![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jeg har imidlertid ikke fået en tid endnu, fordi de ikke kunne fortælle hvornår gearkassen kunne være hjemme. Man kunne håbe på, det skyldes de venter på en forbedret udgave
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tillykke jeg håber den nye holder lidt længere:-)PMM skrev: ↑12. feb 2019, 22:11Så har jeg vundet i DSG-lotteriet: Retten til en ny gearkasse- efter 10.000 km og 2½ værkstedsbesøg (½ = et besøg, hvor jeg var blevet bedt komme og stille bilen 15 minutter før testkørsel efter 20-25 km transport til værkstedet - sjovt nok var bilen ikke kold og dermed "uden fejl").
Jeg har imidlertid ikke fået en tid endnu, fordi de ikke kunne fortælle hvornår gearkassen kunne være hjemme. Man kunne håbe på, det skyldes de venter på en forbedret udgave![]()
FedtPMM skrev: ↑12. feb 2019, 22:11Så har jeg vundet i DSG-lotteriet: Retten til en ny gearkasse- efter 10.000 km og 2½ værkstedsbesøg (½ = et besøg, hvor jeg var blevet bedt komme og stille bilen 15 minutter før testkørsel efter 20-25 km transport til værkstedet - sjovt nok var bilen ikke kold og dermed "uden fejl").
Jeg har imidlertid ikke fået en tid endnu, fordi de ikke kunne fortælle hvornår gearkassen kunne være hjemme. Man kunne håbe på, det skyldes de venter på en forbedret udgave![]()
Da jeg selv har en (endnu velfungerende) DQ200 bil har jeg selvfølgelig fulgt lidt med i tråden her løbende... Har undret mig lidt over at ovenstående indlæg fra Janke aldrig rigtig er blevet talt om? Det er et af de eneste tilfælde jeg har hørt om, hvor glidende DQ200 koblinger er blevet løst.... Men ret mig hvis jeg er gal på den..
Det vil også være det jeg går efter, når/hvis næste gearkasse går i stykker. Jeg er bare lidt afhængig af, hvad den (størrelse) bil kan tilbyde mig. Mine alternativer er få. Og det er noget bøvl.
En lille opdatering herfra.emilwkj skrev: ↑9. jan 2019, 12:45Der kom en ny opdatering i November 2018, samt TPI hvis ikke jeg tager meget fejl. Jeg fik skiftet kobling og opdateret. Dog var problemerne ikke væk.
De har nu grundindstillet den og det har selvfølgelig hjulpet lidt.
Dog siger mekanikeren at de andre de har haft inde hvor de har givet den opdateringen har været tilfredse og eftersigende skulle det have løst problemerne. Han siger dog at det som kan fixe det sidste ved min er at de skal lave en kalibrering eller noget i den stil. Det er hvor mekanikeren kører i bilen og under kørsel indstiller gearkassen. Så jeg glæder mig til at se om det fixer det hele.
Jeg håber virkelig på at det kan løse det. Generelt er de symptomer jeg har:
- Hopper i omdrejninger, det føles som at køre over rumlestriber
- Gearskifte hårde og føles ikke lækkert og smooth som DSG skal
- Gearskift hård ved nedbremsning
Ja, det kunne da være du fik endnu et lod i DQ200 tombola'en. Krydser fingere for det bliver godt. Desværre har du først en fornemmelse af det efter 5-8000 km. Men det ved du vel.emilwkj skrev: ↑20. feb 2019, 12:56En lille opdatering herfra.emilwkj skrev: ↑9. jan 2019, 12:45Der kom en ny opdatering i November 2018, samt TPI hvis ikke jeg tager meget fejl. Jeg fik skiftet kobling og opdateret. Dog var problemerne ikke væk.
De har nu grundindstillet den og det har selvfølgelig hjulpet lidt.
Dog siger mekanikeren at de andre de har haft inde hvor de har givet den opdateringen har været tilfredse og eftersigende skulle det have løst problemerne. Han siger dog at det som kan fixe det sidste ved min er at de skal lave en kalibrering eller noget i den stil. Det er hvor mekanikeren kører i bilen og under kørsel indstiller gearkassen. Så jeg glæder mig til at se om det fixer det hele.
