2020 Superb 272hk - Bokstuning

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 09:51

Nu har jeg haft bilen et halvt års tid, og jeg er begyndt at overveje, om jeg skulle give mig selv en tuningsboks i fødselsdagsgave. :-D
Der har tidligere været nævnt boksen fra DTUK, men jeg har også fundet et par andre muligheder; Bestchip (virker lidt uprofessionelle), TuningBox, Bluespark og TMC Motorsport.
De giver alt fra 310hk til 369hk (400nm til 450nm).
Er der nogen herinde der har erfaringer med nogle af ovenstående bokse? Så hører jeg meget gerne, både positivt og negativt.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Tommy » 17. okt 2020, 10:13

Glem alt om boks tuning !! Det er noget makværk og i bedste fald ikke godt for motoren - i værste fald skader du motoren...
Det eneste rigtige er at tage en tur til en anerkendt chiptuningsforhandler.... Palms.dk eller Landberg / Cartrends
Så får du et resultat der spiller !!
These users thanked the author Tommy for the post:
chrstn_olsen
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 10:51

Tommy skrev:
17. okt 2020, 10:13
Glem alt om boks tuning !! Det er noget makværk og i bedste fald ikke godt for motoren - i værste fald skader du motoren...
Det eneste rigtige er at tage en tur til en anerkendt chiptuningsforhandler.... Palms.dk eller Landberg / Cartrends
Så får du et resultat der spiller !!
Jah det er der nogen der skriver, og andre skriver det modsatte... Derfor vil jeg gerne høre om erfaringer.
Chiptuning skal jeg i hvert fald ikke have, det er helt sikkert.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Tommy » 17. okt 2020, 10:53

Hvorfor vil du under ingen omstændigheder have chiptuning ??
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Korreborg » 17. okt 2020, 11:01

Boks = du snyder motorstyringen til at give mere. Men altså du ændre nogle sensor input.

OBD = ændre motorstyring så den gør noget anderledes når den får et givet input.

OBD er langt bedre for motoren.
Er det fordi du er bange for at blive opdaget? Eller hvad? I så fald få en Utune, så kan du stille motorstyringen tilbage når du skal til syn/service.

Sætter du bilen i et træ, og bilen er boks tunet, så ligger der en boks ude i motorrummet, det ser nok en del mere mistænkeligt ud, end noget software der ikke kan ses.
These users thanked the author Korreborg for the post:
DanielB12
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 11:02

Tommy skrev:
17. okt 2020, 10:53
Hvorfor vil du under ingen omstændigheder have chiptuning ??
Ja det skulle jeg nok have skrevet i mit første indlæg. :-)
To grunde; for det første vil jeg ikke have noget der kan spores, og for det andet så vil jeg gerne have noget jeg selv kan installere/afinstallere i forbindelse med service osv.
En sidste fordel ved en bokstuning er, at man kan sælge den videre, når man sælger bilen.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så kan chiptuning spores, hvis man går grundigt nok til værks (flash counter, checksum osv.)
Så derfor har jeg heller ikke lyst til én af de løsninger, hvor man selv kan flashe original/optimeret map.

Jeg kan måske også lige nævne, at jeg tidligere har haft rigtig god erfaring med bokstuning på turbodiesel. Vel at mærke den rigtige form for bokstuning som blev forbundet til hver enkelt indsprøjtningsdyse, og ikke blot øgede trykket i common railen.
Så på diesel er der i hvert fald stor forskel på de enkelte tuningsbokse. Hvorvidt det samme gælder for turbo benzin ved jeg ikke. Så det er derfor jeg søger erfaring.
Det kan også meget vel ende med, at jeg beholder bilen som den er, hvis der ikke findes en god løsning som jeg kan acceptere. :-D
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 11:07

