Kodningsguide søges
-
Firefly
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Kodningsguide søges
Har i dag prøvet at finde ud af hvordan jeg i VCDS slog advarselslampen for slidte bremseklodser fra, men blev i tvivl om hvordan det skulle gøres.
Nogen der har et link til en tråd eller youtube video der viser hvordan man gør dette i VCDS?
Har adgang til VCDS, men er ren novice til at bruge det endnu :-/
Nogen der har et link til en tråd eller youtube video der viser hvordan man gør dette i VCDS?
-
Blom
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
Re: Kodningsguide søges
Firefly skrev:Har i dag prøvet at finde ud af hvordan jeg i VCDS slog advarselslampen for slidte bremseklodser fra, men blev i tvivl om hvordan det skulle gøres.
Hvad for en bil er der tale om og har du prøvet http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 0
-
Firefly
- Nyt medlem
Har fundet ind til kodning, men var sku bange for at lave lort i den derfra :-/ kunne se noget med at indikatoren for bremsekoldser hed +01, men turde ikke lege mere derinde.Nicolaisen skrev:Det er inde under instrument, under kodning
Det er er Polo 9n 1.4 fra 2002.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
-
Firefly
- Nyt medlem
Man er nu lidt forsigtig når det er første gang der skal laves noget inde i ukendt områdeNicolaisen skrev:Der er ikke så meget du kan lave rod i lige der, uden det kan reddes igen.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
Ja, rigtig nokFirefly skrev:Man er nu lidt forsigtig når det er første gang der skal laves noget inde i ukendt områdeNicolaisen skrev:Der er ikke så meget du kan lave rod i lige der, uden det kan reddes igen.
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Øhh.. var det ikke en bedre løsning at skifte bremseklodserne? Altså hvis de er slidte..Firefly skrev:Har i dag prøvet at finde ud af hvordan jeg i VCDS slog advarselslampen for slidte bremseklodser fra, men blev i tvivl om hvordan det skulle gøres.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
Firefly
- Nyt medlem
Hehe jo da, men de er helt nyeHansH skrev:Øhh.. var det ikke en bedre løsning at skifte bremseklodserne? Altså hvis de er slidte..Firefly skrev:Har i dag prøvet at finde ud af hvordan jeg i VCDS slog advarselslampen for slidte bremseklodser fra, men blev i tvivl om hvordan det skulle gøres.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
Så fix ledningenFirefly skrev:Hehe jo da, men de er helt nyeHansH skrev:Øhh.. var det ikke en bedre løsning at skifte bremseklodserne? Altså hvis de er slidte..Firefly skrev:Har i dag prøvet at finde ud af hvordan jeg i VCDS slog advarselslampen for slidte bremseklodser fra, men blev i tvivl om hvordan det skulle gøres.
-
Firefly
- Nyt medlem
Så fix ledningen
[/quote]
Har kigget ledningerne efter og der er intet ir på stik eller ledning. Næste skridt vil være at afmontere i begge ender og så prøve med et ohm-meter.
Har kigget ledningerne efter og der er intet ir på stik eller ledning. Næste skridt vil være at afmontere i begge ender og så prøve med et ohm-meter.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
Har kigget ledningerne efter og der er intet ir på stik eller ledning. Næste skridt vil være at afmontere i begge ender og så prøve med et ohm-meter.[/quote]Firefly skrev:Så fix ledningen
Ja, det er måden at gøre det på
-
Firefly
- Nyt medlem
Ja, det er måden at gøre det påNicolaisen skrev:Har kigget ledningerne efter og der er intet ir på stik eller ledning. Næste skridt vil være at afmontere i begge ender og så prøve med et ohm-meter.Firefly skrev:Så fix ledningen
Jeg hader de der tynde ledninger som er pakket helt ind
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
Jeg hader de der tynde ledninger som er pakket helt indFirefly skrev:Ja, det er måden at gøre det påNicolaisen skrev:Har kigget ledningerne efter og der er intet ir på stik eller ledning. Næste skridt vil være at afmontere i begge ender og så prøve med et ohm-meter.Firefly skrev:Så fix ledningenevt. en belasningsmåling på ledningen.
