CANBUS hjælp - Batteri drænes
-
Hssh_DK
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
CANBUS hjælp - Batteri drænes
Efter at have opdateret min RNS510 med ny firmware bliver mit batt, drænet.
Efter at have læst alverdens tråde på www er jeg kommet frem til at det må dreje sig om canbus, som er blevet "påvirket" : http://www.my-gti.com/1101
Hvad skal jeg bruge, hvor får jeg fat i stumperne, og præcist hvilke?, og hvem kan hjælpe(nordsjælland/storkbh/sjælland) (regner med at der skal kodes)
Har en passat 3c fra 11/06
På forhånd tak
Efter at have læst alverdens tråde på www er jeg kommet frem til at det må dreje sig om canbus, som er blevet "påvirket" : http://www.my-gti.com/1101
Hvad skal jeg bruge, hvor får jeg fat i stumperne, og præcist hvilke?, og hvem kan hjælpe(nordsjælland/storkbh/sjælland) (regner med at der skal kodes)
Har en passat 3c fra 11/06
På forhånd tak
Passat 3C Variant 2.0 TDI Sportline
-
Anders D
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: CANBUS hjælp - Batteri drænes
Omtalte artikel omhandler ikke RNS510.
Edit: hov, jo det gør den. Men jeg har ikke problemet på min Columbus med nyeste firmware og gammel gateway (2006).
Edit: hov, jo det gør den. Men jeg har ikke problemet på min Columbus med nyeste firmware og gammel gateway (2006).
-
Hssh_DK
- Helt nyt medlem
Det er rigtigt, men jeg opdaterede i kronologisk rækkefølge, gik fra 1020 til 1100/1102 og videre til 2660.
Citat:"* This problem does now affect the RNS 510 if the firmware is upgraded to 2660 or higher. The RNS 510 will exhibit the same problems as the RCD 210, RCD 310, RNS 310 and RCD 510 and requires the CAN bus gateway to be upgraded."
Jeg konkluderede derfor at dette var årsagen.
Det betyder bare at jeg er endnu mere presset i forhold til at få løst mit problem....... damn :-s
Citat:"* This problem does now affect the RNS 510 if the firmware is upgraded to 2660 or higher. The RNS 510 will exhibit the same problems as the RCD 210, RCD 310, RNS 310 and RCD 510 and requires the CAN bus gateway to be upgraded."
Jeg konkluderede derfor at dette var årsagen.
Det betyder bare at jeg er endnu mere presset i forhold til at få løst mit problem....... damn :-s
-
Hssh_DK
- Helt nyt medlem
he he, ja det er med at holde tungen lige i munden, er glad for at høre at du læser det på samme måde 
-
Anders D
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Skift gateway'en til en ny og kod den på samme måde, så er du ude om det.. (eller nedgrader). Hvorfor lavede du i øvrigt flere opdateringer i træk, det er rigeligt at bare tage den nyeste..
-
Hssh_DK
- Helt nyt medlem
Jeg er klar til en ny, men er spejlblank...
Hvilken skal jeg bruge?, jeg har ikke software til kodning etc.
Jeg er heller ikke super hoocked på at køre til den lokale VW, og betale boksen, hvis nogen herinde måske kunne give et nap med....
Mht min flertrins opdatering, skyldes det at jeg først efterfølgende blev klar over at den nyere firmware var landet. jeg er dog ikke sikker på at jeg ved at nedgradere undgår problemet, som jeg har forstået det så er ændringerne skrevet til canbus'en.... måske nogen kan bekræfte om jeg kan løse problemet ved at nedgradere??
Hvilken skal jeg bruge?, jeg har ikke software til kodning etc.
Jeg er heller ikke super hoocked på at køre til den lokale VW, og betale boksen, hvis nogen herinde måske kunne give et nap med....
