FDM... pengene værd?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Passatg 3c » 9. mar 2023, 07:59

Jeg har den store FDM-pakke til begge biler, så det koster en formue, men det var den billigste måde at få skiftet hjul og hjulopbevaring sommer og vinter. Det er åbenbart EKSTRA dyrt, når man har en tung elbil. Det og så gratis batteriskift og gratis syn er storset det eneste jeg benytter mig af. Det er ikke engang altid jeg får bladet og når jeg rykker, for jeg at vide at jeg bare kan læse det online.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af DanielB12 » 9. mar 2023, 08:08

DanielPT skrev:
9. mar 2023, 07:51
DanielB12 skrev:
8. mar 2023, 13:59
DanielPT skrev:
8. mar 2023, 13:22
Jeg har været ok glad for de 6 % i bauhaus :)
Men fbf koster 120 kr/årligt, og giver samme bonus.. kræver man kan komme ind i hule hos dem, men de optager jo krat og skravl :lol:
Men LO plus giver også samme rabat, og ældresagen, som faktisk har virkelig mange gode rabatter, og et billigt kontingent.. det er så en markant politisk statement man støtter..
Skal man ikke være en vis alder for at være med i ældresagen?

Hvor ser du LO plus giver 6 % i bauhaus

https://pluskort.dk/search?query=Bauhaus

Min kone er med i LO plus nemlig :D
Nej, bare 18 år. Jeg gav i hvert fald er medlemskab i gave til en kammerat da han begyndte at miste håret 😂😂
Men er faktisk dyrere end lige forventet, da prisen er 135 kr/halvårligt. Må være fordi sådan nogle gamle mennesker ikke tør tænke længere end 6 måneder frem 😂😳

Har bare hørt fra min mor at LO plus gav rabat i bauhaus, Silvan og alle de andre byggemarkeder.

Vi har kun Forbrugsforeningen.. det mest irriterende der er at man skal bruge det fysiske kort..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af HansH » 9. mar 2023, 08:14

DanielPT skrev:
9. mar 2023, 07:51
Skal man ikke være en vis alder for at være med i ældresagen?
Jo. 18 år ..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Passatg 3c » 9. mar 2023, 10:51

Det største problem jeg har med alle de rabatter, er at de registreres ved med dit betalingskort, som jeg ALDRIG bruger, da jeg betaler med telefonen, der ikke registrerer det, desværre.
These users thanked the author Passatg 3c for the post:
perw
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Halvleg » 9. mar 2023, 11:15

Passatg 3c skrev:
9. mar 2023, 10:51
Det største problem jeg har med alle de rabatter, er at de registreres ved med dit betalingskort, som jeg ALDRIG bruger, da jeg betaler med telefonen, der ikke registrerer det, desværre.
Jeg handler tit i bauhaus og bruger telefonen - vi får fint rabatten igennem FDM. Har aldrig de fysiske kort på mig.
These users thanked the author Halvleg for the post:
MAZ_A
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af peter w » 9. mar 2023, 11:22

I er godt nok hårde ved FDM. Heldigvis lader det ikke til at være så mange.
Jeg er glad for FDM - gode artikler, god rejseinspiration, gode dæktest, god rådgivning - både juridisk og teknisk, fine rejsearrangementer, venlige mennesker og et bilblad, der er væsentligt bedre end, hvad der ellers er på dansk.
Og så koster det kun en tankfuld benzin om året.
These users thanked the author peter w for the post:
carstenhjorth
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Passatg 3c » 9. mar 2023, 12:54

Halvleg skrev:
Passatg 3c skrev:
9. mar 2023, 10:51
Det største problem jeg har med alle de rabatter, er at de registreres ved med dit betalingskort, som jeg ALDRIG bruger, da jeg betaler med telefonen, der ikke registrerer det, desværre.
Jeg handler tit i bauhaus og bruger telefonen - vi får fint rabatten igennem FDM. Har aldrig de fysiske kort på mig.
Hvillen app bruger du til betaling for det virker ikke umiddelbart med Google Pay.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Passatg 3c » 9. mar 2023, 12:55

peter w skrev:I er godt nok hårde ved FDM. Heldigvis lader det ikke til at være så mange.
Jeg er glad for FDM - gode artikler, god rejseinspiration, gode dæktest, god rådgivning - både juridisk og teknisk, fine rejsearrangementer, venlige mennesker og et bilblad, der er væsentligt bedre end, hvad der ellers er på dansk.
Og så koster det kun en tankfuld benzin om året.
Tjek deres Podcast. Den er også udemærket og kommer ugentligt.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Halvleg » 9. mar 2023, 13:10

