doctor6000 skrev: ↑28. jul 2019, 20:54
[quote=siccio post_id=<a href="tel:1576675">1576675</a> time=<a href="tel:1563863906">1563863906</a> user_id=39308]
[quote=doctor6000 post_id=<a href="tel:1576619">1576619</a> time=<a href="tel:1563831516">1563831516</a> user_id=28770]
Tror en solid Chiptuning kan klare problemet. Nogen der har prøvet dette for om udsætter så forsvinder
Tvivler på at chiptune en bil der yder 250 NM som standard og det er det moment en dq200 er bygget til vil være løsning.
Generelt er det vel ikke i manges interesse at chiptune en sprit ny bil, som man efterfølgende kan vinke farvel til garanti på.
Kan iøvrigt heller ikke på nogen måde være meningen man skal ud i sådan en indgriben for at en ny bil kører ordentligt.
I så fald er det da sørgeligt.
[/quote]
Helt enig. Men tror de bøvlet med det fordi motorene kører så
Magert for at overholde wltp 6d at nogle går ujævnt afhængig af de resterede tolerancer. Så derfor en update sikkert vil ødelægge deres godkendelse og de ikke releaser noget. Kun min egen teori.
https://www.bluesparkautomotive.com/sea ... -evo-150ps
[/quote]
WLTP og EU normer for udledning, er jo ikke nyt for bilfabrikanterne, det er os forbrugere der lige skal vende os til nye begreber, kan da ikke komme som en overraskelse for VW koncernen at de ikke må udlede mere fra en given dato.
1.5 tsi skulle netop være lavet som opgradering af 1.4 tsi for at kunne gennemføre de nye normer.
Mig bekendt må alt dette være ens, og høre bare ikke Renault/Mercedes 1.3 liters motor døjer med samme problem?
Uanset hvad, syntes jeg at chipning af sprit ny bil ikke er en fornuftig løsning.
Det software må og skal være i orden nå de lancere.
Undre mig over at dette ikke bliver påpeget af FDM, som har testet 1.5 og rost den til skyerne?
På den anden side, så anbefaler de også altid dsg7 altså dq200, uden at nævne mikroslip, eller hvad man ellers kan læse sig til på efterhånden mange sider her f.eks