Skulle lige måle temperatur på sådan en tønde pga. mistanke om defekt termostat.
Men jeg får hele tiden kommunikations problemer.
Det døjer jeg ellers ikke med på andre biler.
Nogen hints til indstillinger, jeg har slået CAN init fra (der er jo nok næppe CAN i sådan en)?
Kommunikations problmer med VCDS Audi 80Q 2,6 1993
-
Peter B
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kommunikations problmer med VCDS Audi 80Q 2,6 1993
Der er vist 2 forskellige motorstyringer til dem.. Er ikke helt sikker.. Men mener den at der kan læses fra den ene og ikke den anden..
Mener der er Bosch og (hitachti)..
-
ClausP
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 50 times
Jeg kan nu sagtens komme i forbindelse med styreboksen.
Styreboksen er en Bosch MPI.
Men hvis jeg skal overvåge måleværdiblokke falder dem meget ofte ud, jeg kan så skifte måleværdiblok op/ned og så er den med et par sekunder igen.
Når den så er faldet ud nogle gange kommer der et pop-up vindue der siger for mange kommunikations fejl til at fortsætte og så ryger VCDS tilbage i hovedskærmbilledet.
Samtidigt blinker LED på VCDS interfacet rødt, eller retter skifter fra grøn til rød periodisk.
Men hvis jeg skal overvåge måleværdiblokke falder dem meget ofte ud, jeg kan så skifte måleværdiblok op/ned og så er den med et par sekunder igen.
Når den så er faldet ud nogle gange kommer der et pop-up vindue der siger for mange kommunikations fejl til at fortsætte og så ryger VCDS tilbage i hovedskærmbilledet.
Samtidigt blinker LED på VCDS interfacet rødt, eller retter skifter fra grøn til rød periodisk.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- ICON
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Er diagnosestikket 2x2 eller 16 pin? Jeg bøvlede en del med min fars gl. Audi 80 2,0 fra 1994, som kører 2x2, men da jeg satte flueben i hhv. force K on engine og bypass CAN unit virkede det tilsyneladende fint.ClausP skrev:Jeg kan nu sagtens komme i forbindelse med styreboksen.
Jack of all trades, master of none
-
ClausP
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 50 times
Jep, den er med 2x2. Bruger en kina adapter til 16 pin købt på ebugten. Har også sat de famøse flueben, og det blev da også 12% bedre, men stadig mange kom. fejl.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung