Passat 3BG venstre bagdør centrallås

Besvar
CGE
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. mar 2022, 10:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat 3BG venstre bagdør centrallås

Indlæg af CGE » 10. mar 2022, 10:52

Hej
Har nu prøvet alt og søger hjælp her, i håbet om at en behjertet sjæl har oplevet noget lignende.
Alle ledninger og låseenheder er OK. Ingen fejlkoder i VCDS. Begge låseenheder i venstre side er spritnye.

Når jeg sidder i bilen med alle døre lukket og aktiverer dørlåsknappen i førerdøren, låser alle dørene, hvorefter venstre bagdør låser op med det samme.
Det tilsvarende sker, når jeg udefra drejer nøglen i førerdøren til lås: Alle døre låses, og venstre bagdør låser op med det samme.
Står jeg på afstand og aktiverer dørlås på fjernbetjeningen låser alle døre og alarm er aktiv. Alle døre forbliver låste.

Jeg kan se i VCDS i måleblok for dørlåsene, at når 'fejlen' opstår ved betjening af indvendig kontakt i døren ændres status til 'LÅST' for alle dørene og ultrakort for venstre bagdør 'SAFE', hvorefter den skifter til 'ULÅST'.

Er det en særlig sikkerhed, der er indbygget fra fabrikken i CCM'en i denne model (2005), der ikke kan ændres, eller noget andet bud.
Har haft 2001 model og 2003 model uden ovenstående problemer.

Håber, at en eller anden kan hjælpe

BH

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Passat 3BG venstre bagdør centrallås

Indlæg af i-s » 11. mar 2022, 14:41

CGE skrev:
10. mar 2022, 10:52
Hej
Har nu prøvet alt og søger hjælp her, i håbet om at en behjertet sjæl har oplevet noget lignende.
Alle ledninger og låseenheder er OK. Ingen fejlkoder i VCDS. Begge låseenheder i venstre side er spritnye.

Når jeg sidder i bilen med alle døre lukket og aktiverer dørlåsknappen i førerdøren, låser alle dørene, hvorefter venstre bagdør låser op med det samme.
Det tilsvarende sker, når jeg udefra drejer nøglen i førerdøren til lås: Alle døre låses, og venstre bagdør låser op med det samme.
Står jeg på afstand og aktiverer dørlås på fjernbetjeningen låser alle døre og alarm er aktiv. Alle døre forbliver låste.

Jeg kan se i VCDS i måleblok for dørlåsene, at når 'fejlen' opstår ved betjening af indvendig kontakt i døren ændres status til 'LÅST' for alle dørene og ultrakort for venstre bagdør 'SAFE', hvorefter den skifter til 'ULÅST'.

Er det en særlig sikkerhed, der er indbygget fra fabrikken i CCM'en i denne model (2005), der ikke kan ændres, eller noget andet bud.
Har haft 2001 model og 2003 model uden ovenstående problemer.

Håber, at en eller anden kan hjælpe

BH
Hvis den opfører sig sådan, så kan problemet kun være i døren.
Jeg vil gætte på låsekasse eller kabel til indvendig håndtag er for stram.
/Søren.

CGE
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. mar 2022, 10:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 3BG venstre bagdør centrallås

Indlæg af CGE » 18. mar 2022, 14:34

Ok - tak for input. Jeg skiller ad og tjekker.

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: Passat 3BG venstre bagdør centrallås

Indlæg af johannes » 19. mar 2022, 16:03

Tænder og slukker den loftlyset

CGE
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. mar 2022, 10:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat 3BG venstre bagdør centrallås

Indlæg af CGE » 22. mar 2022, 14:54

Ja - lys i dør og loft tændes/slukkes når døren hhv. åbnes/lukkes, så dørkontakten virker umiddelbart som den skal.

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"