Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Besvar
taellert
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 2. apr 2010, 19:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af taellert » 16. jun 2010, 22:42

Hej

Jeg har bestilt et Hong Kong kabel over Ebay fra England. Ved godt det ikke er populært blandt dygtige mekanikerer og GDSere. Kablerne er vist ikke af ypperste kvalitet. Men det er nu ikke fordi jeg vil bruge hacket/piratsoftware. Jeg vil skam betale og registrere hos Ross-Tech.
(Se evt. http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.html og http://www.ross-tech.com/vag-com/vag-functions.html - de kvikke vil nok sige at det hele står jo jer... men jeg har aldrig siddet med en tester, så jeg aner ikke hvad begreberne dækker over ;) )

Jeg vil bare ikke bruge de 2-3Kilo en dansk udgave med kvalitetskabel koster. Bestiller man direkte hos Ross-tech kan man få det hele for 249$ men så ryger der importtold og moms på og så er det også dyrt. Derfor bestilte jeg kablet fra UK (Eu-land) og det koster kun ca. 130-140 kr. inkl. porto. Så kan jeg teste om jeg kan få det til at virke på Win7 med VCDS Lite som kan hentes gratis hos RossTech... Men Lite kan ingenting næsten... men der er link til at registerer sig for 99$ og så skulle man få en legal licens.

Er der nogle der har prøvet det?

Hvor meget kan man med et Kinakabel og en betalt registrering kontra et originalt kabel/fuldt produkt?

Jeg vil gerne søge efter fejlkoder automatisk og så grundindstille gasspjæld... Jeg tænkte at skrive til RossTech om det kan lade sig gøre, men måske er der nogle her der har prøvet det samme...

Pema
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 15. jun 2008, 07:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Pema » 17. jun 2010, 13:41

Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Quattro, 2007

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9160
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Blackfinger » 17. jun 2010, 13:50

Du skriver intet om hvilke biler du vil bruge det til. Vigtigst af alt er at VCDS Lite ikke virker på biler med canbus diagnose. Det vil sige at det ikke virker på de fleste biler fra 2005 og frem.

taellert
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 2. apr 2010, 19:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af taellert » 17. jun 2010, 13:52

Det er til min Polo årg. 2000, så det burde ikke være et problem...

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9160
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Blackfinger » 17. jun 2010, 14:39

Hvis man ikke har det store behov for de mere avancerede funktioner så kan Lite gå an.

Det må bare være irriterende at licencen er låst til en computer. Får man problemer med den så den går ned så skal man til at bøvle med at overbevise Ross-Tech om at man skal have licencen en gang til uden beregning.

I den fulde version af VCDS ligger licencen i kablet.

taellert
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 2. apr 2010, 19:04
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af taellert » 17. jun 2010, 16:52

Du har ret Blackfinger... Men der skal vel også være forskel når det er discount.
Har fået kablet. Kan snakke med min ABS, men ikke Engine. Tror måske det er Baudrate på den virtuelle com-port (Det er et usb kabel)... eller driveren... eller kablet, he he. :roll: Må prøve lidt... bare underligt når det virker på nogle områder.

Er der nogle der kan fortælle hvilke Baudrate, stopbit (8N1) osv. det står til på en ægte RossTech?

Og er der nogle der bruger billigkabler, VCDS-Lite og Windows Vista/7 her hvor det virker?

Tænker på at prøve med konens XP maskine.

Morfar
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:04
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Morfar » 21. jun 2010, 21:24

Blackfinger skrev:Det må bare være irriterende at licencen er låst til en computer.
Man kunne vælge at installere på en virtuel XP - som let kan installeres og startes på ny pc.
Golf IV 1,9 TDI

petergade
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12. nov 2008, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af petergade » 10. aug 2010, 20:52

har problemer med min kina vag-com ross-tech lite model. kan sagtens installer det og få det op og køre. og finde mit usb kabel.. men sidder hjælpe løs fast.. kan ingen ting.. den bliver bare ved med at køre try 1-2-3-4 det er et 409-1 model kabel den blå satan.. :lol: men kan ikke rigti brug den til noget.. er det fordi jeg ska hente et andet program eller hva??
Club Pift eller????

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Gossa » 10. aug 2010, 21:05

Har du fået udført testen?
(Jeg går udfra, at der en test procedure i Lite osse!)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

petergade
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12. nov 2008, 12:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af petergade » 10. aug 2010, 21:11

jo jeg har udført den test. og trykket save men det er som om det ikke helt virker og der er lys i den blå satan når man sætter den i bilen..
Club Pift eller????

Brugeravatar
Safari
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 11. okt 2009, 16:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nyborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Safari » 13. aug 2010, 15:48

Hmmm
Jeg har da købt sådan et blåt kina kabel og det fungerede umiddelbart på windows 7, men USB driverne ville ikke rigtigt på XP.
Jeg har installeret VCDS lite efterfølgende, på Win7, og det virker også OK

Følg instruktionerne nøje til opsætning af USB driver til den der USB com port ting. Så virker det bare. Prøvede at sætte baudrate op for hurtigere kommunikation, men måtte sætte den ned igen. Mener jeg kører 19.200 nu ...
Hilsen
Jens B. Pedersen
Golf 2, 1,8 1991

Proximo
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ejby
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Proximo » 19. aug 2010, 21:03

Jeg har lige installeret vcds lite på min xp og omkodet l/100 km til km/l.. nemt og uden besvær... hust at sætte tænding på når du skal noget... eller er det ikke altid at du kan brugevise controllere...
Skoda Octavia 1.9 TDI Combi 2002.

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvad kan man med VCDS Lite hvis man registrerer det?

Indlæg af Dasker » 20. aug 2010, 17:41

Proximo skrev:Jeg har lige installeret vcds lite på min xp og omkodet l/100 km til km/l.. nemt og uden besvær... hust at sætte tænding på når du skal noget... eller er det ikke altid at du kan brugevise controllere...
Giver det ikke lidt sig selv.
Tvet virker heller ikke uden strøm.
Og du skal jo snakke sammen med noget i den anden ende. Det kan man heller ikke uden strøm.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"