Passatg 3c skrev:
9. mar 2023, 12:54
Halvleg skrev:
Passatg 3c skrev:
9. mar 2023, 10:51
Det største problem jeg har med alle de rabatter, er at de registreres ved med dit betalingskort, som jeg ALDRIG bruger, da jeg betaler med telefonen, der ikke registrerer det, desværre.
Jeg handler tit i bauhaus og bruger telefonen - vi får fint rabatten igennem FDM. Har aldrig de fysiske kort på mig.
Hvillen app bruger du til betaling for det virker ikke umiddelbart med Google Pay.
Bruger Apple Pay.
These users thanked the author Halvleg for the post:
Passatg 3c
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af martinta » 9. mar 2023, 14:17

peter w skrev:
9. mar 2023, 11:22
I er godt nok hårde ved FDM. Heldigvis lader det ikke til at være så mange.
Jeg er glad for FDM - gode artikler, god rejseinspiration, gode dæktest, god rådgivning - både juridisk og teknisk, fine rejsearrangementer, venlige mennesker og et bilblad, der er væsentligt bedre end, hvad der ellers er på dansk.
Og så koster det kun en tankfuld benzin om året.
Altså, du må gerne kalde mig hård, det kan jeg leve med.

MEN, Jeg har haft nogle biler med problemer igennem mit liv, jeg har haft en ford der blokerede i bakgear og hvor værkstedet ikke kunne finde fejlen - den var endda så grov, at de efter nogle besøg på værsktedet træk mig til side og fortalte de ikke anede hvad det var, men at de heller ikke ville bruge mere tid på den. Så kom jeg igen ville den blive stående på pladsen til jeg hentede den.

Kontakt til andre ford forhandlere var "du har en sag liggende hos en forhandler, så kan man ikke oprette en ny eller flytte den til et andet sted" - så fantastisk service.


Jeg har haft en Seat Leon som nok var 10-12 gange på værksted i 2 år jeg havde den, kun for at kvittere med at bryde sammen efter 72.000 km.
WP_20150212_21_27_54_Pro.jpg
WP_20150212_21_27_54_Pro.jpg (76.54 KiB) Vist 2164 gange
Jeg har desværre ikke overblikket over hvor meget der blev skiftet i den stakkels bil, men det var satme meget, og tabet var trodsalt til at føle på - specielt for mig dengang.

Ingen af gangene var FDM til nogen hjælp. Jeg er sådan set ret ligeglad med et blad, når de ikke hjælper når jeg faktisk har behov for hjælp. Efter sidste billede kom bilen aldrig til at køre som den skulle igen, og vi endte med at sælge den da garantien udløb for at undgå at vi selv skulle står med regningerne.

Retfærdigvis skal det dog siges at jeg har fået skiftet to batterier på deres regning, men dem har jeg nok efterhånden selv betalt siden jeg har været medlem siden 2009.

Igen, du må gerne synes jeg er hård mod dem, men ud fgra mine egne oplevelser kan jeg ikke se de har gjort noget som skulle få mig ti lat give dem en anden dom. Grunden til jeg stadig har dem, er fordi vejhjælp til begge biler er igennem FDM, så manglende tid til at findwe alternative løsninger, men det er ikke fordi jeg er tilfredse med dem at jeg er kunde.

Men vi kan jo prøve og vende den om. Har du nogensinde selv stået i en tvist hvor de rent faktisk har hjulpet? Og her taler jeg ikke om "de kiggede min slutseddel igennem og fandt fejl", men derimod en decideret twist hvor de faktisk endte med at gøre noget aktivt som hjælp.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af peter w » 9. mar 2023, 15:01

Ja, jeg har fået god hjælp. Og du har da godt nok været uheldig med dine biler.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 697 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af martinta » 9. mar 2023, 15:09

peter w skrev:
9. mar 2023, 15:01
Ja, jeg har fået god hjælp. Og du har da godt nok været uheldig med dine biler.
Forden fejlede dog kun bakgear delen, så næppe en mandagsbil, her var det værkstedet der ikke levede op til deres garanti. Seaten var bare en mandagsbil.. og merdecesen var også en mandagsbil.

Til gengæld har jeg ikke haft problemer med
Seat Leon - 2006
Hyundai Getz - 2006 (eller sådan noget)
Hyundai I40 - 2011
VW Polo - 2016
VW Passat - 2018
Tesla M3 - 2020 (altså, udover dens varmelegeme gik, men det er næppe nok til at kvalificere den til en problem bil).
Volvo V60 (jaja - den er også kun 14 dage gammel, men indtil nu har den ikke give problemer).

Der kan være fejl på alle biler, men jeg ved ikke om jeg ligefrem vil sige jeg har været uheldig generelt set. De fleste af dem har da kørt uden større fejl. De store biler har typisk kørt 40-50.000km om året, og de små har typisk kørt 15-20.000km om året.

