Audi A4 2,0 - kodningningsmuligheder ?

Besvar
Kasper_B
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 4. okt 2009, 14:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A4 2,0 - kodningningsmuligheder ?

Indlæg af Kasper_B » 24. apr 2010, 11:39

Hejsa!

Jeg har fået anskaffet mig sådan en vogn fra 12.2005 og det eneste der fx står i displayet i midten af displayet er hvor mange km, jeg kan køre inden tanken er tom.
Antager at det er fordi tidl. ejer ikke har betalt for at få en større "info-pakke"? (undskyld min uviden omkring biler :oops: )

Igår holdt jeg parkeret ved siden af en S4 af nyeste årgang, som havde det her Coming Home system, hvergang han brugte nøglen.
Har læst i flere tråde herinde angående andre nyere VW biler (2004/5 -), at dette blot er et programmeringsspørgsmål? Gælder dette også min bil?

Kan man ved brug af Vagcom/VCDS eller lign. tilkoble flere lækkerier?
AUDI A4 2,0 '06 Sedan
VW Golf IV '99 Van

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Audi A4 2,0 - kodningningsmuligheder ?

Indlæg af Dasker » 24. apr 2010, 12:57

Prøv at kikke her.
Måske du bliver lidt klogere, ellers findes der en del kloge hoveder i østjylland. Som kan kode for dig.

http://dk.openobd.org/
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9160
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Audi A4 2,0 - kodningningsmuligheder ?

Indlæg af Blackfinger » 24. apr 2010, 12:59

Man kan købe en ny viskerstilk med kørecomputerknapper, og omkode instrumentet, så har man fuld kørecomputer.

Din Audi er ikke som mange andre nyere biler med hensyn til kodning af Coming Home. Jeg er ikke sikker på om det kan lade sig gøre på den.

Kasper_B
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 4. okt 2009, 14:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 2,0 - kodningningsmuligheder ?

Indlæg af Kasper_B » 24. apr 2010, 13:49

Dasker skrev:Prøv at kikke her.
Måske du bliver lidt klogere, ellers findes der en del kloge hoveder i østjylland. Som kan kode for dig.

http://dk.openobd.org/
Bliver bestemt ikke klogere af at læse på den hjemmeside - havde forsøgt mig inden jeg oprettede det her indlæg :D
AUDI A4 2,0 '06 Sedan
VW Golf IV '99 Van

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Audi A4 2,0 - kodningningsmuligheder ?

Indlæg af Dasker » 24. apr 2010, 14:28

ja ok så havde du jo gjort hvad man kunne.
Men derinde kan man jo se hvad der kan laves på ens bil.
For det meste, men det afhænger jo også lidt af hvad elektronik der findes i bilen i forvejen.

Men det kan jo udlæses med vcds feks.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Brugeravatar
Pete
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A4 2,0 - kodningningsmuligheder ?

Indlæg af Pete » 24. apr 2010, 14:54

Coming home/leaving home lys i A4 B6: Der er en step-by-step guide på AudiClub.dk om hvordan det laves med en ny lyskontakt og lidt kabling og kodning: http://www.audiclub.dk/artikler/artikel.php?47.

:) Pete
VagCom/VCDS

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"