Hjælp til kalibrering af temp.spjæld på Fabia

Besvar
Junkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 27. aug 2010, 21:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp til kalibrering af temp.spjæld på Fabia

Indlæg af Junkie » 25. okt 2010, 19:19

Hej - er der nogen der kan hjælpe med fremgangsmåde til grundjustering af spjældmotoren til kold/varm luft på en Skoda Fabia Combi fra 03 ?

Jeg har opdaget at når jeg drejer knappen fra kold mod varm, så følger motoren med (brummen), men når jeg når halvvejs (kl 12), så begynder motoren bare at sige "klok klok klok ..." Og tilbagejustering til kold sker først når jeg drejer den over på 100%kold.

Allerede da jeg købte bilen (brugt) var der problemer med at den periodisk slog over på varm luft selv om den stod til kold. Forhandleren skiftede servomotoren. Men min tanke er at den ikke er indreguleret så den ved hvor den står. Alternativt kan potentiometeret i min vælger-knap være sygt ?

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hjælp til kalibrering af temp.spjæld på Fabia

Indlæg af Gossa » 26. okt 2010, 10:01

Een ting er hvad der teknisk/mekanisk kan være galt, men hvad med udbedring hos sælger?
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Junkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 27. aug 2010, 21:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til kalibrering af temp.spjæld på Fabia

Indlæg af Junkie » 26. okt 2010, 21:35

Udbedring hos forhandleren er helt sikkert en mulighed. Men da jeg har et godt stykke hver vej, er det oplagt lige at prøve selv, inden jeg sætter mig i bilen for at få den på værksted.


Som sagt, så fik den en ny reguleringsmotor , men jeg mistænker at denne ikke er justeret efter montering.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"