Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Besvar
Brugeravatar
Andreasbox
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 10. jun 2009, 20:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Indlæg af Andreasbox » 25. jan 2010, 20:44

Hejsa.

Jeg anskaffet mig vagcom og skal i den forbindelse ha lidt hjælp til at kode et par ting (hvis det er muligt) og finde frem til de rigtige måle blokke.

Justering af forbrugsvisning:

Jeg vil finjustere måleren da den viser lidt for meget.
Jeg har set på guiden på http://dk.openobd.org/vw/passat_3b.htm#17

Den siger 17-instrument 10-tilpasning og derefter kanal 3. Der kommer bare ikke noget frem.

Hvad gør jeg forkert ??

Ændring af sprog i display:

Jeg har læst et sted at man kan ændre sproget som bliver vist i info display f.eks til engelsk. Der står godt nok på http://dk.openobd.org at det er i sammenhæng med navi, men jeg syntes bare jeg har læst at det også virker på info display.

Kan det lade sig gøre??? (har ikke MFD)
Landet er ændret til Japan for at vise km/l

Jeg har fundet denne guide som jeg har brugt mange gange på min gl.bil (golf 4 2.0)
til at teste bla. cat. LMM og tilstanden på lambda sonder.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1265064
Jeg fandt hurtig ud af at den altså ikke virker på en passat 3bg 1,9TDI 100
Det skete ved at jeg valgte blok 36 hvorefter jeg fik besked om at søge værksted :shock:
Der er ingen fejl koder i ECU og bilen køre som den plejer, så der skete vist ikke noget.

Mit spørgsmål er så om i kan hjælpe med hvilke blokke jeg så skal gå ind i for at kunne se det samme som i guiden og udføre de forskellige tests ???

Kan der for øvrigt ske noget ved at aktivere f.eks. selealarm hvis bilen ikke har det. Jeg tror nemlig at det er slået fra ???

Til sidst vil jeg bare spørge om i har nogle tips til hvad man ellers kan eller bør gøre med vagcom. justering af spjæld, egr osv.

Nu håber jeg i vil hjælpe en vagcom rookie.

Mvh
Andreas

Brugeravatar
Andreasbox
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 10. jun 2009, 20:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Indlæg af Andreasbox » 27. jan 2010, 22:38

Ingen der har rodet med det før ????

Brugeravatar
Pete
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Indlæg af Pete » 28. jan 2010, 10:42

Det er lidt svært på afstand at sige hvorfor du ikke kan tilgå kanal 03 i instrumentet, men det lugter lidt af en fejl 40. Er det en original VagCom du bruger eller noget Kina-kopi-værk?

Ja, du kan godt skifte sproget til engelsk; det foregår i kanal 04. Landekode og sprog er 2 uafhængige parametre.

Nej; der sker ikke noget ved at aktiverer selealarmen, hvis du gerne vil have den tilbage. På nogle biler bliver den slået fra eller ændrer karakter når du koder landekoden til 5 for Japan for at få km/l.

Hvis du går helt død i det må du køre en tur ned til mig i Randers, så skal jeg gerne vise dig hvordan det skal gøres.

;) Pete
VagCom/VCDS

Brugeravatar
Andreasbox
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 10. jun 2009, 20:23
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Indlæg af Andreasbox » 4. feb 2010, 00:17

Pete skrev:Det er lidt svært på afstand at sige hvorfor du ikke kan tilgå kanal 03 i instrumentet, men det lugter lidt af en fejl 40. Er det en original VagCom du bruger eller noget Kina-kopi-værk?

Ja, du kan godt skifte sproget til engelsk; det foregår i kanal 04. Landekode og sprog er 2 uafhængige parametre.

Nej; der sker ikke noget ved at aktiverer selealarmen, hvis du gerne vil have den tilbage. På nogle biler bliver den slået fra eller ændrer karakter når du koder landekoden til 5 for Japan for at få km/l.

Hvis du går helt død i det må du køre en tur ned til mig i Randers, så skal jeg gerne vise dig hvordan det skal gøres.

;) Pete

Jeg tror ikke der er org. vagcom jeg har. Det er købt af en på klubgolfdanmark.dk og må ikke opdateres.

Jeg har skiftet sproget og det virker fint, det hele kommer på engelsk.

jeg har også forsøgt med kanal 3 igen for at være sikker på at det ikke var en fejl 40. men jeg får bare beskeden ERROR NOT READY. både med og uden startet motor. (jeg går ind i 17-instrument og derefter 10-tilpasning)

kan det skyldes årgang/model ??

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Indlæg af i-s » 6. feb 2010, 17:04

Pirat kopi = Ingen support.
/Søren.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Indlæg af Anders D » 7. feb 2010, 12:30

Enig med is-pinden, det er svært at supportere noget hvor der er en fejlfaktor der hedder at problemet kan skyldes hard- og software.

Brugeravatar
karlsen
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:10
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til at kode & aflæse Passat 3BG

Indlæg af karlsen » 7. feb 2010, 19:15

Andreasbox skrev:
Nu håber jeg i vil hjælpe en vagcom rookie.

Mvh
Andreas
VAGcom er måske så meget sagt. Men du skal være velkommen forbi mig, så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig.
Men behold bare dit kabel der hjemme..

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"