Jeg håber virkelig på at det kan løse det. Generelt er de symptomer jeg har:
- Hopper i omdrejninger, det føles som at køre over rumlestriber
- Gearskifte hårde og føles ikke lækkert og smooth som DSG skal
- Gearskift hård ved nedbremsning
Jeg var inde ved VW Sønderborg og få lavet kalibrering under kørsel og endnu en softwareopdatering. Så må i gætte på om det hjalp. Til alles store overraskelse hjalp det selvfølgelig ikke.
Jeg ringede så til mekanikeren i sidste uge og gjorde ham opmærksom på den nye fejl jeg har oplevet 2 gange i alt. Nemlig at jeg kører og bilen så sidder fast i 3 gear og mister alt kraft. Der har jeg så gasset ned til næsten 0 km/t og helt ned den ene gang, og så har den kørt igen.
Nå man mekanikeren bad omkring at få den ind så de kunne sende målingerne. Mekanikeren fortalte mig så at der åbenbart var tilkøbt 2 års ekstra garanti på min bil da den blev købt (Jeg købte den brugt og havde ingen anelse om dette), jeg tænkte jamen flot nu hvor i har kørt kulancesag og jeg skal gi dig skal jeg på de tidligere reperationer. De vil nu skifte enten mechatronic, eller hele gearkassen næste uge hvor VW Betaler hele svineriet samt lånebil.
Jeg håber selvfølgelig det er så galt at der kommer en helt ny gearkasse i![]()
Købte vores Touran som havde kørt 20.000km og klagede over alle de symptomer som rusk,glider osv.. De lagde den nyeste software i for 1 mdr siden og jeg synes den nye software kun gør tingene endnu værrePMM skrev: ↑21. feb 2019, 21:43Er der andre, der har oplevet følgende:
1) Efter den blev grundindstillet og software opdateret, så er problemet kommet igen.
2) Efter problemet er kommet igen, har de haft bilen inde til analyse og det er nu besluttet den skal have skiftet gearkasse.
3) Efter jeg nu har fået bilen tilbage og venter på ny gearkasse, så virker det som om den kører endnu dårligere end før = flere glidninger, rysten og rusken. Faktisk lidt som om, den software der blev lagt på i punkt 1), har maskeret symptomerne på en eller anden måde?
Jer, der har fået købt Jeres bil tilbage af forhandleren, spurgte I bare efter muligheden - eller hvordan har processen været? Modtager meget gerne en PB, hvis I ikke ønsker at skrive det her. På forhånd tak.
Jeg vil anbefale dig at få bilen grundjusteret. Det kan måske afhjælpe at koblingerne glider. Det ville jo være træls hvis koblingerne blev slidt så meget at selv den nye software ikke kan afhjælpe problemetShadonis67 skrev: ↑22. feb 2019, 00:09Hej
Min Passat 1.5 TSI er desværre også begyndt at "nøkke/hakke" når motoren er kold ved 10-80 km/t de første 3-5 km specielt når vejret er fugtigt dermed ikke sagt det ikke kan ske når det er tørvejr, det forsvinder når motoren er varm, jeg har så skrevet til min VW pusher og fremlagt min frustration af problemet der er begyndt og at den kun lige har rundet ca. 1400 km. og snart 4 uger gammel.
Jeg har så fået et svar retur på email fra VW værkstedet.
følgende svar:
Det er noget jeg har oplevet på andre modeller som din.
Fabrikken er ved at udvikle en opdatering til motorstyringen, som kommer her i slutningen af første kvartal / starten af anden kvartal
Håber så på det re korrekt og væbner mig med tålmodighed og sermen kunne godt have brugt den info før jeg købte bilen
så ville jeg nok have overvejet om det lige skulle have været den model
Din forhandler har ret. Det er uafhængigt af DSG problematikken, der er en tråd om netop det du oplever med 1.5TSi her på forummet.Shadonis67 skrev: ↑22. feb 2019, 00:09Hej
Min Passat 1.5 TSI er desværre også begyndt at "nøkke/hakke" når motoren er kold ved 10-80 km/t de første 3-5 km specielt når vejret er fugtigt dermed ikke sagt det ikke kan ske når det er tørvejr, det forsvinder når motoren er varm, jeg har så skrevet til min VW pusher og fremlagt min frustration af problemet der er begyndt og at den kun lige har rundet ca. 1400 km. og snart 4 uger gammel.
