(Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Besvar
tobibobi
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2. jun 2021, 21:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

(Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Indlæg af tobibobi » 14. dec 2021, 21:40

Hej.

Jeg har fået opgraderet mit infotainment system fra composition media til disc media. Alles gut…

Nu kom man (jeg) jo så til at “trykke lidt” ved info, service og nød knapperne som sidder over hovedet imellem fører og passager sædet… men der skete pudsigt nok aldrig noget som helst. Lysdioden lyser grønt og det betyder ifølge mekanikeren at alting er godt og der er forbindelse. Ydermere siger han også at han kan se at jeg har de nødvendige abonnementer så alle 3 knapper burde være i orden - men så tilføjer han også at hvis jeg har skiftet headunit (hvilket jeg selvfølgelig har) så skal det sættes op igen i dette modul (mener at det er 5F). Han var dog lidt forundret over at nød knappen lyste grønt hvis der ikke er forbindelse..

Er der nogle kloge hoveder her der ved hvad jeg skal gøre?

Mvh. T
VW Touran 2019.

tobibobi
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2. jun 2021, 21:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: (Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Indlæg af tobibobi » 15. dec 2021, 19:29

vauw - ingen som ved noget? Jeg er imponeret.
VW Touran 2019.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: (Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Indlæg af diskoboy » 15. dec 2021, 19:42

Ja, men der kommer jo ikke nødvendigvis svar lige inden for 5 minutter.

Har du alle tilpasningskanaler fra den gamle 5F? I så fald skal du have dem alle over i den nye + der skal laves lidt ninja tricks for ellers kommer det aldrig til at virke.
These users thanked the author diskoboy for the post:
tobibobi
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: (Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Indlæg af GaSelle » 15. dec 2021, 22:19

tobibobi skrev:
15. dec 2021, 19:29
vauw - ingen som ved noget? Jeg er imponeret.
Godt du lige slutter af med sådan en halv-provokerende kommentar. Så skal hjælpen nok vælte ind ;)

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: (Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Indlæg af superbeszzz » 16. dec 2021, 10:23

tobibobi skrev:
15. dec 2021, 19:29
vauw - ingen som ved noget? Jeg er imponeret.
passiv aggressiv? stærkt move, det øger altid motivationen for at andre skal bruge deres tid på at hjælpe dig :roll: .
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

tobibobi
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2. jun 2021, 21:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: (Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Indlæg af tobibobi » 13. feb 2022, 19:51

Nååja, men i vidste jo heller ikke noget. Så måske skulle i ikke blive så fornærmede….
VW Touran 2019.

tobibobi
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 2. jun 2021, 21:31
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: (Gen)aktivering af info og service knapper - touran, 2019

Indlæg af tobibobi » 13. feb 2022, 20:00

diskoboy skrev:
15. dec 2021, 19:42
Har du alle tilpasningskanaler fra den gamle 5F? I så fald skal du have dem alle over i den nye + der skal laves lidt ninja tricks for ellers kommer det aldrig til at virke.
Well, det begyndte jo så at virke efter at jeg havde fået en total firmware update hos VW i Assens. Kim fra vagstyle og jeg havde ellers forsøgt uden held at få gang i knapperne sidst da jeg var nede ved ham (før vw`s opdatering)

Blev i hvertfald lettere forskrækket da jeg i lettere irritation ville vise min Kone hvad problemet var, og derfor trykkede på den røde emergency knap.. kan da godt være at jeg fik travlt med at trykke igen da systemet gik igang.. heldigvis var der en tids buffer som gjorde at man kunne nå afbryde inden for nogle sekunder inden at alarmen reelt blev afsendt.
VW Touran 2019.

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"