Korreborg skrev:
17. okt 2020, 11:01
Er det fordi du er bange for at blive opdaget? Eller hvad? I så fald få en Utune, så kan du stille motorstyringen tilbage når du skal til syn/service.
Jaeh, bange og bange... Det kan man måske godt sige. Jeg ønsker i hvert fald ikke at det skal kunne spores.
Korreborg skrev:
17. okt 2020, 11:01
Sætter du bilen i et træ, og bilen er boks tunet, så ligger der en boks ude i motorrummet, det ser nok en del mere mistænkeligt ud, end noget software der ikke kan ses.
Jeg har nu ingen planer om at prøve at fælde træer med den. :-D
Men klart, hvis der skulle ske et uheld, så ville det jo være optimalt at få fjernet boksen, inden der er nogen der begynder at kigge grundigt efter. Hvis det er et alvorligt uheld, hvor man ikke selv er i stand til at afmontere boksen, så er det selvfølgelig en ulempe. Men er det en mindre alvorlig ulykke, men hvor man kunne mistænke fart/høj acceleration, så er det omvendt en fordel at man kan afmontere boksen, og der ikke ville kunne påvises nogen form for tuning, som der jo ville kunne hvis der havde været tale om en chiptuning. ;)
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af HansH » 17. okt 2020, 12:00

Anders D havde vist en OK oplevelse med boks på hans 2015 Superb. Prøv evt at smide ham en PB.. :)
These users thanked the author HansH for the post:
Target
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 14:04

Nå jeg har gået og tænkt lidt over det, og læst internettet tyndt. Og måske vil en uTune være en okay løsning.
Jeg synes dog ikke rigtig jeg kan finde så meget om den løsning hos f.eks. Landberg...
Er der nogen der har et bud på hvad sådan en løsning løber op i, alt inklusive? Og er det ens originale standard ROM der ligger på den, som man så selv kan flashe tilbage igen? Så det faktisk kun er flashcount der ændrer sig, og ikke selve checksummen. :-)

Eller hvad med denne her løsning fra Revo? Den lader til at gøre nogenlunde det samme.
https://www.onlyrevo.com/product-detail ... gineid=391 ?

Edit: Kan se Landberg skriver, at de har sat Utune på pause... Og det samme hos https://chiptuning.nu/shop/utune-ii-115c1.html
Senest rettet af Target 17. okt 2020, 14:15, rettet i alt 1 gang.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af GranTurismo » 17. okt 2020, 14:14

Der står på hjemmesiden at Thomas har valgt at sætte salget af U-tune på pause:

https://chiptuning.nu/shop/utune-ii-115c1.html

Men der er flere andre som tilbyder en tilsvarende løsning, f.eks. TVS og Revo, som du selv nævner.
Og ja, det skulle være den originale motorstyring der bliver lagt på apparatet, så man kan flashe den tilbage til standard - pånær flash counteren.

https://tvsengineering.com/en/tvs-flasher/

TVS kan tilbyde både motorstyring og gearkasseoptimering via flash...

Dansk forhandler:
DANSK BILSERVICE.DK APS
Repair & performance center
+45 72220202
-
Boeslunde Byvej 76, 4242 Boeslunde
www.danskbilservice.dk
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Target
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 14:33

GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 14:14
Der står på hjemmesiden at Thomas har valgt at sætte salget af U-tune på pause:

https://chiptuning.nu/shop/utune-ii-115c1.html

Men der er flere andre som tilbyder en tilsvarende løsning, f.eks. TVS og Revo, som du selv nævner.
Og ja, det skulle være den originale motorstyring der bliver lagt på apparatet, så man kan flashe den tilbage til standard - pånær flash counteren.

https://tvsengineering.com/en/tvs-flasher/

TVS kan tilbyde både motorstyring og gearkasseoptimering via flash...

Dansk forhandler:
DANSK BILSERVICE.DK APS
Repair & performance center
+45 72220202
-
Boeslunde Byvej 76, 4242 Boeslunde
www.danskbilservice.dk
Jeg kiggede lidt nærmere på Revo, det løber op i kr. ~6.100,- med det hele.
TVS er umiddelbart en smule billigere ifølge deres hjemmeside, nemlig kr. ~4.500,-. Men jeg kan så ikke se om TVS Personal Flasher følger med.
Jeg prøver at skrive til Dansk Bilservice. :-) Tak for tippet.

