Golf 8 Lane assist

Besvar
Fwadsager
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31. okt 2015, 21:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Golf 8 Lane assist

Indlæg af Fwadsager » 30. aug 2021, 21:19

Jeg har en Golf 8 hvor der er lane assisten er ret belastende :D . Jeg kan slå lane assist fra, men når jeg slukker og tænder bilen igen, så er lane assist slået til igen.
Som jeg kan læse mig frem til, er det blevet en sikkerhedsforanstaltning på biler efter 2020, at den ikke gemmer valget om at have slået det fra. Jeg er dog meget træt af at køre med det da jeg primært køre på små veje hvor det ærlig talt ikke virker særlig godt.
Er det muligt at kode således at den gemmer mit valg?
Eller i et nødstilfælde kode det fra
Corrado Vr6
VW UP

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Golf 8 Lane assist

Indlæg af chrstn_olsen » 31. aug 2021, 14:09

Det er sikker muligt at kode fra uden at jeg dog kender noget specifikt til det. Så præcis samme problem nævnt på Cupra forum på Facebook. Der var en der henviste til Cartrends.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Madz
Nyt medlem
Indlæg: 392
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:08
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Golf 8 Lane assist

Indlæg af Madz » 31. aug 2021, 18:54

Det kan nu godt kodes så den husker hvad man sidst har valgt men det er i et modul som er låst så du skal finde en som har online adgang.
Jeg har selv en golf 8 og bor i det midtjyske med masse små veje og syns nu overhovde ikke er noget problem.
Er det fordi den brokker sig over at du skal holde ved rettet hele tiden eller ?
hvis din er en af de første modeller, kan rettet godt være defekt, der er mange der har fået det skiftet da sensorne i rattet var defekt.
2021 Golf Variant Style 1.5 eTSI DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI DSG

Fwadsager
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31. okt 2015, 21:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf 8 Lane assist

Indlæg af Fwadsager » 1. sep 2021, 17:52

Madz skrev:
31. aug 2021, 18:54
Det kan nu godt kodes så den husker hvad man sidst har valgt men det er i et modul som er låst så du skal finde en som har online adgang.
Jeg har selv en golf 8 og bor i det midtjyske med masse små veje og syns nu overhovde ikke er noget problem.
Er det fordi den brokker sig over at du skal holde ved rettet hele tiden eller ?
hvis din er en af de første modeller, kan rettet godt være defekt, der er mange der har fået det skiftet da sensorne i rattet var defekt.
Jeg syntes bare det er træls at køre med. Det er rart nok på motorvej osv. Jeg vil bare gerne have muligheden for at den husker mit valg?
Det kan ikke kodes med VCDS eller skal der en original tester på?
Corrado Vr6
VW UP

MasterTK
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 31. jan 2022, 19:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Golf 8 Lane assist

Indlæg af MasterTK » 12. mar 2022, 10:03

Hvis du ikke har fundet en løsning, så kan jeg godt hjælpe..

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"