Men det er da rart de ud fra dine oplevelser trodsalt faktisk hjælper nogle af deres medlemmer. :)

Avatar
Nyt medlem
Indlæg: 302
Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 85 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Avatar » 9. mar 2023, 16:20

Jeg har været betalende medlem ved FDM i mange år ude at gøre brug af andet end medlemsbladet.

Men lige præcis gennemlæsning af det seneste medlemsblad fik mig til at overveje det fortsatte medlemsskab af motorklubben.

FDM er i hvert fald ikke upolitiske når det kommer til at promovere elbiler...

Jesus Christ den seneste sammenligning af TCO på en ICE minibil, en ICE familiebil og elbil stank lagt væk.

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 754
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 97 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Lau16 » 10. mar 2023, 03:51

De giver fin rabat på motorløb ;)
These users thanked the author Lau16 for the post:
donfetaful
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af QT1410 » 10. mar 2023, 06:32

FDM burde kæmpe med næb og klør fra hus til hus imod forringelser som konstant faldende hastighedsgrænser, nedlæggelse af parkeringspladser, øgning af bødesatster og punktafgifter og alt hvad der ellers gør det surt at være billist.
These users thanked the author QT1410 for the post (total 3):
donfetafulJSAcarstenhjorth

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af peter w » 10. mar 2023, 07:06

FDM er en medlemsorganisation, og det står ethvert medlem frit for at møde op til generalforsamlingen, og gøre opmærksom på, at man ønsker noget andet, eller at man synes, at de ikke er pengene værd. Indlæg kan også fremsendes skriftligt.
Har I gjort det?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af donfetaful » 10. mar 2023, 07:45

Så at skrive det på et lukket forum er ikke nok?
These users thanked the author donfetaful for the post (total 2):
MAZ_ADanielB12
Kør og vær glad 🛻💨

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af JSA » 10. mar 2023, 07:48

peter w skrev:
10. mar 2023, 07:06
FDM er en medlemsorganisation, og det står ethvert medlem frit for at møde op til generalforsamlingen
Nej! FDM har ikke en generalforsamling. Man skal først stille op til repræsentantskabet, blive valgt, og så kan man måske komme til orde.
These users thanked the author JSA for the post:
QT1410
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af DanielB12 » 10. mar 2023, 07:50

Handling taler højere end ord.. Så må de tjene de 700 kr ind ved at sælge nogle flere rejser..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af peter w » 10. mar 2023, 09:38

JSA skrev:
10. mar 2023, 07:48
peter w skrev:
10. mar 2023, 07:06
FDM er en medlemsorganisation, og det står ethvert medlem frit for at møde op til generalforsamlingen
Nej! FDM har ikke en generalforsamling. Man skal først stille op til repræsentantskabet, blive valgt, og så kan man måske komme til orde.
Beklager, så er der noget jeg har misforstået. Synes helt klart, at jeg plejer at modtage en invitation til GF/repræsentantskab, men jeg husker måske forkert.
Er dog fortsat glad for mit medlemskab.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af GaSelle » 10. mar 2023, 10:33

Jeg var også medlem i en del år. Forsøgte at få deres hjælp i forbindelse med DQ200-defekter, men der var svaret kort sagt, at det måtte jeg selv rode med, det var jo en seriestandard. Bladet synes jeg er for målrettet mod ældre mennesker. I en lang periode opgav de fx ikke hvor hurtig en bil var fra 0-100, men derimod hvor meget CO2, den udledte. Noget jeg personligt ikke kunne være mere ligeglad med. Så er der artiklerne om Ruth og Preben, der skal finde en ny bil der kan rumme deres 4 schæferhunde til max 45.000kr, campingartikler etc. Jeg er nok bare ikke i målgruppen for bladet; de var bedre i "gamle dage". Har en del blade fra 80´erne og 90´erne, og stilen var en anden dengang.
Sidste dråbe var, da de opsagde samarbejdet med LB og skiftede til Tryg. Jeg opsagde medlemsskabet samme dag.

Edit:

Havde også fat i dem med vores Octavia 1.4 TSI der led af kædeproblemer - svaret var i stil med svarende til DQ200-problemerne. Om det er fordi de vitterligt er ligelgade eller om de får tilskud fra Semler skal jeg ikke kunne sige. Som menigt medlem kunne jeg i hvert fald ikke bruge dem til noget som helst.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
DanielB12jansom

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af i-s » 12. mar 2023, 13:00

Jeg går med samme tanker som jer om at melde mig ud.
Grunden er mest, at det sidste år har jeg bare skippet forbi biltestene, fordi som regel har jeg set dem på Youtube flere måneder inden de kommer i bladet. Så er der den sædvanlige sektion med gamle læsere der skriver ind, at folk skal huske at tænde baglygterne :roll:
Shell rabatten er god, men som i skriver kan man med lille indsats få noget lignende andre steder.
/Søren.