Jeg har så fået et svar retur på email fra VW værkstedet.
følgende svar:
Det er noget jeg har oplevet på andre modeller som din.
Fabrikken er ved at udvikle en opdatering til motorstyringen, som kommer her i slutningen af første kvartal / starten af anden kvartal
Håber så på det re korrekt og væbner mig med tålmodighed og sermen kunne godt have brugt den info før jeg købte bilen
så ville jeg nok have overvejet om det lige skulle have været den model
Det hjælper jo ikke at skifte gearkassen, når problemet er koblingerne. Min første 1.4 TSI fik skiftet koblinger ved 15K og kørte ok frem til 65K hvor den blev solgt. Forhandleren skifte koblingerne igen, inden den blev solgt videre. Den nye med samme motor begyndte ved ca. 6K at gøre det samme, og værkstedet kunne kun skifte koblingerne til samme type, som den gamle bil også fik - og som altså heller ikke holdt. Så solgte jeg bilen.PMM skrev: ↑21. feb 2019, 21:43Er der andre, der har oplevet følgende:
1) Efter den blev grundindstillet og software opdateret, så er problemet kommet igen.
2) Efter problemet er kommet igen, har de haft bilen inde til analyse og det er nu besluttet den skal have skiftet gearkasse.
3) Efter jeg nu har fået bilen tilbage og venter på ny gearkasse, så virker det som om den kører endnu dårligere end før = flere glidninger, rysten og rusken. Faktisk lidt som om, den software der blev lagt på i punkt 1), har maskeret symptomerne på en eller anden måde?
Jer, der har fået købt Jeres bil tilbage af forhandleren, spurgte I bare efter muligheden - eller hvordan har processen været? Modtager meget gerne en PB, hvis I ikke ønsker at skrive det her. På forhånd tak.
Da min fik skiftet koblinger, sw opdateret og grundindstillet efter 12000 km hjalp det en uge, og så var problemerne tilbage. Fik en noget uheldig oplevelse ved forhandleren omkring min anke, hvilket betød jeg skrev en lang klage. Det satte lidt skub i cheferne, og jeg kom selv med forslaget om tilbagekøb, og hvor jeg så købte en med dq381 gearkasse. De kender udemærket problemerne, og de kan ikke løse dem. Så de var straks meget lydhør overfor tilbagekøb.PMM skrev: ↑21. feb 2019, 21:43Er der andre, der har oplevet følgende:
1) Efter den blev grundindstillet og software opdateret, så er problemet kommet igen.
2) Efter problemet er kommet igen, har de haft bilen inde til analyse og det er nu besluttet den skal have skiftet gearkasse.
3) Efter jeg nu har fået bilen tilbage og venter på ny gearkasse, så virker det som om den kører endnu dårligere end før = flere glidninger, rysten og rusken. Faktisk lidt som om, den software der blev lagt på i punkt 1), har maskeret symptomerne på en eller anden måde?
Jer, der har fået købt Jeres bil tilbage af forhandleren, spurgte I bare efter muligheden - eller hvordan har processen været? Modtager meget gerne en PB, hvis I ikke ønsker at skrive det her. På forhånd tak.
Jeg fik også byttet min 1,5 tsi dsg ud med en 2,0 tsi dsg istedet.Footloose skrev: ↑23. feb 2019, 22:05Da min fik skiftet koblinger, sw opdateret og grundindstillet efter 12000 km hjalp det en uge, og så var problemerne tilbage. Fik en noget uheldig oplevelse ved forhandleren omkring min anke, hvilket betød jeg skrev en lang klage. Det satte lidt skub i cheferne, og jeg kom selv med forslaget om tilbagekøb, og hvor jeg så købte en med dq381 gearkasse. De kender udemærket problemerne, og de kan ikke løse dem. Så de var straks meget lydhør overfor tilbagekøb.PMM skrev: ↑21. feb 2019, 21:43Er der andre, der har oplevet følgende:
1) Efter den blev grundindstillet og software opdateret, så er problemet kommet igen.
2) Efter problemet er kommet igen, har de haft bilen inde til analyse og det er nu besluttet den skal have skiftet gearkasse.
3) Efter jeg nu har fået bilen tilbage og venter på ny gearkasse, så virker det som om den kører endnu dårligere end før = flere glidninger, rysten og rusken. Faktisk lidt som om, den software der blev lagt på i punkt 1), har maskeret symptomerne på en eller anden måde?
Jer, der har fået købt Jeres bil tilbage af forhandleren, spurgte I bare efter muligheden - eller hvordan har processen været? Modtager meget gerne en PB, hvis I ikke ønsker at skrive det her. På forhånd tak.
Syntes også den kan være lidt hård i opgearing ind imellem, men det er så meget en bedre oplevelse en dq200. Dq381 kører med et totalt andet skiftemønster, og det er dejligt.Omes skrev: ↑23. feb 2019, 22:27Jeg fik også byttet min 1,5 tsi dsg ud med en 2,0 tsi dsg istedet.Footloose skrev: ↑23. feb 2019, 22:05Da min fik skiftet koblinger, sw opdateret og grundindstillet efter 12000 km hjalp det en uge, og så var problemerne tilbage. Fik en noget uheldig oplevelse ved forhandleren omkring min anke, hvilket betød jeg skrev en lang klage. Det satte lidt skub i cheferne, og jeg kom selv med forslaget om tilbagekøb, og hvor jeg så købte en med dq381 gearkasse. De kender udemærket problemerne, og de kan ikke løse dem. Så de var straks meget lydhør overfor tilbagekøb.PMM skrev: ↑21. feb 2019, 21:43Er der andre, der har oplevet følgende:
1) Efter den blev grundindstillet og software opdateret, så er problemet kommet igen.
2) Efter problemet er kommet igen, har de haft bilen inde til analyse og det er nu besluttet den skal have skiftet gearkasse.
3) Efter jeg nu har fået bilen tilbage og venter på ny gearkasse, så virker det som om den kører endnu dårligere end før = flere glidninger, rysten og rusken. Faktisk lidt som om, den software der blev lagt på i punkt 1), har maskeret symptomerne på en eller anden måde?
Jer, der har fået købt Jeres bil tilbage af forhandleren, spurgte I bare efter muligheden - eller hvordan har processen været? Modtager meget gerne en PB, hvis I ikke ønsker at skrive det her. På forhånd tak.
Fik lavet en ok handel med forhandleren, da jeg kun have haft bilen i 3 måneder, men de købte den ikke tilbage grundet et problem, for det fik jeg dem ikke til at indrømme.
De købte den tilbage, for at gøre mig tilfreds og de 2.000 km jeg har kørt med dq381 har været rigtigt gode.
Dog så synes jeg, at den har et lidt underligt/hårdt gearskifte 2-3 gear og lidt fra 4-3 gear, har du oplevet det? Giver et lille hug i bilen, nærmest som om, at den glemmer at give gas, eller den bare får koblet for hårdt ind, sådan er de andre gearskift slet ikke. Generelt en meget bedre køreoplevelse.
Det gør min også... har også 1x prøvet at den hopper helt ud af gear (ikke fedt med 120 km/t på motorvejen).Omes skrev: ↑23. feb 2019, 22:27Dog så synes jeg, at den har et lidt underligt/hårdt gearskifte 2-3 gear og lidt fra 4-3 gear, har du oplevet det? Giver et lille hug i bilen, nærmest som om, at den glemmer at give gas, eller den bare får koblet for hårdt ind, sådan er de andre gearskift slet ikke. Generelt en meget bedre køreoplevelse.
Tak - den havde jeg ikke set.
Du ved vel ikke lige tilfældigvis hvor der specifikt står noget om mit problem som du omtaler, er som at lede efter en nål i en høstakTrekster skrev: ↑22. feb 2019, 08:55Din forhandler har ret. Det er uafhængigt af DSG problematikken, der er en tråd om netop det du oplever med 1.5TSi her på forummet.Shadonis67 skrev: ↑22. feb 2019, 00:09Hej
Min Passat 1.5 TSI er desværre også begyndt at "nøkke/hakke" når motoren er kold ved 10-80 km/t de første 3-5 km specielt når vejret er fugtigt dermed ikke sagt det ikke kan ske når det er tørvejr, det forsvinder når motoren er varm, jeg har så skrevet til min VW pusher og fremlagt min frustration af problemet der er begyndt og at den kun lige har rundet ca. 1400 km. og snart 4 uger gammel.
