Rabat Seat Leon ST Phev

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Gunkeeper
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jan 2022, 11:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af Gunkeeper » 3. jan 2022, 11:11

Hej alle,

Jeg har kig på en Seat Leon 1,4 eHybrid FR Sportstourer DSG 5d som ny familievogn.
-Jeg ved afgiften lige er steget en 12.000kr, men tidspunktet og bestilling, faktorer med den gamle bil mv. har ikke været aktuelle før nu.

På Seats hjemmeside har jeg bygget en model med det ønskede udstyr (full led, panorama tag mv.) Denne løber op i ca. 352.000 kr. Dertil er det naturligvis attraktivt at tilkøbe yderligere 3 års garanti.
Samlet en anslået pris på 360.000kr.

Ved I hvad man kan forvente af rabat på sådan en bil ved en forhandler? Har forhandlerne noget at arbejde med, og vil de overhovedet gøre noget grundet chip-mangel og den højere efterspørgsel end udbud lige pt.?

Tilsvarende biler står til en 320-330.000kr på Bilbasen som en demo bil med samme udstyr, og der er således ikke meget forskel på en ny bil og en demo.

På forhånd tak for input! :-)

Mvh.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af HansH » 3. jan 2022, 11:17

Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Nu skal jeg på forhånd undskylde for at være en virkelig nedern lyseslukker ........ men jeg vil ikke undlade at gøre opmærksom på, at vi har nogle brugere herinde der har gjort sig erfaringer med nyere Leon hybridmodeller.
Prøv evt at tjekke denne tråd - viewtopic.php?f=2&t=156162

Synes det er værd at have med. Der er garanteret også mange der er godt tilfredse. Der kører da en del rundt...
Men så kan du selv sortere i det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Gunkeeper
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jan 2022, 11:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af Gunkeeper » 3. jan 2022, 11:23

Hej HansH,

Tak for linket og velkomsten! Det er altid rart at blive klogere - hvor godt eller skidt det end er ;-)

Dertil hellere vide hvad man (måske) går ind til på forhånd. Foruden kontant, har jeg læst om VAG-gruppens software udfordringer, men jeg vidste ikke, at det også var udpræget på phev-modellerne.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af HansH » 3. jan 2022, 11:35

Vi har faktisk også en Octavia IV tråd.... viewtopic.php?f=2&t=154336 ... :oops:

Det er jo svært, for hvor meget at dette kan overføres fra mærke til mærke, og model til model...
Dvs hvor mange af disse dårligdomme er de fælles om ?
Og hvad er aktuel status pr 03.01.2022 ? Det er jo software, og software kan opdateres.. om end det ikke er OTA når det er en PHEV fra VAG.
Der er vel et håb om at de får nogle tilbagemeldinger nede i førerbunkeren, og rent faktisk formår at få noget af det løst over tid, alt imens de desperat forsøger at hænge med i elbilsræset.

Jeg ved ikke om @Jannik , @mkl , @fepagolf eller @RSvendsen har mere at tilføje .... de har jo sådan set allerede beskrevet deres erfaringer i den anden tråd :)

Og nu .... ikke for at være mere lyseslukker end jeg allerede har været .... og så alligevel lidt :D
Har du overvejet at gå ren el ??
Sidste år i maj var vi igennem overvejelserne, da en 2010 Octavia skal skiftes.
Jeg var til at starte med lun på hybrid - ikke mindst pga de nye afgiftsregler, der dengang lige var trådt i kraft få måneder forinden.
Men jo mere jeg regnede på det, jo mindre kunne jeg få det til at give mening.
Vi endte med at skrive under på en fabriksny Enyaq .... som vi håber at se indenfor de næste par måneder. Hvis vi er heldige...

Jeg er godt klar over, at du up front nok skal op med lidt mere mønt for at få en elbil der kan passe.
Det skulle så helst komme tilbage igen på driften. Men det kommer jo meget an på hvordan jeres use case ser ud...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Gunkeeper
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jan 2022, 11:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af Gunkeeper » 3. jan 2022, 12:06

Hvis jeg ikke er forkert på den, så er både Leon, Golf VIII, Octavia og Audi A3 nærmest bygget noget nær ens ift. indhold (motor, gearkasse mv.), og tænker at softwaren tilsvarende må være meget ens, med lidt forskelle i det visuelle fra mærke til mærke.
Så øvrige biler indenfor denne kategori er helt bestemt relevant at se på.

