Cupra Born Lane aisst /Travel assist

Besvar
seatleon111
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. maj 2018, 19:19
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Cupra Born Lane aisst /Travel assist

Indlæg af seatleon111 » 2. jan 2022, 14:22

Hej.
Mine forældre har netop fået leveret deres Cupra Born. Det var en lagermodel, og den har derfor ikke det vilde i udstyr.
Der er selvfølgelig lane assist eller hvad man nu skal kalde det. Den var tidligere sat til "late, settings via menu". Dette har jeg forøgt ændret til "ealy, settings via menu".
Nu kommer bilen konstant med overtag styringen, selvom man har fat i rattet. Man er nødt til at hive let i rattet. På min Golf er det nok at holde i rattet.

Nogle der har erfaringer med om dette kan ændres, så den er mere følsom i rattet, eller om det er muligt at kode travelassist på ID3 eller Cupra Born?
Har VCP, VCDS, ODIS-E, ODIS-S. Etka og Elsawin.
Nuværende bil:
Golf 7.5 1.5 TSI 130HK

Zoidberg
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30. apr 2021, 07:26
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Cupra Born Lane aisst /Travel assist

Indlæg af Zoidberg » 2. jan 2022, 15:13

Jeg har kodet Travel Assist i min Leon, men det krævede et nyt rat da det originale ikke var berøringsfølsomt. Jeg synes at have læst et sted at nogle ID3'er kommer med det rigtige rat, men at funktionen bare ikke er aktiveret, ved ikke om det er det samme på Born. Har rattet en knap til Travel Assist?
Seat Leon ST FR 2.0 TDI DSG 2020

seatleon111
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. maj 2018, 19:19
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Cupra Born Lane aisst /Travel assist

Indlæg af seatleon111 » 2. jan 2022, 15:47

Zoidberg skrev:
2. jan 2022, 15:13
Jeg har kodet Travel Assist i min Leon, men det krævede et nyt rat da det originale ikke var berøringsfølsomt. Jeg synes at have læst et sted at nogle ID3'er kommer med det rigtige rat, men at funktionen bare ikke er aktiveret, ved ikke om det er det samme på Born. Har rattet en knap til Travel Assist?
Den har ikke knappen, men det er til at gøre noget ved.
Af ren nysgerrighed, kan du huske hvad og hvor du kodede travel assist til? I acc-radaren?
Har VCP, VCDS, ODIS-E, ODIS-S. Etka og Elsawin.
Nuværende bil:
Golf 7.5 1.5 TSI 130HK

Zoidberg
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 30. apr 2021, 07:26
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Cupra Born Lane aisst /Travel assist

Indlæg af Zoidberg » 2. jan 2022, 18:50

Der er nok forskel på Leon og Born, men det skal kodes både i ACC og Driver Assistance. På Leon'en hedder det hhv. Travel_Assist (kodes til activated) og Hc_variante (kodes til Variante_2). Derudover skal rattet kodes, hhv. Capacitive_steering_wheel og Klr, men hvis du ikke har det rigtige rat tror jeg ikke at du får det til at virke.
Seat Leon ST FR 2.0 TDI DSG 2020

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cupra Born Lane aisst /Travel assist

Indlæg af GaSelle » 2. jan 2022, 23:37

Vores ID.3 har ikke Travel Assist, men knappen er til det på rattet - den er bare ikke oplyst.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"