PS: Jeg hører stadig meget gerne om reelle erfaringer med de forskellige muligheder for bokstuning. :-)
These users thanked the author Target for the post:
JMK
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

case
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 5. sep 2014, 07:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af case » 17. okt 2020, 14:50

Target skrev:
17. okt 2020, 14:33
GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 14:14
Der står på hjemmesiden at Thomas har valgt at sætte salget af U-tune på pause:

https://chiptuning.nu/shop/utune-ii-115c1.html

Men der er flere andre som tilbyder en tilsvarende løsning, f.eks. TVS og Revo, som du selv nævner.
Og ja, det skulle være den originale motorstyring der bliver lagt på apparatet, så man kan flashe den tilbage til standard - pånær flash counteren.

https://tvsengineering.com/en/tvs-flasher/

TVS kan tilbyde både motorstyring og gearkasseoptimering via flash...

Dansk forhandler:
DANSK BILSERVICE.DK APS
Repair & performance center
+45 72220202
-
Boeslunde Byvej 76, 4242 Boeslunde
www.danskbilservice.dk
Jeg kiggede lidt nærmere på Revo, det løber op i kr. ~6.100,- med det hele.
TVS er umiddelbart en smule billigere ifølge deres hjemmeside, nemlig kr. ~4.500,-. Men jeg kan så ikke se om TVS Personal Flasher følger med.
Jeg prøver at skrive til Dansk Bilservice. :-) Tak for tippet.

PS: Jeg hører stadig meget gerne om reelle erfaringer med de forskellige muligheder for bokstuning. :-)
Du kunne også gå på denne

https://www.motorpower.dk/motoroptimeri ... -gt320-hk/
Så har du en lovlig tuning :mrgreen:
These users thanked the author case for the post:
flubber200
2016 Audi A4 Avant 2.0 tfsi quattro
2015 Audi A1 1.0tfsi

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 15:02

case skrev:
17. okt 2020, 14:50
Du kunne også gå på denne

https://www.motorpower.dk/motoroptimeri ... -gt320-hk/
Så har du en lovlig tuning :mrgreen:
Interessant... Lidt pebret, men fuldt ud lovlig.
Det skal jeg lige overveje, kan jeg mærke. Man kan måske endda hive noget af merprisen hjem igen, når man sælger bilen på et tidspunkt.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Anders D » 17. okt 2020, 15:26

Jeg har god erfaring med bokse fra Speedbuster. Og erfaring fra mange biler med OBD. Kan derfor sammenligne. Ved ikke hvor mange der kan det?

Rigtig god erfaring på 1,4 TSI 125, god erfaring på 1,5 TSI Evo.

En ven havde 'dårlig erfaring' (synes ikke det gav nok) og skiftede til en OBD tuning på sin Octavia 2.0 TSI RS 230.

Derefter gled den til gengæld i koblingen i 5. gear. Det gjorde min Superb ikke trods den fik 40% mere moment.
These users thanked the author Anders D for the post:
Target

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af GranTurismo » 17. okt 2020, 15:30

Target skrev:
17. okt 2020, 14:33
Jeg kiggede lidt nærmere på Revo, det løber op i kr. ~6.100,- med det hele.
TVS er umiddelbart en smule billigere ifølge deres hjemmeside, nemlig kr. ~4.500,-. Men jeg kan så ikke se om TVS Personal Flasher følger med.
Jeg prøver at skrive til Dansk Bilservice. :-) Tak for tippet.

PS: Jeg hører stadig meget gerne om reelle erfaringer med de forskellige muligheder for bokstuning. :-)
Det er jo en superfin bil til rigtig mange penge. Så jeg ville ikke gå så meget op i, om den ene er lidt billigere end den anden. Vælg en løsning du har tiltro til og "bid i det sure æble" hvis den løsning er lidt dyrere.

Jeg ville absolut vælge en optimering af gearkassen også!

