Lydisolere udstødning
- 8278
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bjerringbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Lydisolere udstødning
Hej alle,
jeg har et træls problem med min Octavia..
den brummer helt sindsygt hvis motoren kører imellem 1100-1500 rpm.
allerværst i 4-5-6 gear.. og den gør det også uden belastning..
kan man lydisolere en udstødning måske med noget ala dette her?
http://www.wrenchmonkees.com/webshop/ex ... opper.html
er der nogen der har erfaringer med lysisolering af udstødning?
jeg har et træls problem med min Octavia..
den brummer helt sindsygt hvis motoren kører imellem 1100-1500 rpm.
allerværst i 4-5-6 gear.. og den gør det også uden belastning..
kan man lydisolere en udstødning måske med noget ala dette her?
http://www.wrenchmonkees.com/webshop/ex ... opper.html
er der nogen der har erfaringer med lysisolering af udstødning?
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Re: Lydisolere udstødning
Der er noget galt med din udstødning hvis den larmer.
I stedet for at lave en lappeløsning var det en ide at finde årsagen.
I stedet for at lave en lappeløsning var det en ide at finde årsagen.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
- 8278
- Medlem
Hmmm
Jamen jeg må jo hellere gå til bekendelse..
Jeg har fjernet partikelfilteret, og istedet monteret en 2,5" DPF delete pipe fra Darkside development..
Jeg har fjernet DPF fordi motorolieniveauet, havde det med at stige til op over max mærket på oliepinden.
Den rensede filteret for hver 400 km... og på ca 9-15000 km kom der ca. 1 L diesel i motorolien. - det kunne jeg ikke lide.. (sådan har det været fra bilen var helt ny)
bilen er "justeret" til flere heste og moment... - alt dette er fint nok.
(bilen kørte først en periode med DPF delete - dog uden at den var tunet - Partikel filteret var kun slået fra i motorstyringen) - og her var problemet der også
jeg har løsnet udstødningen, ved alle samlinger, og chechet at alting ikke sidder i spænd. - alt ser ok ud. - og der er ingen huller i udstødningen.
men men men..
den brummer simpelthen så meget, at når man kører bag ved snøvlehoderne på landevejen med 80,0001 km/t i 6. gear, så er et lige før jeg får spat.. - alt under ca. 1500 rpm er uudholdeligt.
vil det mon hjælpe at montere en diesel katalysator? - den kunne måske dæmpe de resonanser der opstår inde i udstødningen ved de lave omdrejninger..
Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogle der ligger inde med et par gode råd til hvordan man kan løse brummeriet..
lige en tilføjelse..
Jeg havde fornøjelsen af køre i en næsten ny octavia 1,6TDI på en tur til Tyskland. - det er jo helt vild så stille den er, og den kan jo sagtens køre uden at larme eller brumme helt ned til tomgang.. - meget imponerende..
Mvh John
Jamen jeg må jo hellere gå til bekendelse..
Jeg har fjernet partikelfilteret, og istedet monteret en 2,5" DPF delete pipe fra Darkside development..
Jeg har fjernet DPF fordi motorolieniveauet, havde det med at stige til op over max mærket på oliepinden.
Den rensede filteret for hver 400 km... og på ca 9-15000 km kom der ca. 1 L diesel i motorolien. - det kunne jeg ikke lide.. (sådan har det været fra bilen var helt ny)
bilen er "justeret" til flere heste og moment... - alt dette er fint nok.
(bilen kørte først en periode med DPF delete - dog uden at den var tunet - Partikel filteret var kun slået fra i motorstyringen) - og her var problemet der også
jeg har løsnet udstødningen, ved alle samlinger, og chechet at alting ikke sidder i spænd. - alt ser ok ud. - og der er ingen huller i udstødningen.
men men men..
den brummer simpelthen så meget, at når man kører bag ved snøvlehoderne på landevejen med 80,0001 km/t i 6. gear, så er et lige før jeg får spat.. - alt under ca. 1500 rpm er uudholdeligt.
vil det mon hjælpe at montere en diesel katalysator? - den kunne måske dæmpe de resonanser der opstår inde i udstødningen ved de lave omdrejninger..
Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogle der ligger inde med et par gode råd til hvordan man kan løse brummeriet..
lige en tilføjelse..
Jeg havde fornøjelsen af køre i en næsten ny octavia 1,6TDI på en tur til Tyskland. - det er jo helt vild så stille den er, og den kan jo sagtens køre uden at larme eller brumme helt ned til tomgang.. - meget imponerende..
Mvh John
Senest rettet af 8278 24. jan 2015, 17:14, rettet i alt 1 gang.
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Den rammer ikke på nogen steder vel ? Sidder dine bagpotter stadig langt nok tilbage efter du har monteret andet forrør ?
Hvis de kommer for langt ind under bilen har de det også med at fange resonansen og så larmer det en del.
