1.6 BSE P2626 (Lambda Current Trim Circuit )

Besvar
Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

1.6 BSE P2626 (Lambda Current Trim Circuit )

Indlæg af Smartass » 27. okt 2022, 06:04

  • Først havde jeg ingen fejl.
  • Bilen fejlede til syn (jeg ved desværre ikke hvilken værdi i gastesten)
    Synsmandens bud var lambdasoden var defekt.
  • Jeg skiftede lambdasonden med en ny uoriginal (06A 906 262 BR)
    Bilen gik igennem syn.
  • Nu får jeg så nedenstående fejl.
Jeg har motioneret (igen synlig ir) stikket til sonden og sikring 21

Hvis jeg sletter fejlene kommer de igen efter 20ish kilometer.
Jeg kan umiddelbart ikke se nogle utætheder i vacuumsystem eller udstødning.

Er det sandsynligt at en ny original sonde vil løse problemet, eller skal jeg kigge anden steds?
På forhånd tak for hjælpen ;)

Kode: Vælg alt

                Address 01: Engine       Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 033 FH
  Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2VG    9431
           Software Coding: 0000071
            Work Shop Code: WSC 04941 785 00200
                      VCID: 6AD0CC0C45F272DDFD-803E
2 Faults Found:

16555 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Lambda: 25.0 %
                    Lambda Factor: 0.056
                    Voltage: 0.440 V
                    Speed: 69.0 km/h
                    Lambda: 25.0 %
                    Lambda Factor: 0.056
                    Voltage: 0.960 V
                    Speed: 80.0 km/h

19058 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit 
            P2626 - 008 - Open - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 1920 /min
                    Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
                    Voltage: 5.100 V
                    Bin. Bits: 00000100
                    RPM: 1376 /min
                    Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
                    Voltage: 5.100 V
                    Bin. Bits: 00000100


Readiness: 0010 1101
Senest rettet af Smartass 26. jul 2023, 11:52, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 72 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Avatar » 27. okt 2022, 15:12

Det er noget med den der fejlkodebeskrivelse for 19058 er meget misvisende.

Jeg synes at huske noget om netop dén fejlkode er relateret til en sekundær luftpumpe. Noget ekstra luft et eller andet sted der skal hjælpe med til hurtig opvarmning af katalysator og lambdasonder.

Aktuatortest på sekundær luftpumpe?

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 28. okt 2022, 05:23

Tak for indsparket Avatar.

Jeg prøvede at aktivere SAI pumpen og den lille støvsugermotor blæser en rigtig fin vind.
Vedhæftede filer
saitest.png
saitest.png (19.97 KiB) Vist 2312 gange
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 23. nov 2022, 20:20

Ny original lambdasensor løste problemet.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 26. mar 2023, 19:55

Øv, problemet er ikke løst alligevel.
Den s..... Pump Current Trim Circuit fejl er tilbage.

Er der ikke en venlig sjæl der har et godt bud på hvad der skal til?
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 72 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Avatar » 27. mar 2023, 14:58

Hvis fejlkoden stadig er 19058:

En elektrisk varmetråd der lejlighedsvis er afbrudt i primær lambdasonde...

Var det min vogn ville jeg kigge efter stik og ledninger. Varmetråden kan ohmes - de to hvide ledninger. Et eller andet sted omkring/ op til 15 Ohm.

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 28. mar 2023, 04:59

Tak for svaret Avatar.

Det er en 5 wire sensor, så varme elementet har ikke 2 hvide ledninger.
Vedhæftede filer
20230328_055312.jpg
20230328_055312.jpg (61.93 KiB) Vist 2003 gange
Senest rettet af Smartass 28. mar 2023, 05:21, rettet i alt 1 gang.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 28. mar 2023, 05:07

Ja, samme fejl (19058)

Kode: Vælg alt

19058 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit 
            P2626 - 008 - Open - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 3296 /min
                    Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
                    Voltage: 5.100 V
                    Bin. Bits: 00000100
                    RPM: 2816 /min
                    Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
                    Voltage: 5.100 V
                    Bin. Bits: 00000100
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 72 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Avatar » 28. mar 2023, 15:04

Så vil jeg gætte hvid og grå er elektrisk varmetråd.

Fejlmeldingen er stadig lejlighedsvis afbrydelse af varmetråden. Dét hint vil jeg anbefale at forfølge.

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 29. mar 2023, 04:36

Jeg ved ikke hvad det Pump Circuit er men jeg tænker at den omtalte varmetråd er varmeelementet?

(G39) I bilen side af stikket er det den hvide og blå/røde ledning (stemmer med at de er tykkere). De sidder i pin 1 & 3.