Jeg har selv en Stage 2+ fil i min DQ200. Det er jeg SUPERGLAD for!!! Så en klar anbefaling til TVS herfra. Jeg kører dog ikke med TVS motorstyring. Men det kunne jeg godt have fundet på, hvis jeg havde mulighed for at få bilen rullet før og efter. Men det kan man jo så vælge at få gjort et andet sted...
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Target
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Anders D » 17. okt 2020, 17:14



1.5 TSI Evo med Speedbuster Sport+ mode.

Afventer tid til at få lavet DSG mod ;)
These users thanked the author Anders D for the post:
Target

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 18:24

Anders D skrev:
17. okt 2020, 17:14


1.5 TSI Evo med Speedbuster Sport+ mode.

Afventer tid til at få lavet DSG mod ;)
Det gør den da ret godt. :D
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
SylleGS
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 22. dec 2011, 21:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af SylleGS » 17. okt 2020, 18:24

Du kan prøve at læse om JB4 fra burgertuning. Den er en boks der fungere!
Jeg har en til at ligge hvis du skulle finde den interessant.
Vh. Andreas S

Nuværende bil - Seat Leon Cupra ST 300 4Drive + VW Passat Variant 1.4 TSI DSG 2017 (fruens)
Tidl. biler - Skoda Octavia RS220 DSG Combi 2015 - VW Golf 7 GTI Performance DSG 2015 - Seat Altea FR 2.0 TFSI DSG

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 18:38

GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 15:30
Det er jo en superfin bil til rigtig mange penge. Så jeg ville ikke gå så meget op i, om den ene er lidt billigere end den anden. Vælg en løsning du har tiltro til og "bid i det sure æble" hvis den løsning er lidt dyrere.
[/quote]
Ja lige præcis. Derfor kunne jeg godt være fristet til den lovlige ABT. Den giver dog lige i underkanten af performance, og den er mange gange dyrere end alle de andre muligheder. :-)
GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 15:30
Jeg ville absolut vælge en optimering af gearkassen også!

Jeg har selv en Stage 2+ fil i min DQ200. Det er jeg SUPERGLAD for!!! Så en klar anbefaling til TVS herfra. Jeg kører dog ikke med TVS motorstyring. Men det kunne jeg godt have fundet på, hvis jeg havde mulighed for at få bilen rullet før og efter. Men det kan man jo så vælge at få gjort et andet sted...
Jeg har faktisk ikke rigtig noget at udsætte på gearkassen, den gør det faktisk ret godt synes jeg. Der er ikke problemer med at den skifter for tidligt så den "sejtrækker", og den glider heller ikke i koblingerne ved skift.
Det eneste jeg kunne ønske af gearkassen var, at den var hurtigere til at skifte ned ved kickdown. Men det ændrer en optimering vist ikke på? :)

Men TVS er helt klart med på listen.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 18:41

SylleGS skrev:
17. okt 2020, 18:24
Du kan prøve at læse om JB4 fra burgertuning. Den er en boks der fungere!
Jeg har en til at ligge hvis du skulle finde den interessant.
Jeg har faktisk kigget på dem, men jeg er lidt i tvivl om, om de har en boks til min bil... Den nærmeste jeg kan finde er denne her, som er til den ikke-faceliftede med 280hk og uden OPF:
https://burgertuning.com/collections/vo ... -vag-tuner
Jeg synes dog ikke de er særlig tydelige med, hvad det vil give af ekstra hk/nm på de specifikke biler...

Den boks du har liggende, vil den kunne bruges på min bil? Skal den ikke mappes til den specifikke model/motor?
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af GranTurismo » 17. okt 2020, 18:52

Target skrev:
17. okt 2020, 18:38
GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 15:30

Det er jo en superfin bil til rigtig mange penge. Så jeg ville ikke gå så meget op i, om den ene er lidt billigere end den anden. Vælg en løsning du har tiltro til og "bid i det sure æble" hvis den løsning er lidt dyrere.
Ja lige præcis. Derfor kunne jeg godt være fristet til den lovlige ABT. Den giver dog lige i underkanten af performance, og den er mange gange dyrere end alle de andre muligheder. :-)
GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 15:30
Jeg ville absolut vælge en optimering af gearkassen også!