Hvis de kommer for langt ind under bilen har de det også med at fange resonansen og så larmer det en del.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- 8278
- Medlem
Bagpotterne sidder nøjagtig samme sted som de gjorde med DPF..
og de går ikke på nogen steder.. - jeg har prøvet at rykke rundt med udstødningen oppe på liften.. - den kan ikke ramme noget overhovedet..
men en sjov ting er at når bilen er kold, så er broblemet meget mindre end når den er gennemvarm... - meget mystisk..
/John
og de går ikke på nogen steder.. - jeg har prøvet at rykke rundt med udstødningen oppe på liften.. - den kan ikke ramme noget overhovedet..
men en sjov ting er at når bilen er kold, så er broblemet meget mindre end når den er gennemvarm... - meget mystisk..
/John
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- 8278
- Medlem
kimhemm skrev:Den rammer ikke på nogen steder vel ? Sidder dine bagpotter stadig langt nok tilbage efter du har monteret andet forrør ?
hvad mener du med for langt ind under bilen?
jeg kan jo godt skubbe bagpotter ca 10mm fra hinanden i samlingen - men 10 mm er vel ikke nok til at det går amok? - eller hvad?
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Hvis selve afgangen sidder for lange inde fanger det lyden under bilen og det kan give resonans i kabinen8278 skrev:kimhemm skrev:Den rammer ikke på nogen steder vel ? Sidder dine bagpotter stadig langt nok tilbage efter du har monteret andet forrør ?
hvad mener du med for langt ind under bilen?
jeg kan jo godt skubbe bagpotter ca 10mm fra hinanden i samlingen - men 10 mm er vel ikke nok til at det går amok? - eller hvad?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
-
evilxxx
- Nyt medlem
- Kommerciel bruger: Driver Tuning
- Been thanked: 1 time
Det er åbning af din Vnt ventilen på turboen der gør at den brummer så meget, det kan fjernes/ minimeres ved at justere i n75 mappet... Har haft og har det samme på min Altea..... min sker dog mellem 2000-2500 rpm...
50285050
- 8278
- Medlem
evilxxx skrev:Det er åbning af din Vnt ventilen på turboen der gør at den brummer så meget, det kan fjernes/ minimeres ved at justere i n75 mappet... Har haft og har det samme på min Altea..... min sker dog mellem 2000-2500 rpm...
hmmm.. - måske..
hvis jeg hiver stikket af til N75... - sådan at turboen faktisk er slået fra..
så mener du at den vil holde op med at brumme?
eller kan jeg ikke teste din teori på den måde?
/John
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
-
jokskilove
- Medlem
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 77 times
Hvad med at holde dig fra de små omdrejninger? Synes generelt de der diesel-motorer har det med at brumme højlydt, når man kører dem ved for små omdrejninger - uagtet at den åndssvage gearvælger prøver at lokke dig i fordærv. Motoren har det bedre af at få lidt flere omdrejninger.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14 solgt
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt
Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14 solgt
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt
Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
- 8278
- Medlem
Nej, den køber jeg ikke... - man skal kunne køre den under 1500 RPM også - jeg er med på at man ikke skal sejtrække..jokskilove skrev:Hvad med at holde dig fra de små omdrejninger? Synes generelt de der diesel-motorer har det med at brumme højlydt, når man kører dem ved for små omdrejninger - uagtet at den åndssvage gearvælger prøver at lokke dig i fordærv. Motoren har det bedre af at få lidt flere omdrejninger.
Jeg har prøvet andre biler, og de kan godt..
det ender sku nok med at jeg bygger bilen tilbage til original.. - så brummer den ikke..
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
-
Jonas Kristiansen
- Medlem
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Du er sikker på det er udstødningen? Det kan ikke være er udskiftningsklart svinghjul? Jeg tænker bare, hvis det var udstødningen, ville det vel nærmest blive værre jo flere omdrejninger den får? 
2021 Model 3
2021 Audi E-tron Sportback 50
-
Aeggos
- Medlem
God pointe.. jeg ville nok smide den på en lift og få et prof svarJonas Kristiansen skrev:Du er sikker på det er udstødningen? Det kan ikke være er udskiftningsklart svinghjul? Jeg tænker bare, hvis det var udstødningen, ville det vel nærmest blive værre jo flere omdrejninger den får?
- 8278
- Medlem
Problemet er der ikke når DPF er monteret. - det opstår kun med DPF delete..
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
-
Vaggutten
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
Så skulle du nok holde dig på dydens smalle vej og genmontere dpf´en . Den er jo faktisk lov pligtig.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Ahhhh come on.Vaggutten skrev:Så skulle du nok holde dig på dydens smalle vej og genmontere dpf´en . Den er jo faktisk lov pligtig.
Den kommentar er vel lidt sen at komme med eftersom han allerede har været de søvnløse nætter igennem.