Mht min flertrins opdatering, skyldes det at jeg først efterfølgende blev klar over at den nyere firmware var landet. jeg er dog ikke sikker på at jeg ved at nedgradere undgår problemet, som jeg har forstået det så er ændringerne skrevet til canbus'en.... måske nogen kan bekræfte om jeg kan løse problemet ved at nedgradere??
-
Lars - Sound2Vision
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 77 times
Se her..:
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=11388
Adskillige med lignende problem.
Det, der går igen, er at der skal opgraderes til nyeste Can Gateway ( modul ), og dette selvfølgelig skal kodes til samme som dit gamle.
Der er vist osse links' til hæderligere priser, vel omkring 1500 bobs for et nyt.
At finde en med VAGcom i dit nærområde burde være en smal sag...
Lars / Sound2Vision A/S, Viborg
http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=11388
Adskillige med lignende problem.
Det, der går igen, er at der skal opgraderes til nyeste Can Gateway ( modul ), og dette selvfølgelig skal kodes til samme som dit gamle.
Der er vist osse links' til hæderligere priser, vel omkring 1500 bobs for et nyt.
At finde en med VAGcom i dit nærområde burde være en smal sag...
Lars / Sound2Vision A/S, Viborg
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- strandgaard
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Been thanked: 3 times
www.skodateile.cz har Can Gateway i seneste revision (AA) til en plovmand.
Der er noget der tyder på at den 2660 firmware der florerer på nettet ikke er helt færdig - VW har den først i produktionen fra kalenderuge 45, så måske det er en betaversion, der er lækket.
Der er også flere der oplever at navien tror at den befinder sig hjemme hos Continental Automotive i Regensburg når bilen har været slukket natten over.
Alt i alt, er det vel nemmere at nedgradere til 1100 firmwaren indtil der kommer noget der virker 100%
Der er noget der tyder på at den 2660 firmware der florerer på nettet ikke er helt færdig - VW har den først i produktionen fra kalenderuge 45, så måske det er en betaversion, der er lækket.
Der er også flere der oplever at navien tror at den befinder sig hjemme hos Continental Automotive i Regensburg når bilen har været slukket natten over.
Alt i alt, er det vel nemmere at nedgradere til 1100 firmwaren indtil der kommer noget der virker 100%
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2025 Skoda Enyaq Coupe 85
2020 VW eGolf
2020 VW eGolf
-
Hssh_DK
- Helt nyt medlem
Absolut en overvejelse, er dog i tvivl om jeg kan være sikker på at jeg så undgår balladen med batteriet..... på den anden side så er de ca.500,- jo heller ikke helt sindsygt, og så bør der ikke ligge nogen begrænsninger fremadrettet....
Jeg er sgu i tvivl
Jeg er sgu i tvivl
- strandgaard
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Been thanked: 3 times
Det får du nok ikke nogen til at lægge hovedet på blokken og love.......Hssh_DK skrev:og så bør der ikke ligge nogen begrænsninger fremadrettet....
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf
2020 VW eGolf
- michael winkel
- Medlem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
strandgaard skrev:http://www.skodateile.cz har Can Gateway i seneste revision (AA) til en plovmand.
har lige fået en helt ny rns510 med firmware 2660, jeg har desværre omtalte problem:-( min cangateway slutter på "c" så den er desværre for gammel.
jeg har bestilt en ny ved den lokale vw, pris 1218kr plus moms....
har overvejet at nedgradere, men tør ikke rigtig, nu når min radio er født med 2660.
hvis 2660 stadig er beta, hvorfor er den så i radioerne fra ny af?
efter hvad jeg har læst, så skal man have en cangateway der slutter på l,m eller n.
skodateile kan ikke skaffe det til min passat 3c fra 2006.
vw har aldrig hørt om en "m,eller n" så det bliver en "l" der lander til mig i næste uge....