Ledningerne i sensor siden af stikket sidder lidt tilfældigt så jeg er ikke sikker på hvilken pin svarer til hvilen farve ledning.
Hvis jeg måler pin 1+3 på sensoren får jeg 2.6 ohm (den uoriginale jeg har liggende måler 4.0 ohm)
Vedhæftede filer
20230329_053309.jpg
20230329_053309.jpg (46.67 KiB) Vist 1966 gange
Skærmbillede 2023-03-28 055522.png
Skærmbillede 2023-03-28 055522.png (52.74 KiB) Vist 1966 gange
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 29. mar 2023, 10:19

Gul (1) og blå (3) ser ud til godt at kunne passe med være varmeelementet.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2023-03-29 111630.jpg
Skærmbillede 2023-03-29 111630.jpg (17.3 KiB) Vist 1951 gange
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 72 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Avatar » 29. mar 2023, 15:59

Du har fat i de rette ledninger til varmelegemet - pin 1 og 3, med de farver der passer vogn og sensors ledningsnet.

Jeg kan foreslå at teste ledningsevne på ledninger og stik til varmelegemet

4 Ohm på varmelegemet lyder ikke usandsynligt.

Pump Current er vel bare en anden oversættelse af 'duty-cycle kontrolleret strøm'. Ja spændingen på varmelegemet 'pumpes' - kan ses hvis varmelegemet erstattes af en lille glødelampe.

Der er noget med biler fra en vis årrække hvor ledningsnettet under batterikassen rådner. Er det sådan noget du er ude i?

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 30. mar 2023, 11:19

Ok så Pump Current Trim Circuit har ikke noget med Pump cell at gøre?

Billede

Jeg har kigget på kablerne under batteri og under sikring/relæ-kassen i motorrummet.
Alle kabler og forbindelser så umiddelbart fine ud.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 31. mar 2023, 04:06

Jeg har prøvet at måle på forsyningsspændingen (blå/rød).
Der er ikke umiddelbart noget tab 12.40 i stikket / 12.40 direkte ved batteri.
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P0171 og P2626 (lean / lambda)

Indlæg af Smartass » 26. jul 2023, 11:52

Er det nogen der, please, vil byde ind :roll:

Jeg har stadig denne:

Kode: Vælg alt

19058 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit 
            P2626 - 008 - Open
             Freeze Frame:
                    RPM: 2624 /min
                    Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
                    Voltage: 5.100 V
                    Bin. Bits: 00000100
  • Sensor skiftet (x2)
  • ECU skiftet
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 72 times

Re: 1.6 BSE P2626 (Lambda Current Trim Circuit )

Indlæg af Avatar » 26. jul 2023, 15:01

Knækkede ledere i bilens ledningsnet eller dårlige stik er vel snart det eneste der er tilbage?

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P2626 (Lambda Current Trim Circuit )

Indlæg af Smartass » 27. jul 2023, 04:29

Avatar skrev:
26. jul 2023, 15:01
Knækkede ledere i bilens ledningsnet eller dårlige stik er vel snart det eneste der er tilbage?
Vi har prøvet at gå ledningerne efter og stikkene er uden ir (har fået en tur kontaktspray og lidt motion alligevel)
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 72 times

Re: 1.6 BSE P2626 (Lambda Current Trim Circuit )

Indlæg af Avatar » 27. jul 2023, 14:03

Smartass skrev:
27. jul 2023, 04:29
Vi har prøvet at gå ledningerne efter og stikkene er uden ir (har fået en tur kontaktspray og lidt motion alligevel)
Var det min vogn ville jeg sende en strøm i omegnen af 1A gennem ledningerne til varmetråden, og derefter bukke/vride/dreje/trække ledningerne indtil eventuel fejl viser sig... :?

Kontaktspray kan ikke bruges alene. Det er kun 1/3 af behandlingen.

Brugeravatar
Smartass
Medlem
Indlæg: 937
Tilmeldt: 13. jan 2009, 09:24
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: 1.6 BSE P2626 (Lambda Current Trim Circuit )

Indlæg af Smartass » 18. aug 2023, 15:59

Avatar skrev:
26. jul 2023, 15:01
Knækkede ledere i bilens ledningsnet eller dårlige stik er vel snart det eneste der er tilbage?
Så er der forsøgt med nye ledninger (inkl nye stikben) mellem sensor og ECU.
Der er lavet ny forsyningsledning uden om den eksisterende (fra batteri via ny relæ)
Fejlen kom igen efter de vanlige 35ish km 🤮
Audi S5 3.0 TFSI Sportback
'65 Ford Mustang 289

Tidligere: Audi TT 225(APX) Quattro

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"