![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
![Billede](http://uploads.tapatalk-cdn.com/20181108/a9df1b782894abe012caa4a2e62bc81f.jpg)
Det er også, hvad jeg har prøvet uden held. Hvor meget varme skal der til?ph skrev:varme, "tæsk" og mere varme og så tag fat med en https://www.dorchdanola.dk/produkter/ha ... 38061.html
Jeg vil nu ikke skære niplen af glat med kaliperen, for så er der hul ned til bremsevæsken, og så er det stort set umulig at svejse en møtrik på niplen.Blackfinger skrev: ↑8. nov 2018, 17:15Hvis du har adgang til en CO2 svejser så skær niplen af glat med kaliberen. Læg så en passende størrelse møtrik ned over niplen og svejs ned gennem hullet i møtrikken.
Der er da ikke hul ned til bremsevæsken. Niplen er jo lukket. Det er den koniske del af niplen der sidder mindst 10mm nede i kaliberen der sørger for det.m power skrev: ↑8. nov 2018, 18:24Jeg vil nu ikke skære niplen af glat med kaliperen, for så er der hul ned til bremsevæsken, og så er det stort set umulig at svejse en møtrik på niplen.Blackfinger skrev: ↑8. nov 2018, 17:15Hvis du har adgang til en CO2 svejser så skær niplen af glat med kaliberen. Læg så en passende størrelse møtrik ned over niplen og svejs ned gennem hullet i møtrikken.
Jeg ville skære (pik) hovedet af niplen så der kun er selve sekskanten tilbage, og så finde en møtrik der kan gå ud over sekskanten og svejse den på, når den så har kølet af en 1/2 minut, så er den lige til at skrue ud![]()
Det kan det da også med slangen på.Jesper Rasmussen skrev: ↑9. nov 2018, 06:39Inden du varmer alt for meget på den så skru lige bremseslangen af så væsken kan komme væk fra caliperen![]()
Det har du jo for så vidt ret i, men varmer man meget på caliperen så risikerer du at slangen til sidst sprænger... det er jo i sig selv irriterende nok, men varm / kogende bremsevæske der sprøjter rundt over det hele er endnu mere øv...i-s skrev: ↑9. nov 2018, 16:54Det kan det da også med slangen på.Jesper Rasmussen skrev: ↑9. nov 2018, 06:39Inden du varmer alt for meget på den så skru lige bremseslangen af så væsken kan komme væk fra caliperen![]()
hvis bremsevæsken ikke kan rende baglæns så har man vist større problemer end en udluftningsskrue som sidder fastJesper Rasmussen skrev: ↑9. nov 2018, 06:39Inden du varmer alt for meget på den så skru lige bremseslangen af så væsken kan komme væk fra caliperen![]()
også her en da hver 2år, og så lidt alufedt på gevindet, så sidder de ikke fast.