Ændring af omdrejninger ved act. (active cylinder management) 1,4 tsi czca

Besvar
jesperCH
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 17. jan 2020, 01:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Ændring af omdrejninger ved act. (active cylinder management) 1,4 tsi czca

Indlæg af jesperCH » 29. jan 2023, 18:26

Hej VC.

Er det muligt at ændre området hvor act. Slår fra?
Lige nu på min Seat Leon 1,4 tsi act. Slår act. helt fra ved 1500 omdr.

Men kunne godt tænke mig, hvis det kan kodes, at det slog fra ved 2000 omdr. så når den rammer under 2000 omdr. Så køre den kun på alle 4 cylinder.

Mvh.
Jesper

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 63 times

Re: Ændring af omdrejninger ved act. (active cylinder management) 1,4 tsi czca

Indlæg af Morian87 » 29. jan 2023, 20:10

Gir det overhovedet mening?? Ideen er jo at når du ikke trykker hårdt på speederen, så vil den køre på 2 cylindre, men samtidig vil bilen jo netop skifte op i gearene for at komme ned i omdrejninger og spare. Jeg synes sjældent at min Passat kører på 2 cylindre over 2000 omdr. For der har den typisk skiftet op i gear. Måske på motorvej, men kører sjældent over 110, så der kommer jeg ikke meget over 2000 omdr alligevel.

Hvad er det du forsøger at opnå? 😊
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

jesperCH
Nyt medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 17. jan 2020, 01:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: Ændring af omdrejninger ved act. (active cylinder management) 1,4 tsi czca

Indlæg af jesperCH » 29. jan 2023, 20:45

Det er modsat ved mig, jeg køre nok ca. 85-90% på motorvej og resten fordelt jævnt på landevej og by kørsel.
Og min køre rigtig ofte på 2 cylinder når jeg køre på motorvejen (køre ca. 110-120km/t) der ligger den ca. på 2300 omdr.
Og der har jeg ikke noget at bemærke på act. Udover lidt lyd forskel, og det ikke tit jeg ligger mærke til at den skifte mellem 2 og 4 cylinder.
Men der sker noget så snart den rammer under 2000 omdr. Man kan føle den køre på 2 cylinder, samt skiftene mellem 2 og 4 cylinder bliver lidt hårdere.
Og det er ikke fordi der er den store forskel på benzin forbruget.
Køre jeg i 6gear med 1400-1500 omdr. På alle 4 cylinder, ligger forbruget omkring 30-35 km/l, øger jeg farten og omdrejninger til 1600-2000 omdr. Går den omkring 40+ km/l men det er kun med korte mellemrum da den konstant ligger og skifter mellem 2 og 4 cylinder.
Og den ekstra udgift, der følger efter ved at køre lidt mere på 4 cylinder, gir jeg gerne for bedre komfort🙂

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"