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af perw » 12. mar 2023, 19:17

Passatg 3c skrev:
9. mar 2023, 10:51
Det største problem jeg har med alle de rabatter, er at de registreres ved med dit betalingskort, som jeg ALDRIG bruger, da jeg betaler med telefonen, der ikke registrerer det, desværre.
Virker fint med mit Apple Watch. Først får jeg rabat på ældre sagen og så bagefter rabat fra FDM.

nielshm
Medlem
Indlæg: 630
Tilmeldt: 30. jan 2009, 09:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 68 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af nielshm » 16. mar 2023, 08:49

Jeg tror en hel del af deres testpersonale før i tiden var civilingeniører og den slags, med dyb interesse for mekanik.
Og stakkels den importør som fik leveret noget til test som ikke virkede som tiltænkt.
I dag er det lige meget, du skal bare købe en serviceaftale og glemme alt det trælse.

Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af Bladerunner » 27. mar 2023, 15:37

MAZ_A skrev:
8. mar 2023, 15:30
Jeg er også medlem af FDM, og har også fået mail dag med prisstigningen til 696,-

Derudover har vejhjælp med hjulskifte(og opbevaring) ved Falck til ca. 1750,- Overvejer at samle det ved til FDM og tegne komplet abo til 1.949,-

Hvad bruger I andre til hjulskifte og vejhjælp?
Jeg har FDM komplet til 2 biler - mener det koster lige godt 3000 med det hele nu (var kun 2200 sidste år).

Bare hjulskift og opbevaring ville være 4 x 750 kr så allerede dér er pengene stort set hjemme.

Rabatter - bl.a. på Shell, gratis stenslagsrep, gratis rep af fladt dæk, gratis syn, gratis batteri og køreteknisk kursus er blandt de ting jeg har haft glæde af så alt i alt er jeg fint tilfreds.
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af GaSelle » 28. mar 2023, 06:04

Er der virkeligt nogen, der i fuldt alvor tager 750kr for at skifte et sæt hjul?!

Hvis man bor et sted, hvor det er normalen (og benytter sig af de tilbud), så kan jeg godt se, at det kan give mening.
Senest rettet af GaSelle 28. mar 2023, 06:23, rettet i alt 1 gang.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af superbeszzz » 28. mar 2023, 06:19

GaSelle skrev:
28. mar 2023, 06:04
Er der virkeligt nogen, der i fuldt alvor tager 750kr for at skifte et sæt dæk?!

Hvis man bor et sted, hvor det er normalen (og benytter sig af de tilbud), så kan jeg godt se, at det kan give mening.
Jeg ville da forvente at det kostede 750 kr. for at få skiftet dæk. Jeg ville dog kun betale omtrent det halve for et hjulskifte.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af GaSelle » 28. mar 2023, 06:23

superbeszzz skrev:
28. mar 2023, 06:19
GaSelle skrev:
28. mar 2023, 06:04
Er der virkeligt nogen, der i fuldt alvor tager 750kr for at skifte et sæt dæk?!

Hvis man bor et sted, hvor det er normalen (og benytter sig af de tilbud), så kan jeg godt se, at det kan give mening.
Jeg ville da forvente at det kostede 750 kr. for at få skiftet dæk. Jeg ville dog kun betale omtrent det halve for et hjulskifte.
Læs hvad jeg mener, ikke hvad jeg skriver. ;)
These users thanked the author GaSelle for the post:
superbeszzz

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af superbeszzz » 28. mar 2023, 06:25

Avatar skrev:
9. mar 2023, 16:20
Jeg har været betalende medlem ved FDM i mange år ude at gøre brug af andet end medlemsbladet.

Men lige præcis gennemlæsning af det seneste medlemsblad fik mig til at overveje det fortsatte medlemsskab af motorklubben.

FDM er i hvert fald ikke upolitiske når det kommer til at promovere elbiler...

Jesus Christ den seneste sammenligning af TCO på en ICE minibil, en ICE familiebil og elbil stank lagt væk.
Det er netop et af deres problemer. Jeg så de reklamerede med at være 2. billigst på el-priser. Salg af el er tilsyneladende et stort forretningsben for dem. Skal vi så kunne stole på, at de ikke fremhæver el-bilen fordi det i sidste ende er positivt for tallet på bundlinien?
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 120 times

Re: FDM... pengene værd?

Indlæg af jencka » 28. mar 2023, 06:27

Bladerunner skrev altså:

"Bare hjulskift og opbevaring ville være 4 x 750 kr ......."
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"