Nej det er nok ikke helt utænkeligt med et facelift til ID.3 igen omkring 2026, specielt med bedre interiørkvalitet. Det virker som om det er den vej pilen peger lige nu.Sace skrev: ↑16. mar 2023, 20:37De stater jo klart at interiør kvalitet er noget af det der er vigtigt på modellen, og det stemmer med deres udtalelser på det seneste. De er klar over at det har været en stor kritik.TorbenRasmussen skrev: ↑16. mar 2023, 13:09Men jeg tænker, at enhver kan se at 200k for en bil med bedre interiør-kvalitet end de eksisterende ID.3 - som koster 350k - ikke kommer til at ske med mindre man køber den uden batteri...?
Hvis bilen lanceres i 25 kan det jo let betyde at der reelt ikke kommer ret mange biler på gaden før 26. Da er den nuværende ID3 jo alligevel ved at synge på sidste vers hvorfor et overlap nok ikke er helt kritisk.
Og mon så ikke nok det er plads til både ID.2 og ID.3. I en af videoerne fra præsentationen i går, siger VWs CEO også at ID.2 er en størrelse under ID.3. Den er jo også ca. 20 cm kortere. Og hvor man om ID.2 størrelsen nu siger “Polo uden på, Golf inden i”, sagde man om ID.3 “Golf uden på, Passet inden i”, omend det nok et lidt overdrevet.
Under alle omstændigheder tror jeg heller ikke på vi ser en pris på 200.000 kr. i Danmark. Og hvis vi gør, bliver det sikkert for den absolut mest skrabede model med et ubrugelig lille batteri. Bare se på ID.4. VW reklamerer med en startpris på 339.995 kr. - men skal man have en nogenlunde fornuftig model er man hurtigt over en halv million.