Tunnellys / auto kørelys

Besvar
Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 942 times
Been thanked: 552 times

Tunnellys / auto kørelys

Indlæg af KMDTHY » 26. aug 2010, 12:18

Hvordan det, virker Tunnellys / Auto kørerlys med auto bakspejl. Eller kræver det regnsensor ?

Som det er nu:
Når kontakten stå på 0 er der kørelys(tågelys) og pos. lys uden instrumentlys samt ingen comming/leaving home
Når kontakten står på tunnellys(Auto) tændes instrumentlyset og alm. lygter og pos. lys. CH/LH ikke testet.
Når kontakten står på positionslys... pos. lys.
Når kontakten står på nærlys er alt tændt inkl CH/LH virker.

Vil gerne have:
Når kontakten stå på 0 er der kørelys(tågelys) uden pos. lys og instrumentlys samt ingen comming/leaving home
Når kontakten står på tunnellys(Auto) svarer det til pos 0, dog tændes hovedlygter, instrumentlyset og pos. lys når det bliver mørkt og c/l aktiveres.
Når kontakten står på positionslys... Kun pos. lys
Når kontakten står på nærlys er alt tændt inkl c/l

Jeg har aktiveret Byte 00 Bit 5 - Assistentlysfunktion & "Leaving Home" aktiv.

Prøvede at lyse ind i sensoren for(ud mod ruden) på bakspejlet, men det ændrede intet ?

Har jeg overset noget, eller kan det ikke lade sig gøre på en 2007 Touran ? Bortnetz/CECM er 3C0 937 049 AE – 23 Byte – Highend

PFT!
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 550.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Anders D
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 190 times

Re: Tunnellys / auto kørelys

Indlæg af Anders D » 26. aug 2010, 12:23

KMDTHY skrev: Vil gerne have:
Når kontakten stå på 0 er der kørelys(tågelys) uden pos. lys og instrumentlys samt ingen comming/leaving home
Når kontakten står på tunnellys(Auto) svarer det til pos 0, dog tændes hovedlygter, instrumentlyset og pos. lys når det bliver mørkt og c/l aktiveres.
Når kontakten står på positionslys... Kun pos. lys
Når kontakten står på nærlys er alt tændt inkl c/l
Du kan ikke slippe for positionslys i kørelysmode, hverken i 0 postion eller Auto med i dagslys.

Du kan evt. lige smide lang kodningen her i tråden, så tjekker jeg om det er som det skal være i forhold til labelfilen.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin

Indlæg af KMDTHY » 26. aug 2010, 12:43

Anders D skrev:
Du kan ikke slippe for positionslys i kørelysmode, hverken i 0 postion eller Auto med i dagslys.

Du kan evt. lige smide lang kodningen her i tråden, så tjekker jeg om det er som det skal være i forhold til labelfilen.
Super, det gær jeg lige.

Er det andre bordnetz de nyere biler har siden de kan ? Hvad kan Auto funktionen så ? Skifte fra tågelys (kørelys) til nærlys når det bliver mørkt ? Ville jo være rart.

Troede egentlig også intrument lys ville være slukket i dagslys på AUTO ?

Men mht. til auto CH/LH og det, er det nok med auto bakspejl ? Eller kræves der regn/lyssensor ?
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Anders D
Meget aktiv medlem

Indlæg af Anders D » 26. aug 2010, 12:46

KMDTHY skrev:Er det andre bordnetz de nyere biler har siden de kan ? Hvad kan Auto funktionen så ? Skifte fra tågelys (kørelys) til nærlys når det bliver mørkt ? Ville jo være rart.

Troede egentlig også intrument lys ville være slukket i dagslys på AUTO ?

Men mht. til auto CH/LH og det, er det nok med auto bakspejl ? Eller kræves der regn/lyssensor ?
I Octavia facelift, Golf 6 osv. har man mulighed for seperate kørelygter med positionslys både for og bag slukket men de passer ikke i din potte.

Instrumentlyset vil være slukket i "auto", men kræver selvfølgelig lys/regnsensor i forruden. Bakspejlet er ikke nok til de funktioner du forventer.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin

Indlæg af KMDTHY » 26. aug 2010, 12:52

Anders D skrev: I Octavia facelift, Golf 6 osv. har man mulighed for seperate kørelygter med positionslys både for og bag slukket men de passer ikke i din potte.

Instrumentlyset vil være slukket i "auto", men kræver selvfølgelig lys/regnsensor i forruden. Bakspejlet er ikke nok til de funktioner du forventer.
Fair nok, så blev jeg så klog. Fungere lyssensor i bakspejlet heller ikke sammen med auto CH/LH ? Eller er den lyssensor useless ?

Anders D
Meget aktiv medlem

Indlæg af Anders D » 26. aug 2010, 12:54

Det har ingen sammenhæng. Dit bakspejl arbejder autonomt.

CH/LH kan du kun have ved at altid have din lyskontakt stående i "nærlys" postion og kode assistentlysfunktion med leaving home og coming home. Det er korrekt forstået at i 0 postion med "tågelygter som kørelys" vil coming/leaving home være slået fra.......

Brugeravatar
KMDTHY
Admin

Indlæg af KMDTHY » 26. aug 2010, 13:03

OK - syntes ellers jeg havde læst at nogle funtioner ville virke kun med bakspejlet.

Tak! :-) Så må jeg have fat i regnsensor hvis det skal være.

Anders D
Meget aktiv medlem

Indlæg af Anders D » 26. aug 2010, 13:15

Her er lidt om hvordan man gør på en Octavia 1Z: http://www.ved-kirken.dk/Download/eftermontering.pdf

Brugeravatar
KMDTHY
Admin

Indlæg af KMDTHY » 26. aug 2010, 14:03

helt kanon - tak. Det burde der jo ikke være så mange ben i.