Ja
- Steen_T
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Been thanked: 0
Så skal du jo bare trække 1 fra det tal der står. Evt skriv det tal op som står så kan man altid sætte det ind igen. Har lavet det masser af gange fordi folk køber klodser uden slidindikator
BMW E61 535D
-
Firefly
- Nyt medlem
Hej Steen.Steen_T skrev:Så skal du jo bare trække 1 fra det tal der står. Evt skriv det tal op som står så kan man altid sætte det ind igen. Har lavet det masser af gange fordi folk køber klodser uden slidindikator
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvor jeg skal trække 1 fra tallet der står i forvejen. Kan du lave et Print Screan så misforståelse undgåes?
God weekend til jer alle
Mvh Jan
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
Hvis din nuværende kodning hedder 002479. Så trækker du det tal fra som udstyret hedder, i dit tilfælde er det 1, så kommer den nye kodning til at hedde 002478. Dette er kun tal eksempler.
Hvis du skulle kode det til, ville kodningen hedde 002480.
Hvis du skulle kode det til, ville kodningen hedde 002480.
- Steen_T
- Nyt medlem
Har desværre ikke lige en vag bil ved hånden men udstyr "slås" til ved at ligge værdierne sammen. f.eks +1 og +8 hvis der står slidindikator er +1 skal du bare fjerne 1 i værdien og så går lampen ud. Det er så nemt at man tror der er løgn. Har lige kodet boardcomputer på en Seat ved bare at ligge lidt tal oven i.Firefly skrev:Hej Steen.Steen_T skrev:Så skal du jo bare trække 1 fra det tal der står. Evt skriv det tal op som står så kan man altid sætte det ind igen. Har lavet det masser af gange fordi folk køber klodser uden slidindikator
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvor jeg skal trække 1 fra tallet der står i forvejen. Kan du lave et Print Screan så misforståelse undgåes?
God weekend til jer alle![]()
Mvh Jan
BMW E61 535D
- Dickyx
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Gentofte
Kom forbi mig en dag, så slår jeg det lige fraFirefly skrev:Hej Steen.Steen_T skrev:Så skal du jo bare trække 1 fra det tal der står. Evt skriv det tal op som står så kan man altid sætte det ind igen. Har lavet det masser af gange fordi folk køber klodser uden slidindikator
God weekend til jer alle![]()
Mvh Jan
Med venlig hilsen
Michael R
VW Passat 1.8T 2004 TL DK Til salg
VCDS + Mobilscan (altid nyeste update), Skriv en mail hvis du har brug for hjælp.
Michael R
VW Passat 1.8T 2004 TL DK Til salg
VCDS + Mobilscan (altid nyeste update), Skriv en mail hvis du har brug for hjælp.
-
JGGH
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Vejen
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 17 times
Jeg gemmer altid koden inden jeg laver om i den. Så er det nemt at resætte.Firefly skrev:Man er nu lidt forsigtig når det er første gang der skal laves noget inde i ukendt områdeNicolaisen skrev:Der er ikke så meget du kan lave rod i lige der, uden det kan reddes igen.
Det er nemt. Skal jeg vise det over team viewer?
Skoda Enyaq
Hyundai Ioniq 38kWh
Hyundai Ioniq 38kWh
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Man skal lige være opmærksom på at det er der spørgsmålstegnene til venstre står at man skal trække fra. Kodning 05510 som er 1+4 bliver til 04510 når bremseklodsslid trækkes fra 
- Vedhæftede filer
-
- Tacho kodning.jpg (125.93 KiB) Vist 3528 gange
-
Firefly
- Nyt medlem
Nu faldt 10 øren "måske" så prøver lige en gang mere selv og ellers står den på et par PB herinde
Hvis nogen af jer kan fortælle mig lidt om de fejlkoder jeg har lagt op i en anden tråd,, så ville jeg blive super glad.
God weekend Jan
Hvis nogen af jer kan fortælle mig lidt om de fejlkoder jeg har lagt op i en anden tråd,, så ville jeg blive super glad.
God weekend Jan
- Steen_T
- Nyt medlem
Firefly skrev:Nu faldt 10 øren "måske" så prøver lige en gang mere selv og ellers står den på et par PB herinde![]()
God weekend Jan
Ellers sig til så laver jeg det gerne via teamviewer for dig
BMW E61 535D
-
Firefly
- Nyt medlem
Skal nok sige til, men nu holdes der lige vinterferieSteen_T skrev:Firefly skrev:Nu faldt 10 øren "måske" så prøver lige en gang mere selv og ellers står den på et par PB herinde![]()
God weekend Jan
Ellers sig til så laver jeg det gerne via teamviewer for dig