Jeg har så fået et svar retur på email fra VW værkstedet.
følgende svar:
Det er noget jeg har oplevet på andre modeller som din.
Fabrikken er ved at udvikle en opdatering til motorstyringen, som kommer her i slutningen af første kvartal / starten af anden kvartal
Håber så på det re korrekt og væbner mig med tålmodighed og sermen kunne godt have brugt den info før jeg købte bilen
så ville jeg nok have overvejet om det lige skulle have været den model
Måske det er denne Trekster mener.. ?Shadonis67 skrev: ↑26. feb 2019, 00:16Du ved vel ikke lige tilfældigvis hvor der specifikt står noget om mit problem som du omtaler, er som at lede efter en nål i en høstak![]()
Kan forstå det ikke er gear men motorstyring du hentyder til ?
YesHansH skrev:Måske det er denne Trekster mener.. ?Shadonis67 skrev: ↑26. feb 2019, 00:16Du ved vel ikke lige tilfældigvis hvor der specifikt står noget om mit problem som du omtaler, er som at lede efter en nål i en høstak![]()
Kan forstå det ikke er gear men motorstyring du hentyder til ?
viewtopic.php?t=142976
Du kan bare slå gearkassekoden op fra din PR-seddel, så finder du ud af det er en DQ200.KVL skrev: ↑27. feb 2019, 15:14Jeg har også en Golf 7.5 fra maj 2018. Absolut ingen problemer indtil nu.
Det er den nye 1.5 l TSI EVO 150 HK.
Og som Bjau, så kan jeg også læse mange steder på nettet, at netop i det set up er der kommet ændring til DSG.
Mated to the 1.5 TSI Evo is also a new 'wet-clutch' DSG gearbox, which should be tougher than before. It's unmistakably creamier than the old 'dry-clutch' and more decisive when selecting gears.
.. Osv.
Dem der påstår det er den samme DQ200, hvor ved i det fra? Noget I ved - hvorden kan det bekræftes? Eller blot noget der er læst på siden her?
I tilfældet af at det påstås af mange på nettet, at 1.5 EVO har en anden kobling, hvorfor påstås der så noget andet her? Ved vi det egentlig og de andre er helt galt på den? Eller er vi faktisk lidt i tvivl om hvad der er kommet i det nye setup fra VAG..?
wet clutch er i hvert fald ikke en DQ200. Hvor har du udsagnet fra? Mig bekendt kan 1,5 TSI fås med både våd og tør, men ikke i Golf. Der er det så vidt jeg ved altid DQ200.KVL skrev: ↑27. feb 2019, 15:14Jeg har også en Golf 7.5 fra maj 2018. Absolut ingen problemer indtil nu.
Det er den nye 1.5 l TSI EVO 150 HK.
Og som Bjau, så kan jeg også læse mange steder på nettet, at netop i det set up er der kommet ændring til DSG.
Mated to the 1.5 TSI Evo is also a new 'wet-clutch' DSG gearbox, which should be tougher than before. It's unmistakably creamier than the old 'dry-clutch' and more decisive when selecting gears.
.. Osv.
Dem der påstår det er den samme DQ200, hvor ved i det fra? Noget I ved - hvorden kan det bekræftes? Eller blot noget der er læst på siden her?
I tilfældet af at det påstås af mange på nettet, at 1.5 EVO har en anden kobling, hvorfor påstås der så noget andet her? Ved vi det egentlig og de andre er helt galt på den? Eller er vi faktisk lidt i tvivl om hvad der er kommet i det nye setup fra VAG..?
PR-Seddel er bla. nævnt i denne bremse tråd :BrianB skrev: ↑28. feb 2019, 08:58Er det ikke enkelte SUV/4x4-modeller som har en anden type gearkasse på 1.5-modellerne? Jeg tvivler gevaldigt på at fx en bil som vores har andet end DQ200, så havde det nok stået andre steder end i et par enkelte bilreviews rundt omkring.
Jeg skal da gerne prøve at slå vores op, såfremt nogle er nysgerrige. Jeg ved bare ikke lige hvor jeg finder det føromtalte PR-nummer.