-Så hvis de bare kunne forblive tændt når man slår over til nærlys.
Jeg ved så ikke om den brokker sig når der også er cornerfunktion i tågelygten, men det er jo de andre pære der klare det.
Det kan du for så vidt godt. Men det er ikke lovligt i DK, bare til info.Ras skrev:Hej jeg kunne godt tænke mig at have tændt mit dagskørelys samtidig med nærlyset, nogen der ved om det vil kunne kodes, dagskørelyset sidder jo i en parebol for sig i tågelygten.
-Så hvis de bare kunne forblive tændt når man slår over til nærlys.![]()
Jeg ved så ikke om den brokker sig når der også er cornerfunktion i tågelygten, men det er jo de andre pære der klare det.
Helt præcis siger lovteksten afsnit 6.12.001 afsnit 4 at:Ras skrev:Det undre mig at det skulle være ulovligt. De nye Mercere E modellen køre da med deres diodelys nederst i kofangeren tændt samtidtg med der også er nærlys tændt.![]()
Der er jo ikke tale om tågelygterne, så det skulle jo ikke blænde nogen med de sølle 21W.
Men Søren på min A3 med LED kørelys slukker LED båndene da heller ikke når jeg skifter til nærlys?i-s skrev:Helt præcis siger lovteksten afsnit 6.12.001 afsnit 4 at:Ras skrev:Det undre mig at det skulle være ulovligt. De nye Mercere E modellen køre da med deres diodelys nederst i kofangeren tændt samtidtg med der også er nærlys tændt.![]()
Der er jo ikke tale om tågelygterne, så det skulle jo ikke blænde nogen med de sølle 21W.
(4) Kørelysautomatik skal træde ud af funktion, når køretøjets lyskontakt sættes i
positions- eller nær-/fjernlysstilling.
Og da 4C siger:
c) Kørelyslygter skal være tilsluttet kørelysautomatik.
Så kan det sammenfattes til, at dine kørelyslygter skal slukke når du har nærlys/fjernlys på.
Er det LED-bånd ikke bare "skrevet" som positionslys eller er der sep. pærer til dette?Tonny skrev:Men Søren på min A3 med LED kørelys slukker LED båndene da heller ikke når jeg skifter til nærlys?i-s skrev:Helt præcis siger lovteksten afsnit 6.12.001 afsnit 4 at:Ras skrev:Det undre mig at det skulle være ulovligt. De nye Mercere E modellen køre da med deres diodelys nederst i kofangeren tændt samtidtg med der også er nærlys tændt.![]()
(4) Kørelysautomatik skal træde ud af funktion, når køretøjets lyskontakt sættes i
positions- eller nær-/fjernlysstilling.
Og da 4C siger:
c) Kørelyslygter skal være tilsluttet kørelysautomatik.
Så kan det sammenfattes til, at dine kørelyslygter skal slukke når du har nærlys/fjernlys på.
Det er jo kombineret kørelys, pos lys og parkeringslys.LasseP skrev: Er det LED-bånd ikke bare "skrevet" som positionslys eller er der sep. pærer til dette?
så er vi enige... og så behøver det vel heller ikke slukke?Tonny skrev:Det er jo kombineret kørelys, pos lys og parkeringslys.LasseP skrev: Er det LED-bånd ikke bare "skrevet" som positionslys eller er der sep. pærer til dette?
Lovteksten er gældende, senest revideret i 2008.Ras skrev:Det lyder lidt svævende syntes jeg, det er da stadig sjovt at LED bånd må forblive tændt så.
Måske lovteksten er fra dengang hvor mange biler kørte med mindre blus på de eksisterende nærlyspære som automatisk kørelys.
Sådan et kørelysrelæ sad der da på min Golf 2 GTI for mange år siden, og det trådte jo netop ud af funktion når man vippede lyskontakten til pos eller nærlys
svævende... nej. det er jo fordi den er positions/parkeringslys... dit positionslys sidder ? gætter på nærlyslygten øverst oppe.. ergo kan du ikke have andet lys tændt..Ras skrev:Det lyder lidt svævende syntes jeg, det er da stadig sjovt at LED bånd må forblive tændt så.
Måske lovteksten er fra dengang hvor mange biler kørte med mindre blus på de eksisterende nærlyspære som automatisk kørelys.
Sådan et kørelysrelæ sad der da på min Golf 2 GTI for mange år siden, og det trådte jo netop ud af funktion når man vippede lyskontakten til pos eller nærlys