Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af joeblach » 14. jan 2022, 11:48

Jeg er lidt i tvivl mht til vores 1.5 år gamle Kodiaq mht service. Vores faste sted er nu carpeople.
Må service kun udføres ved Skoda, hvad med garanti mv ….?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af joeblach 14. jan 2022, 11:48, rettet i alt 1 gang.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2022, 12:04

Så længe fabrikkens foreskrifter overholdes, må du gerne få lavet service andre steder. Evt. kulance skal du dog nok ikke regne med, med uaut. stempler i "bogen".

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af i-s » 14. jan 2022, 12:49

Vigtig mens der stadig er garanti på og hvis du får lavet service andre steder, at du får dokumentation for at det er lavet iht Skoda's foreskrifter. Ellers dækker garantien ikke.
Når garantien er udløbet, er det ligegyldigt.
/Søren.

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af joeblach » 14. jan 2022, 17:49

i-s skrev:Vigtig mens der stadig er garanti på og hvis du får lavet service andre steder, at du får dokumentation for at det er lavet iht Skoda's foreskrifter. Ellers dækker garantien ikke.
Når garantien er udløbet, er det ligegyldigt.
Hvsd ville du gøre..


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2022, 17:54

Nu er jeg ikke "i-s", men jeg ville klart overholde aut. service, så længe der er garanti på bilen. Spørg endelig flere steder, så du får den bedste pris.

Til sammenligning tager Skoda Ejby 2000kr for et 30K km service og 3900kr for et 60K eftersyn på en Kodiaq benzin. Det er ikke sikkert du opnår den slags priser i Hovedstadsområdet, men så har du da en indikation.

(Kilde: https://www.skoda-ejby.dk/Vaerksted/Bed ... a-service/ )

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af i-s » 14. jan 2022, 22:02

joeblach skrev:
14. jan 2022, 17:49
i-s skrev:Vigtig mens der stadig er garanti på og hvis du får lavet service andre steder, at du får dokumentation for at det er lavet iht Skoda's foreskrifter. Ellers dækker garantien ikke.
Når garantien er udløbet, er det ligegyldigt.
Hvsd ville du gøre..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har altid kørt fuld aut. service mens der er garanti på.
Efter garantiudløb er jeg faktisk gået mere op i det er korrekt lavet, men ligeglad med at det er aut.
/Søren.

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af perw » 15. jan 2022, 09:35

Jeg har også i mange år brugt Skoda Ishøj som desværre er blevet carpeople nu.

Og jeg har valgt at bruge aut. Skoda så længe der er garanti på bilen.

Du skal også huske at for at rustgarantien dækker, så skal bilen hvert andet år checkes hos Skoda, dette er dog gratis. Hvis man ikke får lavet service hos autoriseret, så skal man bare huske det.

Sidste gang jeg fik lavet service var så på et autoriseret i nærheden, hvor bilen havde kørt 82.000 og det var godt nok skuffende. For det første var de svære at få fat på. De reagerede ikke på mails eller henvendelse via deres hjemmeside. Jeg havde gået en pris på 3500 for service. Men da bilen så var til service ringede de og spurgte om de også skulle skifte diesel filter og luftfilter, for det skulle skiftes om 8000 km. Jeg var meget forundret over at det ikke var med i prisen. Men det ville moste 2500 og få skiftet de 2 filtre. Så det sagde jeg nej tak til.

Jeg har så efterfølgende fået skiftet de 2 filtre hos Skoda Fredericia og her betalte jeg under 1200.

Jeg kan da også se at Skoda Fredericia og Skoda Ejby (Fyn), laver mit 90.000 service til ca. 3800, hvor de her på Sjælland ville have 5800. Så jeg ved da godt hvor jeg i fremtiden får lavet service.

okroner
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16. jun 2008, 20:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Værløse
Has thanked: 50 times
Been thanked: 19 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af okroner » 15. jan 2022, 12:24

Jeg har også været kunde hos Ishøj i over 10 år og skiftede - da de ikke længere var autoriseret.
De få gange, som jeg har haft brug for Skodas mobilitetsgaranti - har været meget positive. Og det vil jeg ikke undvære.
Min bil har udvidet service op til 5 år eller km alt efter hvad der kommer først.
Jeg ville så længe der er garanti ikke bruge andet end autoriseret.
Men jeg er altså også typen, som ikke selv skifter dæk. De ligger hos det autoriserede værksted og bliver skiftet 2 gange om året.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af GaSelle » 15. jan 2022, 13:38

okroner skrev:
15. jan 2022, 12:24
Jeg har også været kunde hos Ishøj i over 10 år og skiftede - da de ikke længere var autoriseret.
De få gange, som jeg har haft brug for Skodas mobilitetsgaranti - har været meget positive. Og det vil jeg ikke undvære.
Min bil har udvidet service op til 5 år eller km alt efter hvad der kommer først.
Jeg ville så længe der er garanti ikke bruge andet end autoriseret.
Men jeg er altså også typen, som ikke selv skifter dæk. De ligger hos det autoriserede værksted og bliver skiftet 2 gange om året.
Jeg skifter selv hjul - og bruger aut. service. Så de to ting behøver ikke have en sammenhæng ;)
These users thanked the author GaSelle for the post:
okroner

Hallas
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af Hallas » 15. jan 2022, 13:46

perw skrev:
15. jan 2022, 09:35
Jeg har også i mange år brugt Skoda Ishøj som desværre er blevet carpeople nu.

Og jeg har valgt at bruge aut. Skoda så længe der er garanti på bilen.

Du skal også huske at for at rustgarantien dækker, så skal bilen hvert andet år checkes hos Skoda, dette er dog gratis. Hvis man ikke får lavet service hos autoriseret, så skal man bare huske det.

Sidste gang jeg fik lavet service var så på et autoriseret i nærheden, hvor bilen havde kørt 82.000 og det var godt nok skuffende. For det første var de svære at få fat på. De reagerede ikke på mails eller henvendelse via deres hjemmeside. Jeg havde gået en pris på 3500 for service. Men da bilen så var til service ringede de og spurgte om de også skulle skifte diesel filter og luftfilter, for det skulle skiftes om 8000 km. Jeg var meget forundret over at det ikke var med i prisen. Men det ville moste 2500 og få skiftet de 2 filtre. Så det sagde jeg nej tak til.

Jeg har så efterfølgende fået skiftet de 2 filtre hos Skoda Fredericia og her betalte jeg under 1200.

Jeg kan da også se at Skoda Fredericia og Skoda Ejby (Fyn), laver mit 90.000 service til ca. 3800, hvor de her på Sjælland ville have 5800. Så jeg ved da godt hvor jeg i fremtiden får lavet service.
Ja Skoda Ejby har længe haft servicepriser på nettet..da jeg skulle have 1 service på superb, var Skoda Fredericia dyrere end Ejby..sagde det til Skoda Fredericia og fik at vide at det var billigere ved Ejby, da de nok ikke lavede det hele i servicet. Det og andet gør at jeg bruger Autocentralen Kolding/Ejby. Det er for ganske nyligt Skoda Fredericia har lagt servicepriser på nettet.
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af QT1410 » 15. jan 2022, 15:11

@Hallas Tror du virkelig på hvad Skoda Fredericia siger om konkurrenten i Ejby?

Hallas
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af Hallas » 15. jan 2022, 16:44

NEJ, JEG TROR IKKE PÅ DET.
Men kan ikke klare når et autoriseret firma på den måde skal retfærdiggøre deres pris kontra konkurrent
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af joeblach » 19. jan 2022, 17:18

Jeg får nu lavet alm service uden olie hos Skoda Roskilde. Det koster 1595,-..


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Min aut. Skoda forhandler er nu Carpeople?

Indlæg af larslyn » 24. jan 2022, 15:47

så længe der er garanti ville jeg personligt køre på aut værksted, det er imo ikke besparelsen værd at køre uden om mærkeværksted i den periode... du kan være 100% sikker på at det bliver en kamp at få skoda til at dække hvis der skulle blive noget med bilen. (semler er jo i forvejen ikke kendt for at ville dække garantisager uden kamp) og har den været hos eks. carpeople ville jeg hélt klart forvente at de ville gøre hvad de kunne for at slippe..

med det sagt har jeg serviceret flere biler som eks. A6 3.0D der er indenfor garanti på det værksted jeg hjælper til på og det undrer mig at man har så dyr en bil og ikke får serviceret hos Audi når bilen er 1år gammel... men vi dokumenterer alt vi bruger og det er ikke fordi vi laver et stykke arbejde som vi ikke står inde for... for mig er det mere at man risikerer en imo unødig kamp som ejer

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"