Jeg har opgraderet min Columbus til nyeste firmware 2664 (den med maks hastighed og Voicekontrol)
Jeg var inde og prøve at kigge om voice control kun slåes til nogen steder...
MEN...
Nu viser den ikke den 6 memory telefonnr, kun "No user Connected" der vises ligeledes intet i maxidot'en om telefonnr under inkommende kald osv.
Der er heller ingen telefon bog mere.
Det er galt med både min og min kærestes telefon.
Jeg kan sagtens modtage opkald og ringe via touch displayet på Columbus'en
Nogen forslag ?
evt at nedgradere firmware'en og så opgradere igen ?
/Henrik
BT og RNS-510/Columbus
-
Anders D
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: BT og RNS-510/Columbus
Du skal parre din telefon med BT modulet på ny og på ny vælge hvilke telefonnumre/kontakter du vil have på de 6 presets på Columbus'en. Firmwareopdatering fjerner al opsætning af Columbus/RNS510.
Det svarer til at reinstallere Windows på din PC. Gør alt som ab fabrik, pånær dokumenter/musik/filer du har liggende på harddisken. Du vil da også opdage at netop kortmateriale og hvad du måtte have kopieret over på harddisken af musik, ikke er berørt.'
Grunden til at du godt kan foretage opkald, er at selve BT modulet stadig har parringen OK med telefonen, men Columbusfætteren har tabt mælet....
Det svarer til at reinstallere Windows på din PC. Gør alt som ab fabrik, pånær dokumenter/musik/filer du har liggende på harddisken. Du vil da også opdage at netop kortmateriale og hvad du måtte have kopieret over på harddisken af musik, ikke er berørt.'
Grunden til at du godt kan foretage opkald, er at selve BT modulet stadig har parringen OK med telefonen, men Columbusfætteren har tabt mælet....
-
mrbrunodk
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Jeg har prøvet at parre telefonen igen uden held.
Jeg har nedgradet til 0904 og så virker memory igen og når jeg ringer op kommer det i Maxidot'en.
Jeg har så efterfølgende opgraderet igen til 2664 og så forsvinder memory tasterne i telefonen samt telefon info i maxidot.
Så nu er jeg på 0904 igen og alt virker.
Øv, det var ellers dejligt at den endelig kunne tage større SD kort end 2 GB, jeg havde lige mit 8GB kort, fra kameraet i, og det virkede.
Jeg har nedgradet til 0904 og så virker memory igen og når jeg ringer op kommer det i Maxidot'en.
Jeg har så efterfølgende opgraderet igen til 2664 og så forsvinder memory tasterne i telefonen samt telefon info i maxidot.
Så nu er jeg på 0904 igen og alt virker.
Øv, det var ellers dejligt at den endelig kunne tage større SD kort end 2 GB, jeg havde lige mit 8GB kort, fra kameraet i, og det virkede.
-
the-joshua
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Lolland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Jeg læste på my-gti.com forum, at der er et "issue" med den nye firmware og Skoda UHT bluetooth version 1Z0 035 729 B, hvor RNS'en angiveligt skulle miste telefonbogen og andre ting.
Warning! Users with the Skoda UHV bluetooth 1Z0 035 729 B (1Z0035729B) may want to delay upgrading the firmware, there is an issue with the RNS 510 no longer displaying the phone book or the call details but signal strength etc are visible. This is not a problem with the 1Z0 035 729 D (1Z0035729D) Skoda UHV bluetooth kit. The MFD functions as per normal with phone book and last calls listed correctly.
Jeg holder selv øje med samme før jeg opgraderer og håber der snart sker noget
Men tjek evt. selv her:
http://www.my-gti.com/1198/volkswagen-r ... -2666-2668
Warning! Users with the Skoda UHV bluetooth 1Z0 035 729 B (1Z0035729B) may want to delay upgrading the firmware, there is an issue with the RNS 510 no longer displaying the phone book or the call details but signal strength etc are visible. This is not a problem with the 1Z0 035 729 D (1Z0035729D) Skoda UHV bluetooth kit. The MFD functions as per normal with phone book and last calls listed correctly.
Jeg holder selv øje med samme før jeg opgraderer og håber der snart sker noget
Men tjek evt. selv her:
http://www.my-gti.com/1198/volkswagen-r ... -2666-2668
2008 Skoda OctaviaII Combi 2.0 TDI Elegance - Nu med Columbus, bluetooth, maxidot, multifunktionsrat og optisk parkeringsvisning. Nå ja og Laurin/Klement læder/alcantarasæder med hukommelse.
- strandgaard
- Medlem
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Been thanked: 3 times
Min har ingen af de problemer der er nævnt, og jeg har 1Z0035729B interfacet i min, så det må være et spørgsmål om firmware versioner i BT modulet.
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2025 Skoda Enyaq Coupe 85
2020 VW eGolf
2020 VW eGolf
-
the-joshua
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Lolland
- Been thanked: 0
Hvor gammel er din Strandgaard?
Går ud fra din er fra Skodateile.
Går ud fra din er fra Skodateile.
2008 Skoda OctaviaII Combi 2.0 TDI Elegance - Nu med Columbus, bluetooth, maxidot, multifunktionsrat og optisk parkeringsvisning. Nå ja og Laurin/Klement læder/alcantarasæder med hukommelse.
- strandgaard
- Medlem
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Been thanked: 3 times
Undskyld det sene svar - mit BT interface er ca et halvt år gammel.
Og ja, den er fra Skodateile
Og ja, den er fra Skodateile
Jan Strandgaard
2020 VW eGolf
2020 VW eGolf