gerne ville købe bilen, men den pågældende sælger, som havde udarbejdet tilbuddet var ikke på arbejde. Omstillingen fik mit nummer og ville sørge for at jeg blev ringet op samme dag. Dette skete dog ikke. :roll:

Da jeg så forsøger at ringe til Autohuset Hørsholm om torsdagen, for igen at meddele at jeg ønskede at benytte mig af tilbuddet og købe bilen (som jo skulle være tilbageholdt til mig indtil fredag), får jeg at vide at bilen var blevet solgt dagen før! Forklaringen lød: "Du må forstå...Vi lever jo af at sælge biler".
Arrrgghhhhhh!!!! :evil: :evil: :evil:

Så meget for en aftale, og så meget for at have spildt tid med at køre fra København til Hørsholm i myldretid, og for at bruge tid på et indhente finansieringstilsagn til den konkrete bil. Jeg var faktisk ved at køre derop igen da jeg havde besluttet mig for at at købe bilen, så det var rent held at jeg ringede først, så jeg sparede turen op til en bil som de allerede havde solgt.

Almindelig forretningsetik og almindelig dansk aftaleret tilsiger, at tilbud er bindende og at aftaler om vedståelsesfrist skal holdes. Så en bilforhandler som ikke overholder almindelig forretningsetik og dansk lovgivning ønsker jeg ikke at købe en vare til flere hundrede tusind hos, og det bliver således ikke dér jeg finder en anden bil i stedet for den solgte.

Jeg kan endvidere konstatere på andre anmeldelser på nettet, at min oplevelse med Autohuset Hørsholm ikke står alene.

SÅ...Jeg vil også råde andre til at finde en mere seriøs og ordholden forhandler.

Det ser ud til at min kommende bil i stedet bliver fra VW Hillerød, og dér har jeg indtil videre fået en forbilledelig behandling og service. Jeg vil beskrive oplevelsen i en selvstændig tråd når handlen er gennemført. 8-)

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Autohuset Hørsholm - Kan ikke anbefales!

Indlæg af qasq » 30. jun 2014, 12:11

Dårlig stil!

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Benjiman
Helt nyt medlem

Indlæg af Benjiman » 30. jun 2014, 12:21

qasq skrev:Dårlig stil!
Ja det synes jeg jo også. Må indrømme at jeg blev noget paf!
(Men så ved jeg bare, at jeg ikke skal handle dér fremover)

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Has thanked: 119 times
Been thanked: 202 times

Indlæg af Mike H » 30. jun 2014, 12:22

Kan også nikke genkende til begge forhandlere - den ene god / den anden skidt... og sjovt nok er det fuldstændig samme fordeling ;)

Velkommen til forum'et.
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Benjiman
Helt nyt medlem

Indlæg af Benjiman » 30. jun 2014, 12:27

Mike H skrev:Kan også nikke genkende til begge forhandlere - den ene god / den anden skidt... og sjovt nok er det fuldstændig samme fordeling ;)

Velkommen til forum'et.

Tak skal du have Mike. :)
(Har været medlem hér nogle år, men har ikke været meget aktiv)

Og vedrørende forhandlerne, så er det jo påfaldende at vi har samme oplevelse.....det bestyrker mig bare endnu mere mere i min opfattelse. ;)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Indlæg af Dakota » 30. jun 2014, 12:30

En kedelig oplevelse. Men det er jo desværre den slags der kan ske, både når det gælder biler og boliger - jeg har oplevet begge dele selv. Mit råd er; få alting på skrift, subsidiært lav en slutseddel, med en klausul om bankgodkendelse el.lign. Andet kan du som køber ikke gøre.

Benjiman
Helt nyt medlem

Indlæg af Benjiman » 30. jun 2014, 12:58

Dakota skrev:En kedelig oplevelse. Men det er jo desværre den slags der kan ske, både når det gælder biler og boliger - jeg har oplevet begge dele selv. Mit råd er; få alting på skrift, subsidiært lav en slutseddel, med en klausul om bankgodkendelse el.lign. Andet kan du som køber ikke gøre.

Du har fuldstændig ret Dakota! :) Jeg er selv jurist, så jeg havde naturligvis fået tilbuddet på skrift, og regnede egentlig med at almindelig foretningsmoral gjorde, at man levede op til sit tilbud.

