VCDS og Mk.8 Golf etc.

Besvar
Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af Jannik » 29. nov 2020, 10:01

Jeg har skrevet slutseddel på en Cupra Leon Sportstourer, og skal straks efter levering have deaktiveret den horrible falske motorlyd i kabinen.
Dette kunne jeg gøre via VCDS i min nuværende Golf GTE.

Forhandleren var ikke sikker på det kunne lade sig gøre på den nye generation af biler fra VAG gruppen.

Er der noget om dette?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af diskoboy » 29. nov 2020, 11:11

Har ikke lige selv prøvet men når man læser på nettet er VCDS nærmest ubrugeligt i Golf 8 (og lign. ‘familiemedlemmer’).

Måske er det kun ved eftermonteringer.. Prøv og meld tilbage :)
These users thanked the author diskoboy for the post:
Jannik
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af Jannik » 29. nov 2020, 11:14

Tak for svar diskoboy.
Forhandleren har lovet, at han vil gøre hvad han kan for at få dette de-aktiveret inden levering, og vil ellers finde andre, der skulle kunne gøre det (Cartrends måske? ;) )

Jeg smider naturligvis mit VCDS kabel på bilen, når jeg får den d. 8 december.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 625 times

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af VWAU » 29. nov 2020, 11:26

Hvorfor ikke bare pille stikket af?
These users thanked the author VWAU for the post:
Jannik

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af Jannik » 29. nov 2020, 11:44

Hvis er således indrettet på den nye generation VAG biler, og det ikke kan deaktiveres via VCDS, så bliver den metode du foreslår også benyttet, hvis det er etableret på samme måde.
Jeg ville dog meget gerne kunne deaktivere det via VCDS, og håber dette er muligt.

Som jeg forstår det, er det stadig muligt, at slette fejlkoder via VCDS på den nye platform. Andre, der har erfaring med dette?

VAG er i øvrigt ikke de eneste, der laver det stunt med falsk motorlyd.
Var tidligere i tæt dialog med BMW om en ny 330i, som også har denne falske motorlyd i kabinen. Her var forhandleren helt sikker på, det ikke kunne deaktiveres.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af Watcher » 29. nov 2020, 13:00

Stort set alle styreenheder er SFD beskyttet.. så før de bliver låst op online acceptere den ikke kodning af noget af som helts men afviser alt..

Om som bonus er SFD koden unik for hver enkel bil, til hver styreenhed og består af 150 tal/bogstaver osv.

Men du vil stadig kunne se hvad du kan kode med vcds.. den vil bare ikke acceptere det.. så hvis du kan se hvad der skal kodes kan jeg altid fixe SFD koden online og låse styreenheden op.. så kan man kode alt det du vil i 89min indtil den låser igen


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 2):
DanielB12Anders D
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5467
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af diskoboy » 29. nov 2020, 13:09

VCP kablet kan nogle tricks har jeg set i en reklame video fra dem
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af Jannik » 29. nov 2020, 13:46

Watcher skrev:
29. nov 2020, 13:00
Stort set alle styreenheder er SFD beskyttet.. så før de bliver låst op online acceptere den ikke kodning af noget af som helts men afviser alt..

Om som bonus er SFD koden unik for hver enkel bil, til hver styreenhed og består af 150 tal/bogstaver osv.

Men du vil stadig kunne se hvad du kan kode med vcds.. den vil bare ikke acceptere det.. så hvis du kan se hvad der skal kodes kan jeg altid fixe SFD koden online og låse styreenheden op.. så kan man kode alt det du vil i 89min indtil den låser igen
Det lyder fint, René.
Jeg sender dig en e-mail, hvis forhandleren ikke lykkes med at deaktivere det.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af Watcher » 29. nov 2020, 17:48

diskoboy skrev:VCP kablet kan nogle tricks har jeg set i en reklame video fra dem
Såfremt du har den individuelle SFD kode til den styreenhed du vil åbne kan du taste den med vcp.. men den kan ikke bryde det på nuværende tidspunkt.

Vcp siger ved hjælp af erwin når du har login kan du manuelt generere koden, det er lavet sådan at hvis odis er nede hvor den automatisk låser det op, så kan forhandleren få genereret en manuel kode.. så det den kode der også kan tastes med vcp kun


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Abiran7
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17. jul 2020, 22:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Braview
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: VCDS og Mk.8 Golf etc.

Indlæg af Abiran7 » 1. dec 2020, 07:01

Watcher skrev:
29. nov 2020, 13:00
Stort set alle styreenheder er SFD beskyttet.. så før de bliver låst op online acceptere den ikke kodning af noget af som helts men afviser alt..

Om som bonus er SFD koden unik for hver enkel bil, til hver styreenhed og består af 150 tal/bogstaver osv.

Men du vil stadig kunne se hvad du kan kode med vcds.. den vil bare ikke acceptere det.. så hvis du kan se hvad der skal kodes kan jeg altid fixe SFD koden online og låse styreenheden op.. så kan man kode alt det du vil i 89min indtil den låser igen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Man kan sagtens åbne modulerne op til en strækning på 200 km
Audi A3 35 TFSi Sport Limited+
Montering alt inden for vag, hop ind og kig med på http://fb.me/braviewdenmark
MED VCDS, VCP, ODIS-S &E ONLINE MED SVM SAMT MEGET MERE

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"