Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Besvar
Brugeravatar
Sookhoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Uldum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Sookhoo » 5. jan 2013, 17:09

hey..
jeg har fået denne fejl på men bil. ved ikke rigtig hvad den er

jeg kan se på VCDS at der står:

012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157
P3102 - 000 - No Signal
freeze frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1

Jeg har en Skoda Octavia 2,0 TDI DSG (2008 Model non FL) med motor kode BKD
opdaget ved gul motor lampe, skal jeg skifte min EGR ventil..??

håber der en der kan hjælpe mig.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af norn » 5. jan 2013, 19:10

Nej ikke EGR ventilen , men stopspjældet , de sidder oven på hinanden
EGR ventilen er den tættest på manifolden
Stopspjældet er den hvor den store trykslange sidder på
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af ClausP » 5. jan 2013, 19:19

Ganske almindelig fejl. Når du får en no signal fejl er der sikkert løbet "sovs" fra EGR ventilen ned i elektroniken til stopspjældet.
Så sørg for at rense godt af ved EGR ventilen.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Sookhoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Uldum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Sookhoo » 6. jan 2013, 10:07

ClausP skrev:Ganske almindelig fejl. Når du får en no signal fejl er der sikkert løbet "sovs" fra EGR ventilen ned i elektroniken til stopspjældet.
Så sørg for at rense godt af ved EGR ventilen.

tak for svaret, skal jeg afmontere den og rense den..??
bil køre fint ellers.. syntes bare det var en mærkelig fejl..

Brugeravatar
Sookhoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Uldum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Sookhoo » 6. jan 2013, 10:21

norn skrev:Nej ikke EGR ventilen , men stopspjældet , de sidder oven på hinanden
EGR ventilen er den tættest på manifolden
Stopspjældet er den hvor den store trykslange sidder på


tak for svaret, er de ikke dyre de EGR ventil ellers..

Brugeravatar
K27
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 21. okt 2009, 21:32
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørre AAby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af K27 » 6. jan 2013, 10:28

Ja det er bedst hvis du kan afmontere den, og få den renset ordenligt, så den kører godt igen..

Den er nok groet fast i åben position, da den kun lukker i et par sekunder når du stopper motoren...
VW Polo 9N3 1.9TDI PD AXR 100+HK 2007

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af norn » 6. jan 2013, 12:57

K27 skrev:Ja det er bedst hvis du kan afmontere den, og få den renset ordenligt, så den kører godt igen..

Den er nok groet fast i åben position, da den kun lukker i et par sekunder når du stopper motoren...
Nej...
Udstødningsgassen fra EGR kommer ikke igennem stopspjældet...
Det nytter ikke at rense den , der skal en ny på , der sidder noget tandhjul inden i som går istykker
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af ClausP » 6. jan 2013, 21:01

norn skrev: Nej...
Udstødningsgassen fra EGR kommer ikke igennem stopspjældet...
Det nytter ikke at rense den , der skal en ny på , der sidder noget tandhjul inden i som går istykker
Norn har helt ret, det har ikke noget med at udst.gassen går igennem spjældet, som sidder monteret under EGR ventil.

Det er stop / lukke spjældet der er brændt af, og har som sådan intet med EGR ventilen at gøre.
Jeg har set to fejl på dem, enten som Norn skriver at tandhjulene bliver revet.
Eller at EGR ventilens membran lækker noget sort sovs ud, og ned på lukkespjældets styremodul (som åbenbart ikke er vandtæt) som så brænder af pga. kortslutinger.
Det sker så at sige udenpå enhederne, da vacuum dåsen på EGR ventilen desværre sidder lige over styremodulet på lukkespjældet.
Det var såmænd det jeg mente med at rengøre ;)

På dem hvor styremodulet melder "no signal" er det som regel elektronikken der er brændt af.

Edit:
Tilføjer lige et billede af et styremodul jeg har hevet hatten af.
Som man kan se fejler tandhjulene her ikke noget, til gengæld er elektronikken brændt godt og grundigt af, man kan på kanten og i låget fornemme noget af det sorte sovs som desværre kan løbe ind i styremodulet, da der ingen pakning er. Styremodulet er lavet af Pierburg, som jo altid har stået som eksempel på dårlig kvalitet :)
Vedhæftede filer
IMG_2254.jpg
IMG_2254.jpg (186.56 KiB) Vist 3723 gange
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
K27
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 21. okt 2009, 21:32
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørre AAby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af K27 » 7. jan 2013, 20:53

Bare for at undlade at dømme noget til at være i stykker ved første øjekast, ville jeg prøve om spjældet overhovedet kan gå fra åben til lukket position, og tilbage igen, med håndkraft..

Har selv en enkelt gang været heldig at rensning løste problemet.. Kan bare ikke huske om fejlkoden var den samme..
VW Polo 9N3 1.9TDI PD AXR 100+HK 2007

Brugeravatar
Sookhoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Uldum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Sookhoo » 7. jan 2013, 21:22

tak for de gode svar, jeg må lige se på det... kan det gøre skade hvis jeg køre med et et stykke tid endnu...

er den til at komme til så må jeg prøve at kigge i den

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af norn » 8. jan 2013, 22:52

ClausP skrev:
norn skrev: Nej...
Udstødningsgassen fra EGR kommer ikke igennem stopspjældet...
Det nytter ikke at rense den , der skal en ny på , der sidder noget tandhjul inden i som går istykker
Norn har helt ret, det har ikke noget med at udst.gassen går igennem spjældet, som sidder monteret under EGR ventil.

Det er stop / lukke spjældet der er brændt af, og har som sådan intet med EGR ventilen at gøre.
Jeg har set to fejl på dem, enten som Norn skriver at tandhjulene bliver revet.
Eller at EGR ventilens membran lækker noget sort sovs ud, og ned på lukkespjældets styremodul (som åbenbart ikke er vandtæt) som så brænder af pga. kortslutinger.
Det sker så at sige udenpå enhederne, da vacuum dåsen på EGR ventilen desværre sidder lige over styremodulet på lukkespjældet.
Det var såmænd det jeg mente med at rengøre ;)

På dem hvor styremodulet melder "no signal" er det som regel elektronikken der er brændt af.

Edit:
Tilføjer lige et billede af et styremodul jeg har hevet hatten af.
Som man kan se fejler tandhjulene her ikke noget, til gengæld er elektronikken brændt godt og grundigt af, man kan på kanten og i låget fornemme noget af det sorte sovs som desværre kan løbe ind i styremodulet, da der ingen pakning er. Styremodulet er lavet af Pierburg, som jo altid har stået som eksempel på dårlig kvalitet :)
Den olie der kommer ind til tanhjulene og elektronikken tror jeg ikke kommer ind ved låget fordi d ikke er nogen pakning i
Jeg er ret sikker på at der er olietåge fra krumtapsudluftningen som jo kommer med ind igennem turbolader og videre ind i motoren ad indsugningen
Jeg tror at det er akslen som driver stopspjældet der ikke holder tæt mellem akselen og huset , så at ladetrykket med olie presses ind i elektronikken
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af ClausP » 9. jan 2013, 22:13

norn skrev: Den olie der kommer ind til tanhjulene og elektronikken tror jeg ikke kommer ind ved låget fordi d ikke er nogen pakning i
Jeg er ret sikker på at der er olietåge fra krumtapsudluftningen som jo kommer med ind igennem turbolader og videre ind i motoren ad indsugningen
Jeg tror at det er akslen som driver stopspjældet der ikke holder tæt mellem akselen og huset , så at ladetrykket med olie presses ind i elektronikken
I mit tilfælde var der ikke så meget tvivl, der væltede sort stads ud af det lille hul i dåsen ved EGR ventilen og dryppede ned på spjældet. Jeg gjorde det til en vane lige at tørre det af hver gang jeg var i motorrummet.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Sookhoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Uldum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Sookhoo » 10. jan 2013, 16:33

jeg har snakket med skoda om en ny.. kan det passe at en ny koster ca 3000 med moms

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af norn » 11. jan 2013, 21:38

Sookhoo skrev:jeg har snakket med skoda om en ny.. kan det passe at en ny koster ca 3000 med moms
Det var dyrt....
I tyskland koster de ihvertfald under 2000kr

Hvis du vil spare lidt og gider køre herned så kan jeg hjælpe dig med at få fat på en og skifte den
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Sookhoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Uldum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Sookhoo » 13. jan 2013, 14:27

norn skrev:
Sookhoo skrev:jeg har snakket med skoda om en ny.. kan det passe at en ny koster ca 3000 med moms
Det var dyrt....
I tyskland koster de ihvertfald under 2000kr

Hvis du vil spare lidt og gider køre herned så kan jeg hjælpe dig med at få fat på en og skifte den

hey det kunne da være lækkert :D, men skal lige afholde barnedåb så ca. i februar er jeg nok klar, så kan jeg lige skrive til dig.. (jeg ved ikke hvad den gør eller skader motoren hvis jeg køre for længe)

ps. ved du nogle noget service i tyskland og hvor.. send en pm

Brugeravatar
Sookhoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Uldum
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Sookhoo » 16. jan 2013, 19:53

hej igen..


jeg har fået en pris som hedder 3975 kr. for udskiftning med arbejdes løn
ved kath.de

ved ikke rigtig om det er dyrt eller billigt..

Notrouble
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. jul 2013, 16:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Notrouble » 30. jul 2013, 17:04

Hej med jer

Hvad hvis ens fejlkode er:

19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157
P3102 - 000 - Malfunction

Sookhoo havde No signal, jeg har Malfunction, nogen forskel?

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af ClausP » 2. aug 2013, 10:36

Det er nok under alle omstændigheder byt til nyt.
Prøv at hive slangen der oimmer nede fra af, og se om du kan bevæge lukke klappen frit.
Den går noget stramt da det er en stor fjeder der tvinger den op.
Hvis der er knase lyde, så er det nok tænderne på tandhjulet der er revet af.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Antonravn
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. feb 2022, 17:30
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??

Indlæg af Antonravn » 10. mar 2023, 09:47

Hej har du fået den laver og hvad skiftet du

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"