Jeg har selv en Stage 2+ fil i min DQ200. Det er jeg SUPERGLAD for!!! Så en klar anbefaling til TVS herfra. Jeg kører dog ikke med TVS motorstyring. Men det kunne jeg godt have fundet på, hvis jeg havde mulighed for at få bilen rullet før og efter. Men det kan man jo så vælge at få gjort et andet sted...
Jeg har faktisk ikke rigtig noget at udsætte på gearkassen, den gør det faktisk ret godt synes jeg. Der er ikke problemer med at den skifter for tidligt så den "sejtrækker", og den glider heller ikke i koblingerne ved skift.
Det eneste jeg kunne ønske af gearkassen var, at den var hurtigere til at skifte ned ved kickdown. Men det ændrer en optimering vist ikke på? :)

Men TVS er helt klart med på listen.
Det kommer an på hvilken udgave af DSG-software du vælger. F.eks. Stage 2+ som jeg har inkluderer bl.a. fjernelse af tøven ved skifte på padler, hurtigere skiftetider, reduceret motorbremse og forbedret launch. Derudover føles gearkassen mere kvik ved diverse speederpositioner. Bilen føles mere kvik - selv uden motortuning. Det føles som om den udnytter momentet bedre. Og så bliver koblingstrykket øget, så koblingerne bedre kan holde til det øgede moment som en chiptuning giver.
Du vil ikke blive ked af at vælge at få det lavet også!

Er det DQ500 der er i din?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 18:57

GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 18:52
Det kommer an på hvilken udgave af DSG-software du vælger. F.eks. Stage 2+ som jeg har inkluderer bl.a. fjernelse af tøven ved skifte på padler, hurtigere skiftetider, reduceret motorbremse og forbedret launch. Derudover føles gearkassen mere kvik ved diverse speederpositioner. Bilen føles mere kvik - selv uden motortuning. Det føles som om den udnytter momentet bedre. Og så bliver koblingstrykket øget, så koblingerne bedre kan holde til det øgede moment som en chiptuning giver.
Du vil ikke blive ked af at vælge at få det lavet også!

Er det DQ500 der er i din?
Okay jeg vil da lige tænke over det så. :-) Men kan det også laves, så man nemt kan flashe tilbage til fabriksindstillingen, uden at det kan spores?
Det er en DQ381-7A gearkasse jeg har i min.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af GranTurismo » 17. okt 2020, 19:05

Target skrev:
17. okt 2020, 18:57
GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 18:52
Det kommer an på hvilken udgave af DSG-software du vælger. F.eks. Stage 2+ som jeg har inkluderer bl.a. fjernelse af tøven ved skifte på padler, hurtigere skiftetider, reduceret motorbremse og forbedret launch. Derudover føles gearkassen mere kvik ved diverse speederpositioner. Bilen føles mere kvik - selv uden motortuning. Det føles som om den udnytter momentet bedre. Og så bliver koblingstrykket øget, så koblingerne bedre kan holde til det øgede moment som en chiptuning giver.
Du vil ikke blive ked af at vælge at få det lavet også!

Er det DQ500 der er i din?
Okay jeg vil da lige tænke over det så. :-) Men kan det også laves, så man nemt kan flashe tilbage til fabriksindstillingen, uden at det kan spores?
Det er en DQ381-7A gearkasse jeg har i min.
Ja det kan også flashes tilbage. Det står her:
https://tvsengineering.com/en/tvs-flasher/

Du kan se her hvad forskellene på de forskellige versioner af software til DQ381 er. F.eks. giver Stage 2+ mulighed for reduceret motorbremse og deaktivering af coasting funktionen. Det gør Stage 2 ikke. Det står under additional options:

https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dq380-dq381/
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Target
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
SylleGS
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 22. dec 2011, 21:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af SylleGS » 17. okt 2020, 19:20

