Fra L/100 km til l/km med MFA+

Besvar
Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 215 times
Been thanked: 35 times
Kontakt:

Fra L/100 km til l/km med MFA+

Indlæg af gudhjem » 23. okt 2010, 19:53

Pete skrev:Da der til stadighed bliver spurgt til dette, synes jeg vi skal hænge den på her som sticky:

Ændring af "l/100 km" til "km/l".

På mange VAG biler kan man ændre forbrugsvisningen i kørecomputeren fra "l/100 km" til "km/l" ved at ændre landevalget i instrumentet til 5 = Japan (venstrestyret). Og nej; der dukker ikke japanske skrifttegn eller andre mærkværdigheder op nogen steder, men selealarmen kan godt ændre karakter.

[17 - Instrument] -> [07 - Kodning] ->
xx?xx: Landevalg
1 = Europa (EU)
2 = USA (US)
3 = Kanada (CDN)
4 = England (GB)
5 = Japan (JP)
6 = Saudi Arabien (SA)
7 = Australien (AUS)

:) Pete

på biler med MFA+ vil den vise at det er de modsatte døre der er åbne i forhold til hvilke der er åbne, har prøvet det på min sharan og også på en golf 4, nogle gode tips hvordan man undgår det??

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Fra L/100 km til l/km med MFA+

Indlæg af Dasker » 24. okt 2010, 17:40

Hvis du har MFA+ kan du så ikke under en af menu punkterne vælge hvordan forbrugsmåleren skal se ud/fungere.

Også bare sætten den til skandinavien med VCDS.

Det kan man på en octavia med maxidot
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Kontakt:

Indlæg af gudhjem » 24. okt 2010, 18:26

Dasker skrev:Hvis du har MFA+ kan du så ikke under en af menu punkterne vælge hvordan forbrugsmåleren skal se ud/fungere.

det må jeg være dig svar skyldig på lige pt, men hvordan gør man så kan jeg jo prøve om man kan og vende tilbage :)

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Indlæg af Dasker » 24. okt 2010, 20:19

Hvis du ændrer den tilbage fra japan.

Og går ind i MFA menu og vælger setup mener jeg. Hvis du så bladrer lidt rundt kommer der en menu frem hvor man kan vælge om det skal vises på den ene eller den anden måde.
Mener at der er 4 forskellige måder man kan få det vist på.

Kan kun tale udfra Skoda.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Brugeravatar
dkull
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Indlæg af dkull » 25. okt 2010, 08:44

gudhjem skrev:
Dasker skrev:Hvis du har MFA+ kan du så ikke under en af menu punkterne vælge hvordan forbrugsmåleren skal se ud/fungere.

det må jeg være dig svar skyldig på lige pt, men hvordan gør man så kan jeg jo prøve om man kan og vende tilbage :)

Du går ind i instrimentet med dit VCDS. så kommer der en label frem med hvordan det skal være...
Med venlig hilsen
Mathias

Seat Leon ST 1,6 TDI Style DSG Van
Udstyr: Fuld LED, Panorama tag, P-sensor for og bag, bak camerar, Seat Nav, Adaptiv fart pilot, Lane assist, regn sensor, lyssensor, foldebare spejle

Brugeravatar
Pete
Medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Indlæg af Pete » 25. okt 2010, 13:36

gudhjem skrev:På biler med MFA+ vil den vise at det er de modsatte døre der er åbne i forhold til hvilke der er åbne, har prøvet det på min sharan og også på en golf 4, nogle gode tips hvordan man undgår det??
På nogle biler kan man kode landevalget til Japan både som højre- og venstrestyret. Nu har jeg aldrig selv haft problemet, men et bud kunne være at man er kommet til at kode den som højrestyret i stedet for venstrestyret.

VagCom/VCDS

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Kontakt:

Indlæg af gudhjem » 25. okt 2010, 15:39

Pete skrev:
gudhjem skrev:På biler med MFA+ vil den vise at det er de modsatte døre der er åbne i forhold til hvilke der er åbne, har prøvet det på min sharan og også på en golf 4, nogle gode tips hvordan man undgår det??
På nogle biler kan man kode landevalget til Japan både som højre- og venstrestyret. Nu har jeg aldrig selv haft problemet, men et bud kunne være at man er kommet til at kode den som højrestyret i stedet for venstrestyret.

den skriver lhd så burde jo være venstre styret :D men man ved aldrig, men vil prøve de ting der er nævnt oven over det skal sku virke :)

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"