-Tilsvarende bliver softwaren løbende opdateret, men en ulykke kommer sjældent alene, og én fejlrettelse kan nemt medføre to nye fejl, som jeg ser det.
Så jeg kan kun tilslutte mig, at de i Wolfsburg skal indse, at der er nogle udfordringer og så få dette løst. Tilsvarende for Id3 mv. De må stjæle nogle gode programmører for konkurrenterne.
Jeg tror dog på, at de på sigt får styr på det, men det er ikke sjovt at skulle være forsøgs kanin for alle børnesygdommene.

Jeg har faktisk overvejet at gå rent el, men der har tankerne været rette mod en TM3 2021 SR+ MIC-udgave, der fås som en demo til 340.000 kr. (og så er jeg vidst i det forkerte Forum) ;-)

Vi vil købe en bil efter hverdagsbehovet, hvilket er 50-100km. Til længere kør-selv-ferier har vi nogle gode forældre, der har et par gode diesel-maskiner.

Som så mange andre, så bliver man dog lidt skræmt af el-infrastrukturen og det danske klima. Særligt når bilen skal stå i en åben carport og ikke opvarmet garage.
Særligt er det dog tiltalende, at de løbende omkostninger til brændstof og vedligeholdelse er lav. Omvendt er det rart, at du blot skal ind på en tank, for at kunne køre 400km mere.

-Jeg er dog også heldig at være bekendt med en VW-mekaniker, som tilsvarende kan hjælpe ved udfordringer på en Seat/Skoda/Audi, hvis tekniske problemer skulle opstå. Så reparationsomkostninger/sliddele vægter ikke for tungt. Seat fås også med 5 års garanti og Tesla 4 år.

Puuha, ja, alle de overvejelser man nu har :-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af HansH » 3. jan 2022, 12:12

Gunkeeper skrev:
3. jan 2022, 12:06
Jeg har faktisk overvejet at gå rent el, men der har tankerne været rette mod en TM3 2021 SR+ MIC-udgave, der fås som en demo til 340.000 kr. (og så er jeg vidst i det forkerte Forum) ;-)
Vi har masser af brugere herinde der har fuldstændig fod på TM3 .... @Tonny , @martinta , @mortenmol , @Thor-thor .. samt alle dem jeg ikke lige kan huske :)
I forhold til købsovervejelser og sammenligninger, er der ingen problemer i at du bruger denne tråd - https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=155034 .... også fsva. Tesla.
Hvis du vil poste deciderede spørgsmål til funktionsmåde, udstyr mm, så vil det være bedst at oprette dette i forum The Car Lounge - https://www.vagcars.dk/phpbb/viewforum.php?f=110
Vi vil købe en bil efter hverdagsbehovet, hvilket er 50-100km. Til længere kør-selv-ferier har vi nogle gode forældre, der har et par gode diesel-maskiner.
.... bilen skal stå i en åben carport og ikke opvarmet garage.
Jeg vil da sige, at med de forudsætninger, så er ren elbil i hvert fald ikke rykket længere væk i min optik. Tværtimod!
- 50-100 km pr. dag ? Perfekt.
- mulighed for at låne diesel til turen sydpå? Perfekt.
- mulighed for at lade selv derhjemme? Perfekt.

What's not to like...
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
Korreborgmartintastadil
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af perw » 3. jan 2022, 13:54

Med et kørselsbehov på 50-100 km om dagen kan jeg ikke forstå at man kigger hybrid.

Her ville jeg da kigge efter en ren El bil.

Med 100 km kan du ikke kører el hele vejen uden at lade, Med en ren el bil vil du kunne skulle lade nogle gange om ugen.
These users thanked the author perw for the post:
poppo2003

Gunkeeper
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jan 2022, 11:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af Gunkeeper » 3. jan 2022, 15:58

Jeg kan ikke komme udenom, at der er meget der taler for en elbil.
Hvilke overvejelser gjorde du dig ift. valg af bilen HansH?
Personligt føler jeg, at ved køb af en benzin/diesel motor, så sker der ikke meget på 5-6 år, hvorimod der på elbilsmarkedet sker frygtelig meget.
-Og dertil hvordan dette vil påvirke gensalgsværdien.


Elbiler fra Tyskland er dog særligt attraktive grundet prisen, da de kan fås til en super god pris grundet de tyske tilskud - og er 100% afgiftsfritaget under 400.000 kr. (eller der omkring)
Ved I, om Tyskland fortsætter med elbils tilskuddet? Synes jeg læste noget med, at der var tale om en ændring af ejertiden fra 6 måneder til (noget længere), så systemet ikke blev udnyttet.
Har dog læst at tilskuddet fortsætter til 31.12.2022.

Jeg har undret mig lidt over, hvorfor Leon Phev ikke sælges i Tyskland, men det skyldes nok, at der ikke er et markedsgrundlag for bilen, da folk hellere vil have en ren benzin/diesel, hvorfor der er alligevel ikke er afgift?

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af Realtor » 3. jan 2022, 16:15

Det tyske tilskud fortsætter tom. 2025, så det ændres der ikke lige på foreløbig, medmindre de finder en måde at lukke for importen ud af landet på.

Men spørgsmålet er om Tyskerne overhovedet kan mærke eksporten af elbiler, som nok er en brøkdel af det samlede tyske behov.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13261
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4546 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af HansH » 3. jan 2022, 16:39

Gunkeeper skrev:
3. jan 2022, 15:58
Hvilke overvejelser gjorde du dig ift. valg af bilen HansH?
Den væsentligste faktor var økonomien i et helhedsbillede.
Vores årlige kørselsbehov på den bil er ca 18-20.000 km og kun en brøkdel af det vil være så langt væk at vi ville skulle lade ude.
Dvs 98% af al ladning vil kunne foretages hjemme med refusion (da vi ikke har nedsat elafgift).
Den omstændighed, samt at man ved køb af en fabriksny VAG får 5 års service- og rep.aftale med i prisen, gør at man relativt nemt kan beregne sine totale driftsudgifter over en 5 års horisont. Og der står elbilen bare stærkt i billedet.

Den mekaniske ukomplicerethed i drivlinjen.
En elbil er rent hardwaremæssigt stærkt forenklet hvis man sammenligner med en fossilbil.
Når man så dertil lægger, at en PHEV har ikke bare én ... men to 2 drivlinjer at vedligeholde og reparere på ... så vinder elbilen igen.
Typisk har PHEV'er kun 15.000 km mellem service, hvilket igen trækker driftøkonomien i den forkerte retning.

Komforten.
Jeg synes en elbil er behagelig at køre i. Nemt og ubesværet, og .... bare behagelig.
De voldsomme præstationer en TM3 LR har, appellerer ikke til mig. Bevares - det er da imponerende så hårdt den tager ved ... men der har bare aldrig været en F1 driver gemt i mig. Jeg er trucker! :D
De 8,5 sek. vores kommende Enyaq skal bruge fra 0-100 er rigelig fint for mig :)
Men man kan jo sige, at HVIS man er lidt et speedhead, så kan man i elbilerne få fat i nogen kræfter, som man skulle adskillige hylder op for at komme til på en fossilbil. Det er så ikke aktuelt for mig, så jeg nøjes bare med at nyde den måde en elbil kører på - uden at kinderne behøver at blafre af G-påvirkningen.

I forhold til miljø;
Jeg er ikke sådan en Thunberg i svøb-type, for hvem miljøhensyn afgør alle beslutninger. Jeg sorterer skam al vores affald og smider aldrig affald i naturen osv osv ... men har ingen problemer med fossilbiler. Har en gammel Passat som jeg regner med skal køre et par år endnu, for den er jeg glad for at køre i.
Men når det nu skal være ... hvis el kan give mening på de andre parametre, så er det bare en fin sidegevinst at det også bliver lidt grønt :)
These users thanked the author HansH for the post:
Morten Hedensted
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 581
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 125 times
Been thanked: 165 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af Halvleg » 3. jan 2022, 21:25

Gunkeeper skrev:
3. jan 2022, 11:11

Samlet en anslået pris på 360.000kr.