Target skrev:
17. okt 2020, 18:41
SylleGS skrev:
17. okt 2020, 18:24
Du kan prøve at læse om JB4 fra burgertuning. Den er en boks der fungere!
Jeg har en til at ligge hvis du skulle finde den interessant.
Jeg har faktisk kigget på dem, men jeg er lidt i tvivl om, om de har en boks til min bil... Den nærmeste jeg kan finde er denne her, som er til den ikke-faceliftede med 280hk og uden OPF:
https://burgertuning.com/collections/vo ... -vag-tuner
Jeg synes dog ikke de er særlig tydelige med, hvad det vil give af ekstra hk/nm på de specifikke biler...

Den boks du har liggende, vil den kunne bruges på min bil? Skal den ikke mappes til den specifikke model/motor?
Den jeg har liggende er denne https://www.mlperformance.co.uk/product ... 740a&_ss=r

Så den burde passe lige på din. Der er flere maps på den som man kan indstille via. USB kabel, eller tilkøbe bluetooth kit. Jeg har også et USB kabel til at ligge til den. Så alt efter hvilket map man vælger vil den give forskellig power. Men den vil nok give en 50-60 HK på MAP2. Den skal koste 2.500 kr.
Vh. Andreas S

Nuværende bil - Seat Leon Cupra ST 300 4Drive + VW Passat Variant 1.4 TSI DSG 2017 (fruens)
Tidl. biler - Skoda Octavia RS220 DSG Combi 2015 - VW Golf 7 GTI Performance DSG 2015 - Seat Altea FR 2.0 TFSI DSG

Brugeravatar
SylleGS
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 22. dec 2011, 21:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 6 times
Been thanked: 21 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af SylleGS » 17. okt 2020, 19:22

GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 19:05
Target skrev:
17. okt 2020, 18:57
GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 18:52
Det kommer an på hvilken udgave af DSG-software du vælger. F.eks. Stage 2+ som jeg har inkluderer bl.a. fjernelse af tøven ved skifte på padler, hurtigere skiftetider, reduceret motorbremse og forbedret launch. Derudover føles gearkassen mere kvik ved diverse speederpositioner. Bilen føles mere kvik - selv uden motortuning. Det føles som om den udnytter momentet bedre. Og så bliver koblingstrykket øget, så koblingerne bedre kan holde til det øgede moment som en chiptuning giver.
Du vil ikke blive ked af at vælge at få det lavet også!

Er det DQ500 der er i din?
Okay jeg vil da lige tænke over det så. :-) Men kan det også laves, så man nemt kan flashe tilbage til fabriksindstillingen, uden at det kan spores?
Det er en DQ381-7A gearkasse jeg har i min.
Ja det kan også flashes tilbage. Det står her:
https://tvsengineering.com/en/tvs-flasher/

Du kan se her hvad forskellene på de forskellige versioner af software til DQ381 er. F.eks. giver Stage 2+ mulighed for reduceret motorbremse og deaktivering af coasting funktionen. Det gør Stage 2 ikke. Det står under additional options:

https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dq380-dq381/
Ved du hvad sådan en omgang TVS software står i? jeg overvejer det kraftigt til min DQ250.
Vh. Andreas S

Nuværende bil - Seat Leon Cupra ST 300 4Drive + VW Passat Variant 1.4 TSI DSG 2017 (fruens)
Tidl. biler - Skoda Octavia RS220 DSG Combi 2015 - VW Golf 7 GTI Performance DSG 2015 - Seat Altea FR 2.0 TFSI DSG

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af GranTurismo » 17. okt 2020, 20:02

SylleGS skrev:
17. okt 2020, 19:22
Ved du hvad sådan en omgang TVS software står i? jeg overvejer det kraftigt til min DQ250.
Jeg er sgu ikke sikker. Men der er prisforskel alt efter hvilken Stage man køber. Jeg ved ikke om der derudover er forskel på softwaren til de forskellige gearkasser også.

Så vidt jeg husker koster Stage 2+ til DQ200 omkring 5.000,-
Jeg fik så noget rabat for medlemsskab af Pologruppen på facebook. Jeg kom af med 4200,-

Men prøv at ringe til Per fra Dansk Bilservice og hør hvad han kan tilbyde... måske du er medlem af en gruppe, han kan tilbyde rabat for?!? Måske der er samlerabat ved køb af motorstyring samtidig? Måske softwaren er billigere ved køb af flasher?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

case
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 5. sep 2014, 07:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af case » 17. okt 2020, 21:04

GranTurismo skrev:
17. okt 2020, 20:02
SylleGS skrev:
17. okt 2020, 19:22
Ved du hvad sådan en omgang TVS software står i? jeg overvejer det kraftigt til min DQ250.
Jeg er sgu ikke sikker. Men der er prisforskel alt efter hvilken Stage man køber. Jeg ved ikke om der derudover er forskel på softwaren til de forskellige gearkasser også.

Så vidt jeg husker koster Stage 2+ til DQ200 omkring 5.000,-
Jeg fik så noget rabat for medlemsskab af Pologruppen på facebook. Jeg kom af med 4200,-

Men prøv at ringe til Per fra Dansk Bilservice og hør hvad han kan tilbyde... måske du er medlem af en gruppe, han kan tilbyde rabat for?!? Måske der er samlerabat ved køb af motorstyring samtidig? Måske softwaren er billigere ved køb af flasher?
Synes det er en jungle at vælge hvem man skal stole på ved godt at man kan holde sig til de kendte men er det landberg tvs revo eller?.?
Det er trods alt noget lort hvis det f..... ens motor/gearkasse op :evil: :shock:
2016 Audi A4 Avant 2.0 tfsi quattro
2015 Audi A1 1.0tfsi

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Target » 17. okt 2020, 21:12

SylleGS skrev:
17. okt 2020, 19:20
Den jeg har liggende er denne https://www.mlperformance.co.uk/product ... 740a&_ss=r

Så den burde passe lige på din. Der er flere maps på den som man kan indstille via. USB kabel, eller tilkøbe bluetooth kit. Jeg har også et USB kabel til at ligge til den. Så alt efter hvilket map man vælger vil den give forskellig power. Men den vil nok give en 50-60 HK på MAP2. Den skal koste 2.500 kr.
Ja den skulle da meget gerne passe. :)
Den virker mere omstændig at få installeret end mange af de andre bokse, da der skal trækkes kabel ind i kabinen til obd stikket.
Men så fungerer den formentlig bedre end de andre bokse. Og det er en skarp pris.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af Charlimike » 17. okt 2020, 21:20

I kan også kigge forbi Chiptuning Denmark på fb, så skal jeg lukke jer ind. Der er også tunere til stede. Tuning er ikke blot et spg om æbler eller pærer, her er vi mange med erfaringer på området.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: 2020 Superb 272hk - Bokstuning

Indlæg af GranTurismo » 17. okt 2020, 23:53

case skrev:
17. okt 2020, 21:04
Synes det er en jungle at vælge hvem man skal stole på ved godt at man kan holde sig til de kendte men er det landberg tvs revo eller?.?
Det er trods alt noget lort hvis det f..... ens motor/gearkasse op :evil: :shock:
Mht DSG-gearkasser så er TVS nok det firma i verden som har suverænt størst erfaring. Det er et velrennomeret hollandsk firma og hed tidligere DSG Dokter. De har arbejdet med DSG-gearkasser i årevis. Jeg har ikke erfaring med deres motorstyring, men der er nogle stykker i Polo-grupperne på facebook som er godt tilfreds med det.

Så vidt jeg kan læse mig til så er Landbergs DSG-software også udmærket. Men han har vist kun arbejdet med det et års tid. Til gengæld er han nok en af dem med størst erfaring omkring motorstyring herhjemme.

Så jeg ville ikke være betænkelig ved at vælge nogen af de to. Revo er det vist også sjældent man hører dårligt om.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Target
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"