VCDS diagnose søges til Skoda i Virum
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 17 times
VCDS diagnose søges til Skoda i Virum
Hej Forum
Jeg søger et medlem, der har tid og løst til at hjælpe med en fuld VCDS-diagnose på min Skoda Roomster 1.2 TSi på adresse i 2830 Virum... ... naturligvis mod passende honorar ... bilen kan ikke starte efter mekanisk rep. / ødelæggelse af undertegnet.
Jeg har allerede spurgt to medlemmer direkte via info på VCDS-kort... men intet svar (endnu?)
NB! ALTSÅ DU kommer ud på adresse i 2830 Virum eller er villig til at udlåne dit VCDS-kit.!!
Apropos VCDS HEX-V2 ...
Jeg har set denne VCDS HEX-V2 clone på nettet Ifølge sælger er den købt i Frankrig og med den gode clone-chip "429" som burde have ubegrænset reg. opslag svarende VCDS HEX-PRO ... via softwaren ViiPlusLoader ... hvad mener I om sådan?
Jeg søger et medlem, der har tid og løst til at hjælpe med en fuld VCDS-diagnose på min Skoda Roomster 1.2 TSi på adresse i 2830 Virum... ... naturligvis mod passende honorar ... bilen kan ikke starte efter mekanisk rep. / ødelæggelse af undertegnet.
Jeg har allerede spurgt to medlemmer direkte via info på VCDS-kort... men intet svar (endnu?)
NB! ALTSÅ DU kommer ud på adresse i 2830 Virum eller er villig til at udlåne dit VCDS-kit.!!
Apropos VCDS HEX-V2 ...
Jeg har set denne VCDS HEX-V2 clone på nettet Ifølge sælger er den købt i Frankrig og med den gode clone-chip "429" som burde have ubegrænset reg. opslag svarende VCDS HEX-PRO ... via softwaren ViiPlusLoader ... hvad mener I om sådan?
- jencka
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 167 times
Re: VCDS diagnose søges til Skoda i Virum
Sry kan jo bare læse hele dit indlæg - du har jo fundet VCDS kortetRoomster12TSI skrev: ↑3. jul 2024, 17:18Hej Forum
Apropos VCDS HEX-V2 ...
Jeg har set denne VCDS HEX-V2 clone på nettet
GridArt_20240703_180617677.jpg
Ifølge sælger er den købt i Frankrig og med den gode clone-chip "429" som burde have ubegrænset reg. opslag svarende VCDS HEX-PRO ... via softwaren ViiPlusLoader ... hvad mener I om sådan?

Senest rettet af jencka 3. jul 2024, 18:34, rettet i alt 1 gang.
- These users thanked the author jencka for the post:
- Roomster12TSI
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne

- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3883 times
- Been thanked: 5425 times
Roomster12TSI skrev: ↑3. jul 2024, 17:18..
..
- These users thanked the author HansH for the post:
- Roomster12TSI
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- jencka
- Medlem
Men alt var bare i bedste mening dog for hurtig på aftrækkeren
- jeg kan desværre ikke hjælpe dig men held og lykke med det 

- These users thanked the author jencka for the post:
- Roomster12TSI

-
- Helt nyt medlem
Helt ok... tak fordi du tog dig tid til, at komme med velkvalificeret bud...

Apropos den sidste del i mit opslag vedr. HEX-V2 clone med '429-chip' og ViiPlusLoader-software ... har du Jencka eller andre erfaring med sådan ... eller er det for godt til at være sandt? Priserne er jo 1/5 eller lavere for et tilsvarende originalt produkt uden reg. begreænsning ala Hex-V2-Pro... ??? eller er sådan helt no-go ... det er jo hår-fin-balance ... opfinderne skal jo ikke midste men på den anden side er +4000 kr m. moms også ret peberet for det mest basale originale produkt... fx tjener NovoNordisk kassen på deres nye produkter i de lande, hvor der IKKE er en centralstyret One-buyer-prisforhandling (såsom den Danske Stat ifht. medicin på det danske marked)... den pris som originalt VDCS-HEX koster... for 1-3 reg.licenser-produktet i DK, svarer forholdsmæssigt til hvad Novonordisk medin koster på pharma-markedet i fx USA... når de basis-produktets 1-3 licenser er opbrugt har et VCDS-HEX-V2 ikke mere at tilbyde end, hvad en AutoPhix v007 (á 450 kr hos Thansen) kan ... dermed er der ikke proportionalitet i deres produkt-prissætning... hvilket jo også er den bagvedliggende årsag til markedet for cloner... som dito kommer til at være en udfordring for NovoNordisk i de næste 10 år.
Senest rettet af Roomster12TSI 3. jul 2024, 21:03, rettet i alt 3 gange.
- jencka
- Medlem
Igen der dur jeg heller ikke - jeg ved VCDS er et kabel der kan trylle info frem - thats it