Ved I hvad man kan forvente af rabat på sådan en bil ved en forhandler?
Godt nok ikke Leon men nogenlunde samme bil og pris. Vores Octavia røg op i 403.600,- men vi fik den for 382.000,-
Var forbi flere forhandlere og de lå alle ret tæt - men ham her ville garantere levering og ellers stille gratis lånebil til rådighed, hvis bilen blev forsinket. Dette blev skrevet i slutssedlen.
Tesla Model Y 2024
Cupra Formentor 2024
Tidligere:
Skoda Octavia RS iV Coupe 2021
VW Arteon R-Line 2018
VW Passat Variant Highline Plus 2017

kjempff
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8. jan 2022, 01:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af kjempff » 8. jan 2022, 01:40

Jeg gik efter en importeret fra Tyskland, halvt til helt år med 10k på klokken .. der syntes jeg at man får mest for pengene. Desuden er leveringstiden på en ny alt for lang.

Efter at have prøvet VW, Skoda, og Seat hybrid versionerne, endte jeg med en rimelig ok udstyret Leon fr sportstourer phev med 12k på klokken til 290k. Man får da klart mere og en lille smule højere kvalitet på Skoda og VW, men der skal man altså også slippe mindst 50k mere.
Seat'en er en fornøjelse rent køremæssigt og der slår den både VW og Skoda, men på software siden er det knap så godt.
En gang har jeg oplevet at den slog over på hybrid og ikke ville slå tilbage på ren el selvom der var 50% tilbage. Har også oplevet at skulle trykke start knappen to gange for at kunne køre. Og så er der det der irriterende med at den ikke husker hybrid og assisternes indstilling .. f.eks. han jeg ikke klare at den rykker i mit rat så jeg slår altid lane assist fra HVER eneste gang jeg starter /sigh.
Anyways, man kan ikke få den perfekte bil så det er et spørgsmål om plusser og minusser, og alt i alt er det ok.

På tom batteri får jeg 14km/l (ikke morfar kørsel).

Dog vil jeg sige at i går målte jeg hvor langt jeg kan køre på ren el, og en tur til arbejde og hjem (20km) åd 70% af batteriet- Ok det var frost og det koster en del for klima at varme op på to korte ture OG det er bykørsel med tung fod .. meeen aligevel, det er er jo kun noget der ligner under 30km på en fuld opladning (opgivet til 63? kan ikke huske). Det er ok for mig med 20km og at kunne lade hver dag, men man skal nok tage med i overvejelserne at el/hybrid ikke kører i nærheden af hvad de er opgivet til (snakkede med en id4 ejer som sagde at han også kun fik ca 60% af det opgivede her om vinteren).

Håber der var noget du kunne bruge.

ps. En af tingene som Seat gør rigtig godt er den måde de viser blindvinkel .. der sidder en led stribe i døren som blinker, du overser den ikke men den er ikke irriterende.. så få en med blindvinkel assistent hvis du går Seat.
These users thanked the author kjempff for the post (total 2):
HansHMorten Hedensted

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 662 times
Been thanked: 1900 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af GaSelle » 8. jan 2022, 09:49

kjempff skrev:
8. jan 2022, 01:40
Jeg gik efter en importeret fra Tyskland, halvt til helt år med 10k på klokken .. der syntes jeg at man får mest for pengene. Desuden er leveringstiden på en ny alt for lang.

Efter at have prøvet VW, Skoda, og Seat hybrid versionerne, endte jeg med en rimelig ok udstyret Leon fr sportstourer phev med 12k på klokken til 290k. Man får da klart mere og en lille smule højere kvalitet på Skoda og VW, men der skal man altså også slippe mindst 50k mere.
Seat'en er en fornøjelse rent køremæssigt og der slår den både VW og Skoda, men på software siden er det knap så godt.
En gang har jeg oplevet at den slog over på hybrid og ikke ville slå tilbage på ren el selvom der var 50% tilbage. Har også oplevet at skulle trykke start knappen to gange for at kunne køre. Og så er der det der irriterende med at den ikke husker hybrid og assisternes indstilling .. f.eks. han jeg ikke klare at den rykker i mit rat så jeg slår altid lane assist fra HVER eneste gang jeg starter /sigh.
Anyways, man kan ikke få den perfekte bil så det er et spørgsmål om plusser og minusser, og alt i alt er det ok.

På tom batteri får jeg 14km/l (ikke morfar kørsel).