Det eneste problem med sådan et skriftligt tilbud er jo, at få det gennemtrumfet i praksis, når bilen nu er blevet solgt til anden side. Der er jo tale om en dobbeltoverdragelse af bilen, og normalt vil man sige at "først i tid er bedst i ret"...(og jeg antager at jeg fik tilbuddet med vedståelse først).... men at begynde at køre sag på det kan desværre nok ikke svare sig. På trods af en masse tidspilde og ærgrelse, er det eneste økonomiske tab jeg har lidt, brændstoffet fra Kbh-Hørsholm-Kbh.

Så vil jeg hellere advare mine med-forumdeltagere, så de ikke kommer ud for det samme hos pågældende forhandler. :)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2889 times
Been thanked: 1060 times

Indlæg af jansom » 30. jun 2014, 15:34

Hvor langt er der fra Kbh til Hørsholm?
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Indlæg af Villanyi » 30. jun 2014, 16:22

jansom skrev:Hvor langt er der fra Kbh til Hørsholm?
20 min ca :D
Mvh.
Micki

Das Auto

Kvalm
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Geografisk sted: Øresundsregionen

Indlæg af Kvalm » 30. jun 2014, 16:50

Benjiman skrev: Så vil jeg hellere advare mine med-forumdeltagere, så de ikke kommer ud for det samme hos pågældende forhandler.
Ja, VW/Audi i Hørsholm ved ikke så meget biler.
For nogle år siden manglede jeg en stump til min Audi V8 Executive, hvor de hårdnakket påstod, at sådan en vogn fandtes slet ikke. Det blev til nogen debat, indtil jeg bad dem gå ud på P-pladsen for at tage et eksemplar af modellen i øjesyn. Så fik piben en anden lyd :-)
2014 BMW 435d xDrive, 313 hk/630 nm
2001 Porsche 911 turbo, 420 hk/560 nm

Bopjensen
Aktiv medlem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af Bopjensen » 30. jun 2014, 17:05

Hej

Er den største fejl ikke at han lovede dig at holde den reserveret?

Jeg sælger en gang i mellem noget på den blå, og så ringer der et utal af mennesker der vil reservere, og man skal fjerne annoncen. De fleste gage ender det med at de ikke møder op, uden så meget som en SMS... DET p... mig af!!

En anden klassiker er at de gerne vil reservere en vare, og når de så dukker op tror de at vi skal til at forhandle pris igen...

Venlig hilsen Bo

Benjiman
Helt nyt medlem

Indlæg af Benjiman » 30. jun 2014, 23:35

Villanyi skrev:
jansom skrev:Hvor langt er der fra Kbh til Hørsholm?
20 min ca :D
Hehe, det vil jeg gerne se dig gøre i myldretiden ud af Kbh. ;)

I mit konkrete tilfælde skulle jeg først fra Kbh til Farum for at samle en mere bilsagkyndig end mig selv op, hvorefter turen gik til Hørsholm, eller rettere Kokkedal. På den måde tog det en time. Det kan bilforhandleren naturligvis være ligeglad med, og det var mit eget valg, men jeg havde ikke gidet spilde et sekund på en en bil hos den forhandler, hvis jeg på forhånd havde kendt til deres forretningsetik.

Benjiman
Helt nyt medlem

Indlæg af Benjiman » 30. jun 2014, 23:36

Kvalm skrev:
Benjiman skrev: Så vil jeg hellere advare mine med-forumdeltagere, så de ikke kommer ud for det samme hos pågældende forhandler.
Ja, VW/Audi i Hørsholm ved ikke så meget biler.
For nogle år siden manglede jeg en stump til min Audi V8 Executive, hvor de hårdnakket påstod, at sådan en vogn fandtes slet ikke. Det blev til nogen debat, indtil jeg bad dem gå ud på P-pladsen for at tage et eksemplar af modellen i øjesyn. Så fik piben en anden lyd :-)

:lol: :lol: :lol:

Benjiman
Helt nyt medlem

Indlæg af Benjiman » 30. jun 2014, 23:50

Bopjensen skrev:Hej

Er den største fejl ikke at han lovede dig at holde den reserveret?

Jeg sælger en gang i mellem noget på den blå, og så ringer der et utal af mennesker der vil reservere, og man skal fjerne annoncen. De fleste gage ender det med at de ikke møder op, uden så meget som en SMS... DET p... mig af!!

En anden klassiker er at de gerne vil reservere en vare, og når de så dukker op tror de at vi skal til at forhandle pris igen...

Venlig hilsen Bo

Jo helt enig, jeg mener klart at den største fejl er at sælgeren - endda af egen drift - siger at de holder den til mig til om fredagen.

Hvis de...
1) Havde sagt at de desværre ikke kunne spærre den til mig, eller
2) Havde spærret den til mig, men så havde ringet til mig da der stod en anden køber og bedt mig om at tage stilling nu, eller
3) Havde sagt til den anden køber at bilen var spærret til en anden kunde indtil fredag, men så fået vedkommendes telefonnummer ifald jeg sprang fra,
....ja i så fald, havde jeg intet haft at udsætte på fremgangsmåden.

Det er metoden hvor de det ene øjeblik spærrer en bil til mig, men det næste øjeblik hvor en anden kunde viser sig, alligevel sælger den fordi de sætter deres øjeblikkelige indtjening højere end en aftale, der pisser mig af. Og så har jeg det enormt anstrengt med forklaringen " Du må forstå.....vi lever af at sælge biler." (Havde lidt lyst til at svare: Du må forstå....Jeg lever af at sagsøge folk der ikke overholder indgåede aftaler. :lol: )

Det gider jeg ikke spilde min tid på, men I min verden er en aftale bare en aftale.

Og ja....jeg har også prøvet at sælge ting på DBA hvor man laver aftaler om at skulle fremvise tingen, og folk så ikke dukker op trods aftale herom. Så kan man gå og bruge 4 timer en lørdag aften på ingenting. Sådan nogle mennesker skulle skydes i lysken med en svensknøglekanon! :twisted:

Bopjensen
Aktiv medlem
Has thanked: 3 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af Bopjensen » 1. jul 2014, 07:57

Hej

Jeg er enig med dig, og i min verden ville der heller ikke være noget problem med det.

Der er bare for mange mennesker der er totalt lige glade, så nu er jeg blevet sur, og den første der møder op med kontanterne får det jeg har til salg.

Jeg siger det så også til dem der er interreseret , så der ikke er noget at misforstå.

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 212 times

Indlæg af norn » 5. jul 2014, 05:48

Det kan godt ske det bare er mig.... Men jeg har nu heller ikke så svært ved at beslutte mig

Men i min verden er en ting til salg lige indtil den er solgt
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Has thanked: 31 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af ReneBo » 5. jul 2014, 06:51

Er det ikke bare gamet i den branche? Kan man ikke beslutte sig, så ryger tingene.. Jeg var ude for nøjagtig det samme for 1mdr siden. Efter det måtte vi indse at man skal slå til hvis prisen er ok :)
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Has thanked: 15 times
Been thanked: 308 times

Indlæg af AU-R8 » 5. jul 2014, 08:37

Husk at Autohuset Hørsholm kun sælger VW og har service på VW og Audi.
Audi Salgsafdeling bor kun til leje deroppe og sælgerne er ansat hos Audi Danmark.
Men det kan man som forbruger ikke se.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 32 times
Been thanked: 277 times
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 5. jul 2014, 08:55

Sjovt at trafikken er et issue når man køber bil.

Tjae. De sælger til den første der skriver/betaler.
Selvfølgelig dårlig stil at lade som om de vil holde den til dig når de ikk kan overholde det.
De bør vel bare sige det sædvanlige med at det er din hvis du skriver her.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior

Chr-Hj
Medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 188 times
Been thanked: 62 times

Indlæg af Chr-Hj » 5. jul 2014, 09:02

Pointen er at det er meget svært vedr. salg at lave en aftale med nogen længere :twisted: , synes jeg oplever at 50% af alle salgs aftaler overholder folk ikke de aftaler, de selv har været med til at lave.

Er selv lige blevet "brændt" af, en køber der ikke dukkede op trods som aftalt, og ikke reagerede på kontakt, først da han fik en sviner sms kunne han svare, med alle mulige undskyldninger.
Senest rettet af Chr-Hj 5. jul 2014, 09:47, rettet i alt 1 gang.
Cupra Born Valida 58kwh
Polestar 2 Longrange AWD

Brugeravatar
skinny_puff
Medlem
Geografisk sted: 8981 Spentrup

Indlæg af skinny_puff » 5. jul 2014, 09:29

Oplevede fuldstændigt det samme med carepoint Nykøbing Falster.
Det er noget værre svineri at de lover at holde bilen, men pludselig har en "kollega" solgt bilen til anden side.
Jeg forstår godt at first come first get, men så bør de ikke love noget.
Nuværende Polo 6C BlueGT DSG
Tidligere BMW 320D Touring 2008
Tidligere Audi A4 B7 Avant 1.8T 2006
Tidligere Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion 2011
Tidligere Golf V 1.9 TDI 2007

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem

Indlæg af Villanyi » 5. jul 2014, 10:10

Der laves jo mange tilbud på en dag og det er måske kun 2/10 der bliver til noget, så det er ikke bare lige til at reservere en bil.

Men kan sagtens forstå ærgrelsen over at bilen er solgt til anden side..
Mvh.
Micki

Das Auto

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Aagaard » 5. jul 2014, 11:13

Villanyi skrev:Der laves jo mange tilbud på en dag og det er måske kun 2/10 der bliver til noget, så det er ikke bare lige til at reservere en bil.

Så skal man lade være med at sige den er reserveret.
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem

Indlæg af Villanyi » 5. jul 2014, 11:16

Aagaard skrev:
Villanyi skrev:Der laves jo mange tilbud på en dag og det er måske kun 2/10 der bliver til noget, så det er ikke bare lige til at reservere en bil.

Så skal man lade være med at sige den er reserveret.
Ja at sælger så er en monki er en anden sag :D
Mvh.
Micki

Das Auto

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem

Indlæg af norn » 5. jul 2014, 17:52

I forhold til overskriften....
Men hvis du nu havde kunnet beslutte dig og vidst at du havde råd til bilen og alt det der

Så er det fint at handle bil der ude eller hvordan

Benjiman
Helt nyt medlem

Indlæg af Benjiman » 18. jul 2014, 17:16

norn skrev:I forhold til overskriften....
Men hvis du nu havde kunnet beslutte dig og vidst at du havde råd til bilen og alt det der

Du kan godt anlægge en stribe hypotetiske præmisser, som jeg eller andre i tråden så kan tage stilling til om er i orden eller ej. Det synes jeg bare ikke er så interessant.
Jeg synes at det interessante er, at høre forumdeltagernes faktiske oplevelser, i stedet for gætværk.

I mine øjne er det eneste fornuftige som bilkøber, at kontrollere markedet inden man foretager en investering til flere hundretusinde kroner. Næst efter boligen, er bilen trods alt den næststørste investering, for de fleste mennesker. Jeg var sådan set heller ikke i tvivl om at jeg havde råd til bilen, men uanset dette skal man stadig have et endeligt tilsagn fra banken, hvis man som jeg vælger at finansiere bilen til en yderst fordelagtig rente, i stedet for at bruge af sine likvide midler, som kan bruges på andre og sjovere ting.
Jeg kan ikke tro, at jeg står helt alene med at ville prøve flere biler før endelig beslutning, eller om at finansiere bilen gennem banken. Det er nok ca. 90% af bilkøberne.

MEN... uanset dette.....Bemærk venligst, at det ikke er mig der har brudt et løfte, som jeg har givet til Autohuset Hørsholm.
Om jeg så tog ud og prøvekørte 0 eller 30 biler efter den pågældende bil, og om jeg ville lægge handelsprisen kontant i bundtede tusindkronesedler med 10% i drikkepenge, eller om jeg ville tage et sms-lån til en ÅOP på 45% ville i min optik være fuldstændigt uden betydning, så længe det ikke var i strid med min aftale med forhandleren.
Jeg, for min del, holdt mig fuldstændigt til den indgåede aftale og forsøge endda at vende tilbage allerede dagen efter, selvom forhandleren havde givet mig 3 dages vedståelsesfrist. Der hvor jeg kommer fra overholder man indgåede aftaler......og ellers skal man lade være med at indgå dem.

Det jeg synes er interessant er det der rent faktuelt skete:
1) Forhandleren tilbyder - vel at mærke af egen drift - at reservere bilen i 3 dage. Det syntes jeg var en fin aftale.
2) Forhandleren sælger i strid med den indgåede aftale bilen allerede efter 1 dag.

Min konklusion er, at en aftale med Autohuset åbenbart ikke er det papir værd den er skrevet på. Det faktum, at sælgeren forklarer det med "du må jo forstå....vi lever af at sælge biler", siger i mine øjne alt, om deres syn på aftaler.

Grunden til at jeg så skriver "Autohuset Hørsholm - Kan ikke anbefales!" i overskriften er, at jeg ikke vil anbefale en erhvervsdrivende som ikke overholder aftaler til nogen.
Jeg synes det er fuldstændigt evident, at det som forbruger ikke kan være fordelagtigt at indgå aftaler - hvad enten det er salgstilbud med vedståelsesfrist, købsaftaler, reparationsaftaler, leasingaftaler, eller noget andet - med en forhandler som øjensynligt ikke synes, at aftaler er noget man behøver at overholde.

Forestil dig at få et reparationstilbud på at få udskiftet din udstødning. Jeg tilbyder at udskifte den for 3.000 kr. Når du så skal betale, fortæller jeg dig at det koster 9.000 kr., for... "...du må jo forstå, at jeg lever af at reparere biler!". Det er sådanne ting som kan ske, når man pludseligt ikke kan handle i tillid til en aftale.

Af ovenstående grunde vil jeg personligt ikke anbefale den pågældende forhandler.
Hvis du så tværtimod synes, at forhandleren bare har handlet som den perfekte bilforhandler og at de har udvist god kundeservice, så skal du da bare handle der, og hvis du får en god oplevelse, så er det jo bare fint. Jeg kan blot konstatere, at jeg absolut ikke er den eneste der har dårlige erfaringer med Autohuset Hørsholm, så jeg vil ikke løbe risikoen, og hvis jeg kan spare andre mennesker for en ærgrelse så de i stedet får en god oplevelse, så er jeg kun glad.

For eksempel vil jeg meget gerne anbefale VW Hillerød. De kan nemlig sagtens finde ud god kundeservice, og mit bilkøb dér har været en superpositiv oplevelse fra start til slut. Jeg har ingenting overhovedet at udsætte på dem, men kun stor ros. Og jeg kan se at mange andre også har haft positive oplevelser der. :)

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland

Indlæg af Jacek Nowakowski » 18. jul 2014, 18:01

Benjiman skrev:

Du kan godt anlægge en stribe hypotetiske præmisser, som jeg eller andre i tråden så kan tage stilling til om er i orden eller ej. Det synes jeg bare ikke er så interessant.
Jeg synes at det interessante er, at høre forumdeltagernes faktiske oplevelser, i stedet for gætværk.

I mine øjne er det eneste fornuftige som bilkøber, at kontrollere markedet inden man foretager en investering til flere hundretusinde kroner. Næst efter boligen, er bilen trods alt den næststørste investering, for de fleste mennesker. Jeg var sådan set heller ikke i tvivl om at jeg havde råd til bilen, men uanset dette skal man stadig have et endeligt tilsagn fra banken, hvis man som jeg vælger at finansiere bilen til en yderst fordelagtig rente, i stedet for at bruge af sine likvide midler, som kan bruges på andre og sjovere ting.
Jeg kan ikke tro, at jeg står helt alene med at ville prøve flere biler før endelig beslutning, eller om at finansiere bilen gennem banken. Det er nok ca. 90% af bilkøberne.

MEN... uanset dette.....Bemærk venligst, at det ikke er mig der har brudt et løfte, som jeg har givet til Autohuset Hørsholm.
Om jeg så tog ud og prøvekørte 0 eller 30 biler efter den pågældende bil, og om jeg ville lægge handelsprisen kontant i bundtede tusindkronesedler med 10% i drikkepenge, eller om jeg ville tage et sms-lån til en ÅOP på 45% ville i min optik være fuldstændigt uden betydning, så længe det ikke var i strid med min aftale med forhandleren.
Jeg, for min del, holdt mig fuldstændigt til den indgåede aftale og forsøge endda at vende tilbage allerede dagen efter, selvom forhandleren havde givet mig 3 dages vedståelsesfrist. Der hvor jeg kommer fra overholder man indgåede aftaler......og ellers skal man lade være med at indgå dem.

1) Forhandleren tilbyder - vel at mærke af egen drift - at reservere bilen i 3 dage. Det syntes jeg var en fin aftale.
2) Forhandleren sælger i strid med den indgåede aftale bilen allerede efter 1 dag.

