pACC på Passat GTE 2020

Besvar
Kasperfc
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 11. jun 2011, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

pACC på Passat GTE 2020

Indlæg af Kasperfc » 3. mar 2023, 23:20

Jeg kunne godt tænke mig at få pacc aktiveret på min gte, den har acc, lane assist og skiltegenkendelse.

Derudover ville det være fedt hvis man kunne få kodet ambient light også. Har pt kun hvidt lys. Det er en gte 2020.

Hvor starter man? VCDS? Kræver det andrt hardware? Kan jeg gøre det selv eller er der en venlig sjæl der vil trylle for lidt $?

Ps. Har søgt nettet tyndt, men er lidt svært at blive klog på, da de fleste indlæg omhandler 2015 -2019 modellerne

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: pACC på Passat GTE 2020

Indlæg af diskoboy » 4. mar 2023, 12:19

Kein problem, men VW kender godt mulighederne og lukker dem i øjeblikket lige så hurtigt som de dukker op på nettet.

Heldigvis findes der stadig omveje :)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Kasperfc
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 11. jun 2011, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: pACC på Passat GTE 2020

Indlæg af Kasperfc » 4. mar 2023, 13:27

Kein problem til det hele? Ambient lightning er det bare med vcds og hex v2? Har koderne. Pacc skal kodes med noget andet ikke sandt?

Jan_Aalborg
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2. jul 2016, 19:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Re: pACC på Passat GTE 2020

Indlæg af Jan_Aalborg » 4. mar 2023, 20:15

Hvis du kun har hvidt lys, så kan du altså ikke kode dig til flere farver. Det kræver ligesom at led indsatserne er rgb og ikke blot hvidt.
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: pACC på Passat GTE 2020

Indlæg af diskoboy » 4. mar 2023, 20:42

Kasperfc skrev:
4. mar 2023, 13:27
Kein problem til det hele? Ambient lightning er det bare med vcds og hex v2? Har koderne. Pacc skal kodes med noget andet ikke sandt?
Alt er muligt med den rette viden.

Ambiente belysning kræver nye dioder (ca 500 kr/stk i DK). Nye stik + ledninger. Meget billigere på AliExpress men også nogle skod dioder.

BCM skal understøtte det - på standard mangler der ben i stikkene så byt til nyt

Herefter fjernelse af komponent beskyttelse, dataset og kodning. Ikke med VCDS og kræver online forbindelse til VW’s servere.

VCDS er hurigt og nemt men tiden ER løbet fra det program. Selv de nye udgaver.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Kasperfc
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 11. jun 2011, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: pACC på Passat GTE 2020

Indlæg af Kasperfc » 5. mar 2023, 01:46

Jan_Aalborg skrev:
4. mar 2023, 20:15
Hvis du kun har hvidt lys, så kan du altså ikke kode dig til flere farver. Det kræver ligesom at led indsatserne er rgb og ikke blot hvidt.
Hej Jan.
Kan rgb dioder ikke kodes til at lyse hvidt? Ok. Jeg vidste ikke at de kun kunne lyse hvidt. Undskyld ulejligheden, men jeg spørger fordi dette er et forum hvor vi, som jeg har forstået det, deler viden, fordi vi har interesse overensstemmelse.

Kasperfc
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 11. jun 2011, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: pACC på Passat GTE 2020

Indlæg af Kasperfc » 5. mar 2023, 01:48

diskoboy skrev:
4. mar 2023, 20:42
Kasperfc skrev:
4. mar 2023, 13:27
Kein problem til det hele? Ambient lightning er det bare med vcds og hex v2? Har koderne. Pacc skal kodes med noget andet ikke sandt?
Alt er muligt med den rette viden.

Ambiente belysning kræver nye dioder (ca 500 kr/stk i DK). Nye stik + ledninger. Meget billigere på AliExpress men også nogle skod dioder.

BCM skal understøtte det - på standard mangler der ben i stikkene så byt til nyt

Herefter fjernelse af komponent beskyttelse, dataset og kodning. Ikke med VCDS og kræver online forbindelse til VW’s servere.

VCDS er hurigt og nemt men tiden ER løbet fra det program. Selv de nye udgaver.
Ok Takker, så må jeg have fat på nogle iem strips

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"