Dog vil jeg sige at i går målte jeg hvor langt jeg kan køre på ren el, og en tur til arbejde og hjem (20km) åd 70% af batteriet- Ok det var frost og det koster en del for klima at varme op på to korte ture OG det er bykørsel med tung fod .. meeen aligevel, det er er jo kun noget der ligner under 30km på en fuld opladning (opgivet til 63? kan ikke huske). Det er ok for mig med 20km og at kunne lade hver dag, men man skal nok tage med i overvejelserne at el/hybrid ikke kører i nærheden af hvad de er opgivet til (snakkede med en id4 ejer som sagde at han også kun fik ca 60% af det opgivede her om vinteren).

Håber der var noget du kunne bruge.

ps. En af tingene som Seat gør rigtig godt er den måde de viser blindvinkel .. der sidder en led stribe i døren som blinker, du overser den ikke men den er ikke irriterende.. så få en med blindvinkel assistent hvis du går Seat.
Folk burde lære ikke at "kæmpe imod" Lane Assist. Men nå; grunden til, at den ikke kan huske indstillingen er, at bilen Lane Assist er en del af bilens sikkerhedsgodkendelse. Derfor må det ikke kunne deaktiveres permanent.

kjempff
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8. jan 2022, 01:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af kjempff » 8. jan 2022, 13:20

GaSelle skrev:
8. jan 2022, 09:49
Folk burde lære ikke at "kæmpe imod" Lane Assist. Men nå; grunden til, at den ikke kan huske indstillingen er, at bilen Lane Assist er en del af bilens sikkerhedsgodkendelse. Derfor må det ikke kunne deaktiveres permanent.
Tjae jeg har aldrig haft problemer med at holde mig i en vognbane, så det eneste tidspunkt hvor jeg oplever lane assistenten er når bilen prøver at forhindre mig i noget jeg har tænkt mig at gøre. Adaptive cruise control på den anden side, er mega fedt fordi den rent faktisk hjælper mig med noget plus at jeg stoler på den; lane assist er lige omvendt,
Anyways, lad os ikke stjæle tråden til den diskussion :)

Muncken
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 7. apr 2014, 21:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Rabat Seat Leon ST Phev

Indlæg af Muncken » 12. jan 2022, 18:04

Jeg tilføjer lige noget erfaring med EL bil til HansHs kommentar.

Dit kørsels behov skriger i min verden til at du skal købe en elbil i forhold til en PHEV.
Du kan med 50-100 km ikke køre på ren el hele vejen i en PHEV, du skal derfor have gang i brændstof motoren, hvilket økonomisk og set i forhold til meningen med en PHEV, ikke giver mening.
Enten skal man som jeg ser det, kunne køre de fleste ture på ren el, eller køre langt tit for at bruge kombinationen mellem el og benzinmotoren.

El derimod giver rigtig god mening med det behov du har, samt når du har muligheden for hjemmeladning.
Du behøver ikke at komme den i lader hver dag, men det gør jeg fx. selv. Kommer derfor ud til en fyldt bil hver dag, skal ikke tænke på at skulle ind og tanke om morgen. Bilen står også altid varm her om vinteren.
Så er der hele køreoplevelsen, der synes jeg det overgår alt hvad en fossil bil kan præsentere, så længe vi snakker biler i samme pris segment. (Det er klart en V8 er lækker) meget komfortabel, ingen støj, ingen gearskift osv.

Ladning ude i byen er en jungle, men det bliver heldigvis i de kommende år lettere, men bruger man lige lidt tid og læser op på det, så er det slet ikke så slemt som man tror, men det er selvfølgelig noget nyt, og det skal man lige ind i. Clever og charge4go så er man langt, samt hvis det er en Tesla har du deres supercharger som er plug and play.

Har kørt elbil omkring 2 år, på de år har jeg også forsøgt mig med en sommerferie til Kroatien, der gik godt. Så ladning og lang tur er stadig muligt, især i en Tesla.

Økonomien med drift osv er lavere, men det har HansH allerede skrevet, så det behøver jeg ikke også kede dig med :-)
AUDI E-Tron 50 Advance prestige
AUDI A3 Cabriolet 1.4 TFSI DSG Ambiente solgt
SEAT LEON CUPRA ST 290 solgt

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"