Min konklusion er, at en aftale med Autohuset åbenbart ikke er det papir værd den er skrevet på. Det faktum, at sælgeren forklarer det med "du må jo forstå....vi lever af at sælge biler", siger i mine øjne alt, om deres syn på aftaler.

Grunden til at jeg så skriver "Autohuset Hørsholm - Kan ikke anbefales!" i overskriften er, at jeg ikke vil anbefale en erhvervsdrivende som ikke overholder aftaler til nogen.
Jeg synes det er fuldstændigt evident, at det som forbruger ikke kan være fordelagtigt at indgå aftaler - hvad enten det er salgstilbud med vedståelsesfrist, købsaftaler, reparationsaftaler, leasingaftaler, eller noget andet - med en forhandler som øjensynligt ikke synes, at aftaler er noget man behøver at overholde.

Forestil dig at få et reparationstilbud på at få udskiftet din udstødning. Jeg tilbyder at udskifte den for 3.000 kr. Når du så skal betale, fortæller jeg dig at det koster 9.000 kr., for... "...du må jo forstå, at jeg lever af at reparere biler!". Det er sådanne ting som kan ske, når man pludseligt ikke kan handle i tillid til en aftale.

Af ovenstående grunde vil jeg personligt ikke anbefale den pågældende forhandler.
Hvis du så tværtimod synes, at forhandleren bare har handlet som den perfekte bilforhandler og at de har udvist god kundeservice, så skal du da bare handle der, og hvis du får en god oplevelse, så er det jo bare fint. Jeg kan blot konstatere, at jeg absolut ikke er den eneste der har dårlige erfaringer med Autohuset Hørsholm, så jeg vil ikke løbe risikoen, og hvis jeg kan spare andre mennesker for en ærgrelse så de i stedet får en god oplevelse, så er jeg kun glad.

For eksempel vil jeg meget gerne anbefale VW Hillerød. De kan nemlig sagtens finde ud god kundeservice, og mit bilkøb dér har været en superpositiv oplevelse fra start til slut. Jeg har ingenting overhovedet at udsætte på dem, men kun stor ros. Og jeg kan se at mange andre også har haft positive oplevelser der. :)
+1
Sælger har efter min mening 3 muligheder.

1 lade være med at reservere bilen til dig.
2 i det mindste ringe til dig, og medele, at han har en anden køber til bilen og at han gerne vil vide om du køber eller ej.
Ikke fordi det retfærdig gør, at han sælger til anden side inden de tre dage, men dette ville give dig en mulighed for stadig at købe bilen.
3 måtte meddele anden køber at den er reserveret.

Rigtig god weekend.
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem

Indlæg af norn » 18. jul 2014, 19:16

Benjiman skrev:

Hold da op for en smøre , jeg magtede faktiskt ikke engang at læse det hele

Vil bare sige at sidst jeg handlede bil , var det en bil til 325.000kr , det tog tre kvarter fra jeg landede i forhandlerens gårdsplads og så bilen første gang til vi havde handlet , byttet bil og jeg kørte ud af gårdspladsen igen i den nye bil

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Aagaard » 18. jul 2014, 20:44

norn skrev: Hold da op for en smøre , jeg magtede faktiskt ikke engang at læse det hele

Vil bare sige at sidst jeg handlede bil , var det en bil til 325.000kr , det tog tre kvarter fra jeg landede i forhandlerens gårdsplads og så bilen første gang til vi havde handlet , byttet bil og jeg kørte ud af gårdspladsen igen i den nye bil
Tillykke, det ændrer ikke på at de har tilbudt ham at reservere den i 3 dage, men alligevel sælger den efter 1.
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

Carsten Nielsen
Medlem
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Carsten Nielsen » 21. jul 2014, 23:14

Har prøvet noget tilsvarende ved en privat. Da vi søgte efter Octavia stc. var der en 1,8T stc. med læderindtræk, el-sæder og hele svineriet til en god pris hos en privat. Ringer og aftaler dag hvor vi kan komme. Han kan bedst i weekenden og foreslår selv lørdag. Om lørdagen ringer jeg så for at høre hvornår vi kan komme. "Jamen den har jeg solgt igår". :shock:
Mvh Carsten
Volvo XC40 P6
Polestar 2 SMSR
Ford S-max 2.0 TDCi solgt
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid) skal sælges

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"