Komfortblink på Fabia 03'

Det gamle Diagnoseværktøjer-forum
Besvar
Bo_sondergaard
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Komfortblink på Fabia 03'

Indlæg af Bo_sondergaard » 5. aug 2008, 23:31

Hej alle.
Jeg har lånt et VAG-COM kabel af en ven og har nu våget mig ind i en spændende ny verden af indstillinger på Skodaen :-).
Da jeg gerne ville have komfortblink på besøgte jeg "openobd.org" hvor der var skrevet denne besked:

Henvisning: Komfortblink-funktion (let berøring blink 3 gange) findes ikke i alle køretøjer fra fabrikken, det kan dog evt. aktiveres senere.
Fra fabrikken er der installeret en forkert software, denne kan opdateres med den originale VAS 5051/5052 , således at denne funktion står til rådighed. For at det kan lade sig gøre er det nødvendigt at Elektronisk Centralelektrik styreenhed har et indeks C eller højere.

Når jeg går ind under kode 006 (Komfortblink) skriver den "error". Går ud fra at det betyder, at jeg ikke har den korrekte software..
Spørgsmålet til jer VAG-brugere er så: Hvad betyder dette VAS 5051/5052? Og er det noget I tror jeg selv kan finde ud af? (Tror min IQ er som det danske gennemsnit) :-).

Håber I kan hjælpe mig
Mvh Bo.

Brugeravatar
karlsen
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja

Re: Komfortblink på Fabia 03'

Indlæg af karlsen » 6. aug 2008, 05:24

Bo_sondergaard skrev:Hej alle.
Jeg har lånt et VAG-COM kabel af en ven og har nu våget mig ind i en spændende ny verden af indstillinger på Skodaen :-).
Da jeg gerne ville have komfortblink på besøgte jeg "openobd.org" hvor der var skrevet denne besked:

Henvisning: Komfortblink-funktion (let berøring blink 3 gange) findes ikke i alle køretøjer fra fabrikken, det kan dog evt. aktiveres senere.
Fra fabrikken er der installeret en forkert software, denne kan opdateres med den originale VAS 5051/5052 , således at denne funktion står til rådighed. For at det kan lade sig gøre er det nødvendigt at Elektronisk Centralelektrik styreenhed har et indeks C eller højere.

Når jeg går ind under kode 006 (Komfortblink) skriver den "error". Går ud fra at det betyder, at jeg ikke har den korrekte software..
Spørgsmålet til jer VAG-brugere er så: Hvad betyder dette VAS 5051/5052? Og er det noget I tror jeg selv kan finde ud af? (Tror min IQ er som det danske gennemsnit) :-).

Håber I kan hjælpe mig
Mvh Bo.
Det kan være en mulighed at du ikke har et stik der kan klare can-bus. Eller dit software er en freeware version.
Hvor i landet kommer du fra?

Bo_sondergaard
Helt nyt medlem

Indlæg af Bo_sondergaard » 6. aug 2008, 09:23

Jeg ved at stikket jeg bruger er købt hos ross-tech. Den software jeg har er hentet på ross-tech's hjemmeside og hedder 805.
Jeg bor lidt syd for Viborg.

Mvh Bo.

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af budal jensen » 6. aug 2008, 16:04

Bo_sondergaard skrev: Spørgsmålet til jer VAG-brugere er så: Hvad betyder dette VAS 5051/5052? Og er det noget I tror jeg selv kan finde ud af? (Tror min IQ er som det danske gennemsnit) :-).

Du har selv svaret på dette

Håber I kan hjælpe mig
Mvh Bo.

johannes
Aktiv medlem
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af johannes » 6. aug 2008, 16:36

Hvis du ser her http://dk.openobd.org/skoda/fabia_6y.htm#09" onclick="window.open(this.href);return false;
synes jeg der står du skal være logget ind.
Johannes

Bo_sondergaard
Helt nyt medlem

Indlæg af Bo_sondergaard » 6. aug 2008, 19:44

Ok. Jeg troede faktisk at den ledning fra Ross-tech ER den orginale ledning at bruge. Så går jeg ud fra, at VAS 5051 refererer til et bedre og måske mere dybdegående kabel.

Til Johannes: Jeg har også prøvet at skrive koden inde under "login" men synes ikke det gav noget resultat.. Dette hænger måske igen sammen med at det ikke er det orginale kabel jeg bruger.

Jeg undskylder hvis det er nogle ret basale spørgsmål (Og jeg prøver også først at søge svar ved googling, men det giver mig ikke så meget info).

- Vil det så sige, at det bedste er at smutte forbi VW eller Skoda og få dem til at installere den rigtige software i bilen?

Mvh Bo.

Brugeravatar
budal jensen
Medlem

Indlæg af budal jensen » 6. aug 2008, 20:19

vas 5051 5052 5051a osv er originale testere.. til mellem 50.000.- og 150.000.- stykket så ja dt er nok nødvindigt at køre til vw. der er nok ikke så mange der lige har såden en derhjemme.
hvor kommer du fra

RIX
Meget aktiv medlem
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 365 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RIX » 6. aug 2008, 20:33

vas er den computer vw bruger den opdatering er noget som kun vw har,enten for de det online eller
tilsendt på skive.
du kan ikke opdateret noget med vagcom kun ændre det eksisterene.

VH

Bo_sondergaard
Helt nyt medlem

Indlæg af Bo_sondergaard » 6. aug 2008, 21:16

I skal alle have tak for svarene. Så må jeg lige stikke en tur til en forhandler. Komfortblink er ihvertfald ikke 150 Kilo værd :-).
Kommer fra Viborg hvor Skoda og VW ligger lige ved siden af hinanden.. Så én af dem kan sikkert ordne det for mig..

Mvh Bo.

ClausP
Aktiv medlem
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times

Indlæg af ClausP » 12. aug 2008, 18:25

Ville gerne lave samme trix på min 02 polo 9N, og de er ret ens sådan rent eletrisk.

Det kunne heller ikke virke.
Fandt så ud af at central elektrikken (bordnetz) skulle have en bestemt software version før end at der er indbygget komfortblink.

Det var vist noget med version C eller D og min hedder A.
Som jeg fandt frem til det kan den ikke opdateres, men skal istedet skiftes.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Bo_sondergaard
Helt nyt medlem

Indlæg af Bo_sondergaard » 16. aug 2008, 18:21

Hej igen.. For lige at afslutte sagaen vil jeg sige at jeg stadig ikke har komfortblink på skodaen. Har haft ringet til Skoda i Viborg som sagde at de ikke troede det ville komme til at virke (Selv med deres computere). De mente at det nok ville være nemmere simpelthen at købe modulet til komfortblink. Jeg spurgte dem om det var noget man selv kunne montere og de mente at det ikke var noget større problem hvis man havde lidt snilde.
Har fundet sådanne modul til ca. 350,- hvilket jo ikke er alverden.
Nå, men tak for hjælpen til de indplicerede.
Mvh Bo.

Brugeravatar
budal jensen
Medlem

Indlæg af budal jensen » 16. aug 2008, 18:31

kig på i-s.dk der koster de 325 og der er også nogle guider..

Besvar

Tilbage til "Diagnoseværktøjer"