Der kan helt klart findes en læsning uden at skulle montere det igen. Der findes da biler ude DPF.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
-
Jonas Kristiansen
- Medlem
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Ja okay. Så er der nok ikke så meget at diskutere8278 skrev:Problemet er der ikke når DPF er monteret. - det opstår kun med DPF delete..

2021 Model 3
-
skodafan79
- Nyt medlem
- 8278
- Medlem
Sorens2 skrev:Ahhhh come on.Vaggutten skrev:Så skulle du nok holde dig på dydens smalle vej og genmontere dpf´en . Den er jo faktisk lov pligtig.
Den kommentar er vel lidt sen at komme med eftersom han allerede har været de søvnløse nætter igennem.
Der kan helt klart findes en læsning uden at skulle montere det igen. Der findes da biler ude DPF.
Ja netop Søren..
Tror du det vil hjælpe at montere en Katalysator? - det vi jo da ændre på udstødningens resonans egenskaber..
/John
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- larslyn
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 120 times
sjovtVaggutten skrev:Men da bilen er født med det, må man altså ikke afmontere det.
- 8278
- Medlem
Den sprøjter jo diesel ind i cylindrene når den renser filteret... - noget af dette diesel kommer ned forbi stemplerne, og havner i olien.skodafan79 skrev:Hvorfor kommer der diesel i motorolien når den renser filter?
- det sker på alle biler med DPF
efter jeg har afmonteret DPF bruger bilen faktisk en lille smule olie 1/4 liter på 15000 km.
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
- 8278
- Medlem
ja meget!larslyn skrev:sjovtVaggutten skrev:Men da bilen er født med det, må man altså ikke afmontere det.
jeg håber ikke jeg er skyld i at vaggutten ligger søvnløs og har mareridt på grund af mig..
Men vaggut... - tænk på mig når du tænder grillen om sommeren.. - så forurener du meget mere end jeg gør (jeg har ingen grill)
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016
-
Syndicate
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 494 times
- Been thanked: 202 times
Vaggutten skrev:Men da bilen er født med det, må man altså ikke afmontere det.
Here we go AgainVaggutten skrev:Så skulle du nok holde dig på dydens smalle vej og genmontere dpf´en . Den er jo faktisk lov pligtig.
2021 Skoda Enyaq 80
-
skodafan79
- Nyt medlem
Så blev man da lidt klogere, jeg troede at der blev sprøjtet diesel direkte ind i filteret og ikke først gennem cylindrene...8278 skrev:Den sprøjter jo diesel ind i cylindrene når den renser filteret... - noget af dette diesel kommer ned forbi stemplerne, og havner i olien.skodafan79 skrev:Hvorfor kommer der diesel i motorolien når den renser filter?
- det sker på alle biler med DPF
efter jeg har afmonteret DPF bruger bilen faktisk en lille smule olie 1/4 liter på 15000 km.
-
Vaggutten
- Nyt medlem
Nåh ja det koster jo kun 8000 kr når det bliver opdaget ved syn.Syndicate skrev:Vaggutten skrev:Men da bilen er født med det, må man altså ikke afmontere det.Here we go AgainVaggutten skrev:Så skulle du nok holde dig på dydens smalle vej og genmontere dpf´en . Den er jo faktisk lov pligtig.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 2400 times
Hvis det bliver opdaget.Vaggutten skrev:Nåh ja det koster jo kun 8000 kr når det bliver opdaget ved syn.Syndicate skrev:Vaggutten skrev:Men da bilen er født med det, må man altså ikke afmontere det.Here we go AgainVaggutten skrev:Så skulle du nok holde dig på dydens smalle vej og genmontere dpf´en . Den er jo faktisk lov pligtig.
Jeg tror i øvrigt ikke, at det er en moralprædiken, manden er ude efter.
‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
Vaggutten
- Nyt medlem
Er ret sikker på at du kommer til at svine hel del mere din traktor end jeg gør med min webergasgrill.8278 skrev:ja meget!larslyn skrev:sjovtVaggutten skrev:Men da bilen er født med det, må man altså ikke afmontere det.
jeg håber ikke jeg er skyld i at vaggutten ligger søvnløs og har mareridt på grund af mig..
Men vaggut... - tænk på mig når du tænder grillen om sommeren.. - så forurener du meget mere end jeg gør (jeg har ingen grill)
- StefanDK
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Ribe
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Syntes skisme ikke du (vaggutten) bidrager med noget konstruktivt i dette indlæg..
Men du får åbnebart lettet trykket, ved at ytre dig med dine moralske prædikener omkring lovligheden i dit og dat.
Men du får åbnebart lettet trykket, ved at ytre dig med dine moralske prædikener omkring lovligheden i dit og dat.
Touran Highline 190 TDI DSG
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/
Skal du har renoveret veteranbilen: http://www.danishhotrod.dk/