-
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 122 times
Jeg startede med en kina-vcds, dog ikke lige den model du linker til eller viser, men dens lillebror og den version jeg fik fingre i har virket upåklageligt. Men fik et rigtigt godt tilbud på en original Hex-Net med ubegrænsede stelnumre som jeg hapsede og nu bruger i stedet for.Roomster12TSI skrev: ↑3. jul 2024, 20:46Helt ok... tak fordi du tog dig tid til, at komme med velkvalificeret bud...... det lader til at være som HansH admin har skrevet... folk er meget hjælpsomme her i forum
Apropos den sidste del i mit opslag vedr. HEX-V2 clone med '429-chip' og ViiPlusLoader-software ... har du Jencka eller andre erfaring med sådan ... eller er det for godt til at være sandt? Priserne er jo 1/5 eller lavere for et tilsvarende originalt produkt uden reg. begreænsning ala Hex-V2-Pro... ??? eller er sådan helt no-go ... det er jo hår-fin-balance ... opfinderne skal jo ikke midste men på den anden side er +4000 kr m. moms også ret peberet for det mest basale originale produkt... fx tjener NovoNordisk kassen på deres nye produkter i de lande, hvor der IKKE er en centralstyret One-buyer-prisforhandling (såsom den Danske Stat ifht. medicin på det danske marked)... den pris som originalt VDCS-HEX koster... for 1-3 reg.licenser-produktet i DK, svarer forholdsmæssigt til hvad Novonordisk medin koster på pharma-markedet i fx USA... når de basis-produktets 1-3 licenser er opbrugt har et VCDS-HEX-V2 ikke mere at tilbyde end, hvad en AutoPhix v007 (á 450 kr hos Thansen) kan ... dermed er der ikke proportionalitet i deres produkt-prissætning... hvilket jo også er den bagvedliggende årsag til markedet for cloner... som dito kommer til at være en udfordring for NovoNordisk i de næste 10 år.
Og hvis du køber en med 1-3 stelnumre så vil du ALTID kunne udlæse og slette fejlkoder. Det er først når at du begynder at rode i adapteringer osv at den begynder at tælle stelnumre.
- These users thanked the author DangerDane for the post:
- Roomster12TSI
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 135 times
Det er vist noget med du bare ikke kan opdatere det. Og så ved jeg ikke med sprog. Så så længe du ikke forsøget st opdatere burde det virke
- These users thanked the author Martin1986 for the post:
- Roomster12TSI
Nuværende bil: BMW F11 530D
-
- Medlem
Mange gange er de låst til engelsk og nogen gange kan de faktisk opdateres, men tit og ofte kan de IKKE, og hvis man forsøger så dør chippen i selve kablet.Martin1986 skrev: ↑5. jul 2024, 06:28Det er vist noget med du bare ikke kan opdatere det. Og så ved jeg ikke med sprog. Så så længe du ikke forsøget st opdatere burde det virke
Personligt har jeg ihvertfald fortrudt at jeg ikke gik på en original VCDS fra starten af, omend jeg så nok ikke havde købt en hex-net. Men hex-net versionen er dælme noget hurtigere end den "almindelige" version når man kører autoscan osv.
- Roomster12TSI
-
- Helt nyt medlem
Min Skoda står pt. hos en mekanikker, som siger at scanning giver 0 fejl/fejl-koder... fuck det er mystisk
-
- Medlem
Ja det lyder meget underligt. Specielt fordi at motorerne er spækket fuld af sensorer, selvom at en fejlkode Ikke ALTID betyder det man tror at den betyder, eller at den sensor der fejler nødvendigvis er defekt, det er bare den første sensor i systemet der "rammes" af fejlen.Roomster12TSI skrev: ↑8. jul 2024, 17:18Min Skoda står pt. hos en mekanikker, som siger at scanning giver 0 fejl/fejl-koder... fuck det er mystisk
- Roomster12TSI
-
- Helt nyt medlem
supplerende info fra mekanikker, da jeg specifikt igen spurgte til VCDS-scannets fejl-log: ... "der er altid fejl/fejlkoder, men intet som var relevant ifht. nærværende problemstilling" ... det var en fejl40, hvor jeg havde byttet rundt på to gummi-slanger...DangerDane skrev: ↑9. jul 2024, 20:11Ja det lyder meget underligt. Specielt fordi at motorerne er spækket fuld af sensorer, selvom at en fejlkode Ikke ALTID betyder det man tror at den betyder, eller at den sensor der fejler nødvendigvis er defekt, det er bare den første sensor i systemet der "rammes" af fejlen.Roomster12TSI skrev: ↑8. jul 2024, 17:18Min Skoda står pt. hos en mekanikker, som siger at scanning giver 0 fejl/fejl-koder... fuck det er mystisk
- These users thanked the author Roomster12TSI for the post (total 3):
- Henrik2800 • HansH • mertodinlo
- Henrik2800
- Aktiv medlem
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 277 times
Super at den kører igen, og at du laver en update 

- These users thanked the author Henrik2800 for the post:
- Roomster12TSI
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Helt nyt medlem
ja man/jeg kan jo ikke tillade mig at være irreteret over ufuldstændige erfarings-udveksling, hvis jeg ikke selv er villig til, at give afsluttende info til en tråd (som denne m.fl.).
- These users thanked the author Roomster12TSI for the post (total 3):
- HansH • JSKristensen • mojo
- HansH
- Admin
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3883 times
- Been thanked: 5425 times
Du har 100% forstået hvilken kultur vi gerne tilstræber herinde, og som vi mener giver den bedste og mest brugbare vidensdeling.Roomster12TSI skrev: ↑12. jul 2024, 09:47ja man/jeg kan jo ikke tillade mig at være irreteret over ufuldstændige erfarings-udveksling, hvis jeg ikke selv er villig til, at give afsluttende info til en tråd (som denne m.fl.).
Så mange tak for tilbagemelding/opfølgning.
Og tak for at være typen der bare fortæller når man har begået en fejl eller misforstået noget .. whatever .. fremfor typen der er nødt til at vedligeholde sit image som ufejlbarlig "fandens ka'l" på et forum. De findes også .. altså, på andre fora, forstås

- These users thanked the author HansH for the post (total 3):
- Roomster12TSI • mojo • Naffe
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273