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
- michael winkel
- Medlem
strandgaard skrev:http://www.skodateile.cz har Can Gateway i seneste revision (AA) til en plovmand.
den verision er vel ikke til en vw passat? jeg har lige haft skrevet til alec, og han kunne ikke skaffe til min?
vw passat 3, fra 2006, limo comfortline 2,0 tdi
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
-
Hssh_DK
- Helt nyt medlem
Du har ret, skodateile har ikke den rette stump.... har læst om flere som enten køber den her i DK,(til små 1200,-) eller hos forhandlere i tyskland....
Jeg venter med spænding på at der findes en færdiglavet firmware, som forhåbentlig ikke giver problemer
den skulle vist blive frigivet nu her i efteråret, indtil videre forsøger jeg "følge" lidt med på div. fora på www
Jeg har indtil videre nedgraderet, noget som du af gode grunde ikke kan (regner ikke med at du har din nuværende firmware i backup form)
Jeg venter med spænding på at der findes en færdiglavet firmware, som forhåbentlig ikke giver problemer
Jeg har indtil videre nedgraderet, noget som du af gode grunde ikke kan (regner ikke med at du har din nuværende firmware i backup form)
-
johannes
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 40 times
Hvis man går ind på dette link http://www.netech.dk/index.php/vcdsecu og søger i basen ser det ud som der både er k l m i reservedelsnr.
Johannes
Johannes
- michael winkel
- Medlem
Så har jeg fået ny cangateway.
har fået en "l" den er fra 06.2009, så rimlig ny:--)
har fået den instaleret, må lige vente en times tid og se om alt slukker som det skal, men det regner jeg med det gør.
kan allerede se forbedringer i min bil.
med min nye radio kunne telefonbogen fra mit skoda modul ikke vises i kombiur og radio, tror radioen ødelage canbus dataene.
efter jeg har skiftet modulet får jeg alt fra telefonen op i kombiuret, dejligt, men mangler stadig telefonbogen i radioen, men det kommer nok tilbage igen når der kommer en sw update
håber den ikke æder strømmem mere, vender tilbage
ps, den er ret nem at skifte, altså den can gateway
men lave lige screenshoots af alle indstillinger og kodninger inden du adskiller.
havde først bare gemt "lang kodningen", men den kan du ikke bruge til noget, da der er mange flere punkter inde under gateway kodning, så få skrevet alt ned og vælg de samme enheder igen, så spiller det
har fået en "l" den er fra 06.2009, så rimlig ny:--)
har fået den instaleret, må lige vente en times tid og se om alt slukker som det skal, men det regner jeg med det gør.
kan allerede se forbedringer i min bil.
med min nye radio kunne telefonbogen fra mit skoda modul ikke vises i kombiur og radio, tror radioen ødelage canbus dataene.
efter jeg har skiftet modulet får jeg alt fra telefonen op i kombiuret, dejligt, men mangler stadig telefonbogen i radioen, men det kommer nok tilbage igen når der kommer en sw update
håber den ikke æder strømmem mere, vender tilbage
ps, den er ret nem at skifte, altså den can gateway
men lave lige screenshoots af alle indstillinger og kodninger inden du adskiller.
havde først bare gemt "lang kodningen", men den kan du ikke bruge til noget, da der er mange flere punkter inde under gateway kodning, så få skrevet alt ned og vælg de samme enheder igen, så spiller det
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
- michael winkel
- Medlem
en lille update med min passat
efter jeg har opgraderet min cangateway er der ingen problemer mere, radioen slukker som den skal.
og ingen afladning på batt
efter jeg har opgraderet min cangateway er der ingen problemer mere, radioen slukker som den skal.
og ingen afladning på batt
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
-
Plop
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
Hejsa, håber det spiller for dig.
Jeg undres dog over at din "nye" er en revision I
Jeg skiftede min i sommers, og har en revision Q
Jeg har forresten en revision H til salg
- michael winkel
- Medlem
Plop skrev:Hejsa, håber det spiller for dig.
hej, min er produceret 06.2009, så er pænt ny, det er en "L"
ved ikke om din q er nyere, hos vw påstod de at man ikke bare kunne bruge alfabetet til at bestemme revisionerne:-)
men hva faen, det spiller
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline