Audi e-Tron?
MB EQB?
Så det effektmålingen af Jimi Rosas 2021 Model Y LR viser er et falsum? Ham makkeren i Vester Nebel må da ha reklameret over sit rullefelt så.mortenmol skrev: ↑21. jun 2022, 22:45Det er en skrøne fra de tidligere modeller.
Iflg Grip gik det ganske fint
Fra 7:00 og frem 5 forsøg i træk mod en Taycan. Ender 3:2 til Taycan.
5. Forsøg er M3P 0,1 sek langsommere end 1.
2. 3. Og 4. Bliver den hurtigere for hver gang
https://youtu.be/uIE7ebz2hwY
Model 3P var bedre til at drifte end Taycan, jf Mathias var det ca den sjoveste og nemmeste bil at drifte i han har kørt
Jeg bruger konstant Android Auto (og før det Apple CarPlay), så selvom jeg har indbygget navigation, så har jeg kun prøvet det en enkelt gang - og det er i en elbil (ENYAQ), jeg foretrækker navigationen igennem telefonen - så må vi se om jeg får brug for at navigere efter ladestandere som min telefon ikke kan findetorniel skrev: ↑22. jun 2022, 11:28Jeg skulle have lyttet til sælgeren, da vi købte Kodiaqen; jeg bruger faktisk kun navigation på telefonen. Jeg kan dog godt se, at den indbyggede navigation i en elbil nok er mere relevant ift. ladestationer.superbeszzz skrev: Jeg havde en RAV4 hybrid ny model som lejebil for nylig i Norge. Det var faktisk en skuffende oplevelse. Navigationen var så dårlig, at jeg var nødt til at køre med navigation på min iphone samtidig . Just saying, for det er noget af det man sjældent får testet.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BMW iX3? IX1?
Jeg synes at EV-database plejer at ramme ret godt:
Der var en del der testede ID.3 da den kom frem - kører man 130 km/t på motorvejen om vinteren rammer den cirka 190-200 km på 100% med et 58 kWh batteri - det passer nogenlunde med ENYAQ der kommer ned på omkring 260 km en vinterdag på motorvejen med 130 km/t.
18” ja, men ellers ikke. I tæt trafik dog, uden at holde decideret stille.
For din skyld Daniel har jeg idag testet GTX. En køretur på små 7 timer. Med masser af motorvej med 110/130 km/t resten landevej/motortrafikvej med 90 km/t, kørsel på landet samt by.DanielB12 skrev:Hvem er det der har en id.4 GTX?
Vi overvejer om det kunne være næste bil, så kunne være fint med nogle ord om det daglige forbrug, hvordan den kører, om GTX-delen er mér-prisen værd etc.
Det er alligevel imponerende hvis du med motorvejskørsel kan få den ned på 16,6 kWh/100 km og næsten 500 km på en opladning_Jensen skrev: ↑23. jun 2022, 19:24For din skyld Daniel har jeg idag testet GTX. En køretur på små 7 timer. Med masser af motorvej med 110/130 km/t resten landevej/motortrafikvej med 90 km/t, kørsel på landet samt by.DanielB12 skrev:Hvem er det der har en id.4 GTX?
Vi overvejer om det kunne være næste bil, så kunne være fint med nogle ord om det daglige forbrug, hvordan den kører, om GTX-delen er mér-prisen værd etc.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er bestemt godkendt
Hvad var fordelingen (ca.) motorvej/landevej/by?_Jensen skrev: ↑23. jun 2022, 19:24For din skyld Daniel har jeg idag testet GTX. En køretur på små 7 timer. Med masser af motorvej med 110/130 km/t resten landevej/motortrafikvej med 90 km/t, kørsel på landet samt by.DanielB12 skrev:Hvem er det der har en id.4 GTX?
Vi overvejer om det kunne være næste bil, så kunne være fint med nogle ord om det daglige forbrug, hvordan den kører, om GTX-delen er mér-prisen værd etc.
Så hvor mange kr pr km?_Jensen skrev:Har ladet 36% på turen = ca 27 Kw
Har brugt 79,5 Kw på at køre 479 km.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Motorvej 55%, motortrafikvej 40% og 5% by.Thor-thor skrev:Hvad var fordelingen (ca.) motorvej/landevej/by?_Jensen skrev: ↑23. jun 2022, 19:24For din skyld Daniel har jeg idag testet GTX. En køretur på små 7 timer. Med masser af motorvej med 110/130 km/t resten landevej/motortrafikvej med 90 km/t, kørsel på landet samt by.DanielB12 skrev:Hvem er det der har en id.4 GTX?
Vi overvejer om det kunne være næste bil, så kunne være fint med nogle ord om det daglige forbrug, hvordan den kører, om GTX-delen er mér-prisen værd etc.
Er strømmen gratis?_Jensen skrev:Kr?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bor på Bornholm, lader kun hjemme med strømrefusion på 1,12 kr. Har variabel pris og pt er det halvdyrt. Forsøger at lade når prisen er under 2,5 kr pr Kw.jansom skrev:Er strømmen gratis?_Jensen skrev:Kr?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ved ikke med sikkerhed, men tror måske jansom's spørgsmål også går på hvad de 36% du ladede "ude" endte med at betyde for totalprisen for de 479km ....
Jeg decifrer Jensen's tal til 27 x 4,5 + 52,5 x ~(2,5 - 1,12) = 194 kr