Ved du hvad forskellen er på de forskellige sensorer. De ser ikke helt ens ud mht til sensorene.

1K0 955 559 M
1K0 955 559 T
1K0 955 559 AG
1K0 955 559 AH

Anders D
Meget aktiv medlem

Indlæg af Anders D » 26. aug 2010, 14:21

Der må jeg melde pas.

Brugeravatar
dkull
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Indlæg af dkull » 27. aug 2010, 21:44

Låner lige tråden.

Jeg har en Altea FR fra 06 (07 model) og jeg har alt det gejl der. lyssenor, regnsensor, auto i lys kontakt.

Jeg kode min til at når den står på 0 og auto at det er pos og tåge lys der er tændt eller bare i auto?????
Med venlig hilsen
Mathias

Seat Leon ST 1,6 TDI Style DSG Van
Udstyr: Fuld LED, Panorama tag, P-sensor for og bag, bak camerar, Seat Nav, Adaptiv fart pilot, Lane assist, regn sensor, lyssensor, foldebare spejle

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Been thanked: 0
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 27. aug 2010, 21:56

dkull skrev:Låner lige tråden.

Jeg har en Altea FR fra 06 (07 model) og jeg har alt det gejl der. lyssenor, regnsensor, auto i lys kontakt.

Jeg kode min til at når den står på 0 og auto at det er pos og tåge lys der er tændt eller bare i auto?????
Ja du kan bare kode den til at bruge tågelygterne som kørelys, har jeg gjort på min og det virker fint
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
dkull
Nyt medlem

Indlæg af dkull » 27. aug 2010, 22:43

kimhemm skrev:
dkull skrev:Låner lige tråden.

Ja du kan bare kode den til at bruge tågelygterne som kørelys, har jeg gjort på min og det virker fint
Og hvordan pokker gør jeg lige det. er helt ny VCDS bruger, så i må lige have mig undskyldt hehe
Med venlig hilsen
Mathias

Udstyr: Fuld LED, Panorama tag, P-sensor for og bag, bak camerar, Seat Nav, Adaptiv fart pilot, Lane assist, regn sensor, lyssensor, foldebare spejle

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Been thanked: 0
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 27. aug 2010, 23:00

dkull skrev:Og hvordan pokker gør jeg lige det. er helt ny VCDS bruger, så i må lige have mig undskyldt hehe
Ind i 09 - Elektronisk Styreenhed og vælg 07 - Lang kodning

Byte 17 bit 4 = tågeforlygter som kørelys aktiv
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
dkull
Nyt medlem

Indlæg af dkull » 27. aug 2010, 23:01

kimhemm skrev:
dkull skrev:Og hvordan pokker gør jeg lige det. er helt ny VCDS bruger, så i må lige have mig undskyldt hehe
Ind i 09 - Elektronisk Styreenhed og vælg 07 - Lang kodning

Byte 17 bit 4 = tågeforlygter som kørelys aktiv
oki det vil jeg prøve imorgen så, tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Mathias

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af Dasker » 28. aug 2010, 16:07

KMDTHY skrev:
Anders D skrev: I Octavia facelift, Golf 6 osv. har man mulighed for seperate kørelygter med positionslys både for og bag slukket men de passer ikke i din potte.

Fair nok, så blev jeg så klog. Fungere lyssensor i bakspejlet heller ikke sammen med auto CH/LH ? Eller er den lyssensor useless ?
Du har lidt ret.
Lyssensor indbygget i spejl gør at spejlet selv blænder ned når der kører en bagved og lyser en ind i røven. Glasset bliver mørkt.
Regnsensor/lyssensor i spejlfod. Altså vender fremad, kan styre det du vil.
Altså selv tænde nærlys ved mørkets frembrud.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin

Indlæg af KMDTHY » 29. aug 2010, 14:39

Dasker skrev:
KMDTHY skrev:

Du har lidt ret.
Lyssensor indbygget i spejl gør at spejlet selv blænder ned når der kører en bagved og lyser en ind i røven. Glasset bliver mørkt.
Regnsensor/lyssensor i spejlfod. Altså vender fremad, kan styre det du vil.
Altså selv tænde nærlys ved mørkets frembrud.
Har svært ved at de hvordan at lys sensoren der vender fremad kunne måle lys der kommer bagfra :-) :-/

Brugeravatar
dkull
Nyt medlem

Indlæg af dkull » 29. aug 2010, 16:09

KMDTHY skrev:
Har svært ved at de hvordan at lys sensoren der vender fremad kunne måle lys der kommer bagfra :-) :-/
På nogen VAG biler, er regnsensoren placeret i den spejfod der er limet fast på front ruden.

Men han skriver heller intet om den regnsensor har noget med Bakspejlet at gøre, ud over de sidder i samme consol. så prøv lige at læse igen
Med venlig hilsen
Mathias

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af Dasker » 29. aug 2010, 16:28

dkull skrev:
KMDTHY skrev:
På nogen VAG biler, er regnsensoren placeret i den spejfod der er limet fast på front ruden.

Men han skriver heller intet om den regnsensor har noget med Bakspejlet at gøre, ud over de sidder i samme consol. så prøv lige at læse igen
Nemmelig, sensor som sidder i spejl. Fanger det lys som kommer bagfra.
Den sidder i rammen af spejlet.
Det er jo ikke meget bevendt at den blænder spejlet af fordi der kommer en bil forfra.
Den anden sensor, regn/lyssensor sidder i spejlfoden og fanger lys forfra. Altså er limet på ruden.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"